Та историята е следната. Миналата седмица в петък тръгнахме със шурея с моята кочинка към Шумен да гледаме едно Пунто. На отиване никъкви проблеми. Като изключим само, че като види баир се чуди напред ли да продължи или назад да се върне, но както и да е. Пристигаме на уговореното място, срещаме се с човека и започваме огледа. Пунтото ни хареса на първо четене. Покарахме го, няма да хлопне, нито да тракне. Окачване и карета в добро състояние. Отидохме на сервиз да и видят компресията. Като свалиха свещите се озадачих. Оказаха се четири полюсни в перфекно състояние. Компресията беше 16 atm на всичките цилиндри. Та както и да е взехме колата и тръгнахме да се прибираме за Русе. Още на излизането от Шумен колата изгуби мощност, Вефа спря да пее, фаровете угаснаха, с една дума всички токове избягаха.Действието се развива вече към 16.30 часа. Спрях да видя какво става и направиг голямата грешка да изгася колата. Под капака на първо четене всичко наред. Сядам да паля и цък. Нема ток. С малко бутване запалих и газ за да се прибирам колкото се може по-бързо че нямам фарове, пък започна да се свечерява. Към 17.20 бях Русе и още на влизането колата започна да придръпва и да гасне в движение. В първия момент си помислих че свърших газта. Колата спря. Добутахме я на ръка до най-близката газ-станция и заредих. Отново бутнаха ме и запалих, но минах 100 метра и отново започна да киха, кашля, хълца, гасне аз я запалвам докато е в някакво двийение, но и това не помогна. Дойде момемта в който тотално ме остави. Умря. обаждам се на един приятел и той ме закачи да ме дотътри до нас. Часа вече е към 18.30, тъмно като в кучи г*з, а аз нямам грам светлинка по колата. Добре че имам поне ръчна че с нея да обирам. Свалих акумулатора и го сложих веднага да се зарежда. на сутринта едно бързо кафе и веднага на пътя да видя на светло какво става, че то сън не ме ловеше. Сложих акумулатора и воала. Веднага бръмна. Откачих едната клема и угасна. Диагнозата беше поставена. След половин час динамото вече беше навън и отворено. Гадната пружинка на едната четка запекла и от там проблема. Смених четките (4.90 лв.) комплекта, почистик колектора бързи замервания по изправителната плочка и след това Затваряне и монтиране. Всичко беше наред. За сега да чукна на дърво.Та това ми беше примеждието. Доста нерви, но какво да се прави, няма как като караме коли от миналия век. Е сега поне вече и шурея е от нашия отбор.на
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
И аз да се оплача какво ми се случи
Collapse
X
-
moko написа:BEX---GT---TDi написа:Само да попитам, 16 не е ли малко висока компресия или говорим за дизел.. :D
Коментар
-
sstanchev написа:Компресия се мери на абсолютно студен двигател за този мотор е 9.6, а когато е работил резултатите почти винаги са еднакви на всички цилиндри :D
Коментар
-
moko написа:sstanchev написа:Компресия се мери на абсолютно студен двигател за този мотор е 9.6, а когато е работил резултатите почти винаги са еднакви на всички цилиндри :D
Коментар
-
stepenta na sgastiavane pokazva otnoshenieto na obemite na cilindara v gorna i dolna martva to4ka, dojato komprasiata e naliaganeto koeto se postiga v gorna martva to4ka (kakto si napisal i ti), zatova ne moje da se kaje 4e kompresiata triabva da e po-goliama s edi kolko si ot stepenta na sgastiavane, zashtoto ednoto e otnoshenie na dva obema, a drugoto e naliaganeizviniavaite za latinicata!
"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
charlie написа:stepenta na sgastiavane pokazva otnoshenieto na obemite na cilindara v gorna i dolna martva to4ka, dojato komprasiata e naliaganeto koeto se postiga v gorna martva to4ka (kakto si napisal i ti), zatova ne moje da se kaje 4e kompresiata triabva da e po-goliama s edi kolko si ot stepenta na sgastiavane, zashtoto ednoto e otnoshenie na dva obema, a drugoto e naliaganeizviniavaite za latinicata!
Компресията е функция на степента на сгъстяване и съдържанието на горивната смес (която всъщност се сгъстява). При положение, че горивната смес представлява много въздух и малко гориво (в количествено отношение), е много лесно да се изведе подобна зависимост между компресията и степента на сгъстяване (и всичко това при изправен двигател), тъй като плътността на горивната смес при различните видове (нормални) автомобили не се различава особено. Компресията, освен че е мерило за здравината на двигателя, е основното нещо, на което разчитат конструкторите на състезателни машини (двигатели). Имам един приятел, горд собственик на 30+годишно Лардини, чиято компресия варира между 16 и 19 атмосфери и от един абсолютно прост 2-литров двигател вади над 300 коня, без турбота и тем подобни, само компресия (и 4 карбуратора, естествено).ПС: и 1-1,5 метрови пламъци, виновни за смяната на цялата предница на едно Ауди 100, но това е друга тема
Коментар
-
bubachko
Re: И аз да се оплача какво ми се случи
moko написа:...Диагнозата беше поставена. След половин час динамото вече беше навън и отворено. ..., само дето моето такова незнам поради причина, направо се беше смляло и затова и лампата не светнала, че има проблем
. Моита хубустница тогава ме заряза на Владая точно по същия начин, към 1:00 нощеска, точно където пътуваики за Сф пътя се разделя на 2 отделни платна и започва баира надолу за ОМВ... А навънка почва лятна буря... тъмно, няма обхват телефона.... Страшно е ей.....
Не питаите по екшъна да я закараме само до бензиностанцията (успешно към 3 :D ). Голяма вечер беше за мене тогава!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар