Прави ли ви впечатление колко много се разми и разтегли в последните години понятието "спортен автомобил" . Преди малко прочетах статията на сайта на форума за Фиат Гранде Пунто Турбо и как щели версията със 150 к.с. да е със 17ки и какви системи за стабилност мислели да му сложат и кви ли не глупости, а реално като се замислим 150к.с не са чак толкова много . Мойто Пунто ГТ и то е около 130 к.с. а няма нито стабилизиращи програми нито огромни гуми абе с 2 думи си няма нищо само волан педали и колкото си може водача .Същото се отнася и за мн други модели от 90тте години като Пежо 205 ГТИ , Рено 5 турбо , Рено Клио Уилиамс и др. , които сгрешиш ли не ти прощават . А днеска какво се получава Форд Фокус СТ , Голф ГТИ , Рено Меган спорт , Клио Спорт,Сеат Ибиса купра и др. и всичките са с 1000 стабилизиращи глупости кви ли не климатици системи абе кво ли не ... е добре де това не е ли по присъщо за коли от по голям клас или коли търсещи комфорта и удоволствието от по-умереното шофиране. . За мен спортната кола би трябвало да бъде безкомпромисна , твърда , груба машина която да ти напомня за себе си с всяка малка неравност по пътя и с всъко докосване на педала на газта , а не компромис между ... като се замисля всичко. Та с 2 думи искам да ви попитам споделяте ли мнението ми , че 90тте години са родили много повече истиски бегачки от колите който виждаме днес. Говоря за коли среден и нисък клас .
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Новите "спортни " автомобили
Collapse
X
-
Томазо не съм особено съгласен , прав си че електрониката и всичко е на съвсем друго ниво , но от друга страна карането все повече се отдалечава от човека зад волана и се насочва към ЕКУто и в един момент ще се получи така , че няма да има добри карачи , а коли които сами се карат добре надявам се че ме разбра. А що се отнася до харченето Гранде Пунто 1.4 турбо 150к.с. не ми се вярва дори съм сигурен че няма да харчи по-малко от която и да е 150к.с. кола от близкото минало . Бончо тон и сто кила са си тон и сто кила и преди и сега с една разлика , че преди хората са си давали сметка какво карат докато сега благодарение на тези системи всеки се чувства като Бог на пътя и се предоверява на тях и понякога последствията са много лоши .Слагайте си коланите
Коментар
-
Поправете ме ако бъркам, но доколкото знам :1. На Ламборджинитата ектрите са доста постни - мисля имат само АБС и ел.стъкла от ’кумова’ срама - или това се отнасяше за Диаблото, което не е хич ново, може аз да се бъркам нещо...2. Вайпъра също мисля е доооста постен, даже май и АБС нямаПомня бях чел едни статии в Авто-Журнал преди време за горните две коли. Може и само за специални техни изпълнения да се е отнасяло, не помня точно... Та там се коментираше нещо в тоя смисъл, че макар и да супер скъпи возила нарочно са така "голи" с цел тръпка...
