... не колко често, а стараете ли се възможно най-бързо да превключите на следваща предавка или го правите бавно и лежерно?Лично аз напоследък се хващам, че се старая да го правя светкавично... може би защото съеденителя ми си е затръгвал от около 2г и искам минимално да го натоварвам... или пък щото газовата ми е с ел.управление и сваля оборотите маааалко по-бавно от колкото вакумните изпарители и ако много се моткаш в крайна сметка получаваш леко завишаване на разхода.... или пък ставам по-нервен... Я кажете вие как сте?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колко бързо сменяте скоростите?
Collapse
X
-
И аз се бях замислил и наблюдавах, ко не съм шофьор, какво правят хората. По принцип трябва пускането да е плавно, не натискането. Точно поради това си запазих до сега съединителя в добро състояние. Хората натискат бързо съединителя и по същия начин го пускат. На първа трябва винаги да е бавно. После мисля че не е от такова значение.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
-
GTipo написа:На първа трябва винаги да е бавно. После мисля че не е от такова значение.
Коментар
-
Е това се учи на шофьорските курсове бре хора ... Натиска се бързо и след това плавно и бавно се изтегля. Ако се изтегля толкова бързо, колкото се натиска, колата ще почне да хълца и гасне То си има един момент на зацепване, след като захапе и да го пуснеш изведнъж няма да има проблем. Но при всяка кола си е различно, предишното ми Vento позволяваше по-бързо изтегляне на педала, при Fiat-а ми обаче не е така. Особено на първа (цаката е до към 3-а някъде). А го изтеглих по-бързо, а моментално е загаснала!
Коментар
-
Когато ме хванат лудите , почвам да ги сменям бързо :D и дори бързо да пускам съединителя ( от 2-ра нагоре ) колата не се усеща , че се сменят предавките - правя една хватка с газта ( при отпускане на съединителя , точно в момента на зацепване давам газ , и смяната става изключително гладка ) може да пробвате А при сваляне , ги връщам с междинна газ :DBravo 1.2 16v, ноември 1999г.
Polo 1.0, юли 1997г.
Коментар
-
CCB написа:..... правя една хватка с газта ( при отпускане на съединителя , точно в момента на зацепване давам газ , и смяната става изключително гладка ) ......Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Sandeto написа:CCB написа:..... правя една хватка с газта ( при отпускане на съединителя , точно в момента на зацепване давам газ , и смяната става изключително гладка ) ......Bravo 1.2 16v, ноември 1999г.
Polo 1.0, юли 1997г.
Коментар
-
Не-не.. не подавам газта в полунатиснато положение... Значи отпускам газта паралелно с това почвам да натискам съеденителя по средата на пътя до долу е изключена текущата предавка и докато стигне педала до долу, следващата предавка е включена, натискам пак газ, но точно толкова, колкото да съпадне въртящия момент на двигателя със скоростта... и отпускам рязко съеденителя... и всичко това става за по-малко от половин секунда.п.п. По-скоро дори газта не я отпускам до край, а я фиксирам толкова, колкото ттрябва да бъде според мойто усещане за да отпусна рязко съеденителя и да не се получи присецване.Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
CCB написа:... натискаш- сменяш - пускаш - даваш газ с това подаване на газ в полунатиснато положение , за част от секундата колата е на полусъединител
Коментар
-
wwweb написа:CCB написа:... натискаш- сменяш - пускаш - даваш газ с това подаване на газ в полунатиснато положение , за част от секундата колата е на полусъединителAlfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Sandeto написа:Не-не.. не подавам газта в полунатиснато положение... Значи отпускам газта паралелно с това почвам да натискам съеденителя по средата на пътя до долу е изключена текущата предавка и докато стигне педала до долу, следващата предавка е включена, натискам пак газ, но точно толкова, колкото да съпадне въртящия момент на двигателя със скоростта... и отпускам рязко съеденителя... и всичко това става за по-малко от половин секунда.Bravo 1.2 16v, ноември 1999г.
Polo 1.0, юли 1997г.
Коментар
-
А относно това: "... натискаш- сменяш - пускаш - даваш газ с това подаване на газ в полунатиснато положение , за част от секундата колата е на полусъединител " да, съгласен съм, че има газ на полусъеденител, но и при метода на който ни учат е огледалната ситуация - имаш напън от към колелата за вдигане на въртящия момент на двигателя, защото той без газ е в по-ниски обороти от ъгловата скорост на полуоските.Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Sandeto написа:Ами виж... то инструктора учи и че ръцете винаги трябва да са на 10ч и 2ч в/у волана... ама като натрупаш опит... къде са ти ръцете, а?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар