Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Халогени през деня?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Формата на светлинния сноп на късите светлини е строго регламентирана и се постига както чрез формата на рефлектора, така и чрез формата на нажежаемата жичка на лампата и разстоянието и до фокуса на рефлектора. Забележете, че дългите и късите светлини са с почти една и съща мощност (при H4 дори свети една и съща крушка), но светят съвършенно различно. При фаровете за мъгла, тъй като са предназначени за осветяване при влошена видимост и няма опасност от заслепяване на насрещните водачи (защото светлината не минава през мъглата) не само че няма нужда от специална форма на лъча светлина, но напротив, рефлекторите се правят да осветяват максимална площ пред колата с максимално силна светлина. Това е и причината да заслепяват значително, когато се използват при нормална видимост. Е, ако някой си е настроил фаровете за мъгла да не заслепяват, като ги е забил в земята, това просто означава, че при мъгла няма да са му от никаква полза.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #17
      Пичове, няма такова понятие "пробиване на мъглата". Идеята на фаровете за мъгла, като цяло е да светят максиално близо до асфалта, тъй като плътността на мъглата (водните пари) близо до повърхността на платното е много по - ниска поради температурните разлики. Та идеята е да са насочени към пътното платно. Тогава ефекта е максимален. Ако, не вярвате, пробвайте да карате на дълги светлини в мъгла. Това което ще видите е една бяла стена пред вас.
      Настоящата - Ford Focus ST
      Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
      Франкенщайн - R.I.P.
      Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

      Коментар


        #18
        Мен като ме спряха на въпроса защо тогава ги продават ми казаха "Абе то и дрога продават, но това не значи че е законна" - което е вярно.Халогенките при Типо си светят директно в земята, площта дето осветяват си е до около метър- до два. Мисля че се използват допълнително към основните , осветяват пътя под мъглата за да се виждат неравности и Т.Н. По едно време нали в София беше мъгла с трион да я режеш, тогава много помогнаха тия работи. Не знам дали писах, но на една уличка, ако не бяха те щях да се хвана в един капан дето някакъв МАЛОУМНИК изкопал за да си прекара тръба през пътя и като сложил тръбата - просто забравил че е копал...На Типо халогенките настройват ли се? Щото сега съм с по-големи гуми, следователно - по-нависоко светят?
        Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
        Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

        Коментар


          #19
          Korun написа:
          Пичове, няма такова понятие "пробиване на мъглата". Идеята на фаровете за мъгла, като цяло е да светят максиално близо до асфалта, тъй като плътността на мъглата (водните пари) близо до повърхността на платното е много по - ниска поради температурните разлики. Та идеята е да са насочени към пътното платно. Тогава ефекта е максимален. Ако, не вярвате, пробвайте да карате на дълги светлини в мъгла. Това което ще видите е една бяла стена пред вас.
          Този отговор е абсолютно верен.Как се пробива мъгла искам да разбера?Точно фаровете за мъгла са най-долу, където има най-малко водни пари. Насочени са точно към асфалта, за да може светлината да се плъзне по него и да достигне най-далече (поради липсата на водни пари по асфалта).Искам да ви питам, колко от вас са си настройва ли фаровете за мъгла? Аз съм си ги настройвал. Някой друг да правил тази операция?П.С. Колега Sko, да ти кажа има значителна разлика дали ще реагираш с 2,3,5 или 10 метра по-рано. Важното е да не ти се налага. На никой него пожелавам. А с тези трапове по улиците си абсолютно задължително да си включиш фаровете за мъгла, за да могат да помогнат - иначе ако виждаш и само 2 метра по-добре пред колата, ще си спестиш разходи от 50 до 700 лв. на дупка.