Коментар
-
BOIT написа:А що се отнася до харченето Гранде Пунто 1.4 турбо 150к.с. не ми се вярва дори съм сигурен че няма да харчи по-малко от която и да е 150к.с. кола от близкото минало .Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
BOIT написа:Томазо не съм особено съгласен , прав си че електрониката и всичко е на съвсем друго ниво , но от друга страна карането все повече се отдалечава от човека зад волана и се насочва към ЕКУто и в един момент ще се получи така , че няма да има добри карачи , а коли които сами се карат добре надявам се че ме разбра. А що се отнася до харченето Гранде Пунто 1.4 турбо 150к.с. не ми се вярва дори съм сигурен че няма да харчи по-малко от която и да е 150к.с. кола от близкото минало . Бончо тон и сто кила са си тон и сто кила и преди и сега с една разлика , че преди хората са си давали сметка какво карат докато сега благодарение на тези системи всеки се чувства като Бог на пътя и се предоверява на тях и понякога последствията са много лоши .фиатче Браво 2.0
Коментар
-
BOIT определено си прав!Аз дори смятам, че истинските бегачки са още по-назад във времето (около 70-те). Няма да споменаваме онези ентусиасти, които през 30-40-те години са каралаи коли по 500-700 коня и с барабанни спирачки (ранната F1). Доказателство за това, колко лесни са станали за управление новите автомобили са многобройните чудовища с по няколкостотин коня, управлявани от хора, които даже не познават габаритите на колата си и изпитват затруднения с елементарни маневри. Аз когато за пръв път се качих на по стабилна бегачка (Алфа 155 V6 с тунинг на Lester ~200 коня) и изтървах завой - добре, че нямаше никой на среща. Мойто Пунто не е никаква бегачка, но обичам да карам по-екстремно - слувало се е няколко пъти да влизам с вратите в завоите Но човек се учи от опита и от грешките си. Наскоро разтъпкахме и един нов Мерцедес С200 Компресор - колата сякаш е залепена за пътя, а като изключиш ESP-то - не спира да върти гуми и задницата иска да изпревари предницата.Та основната ми мисъл е, че всички тези системи създават едно измамно чувство за сигурност - започваш да вярваш, че разните ESP-та, тракшъни и т.н. ще ти помогнат във всяка ситация, а всеки ден в черната хроника виждаме, че никой не е променил законите на физиката.Сега някой ще каже, че тези автомобили трябва да са лесни за управление дори и от шофьори с по-малко опит. Аз пък ще попитам, за какво му е на начинаещ шофьор кола с 300+ коня?FIAT Punto 1.7TD
Коментар
-
Имах една книга "Съвременни автомобилни конструкции" издание 1956 г вътре пишеше за двигател конструиран от италианска фирма с обем 1.5 литра и мощност 500 кс 16 цилиндров. Така че не сме отишли кой знае колко напред в това отношение. Да не говорим за инжекционна система за директно впръскване на бензина в цилиндъра /не се сещам за съвременен модел с подобно нещо/ или двутатктов дизелов мотор /в момента такова нещо съм чувал че руснаците слагат на модерните си танкове Т 90 и постигат мощност над 1000 кс/. Заради тая екология омазахме напълно двигателите и колите. Пък с тия електроники да не говорим всеки си мисли че тя е вездесъща и от него се иска само да върти геврека как си знае и да натиска педалите. За мен не е нормално един двигател да реагира с повече от секунда закъснение на педала на газта /почти всички нови модели след 2002 година с така нареченото кабелно управление на дроселовата клапа са така/ за фаловете в системите за стабилност е писано много.
Коментар
-
n_nikolow: Хареса ми последното изречение и напълно го споделям: за какво са им мощни коли?!? Ама нали хлапетата гледата разни филмчета, телефоните им са пълни с гонки и рацерски изпълнения... и при първа възможност яхват някоя 15 годишна мощна( и не чак толкова) кола и при втората възможност ги събират от някое дере.Аз също карам доста спортно, но винаги се съобразявам с възможностите на колата и с обстановката на пътя. Ако може - може.Иначе наистина тези системи за сигурност създават измамно впечатление на недосегаемост. изпитах го на гърба си преди седмица. Случи се да ходя до Пловдив с една чисто нова (на 2 месеца) Голф 5-ца, 2.0 TDI. 140 к.с. : Това е малък самолет... От 6-та на 4-та и от 100 си след 2-3 секунди на 180. Карах си аз така все по бялата линия (от ляво и от дясно коли) и по едно време се осъзнавам какво правя. намалих си и го карах по-спокойно. Но нито скоростта се усеща, нито колата ти дава повод за безпокойство (може би привидно)...А колегата по-горе е изредил един билюк таралясници, а най-важната е пропуснал: Ланча Делта ХФ Интеграле ?!?!?!
