Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко бързо сменяте скоростите?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колко бързо сменяте скоростите?

    ... не колко често, а стараете ли се възможно най-бързо да превключите на следваща предавка или го правите бавно и лежерно?Лично аз напоследък се хващам, че се старая да го правя светкавично... може би защото съеденителя ми си е затръгвал от около 2г и искам минимално да го натоварвам... или пък щото газовата ми е с ел.управление и сваля оборотите маааалко по-бавно от колкото вакумните изпарители и ако много се моткаш в крайна сметка получаваш леко завишаване на разхода.... или пък ставам по-нервен... Я кажете вие как сте?
    Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
    --- в сърцето завинаги... ---
    Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

    #2
    И аз се бях замислил и наблюдавах, ко не съм шофьор, какво правят хората. По принцип трябва пускането да е плавно, не натискането. Точно поради това си запазих до сега съединителя в добро състояние. Хората натискат бързо съединителя и по същия начин го пускат. На първа трябва винаги да е бавно. После мисля че не е от такова значение.
    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

    Коментар


      #3
      GTipo написа:
      На първа трябва винаги да е бавно. После мисля че не е от такова значение.
      има макар и леко вредно действие разликата е,че на предавките след 1-ва колата има инерция и не придърпва така силно (може съвсем леко да се усети това придърпване),но определено не както при старта ако пуснем рязко съединителя.

      Коментар


        #4
        Е това се учи на шофьорските курсове бре хора ... Натиска се бързо и след това плавно и бавно се изтегля. Ако се изтегля толкова бързо, колкото се натиска, колата ще почне да хълца и гасне То си има един момент на зацепване, след като захапе и да го пуснеш изведнъж няма да има проблем. Но при всяка кола си е различно, предишното ми Vento позволяваше по-бързо изтегляне на педала, при Fiat-а ми обаче не е така. Особено на първа (цаката е до към 3-а някъде). А го изтеглих по-бързо, а моментално е загаснала!

        Коментар


          #5
          Когато ме хванат лудите , почвам да ги сменям бързо :D и дори бързо да пускам съединителя ( от 2-ра нагоре ) колата не се усеща , че се сменят предавките - правя една хватка с газта ( при отпускане на съединителя , точно в момента на зацепване давам газ , и смяната става изключително гладка ) може да пробвате А при сваляне , ги връщам с междинна газ :D
          Bravo 1.2 16v, ноември 1999г.
          Polo 1.0, юли 1997г.

          Коментар


            #6
            CCB написа:
            ..... правя една хватка с газта ( при отпускане на съединителя , точно в момента на зацепване давам газ , и смяната става изключително гладка ) ......
            Именно... Ако в идеалния момент, много точно подадеш газ можеш да пуснеш съеденителя колкото бързо можеш, никакво присецване няма (говориме за от 2-ра нагоре естествено)... точно това и правя... буквално става за части от секундата превклюването на предаваката... Също така използвам и факта, че изключването от скорост може да стане и при не до край натиснат съеденител, т.е. още докато натискам съеденителя изключвам и докато педала на съеденителя стигне до долу, вече е включена следващата предавка и газта е натисната точно толкова, колкото да съвпадне въртящия момент на двигателя със скоростта на колата и тогава пускаш съеденителя рязко. Няма никакво присецване... а и си мисля, че така съеденителя се използва минимално.
            Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
            --- в сърцето завинаги... ---
            Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

            Коментар


              #7
              Sandeto написа:
              CCB написа:
              ..... правя една хватка с газта ( при отпускане на съединителя , точно в момента на зацепване давам газ , и смяната става изключително гладка ) ......
              Именно... Ако в идеалния момент, много точно подадеш газ можеш да пуснеш съеденителя колкото бързо можеш, никакво присецване няма (говориме за от 2-ра нагоре естествено)... точно това и правя... буквално става за части от секундата превклюването на предаваката...
              Пробваи и това със свалянето на предавките да видиш как реагира колата , то това се прави при големи камиони , за нашите мижави двигателчета не е нужно , но все пак е по добре за синхронизаторите на скоростната кутия ... : ( примерно от 4-та на 3-та ) натискаш съединителя - вадиш от скорост в свободна - пускаш съединителя - вдикаш оборотите (изфорсирваш , но не прекалено много де ) - натискаш съединителя - вкарваш 3-та скорост - пускаш съединителя А за това ,че съединителя се натоварва минимално не е вярно натоварва се минимално когато го правиш както те учат на шофиорските курсове , натискаш- сменяш - пускаш - даваш газ с това подаване на газ в полунатиснато положение , за част от секундата колата е на полусъединител
              Bravo 1.2 16v, ноември 1999г.
              Polo 1.0, юли 1997г.