          Коментар


            #20
            Не мога да разбера, защо спорите за глупости В цял свят е забранено да се кара с включени фарове за мъгла, когато няма мъгла Някой ако не вижда - да ходи на очен лекар Ако му светят слабо основните фарове и не вижда - да си ги оправи Интересно, как стана така, че едни виждаме без фарове за мъгла, пък други нищо не виждат без фарове за мъгла Извинявайте много, ама дупките в нашата мила родина, колкото и да са много, не изкачат от тъмното на два метра пред колата, нали В спряло положение, когато дупката е на 10м. пред автомобила, основните фарове я осветяват, толкова, колкото и фаровете за мъгла - с какво помагат вторите, тогава Освен това, фаровете за мъгла свеят много ниско и правят много по-малка сянка в дупката, от колкото основните, за да я видите по-лесно - как ви помагат, тогава Малко трябва да помислите и ще се сетите, че за да помагат един фарове да виждате дупките, те трябва да светят от максимално високо, за да могат да светнат вътре в дупката, да направят сянка и вие да я видите, а не под ъгъл от 2градуса и светлината да минава буквално над дупката А дали сте обръщали внимание, че стъклото на фаровете за мъгла е прозрачно и НЕ пречупва светлината, за да се постигне желания ефект на осветяване "под водните пари" - от там идва ефекта на заслепяване, защото светлината е много "рязка" отразена директно от рефлектора към човешкото око П.П.Да попитам разбирачите - защо на S-класите фаровете за мъгла се намират в основните светлинни тела и как осветяват "под водните пари", и как се "плъзга по асфалта" светлината от тях :D

            Коментар


              #21
              Добре колеги, всеки си кара както иска.Аз ще продължа да си карам с фаровете за мъгла вечер, а вие както искате. Имам един акт за фарове за мъгла и не ми пука. Карал съм срещу моята кола и знам, че не заслепяват фаровете ми (и тези за мъгла), защото са си регулирани . Карам редовно вечер било Русе, било Ямбол.В момента, в който усетя, че не ми е добре зрението ще спра да пътувам вечер.П.С. Някой иска медицинско ли или така ми се стори

              Коментар


                #22
                Ще ме набиете, ама понякога напук ги пускам за да не ми излизат наслеща разни уруди в малки улички в насрещното, без да ме чакат. Като ги заслепя ме изчакват щото не виждат каква ми е колата. На косъм се разминавам всяка вечер с такива, пробвал съм и това е единственото решение да ги накалам като влязат в моето платно, все пак да си влязат обратно в тяхното. Иначе трябва да спирам, да свиркам, да викам по майките им....не става.Тясна им била улицата, затова решили, че било добре да си карат по осевата линия.
                Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                Коментар


                  #23
                  Kuku тук е апсолютно прав!Аз може и да съм кьорав, но много пъти съм си правил опит, при нормална видимост от фаровете за мъгла полза при моята кола не виждам, Освен че започва да осветява силно настрани - и в двете посоки- което за мен означава че при всички положения част от тази светлина отива в очите на колегите каращи в насрещното.Лично аз всяка вечер минавам през махалата на мургавите братя до летището / пътя се води източна тангента /Там има 7 големи спящи полицая и непрeкъснато се получава така че някоя кола в насрещното се качва по полицай и съответно ми света за момент с фаровете право в очите. ОПРЕДЕЛЕНО мога да кажа че колите с пуснати фарове за мъгла ме заслепяват много повече @doofiat. Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно. (2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато видимостта е намалена под 50 метра Това пише в закона, така че това е положението. Закона добър или лош е за това да се спазва.Че после всеки реве ама то в тази държава НЯМА закони и така.Закони си има ама някой трябва да ги СПАЗВА.Оффф.Много си мечтая за една хипотетична ситуациика при която при повтарящо се нарушение глобите ще са нарастващи:1-ви път - 10 кинта2-ри - 20 3-ти 100 4- аидееее без книжка.И да се прилага стриктно,па да видим какво ще стане тогава.
                  Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                  ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                  Коментар


                    #24
                    pr_00f написа:
                    Оффф.Много си мечтая за една хипотетична ситуациика при която при повтарящо се нарушение глобите ще са нарастващи:1-ви път - 10 кинта2-ри - 20 3-ти 100 4- аидееее без книжка.И да се прилага стриктно,па да видим какво ще стане тогава.
                    ще си отворя една бира
                    UNO 1.0 FIRE & TIPO 1.4 I.E

                    Коментар


                      #25
                      П.П.Да попитам разбирачите - защо на S-класите фаровете за мъгла се намират в основните светлинни тела и как осветяват "под водните пари", и как се "плъзга по асфалта" светлината от тях :D
                      За да могат гъзарите да карат на фарове за мъгла и да те заслепяват, без да им пишат актове след това. За това как осветяват - ми и аз се чудя.... Между впрочем ето ти една снимка на S класа...Къде са фаровете за мъгла?
                      Настоящата - Ford Focus ST
                      Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
                      Франкенщайн - R.I.P.
                      Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