Коментар
-
Аз мисля, че дори само твърдението, че старите коли без екстри са по-добри от новите с всякакви контроли вътре е лишено от всякакъв смисъл.Дори най-простия АБС би предотвратил доста кофти случки ако го имаше в някои от така наречените "спортни" каручки като Голф или Пежо 205 например.Стига глупости, времената се менят, естествено, че ще блъскат колите с всевъзможни екстри.И така трябва да бъде.Тия с 205-ците GTI що си слагат CD-та в колите, а не бръмчат на касетки?Това си е екстра!!!Bravo 1.6 16v
Коментар
-
Томазо стига с тия митове за коли , които вървят много и харчат малко . Помисли само 1.4 мотор - 150 к.с. нали се сещаш как помпи тая турбина и колко бензин и трябва за да накара това моторче да върви яко и не ми отговаряй сега , че нови технологии бла бла , за да върви колата й трябва БЕНЗИН . Крис не знам дали знаеш но бегачките , който се карат по състезанията нямат нито АБС нито ЕСП нищо или ако го имат то е изключено просто ,защото пречи на колата и я спъва по някакъв начин .Вярно е че на човек , който не може да кара му помага но на опитен карач(мн тъпо звучи тая дума ) само му пречи не случайно в Top Gear Stig изключва всякакви спомагателни системи . Та нали идеята на спортната кола е да върви яко мн и да не прощава на никой , а не едва ли не да може да я кара и 18 годишен лайнар , който я има я няма 1000км зад гърба си ( не се обиждайте , който сте на 18 говоря по принцип ) . Едно примерче Голф 1 ГТИ ( както ги наричаш каручки) сравнение с мн от сегашните претенденти би ги направил смешни .Някои ме попита дали съм карал кола над 250 к.с. Карал съм Субару Импреза WRX STI N12 280 к.с. и съвсем отговорно твърдя , че 20-30 мин. прекарани в колата на някоя писта ( имах възможност да я карам на Калояново) и вече можеш да правиш едва ли не каквото си поискаш с нея по простата причина , че просто трябва да си надарено безрасъден , за да я изкараш от пистата .Всички тези 3 дифа и кви ли не джаджи просто не и позволяват да пусне асфалта . Пример :забележете само колко спортни икони има от 80тте и 90тте години - Ауди Куатро , Ланча Делта Интеграле , Рено 5 турбо , Форд ескорт косуърт , Пежо 205 и мн др. и всички те са имали почти еднакви варианти за масовия пазар . Докато сега ... аз лично не се сещам за автомобил , който така трайно ще остане в съзнанието на хората като споменатите по горе модели .Слагайте си коланите
Коментар
-
Няма кола, която да върви много и да харчи малко. Разхода на гориво зависи от разхода на въздух, а той определя мощността на автомобила. В ТУ-СОФИЯ има диностенд, който мери мощността на двигател по косвен метод, като се мери дебита на въздух. Общо взето един двигател може да му се изчисли разхода на въздух по следната формула:Макс. разход в литри на минута= обем на двигателя / 2 х обороти при макс. мощност х коеф. на пълненеДелението на 2 е понеже за 1 оборот, половината от цилиндрите минават в такт пълнена. Коеф на пълнене зависи от газоразпределенито, но най-общо е около 0.7-0.75 за 8 клапанни мотори, 085-0.95 за 16 клапанни и над 1ца (в зависимост от надува) при турбомотори Разхода на гориво пък е 14 части въздух към 1 част бензин (масово отношение). Всяка настройка извън това отношение (по-точно извън интервала 12:1 до 15:1) води до задавяне или бедна смес, неефективно горене и т.н.Така, че тия приказки, че 1.4 Турбомотор с 150кс горял по-малко от стара атмосферка 2л са пълни глупости. Бях си играл да смятам на мойто типо и при 6500 оборота се получаваше моментен разход на 5та предавка 28л/100 1.4 турбо мотор на 1 бар налягане, 16 клапана пък има коеф. на пълнене около 1.7, т.е. реално обема на двигателя става 2.38 литра И как ще стане тоя 2.38 литров мотор да го накараш да гори малко ?Може би с отношение въздух:гориво не 14:1 ами 5:1 ?Да ама не
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар