Бах ти така ли са вече ГТП-тата не проверяват нищо, че за какво да ходя изобщо да ми пратят талончето по пощата. Това е безумие има хора, които гледат колите си, но има и недобросъвестни, които даже и без спирачки карат, пълна глупост е това трябва да се проверява всичко.
На такива места трябва да се препоръчва да НЕ се посещават.После имало катастрофи поради неизправни МПС....
Сега се прибирам от посещение в http://vipservice-bg.com/about.htm за ГТП.Цялата "процедура" премина в рамките на 5 минути, без въобще да вкарвам колата в халето. Дори не си носих бележка за платен данък и минах само с копие на големият талон, малкия талон, талонче за ГО и лична карта.Цената е 35лв - като ме поканиха след една година отново да ги посетя.С една ръчна малка стъргалка ми смъкнаха старото стикерче и дори забърсаха с парцалче скъклото. После ми лепнаха новото стикерче.Учтиво ги помолих да ми смъкнат и старата винетка - само след секунди я нямаше и нея.Помолих поне спирачките да ми проверят, но ми отказаха с мотива че в това време гумите ми са мокри и нямало да получа реална представа.
За прегледа, браво! Минал си лесно, те не са свършили никаква работа, но теб това те устройва.Никога не си ремотирайте колите там, обаче!!! Дълго е за разправяне. Най-общо казано, някои от работниците, които са участвали в строежа на този сервиз, после са станали там монтьори. Цари пълен кошмар и некадърност. За всяко едно нещо. Личен опит...
Подозирам, че грешно сте ме разбрали.Отидох точно там за ГТП по препоръки на колега, защото там прегледа бил истински - проверявали всичко и даже връщали при най-малка неизрядност.За мое съжаление не стана така, дори когато:
Помолих поне спирачките да ми проверят, но ми отказаха .....
Аз искам да ми ги проверят и като се постопли ще отида на друго място и ще си платя, за да ми ги проверят. Купил съм си и нови накладки и при необходимост ще ги подменя.
Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
За да не пускам нова тема изрових тази.Днес бях на ГТП а Мареата.Разчепкаха ме отвсякъде.Проверяваха ми дори предпазните колани дали затягат при рязко дърпане.Светлини ,газове какво ли не.Снимаха я и видеото прилагат към проверката.Всичко трае около 30 минути като ползват някаква програма с последователност за работа като се започне от сканиране на талоните и се завърши до анализиране на изгорелите газове.Цялото удоволствие е 40 лв.
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
За да не пускам нова тема изрових тази.Днес бях на ГТП а Мареата.Разчепкаха ме отвсякъде.Проверяваха ми дори предпазните колани дали затягат при рязко дърпане.Светлини ,газове какво ли не.Снимаха я и видеото прилагат към проверката.Всичко трае около 30 минути като ползват някаква програма с последователност за работа като се започне от сканиране на талоните и се завърши до анализиране на изгорелите газове.Цялото удоволствие е 40 лв.
Тъкмо в една друга тема относно ГТП и на АГУ пуснах запитване към колеги от Бургас, понеже днес на брат ми са му треснали такса 50лв
Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Ще им дам 50лв при условие че за половин час прегледат всичко както се изисква. Не мога да разбера как се съгласявате за 5 минути да ви вземат сума ти и пари без да прегледат колата . Така е било миналата година,дано сега всичко до бъде според изискванията . Нали и пунктовете трябваше да са оборудвани с камери.
Фиат Панда 1.2 2006година
Синджира си идва ,а козата я няма...
Днес минах преглед с една 20 + годишна Витара и нямах никакви проблеми.Сканират документите и снимат автомобила но нищо съществено не проверяват.Светлини и колани не са гледали но колата трябваше да престои около 10 мин.в зоната на камерата.Талона за ГТП е нов образец и таксата е 35 лв.
Ще им дам 50лв при условие че за половин час прегледат всичко както се изисква. Не мога да разбера как се съгласявате за 5 минути да ви вземат сума ти и пари без да прегледат колата . Така е било миналата година,дано сега всичко до бъде според изискванията . Нали и пунктовете трябваше да са оборудвани с камери.
Никой не ходи на преглед от добра воля. 99% ходят защото е задължително. Те са длъжни да свършат някаква работа. Дали я вършат - има си контролни органи да ги проверяват. Моето задължение е да си дам парите и да получа съответните стикери срещу това. Не съм чул някой да мине технически преглед ей така, без да иска знаци и протоколи, просто да си плати същата такса, но да мине пълен преглед. Ако има някой в нашия форум - нека се похвали На последния преглед ми казаха, че задното ляво колело не държи колкото задното дясно. Усъмних се, защото гумите ми бяха страшно кални и имаше много кал по машината. Понеже скоро сменях спирачки, се съгласих, че е напълно допустимо да има проблем с въздух или нещо подобно. Е да, ама отидох на безлюден участък, засилих малко колата, пуснах волана и скочих на педала... направо щях да разбия стъклото с главЪ, а колата воланът не помръдна и милиметър настрани.
Аз пък винаги си исках колата да мине през канала да влезна и аз отдоло да си я видя ,да я вдигнат предницата с крика и да си огледам всичко както трябва . Верно малко с неохота идваха да я гледат ,но все пак аз си плащам за това нещо. Ми то е все едно когато те спрат че си извършил нарушение даваш пари на полицая ама искаш да не те санкционира . Така е и тука ,даваш пари ама искай да я прегледат.
Фиат Панда 1.2 2006година
Синджира си идва ,а козата я няма...
По-скоро трябва да малко да се промени редът. Плащаш такса, тогава заставаш на канала. Късат те, ако нещо не е наред и довиждане. Като си готов - ела пак, плати си такса за преглед и евентуално си минал.А някой от всички, които са недоволни, че не им преглеждат колата, дали на другия ден е подал сигнал на тел. 112 или там където трябва (в ДАИ ли, и аз не знам), че в еди-кой-си сервиз колата не е била проверена, а само са попълнени документите?
По-скоро трябва да малко да се промени редът. Плащаш такса, тогава заставаш на канала. Късат те, ако нещо не е наред и довиждане. Като си готов - ела пак, плати си такса за преглед и евентуално си минал.
Ааа не така няма как да си платиш един хляб в магазина и да липсва на рафта.Ела си го вземи като заредим.
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
По-скоро трябва да малко да се промени редът. Плащаш такса, тогава заставаш на канала. Късат те, ако нещо не е наред и довиждане. Като си готов - ела пак, плати си такса за преглед и евентуално си минал.
Ааа не така няма как да си платиш един хляб в магазина и да липсва на рафта.Ела си го вземи като заредим.
Аз не се славя като голям привърженик на драстичните и крути мерки, но в случая това доста ще подобри нещата......в Англия е така и нещата са железни, внесох на собствен ход 12 Алфи, 1 Смарт и едно Купе, всичките коли купих по иБея без дори да съм ги виждал, само по снимки и описание.......но знам че след като тая кола е минала тамошния МОТ(така им се нарича прегледа) значи е изрядна.......там системата бачка така, и ако да речем не ти бачкат правилно пръскалките на чистачките, или ги оправяш директно на място, или гориш таксата и отиваш другаде.....където рискуваш същото.....Ся отделен е въпроса че ако това стане 30 - 40% от колите ще карат нелегално, и това прави правилото неефективно, но по принцип говоря че така трябва да е......
Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Е да де, за това говоря, че всеки си мисли, че плаща, за да получи стикери. А то идеята е да платиш за преглед, а не за стикери. Стикерите ти ги дават безплатно като награда, че си минал. То и на шофьорския изпит значи да стане така? Изпитват те, и ако не те скъсат - плащаш такса за изпита. Напротив - ГТП си е вид изпит. Плащаш такса и отиваш. То затова е такъв цирк, защото в пункта знаят, че ако не ти дадат стикери, няма да им платиш, значи ще си им изгубил времето и няма да са изкарали пари от теб, а през това време е могло да изкарат пари от друг. А като си платиш такса за прегледа, а след това да ти казват резултаите, след платена такса - друго ще е, и няма да им дреме, ще те гледат обстойно и ще търсят за какво да те скъсат, за да платиш пак. Някъде има ли в нета протокол за ГТП, или ако някой има - да го снима и да го качи, интересно ми е какви точки проверяват?Ред.: Като е неефективно правилото и 30-40 % карат нелегално - има си КАТ на пътя, тяхна работа е да ти проверят документите, дали си изряден, или направо на пътните камери - сканират ти номера, ако не си платил всички такси и не си минал прегледите, екранът им светва в червено и веднага ти пращат патрулка или те спира следващия пост.
Ред.: Като е неефективно правилото и 30-40 % карат нелегално - има си КАТ на пътя, тяхна работа е да ти проверят документите, дали си изряден, или направо на пътните камери - сканират ти номера, ако не си платил всички такси и не си минал прегледите, екранът им светва в червено и веднага ти пращат патрулка или те спира следващия пост.
По принцип това е така, но мърсолите дето коват скапаните закони се водят само от това как да се изкарат и завъртят повече пари, и затова търсят нещо като златна среда......хем да "стимулират" повече хора да карат по правилата с ГТП, хем да не се спират и много коли от движение с въвеждането на драконовски мерки.......щото ако се замислиш колко ще са загубите от неексплоатацията на 30 - 40% от колите в момента, ще се стигне до извода че тия загуби няма да оправдаят тия мерки......Затва се търси златната уж среда.....
Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
А трябва ли да проверяваме колите си чак на ГТП как са? Не е ли по-добре да са предварително подготвени? Туй не мога да разбера аз! Всеки път се готвя за преглед, като за преглед. Проверка на колата от-до предварително! На прегледа само давам документите и ключовете на механика и нищо не му казвам.
Коментар