              Коментар


                #8
                Определено бих се причислил към активно ползващите моторна спирачка...
                Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                --- в сърцето завинаги... ---
                Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                Коментар


                  #9
                  Sandeto написа:
                  Определено бих се причислил към активно ползващите моторна спирачка...
                  Аз бих се причислил към тези , които използват връщане на скорости с цел ускорение , а не намаляване
                  Bravo 1.2 16v, ноември 1999г.
                  Polo 1.0, юли 1997г.

                  Коментар


                    #10
                    Не-не.. не подавам газта в полунатиснато положение... Значи отпускам газта паралелно с това почвам да натискам съеденителя по средата на пътя до долу е изключена текущата предавка и докато стигне педала до долу, следващата предавка е включена, натискам пак газ, но точно толкова, колкото да съпадне въртящия момент на двигателя със скоростта... и отпускам рязко съеденителя... и всичко това става за по-малко от половин секунда.п.п. По-скоро дори газта не я отпускам до край, а я фиксирам толкова, колкото ттрябва да бъде според мойто усещане за да отпусна рязко съеденителя и да не се получи присецване.
                    Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                    --- в сърцето завинаги... ---
                    Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                    Коментар


                      #11
                      CCB написа:
                      ... натискаш- сменяш - пускаш - даваш газ с това подаване на газ в полунатиснато положение , за част от секундата колата е на полусъединител
                      Скоро четох една тема в tuning.bg, която беше подобна на тази и на няколко места се каза, че това е правилният начин на сменяне на скоростите ... А и точно така ме учеше и инструктора

                      Коментар


                        #12
                        wwweb написа:
                        CCB написа:
                        ... натискаш- сменяш - пускаш - даваш газ с това подаване на газ в полунатиснато положение , за част от секундата колата е на полусъединител
                        Скоро четох една тема в tuning.bg, която беше подобна на тази и на няколко места се каза, че това е правилният начин на сменяне на скоростите ... А и точно така ме учеше и инструктора
                        Ами виж... то инструктора учи и че ръцете винаги трябва да са на 10ч и 2ч в/у волана... ама като натрупаш опит... къде са ти ръцете, а?
                        Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                        --- в сърцето завинаги... ---
                        Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                        Коментар


                          #13
                          Sandeto написа:
                          Не-не.. не подавам газта в полунатиснато положение... Значи отпускам газта паралелно с това почвам да натискам съеденителя по средата на пътя до долу е изключена текущата предавка и докато стигне педала до долу, следващата предавка е включена, натискам пак газ, но точно толкова, колкото да съпадне въртящия момент на двигателя със скоростта... и отпускам рязко съеденителя... и всичко това става за по-малко от половин секунда.
                          газта я подавам в полуОТПУСНАТО ( демек когато пускам съединителя вече , не когато го натискам).Ако го правиш така както написа , и аз сам те разбрал правилно - 90 % има шанс да ти придърпа колата целта е да не пускаш рязко Ръцете са ми едната на 12 часа , другата между краката на гаджето ( ако сам на дълъг път )
                          Bravo 1.2 16v, ноември 1999г.
                          Polo 1.0, юли 1997г.

                          Коментар


                            #14
                            А относно това: "... натискаш- сменяш - пускаш - даваш газ с това подаване на газ в полунатиснато положение , за част от секундата колата е на полусъединител " да, съгласен съм, че има газ на полусъеденител, но и при метода на който ни учат е огледалната ситуация - имаш напън от към колелата за вдигане на въртящия момент на двигателя, защото той без газ е в по-ниски обороти от ъгловата скорост на полуоските.
                            Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                            --- в сърцето завинаги... ---
                            Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                            Коментар


                              #15
                              Sandeto написа:
                              Ами виж... то инструктора учи и че ръцете винаги трябва да са на 10ч и 2ч в/у волана... ама като натрупаш опит... къде са ти ръцете, а?
                              Ами уточняваме кое е правилно, щото малко по-нагоре колегата го е споменал ... а това кой какво прави и как го прави си е абсолютно негов проблем ... А и ти какво очакваш, инструктора да ти каже да си бъркаш в задника докато караш. Нормално е да те учи на правилното ... нали?

                              Коментар

                              Working...
                              X