                      Коментар


                        #26
                        everton написа:
                        халогенна е крушката колега, а не фара. халогенна крушка е всяка такава без въздух в цокала. казва се така защото е пълна с газ халоген /дано не греша/. когато се кара на фарове за мъгла през деня не е гъзария, а селения, а когато се кара нощем - идиотия, поне според мен.
                        За крушката незнам каква е като визия, чесно да си кажа - не съм я и виждал даже Само да поясня, няма газ Халоген . Това е наименованието на 8 група от периодичната таблица на Менделеев (халогени или халогениди, дано тук аз не греша ), в която влизат Хелий, Неон, Аргон, Криптон, Ксенон и Радон

                        Коментар


                          #27
                          Korun написа:
                          За да могат гъзарите да карат на фарове за мъгла и да те заслепяват, без да им пишат актове след това. За това как осветяват - ми и аз се чудя.... Между впрочем ето ти една снимка на S класа...Къде са фаровете за мъгла?
                          Мерцедес от 2005г. ли монтират фарове за мъгла

                          Коментар


                            #28
                            bubachko написа:
                            everton написа:
                            халогенна е крушката колега, а не фара. халогенна крушка е всяка такава без въздух в цокала. казва се така защото е пълна с газ халоген /дано не греша/. когато се кара на фарове за мъгла през деня не е гъзария, а селения, а когато се кара нощем - идиотия, поне според мен.
                            За крушката незнам каква е като визия, чесно да си кажа - не съм я и виждал даже Само да поясня, няма газ Халоген . Това е наименованието на 8 група от периодичната таблица на Менделеев (халогени или халогениди, дано тук аз не греша ), в която влизат Хелий, Неон, Аргон, Криптон, Ксенон и Радон
                            благодаря за поправката и инфото.
                            UNO 1.0 FIRE & TIPO 1.4 I.E

                            Коментар


                              #29
                              И от мене една поправка. Халогените са: флуор, хлор, бром и йод. Халогенните крушки съдържат йодни и/или бромни съединения. Намаляват изпаряването на волфрама от нажежаемата жичка на крушката с което увеличават живота и позволяват по-висока температура на жичката без да прегаря. От тук светлината е по-бяла от тази на обикновенна лампа.Можете да познаете халогенните крушки по много малкия размер на стъклото. Работата е там, че за да работи халогенния елемент, трябва стъклото да е нагрято до висока температура.Понятието "халоген" свързано с фаровете за мъгла е от времето, когато колите бяха с обикновенни крушки, и само във фаровете за мъгла слагаха халогенни. Оттогава е и мнението че е престижно да имаш фарове за мъгла и фукльовците ги включват за да покажат че имат.
                              Fiat Ritmo 105TC
                              1600cc 105к.с.

                              Коментар


                                #30
                                аз съм на мнение, че закона трябва да се уважава, но и че трябва да се прилага еднакво за всички.Колегата е прав за Мерцедесите, незнам тая снимка от къде я измъкнахте, но доста коли са с фарове за мъгла вградени в основните фарове. Тях полицаите НЕ ГИ глобяват. На по-старите мерджани (124, 190), на Шкодите (Фабиа, Октавиа), на някои от старите Пасати, както и на доста от новите коли фаровете за мъгла са вградени в основния фар.Катаджиите се заяждат само с нас, на които фаровете за мъгла са отделени от основния фар.Друг е въпроса, че въпросния член на закона пише не фарове за мъгла, а ДОПЪЛНИТЕЛНИ фарове за мъгла, което е доста неопределено. Също така пише че се включват при значително намалена видимост поради мъгла, дъжд, сняг И ДРУГИ ПОДОБНИ УСЛОВИЯ. Според вас тъмнината на НОЩТА не е ли подобно условие?!?!? Сигурно в тъмна нощ се вижда по-добре, отколкото при дъжд през деня???За денем - ясно, и аз не карам на фарове за мъгла. Но при каране по път с доста дупки, каквито все още се намират тук и там , поне моите фарове ми помагат доста. Без тях не можеш да видиш близките трапове.Ако някой продължава да твърди, че видите ли, фаровете за мъгла заслепяват, нека се опита да кара нощем само на фарове за мъгла (без основни фарове). Стига да са фабрични, разбира се. Ако само си ги е слагал и ги е навирил нагоре - друг въпрос. Рефлекторът на фабричните (поне на Темпрата) фарове за мъгла е направен така, че изобщо не прави лъч, а само разсейва светлината равномерно на близко разстояние.

                                Коментар

                                Working...
                                X