Имаше доста коментари за цените на стари автомобили след заветната дата.В Пловдив нямаразлика.Интересно е какво става из другите градове и по-специално в София.Или още е твърде рано за каквато и да е промяна.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Поевтиняха ли колите след 01/01/07?
Collapse
X
-
Тези коли, които са в момента по автокъщите, са с вече платени ддс-та, след известно време ще ги продават колкото да не са на загуба . А за първите внесени без ддс- почакай 15-тина дена, нали и тираджиите трябва да изтрезнеят !Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V - Ex
Alfa Romeo 166 2.4 JTD - Ex
Volvo S60 Sport 2.4D
-
аз им слуша глупостите на тези от горубляне по радиото. искаха държавата да им поеме час от загубите, т.е. да им върне ддс-то на вече вкарани коли смешна раота, баси търговците, то и аз така да зема да отворя магазин пък ако нещо не върви да ми върнат парите. казаха ощя, че щели да свалят цените някъде към средата на годината, след като се продадат тези коли. то хубаво ама кой ще е от преебаните със скъпите коли не виждам. мноо ясно че сеа никой няма да си купи. те не могат и да спрат вноса/т.е. по-ниските цени, не самия внос/ щото иначе няма какво да правят, не може ей така да се откажат и най-накрая /т.е. до 2-3 седмици/ сами ще си свалят цените, така и тези коли, които в момента са вече в бг ще бъдат на загуба. така си мисля поне де.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
gdd55
pakumba написа:аз им слуша глупостите на тези от горубляне по радиото. искаха държавата да им поеме час от загубите, т.е. да им върне ддс-то на вече вкарани коли смешна раота, баси търговците, то и аз така да зема да отворя магазин пък ако нещо не върви да ми върнат парите. казаха ощя, че щели да свалят цените някъде към средата на годината, след като се продадат тези коли. то хубаво ама кой ще е от преебаните със скъпите коли не виждам. мноо ясно че сеа никой няма да си купи. те не могат и да спрат вноса/т.е. по-ниските цени, не самия внос/ щото иначе няма какво да правят, не може ей така да се откажат и най-накрая /т.е. до 2-3 седмици/ сами ще си свалят цените, така или тези коли, които в момента са вече в бг ще бъдат на загуба. така си мисля поне де.
Коментар
-
gdd55 написа:pakumba написа:аз им слуша глупостите на тези от горубляне по радиото. искаха държавата да им поеме час от загубите, т.е. да им върне ддс-то на вече вкарани коли смешна раота, баси търговците, то и аз така да зема да отворя магазин пък ако нещо не върви да ми върнат парите. казаха ощя, че щели да свалят цените някъде към средата на годината, след като се продадат тези коли. то хубаво ама кой ще е от преебаните със скъпите коли не виждам. мноо ясно че сеа никой няма да си купи. те не могат и да спрат вноса/т.е. по-ниските цени, не самия внос/ щото иначе няма какво да правят, не може ей така да се откажат и най-накрая /т.е. до 2-3 седмици/ сами ще си свалят цените, така или тези коли, които в момента са вече в бг ще бъдат на загуба. така си мисля поне де.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:аз им слуша глупостите на тези от горубляне по радиото. искаха държавата да им поеме час от загубите, т.е. да им върне ддс-то на вече вкарани коли смешна раота, баси търговците, то и аз така да зема да отворя магазин пък ако нещо не върви да ми върнат парите. казаха ощя, че щели да свалят цените някъде към средата на годината, след като се продадат тези коли. то хубаво ама кой ще е от преебаните със скъпите коли не виждам. мноо ясно че сеа никой няма да си купи. те не могат и да спрат вноса/т.е. по-ниските цени, не самия внос/ щото иначе няма какво да правят, не може ей така да се откажат и най-накрая /т.е. до 2-3 седмици/ сами ще си свалят цените, така и тези коли, които в момента са вече в бг ще бъдат на загуба. така си мисля поне де.
Коментар
-
няма такова животно - падане на цените в нашта родина....пък тези приказки, че за 1 месец отиквали дадена кола, че им били скъпи паркингите са приказки от 1001 нощ!аз като тръгнах да си купувам кола през юли миналата година, ходих в пловдив. там 1 приятел ми беше харесал 1 клио дизел вкарано през 12.2005 г.... сигурно още си стои на паркинга...те наште търговци принципа печалба от оборот не знаят какво е....Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
И аз мисля че няма определено време в което една кола трябва да е 100% продадена.Пример лятото бях на горубляне и видях едно червено пунто 1,1 с външен вид на ГТ.Направи ми впечатление но от тогава не съм се интересъвал от неговата съдба.След нова година и на мен ми стана интересно за промяната на цените и още на 2-ри отворих да видя обявите в МОБИЛЕ.бг за софия от последните два дена (пунтото беше с подновена обява НОВ ВНОС, а цената му е намалена от 3500 на 3450 => поевтиняване има )
Коментар
-
Колеги цените на колите няма да паднат с толкова, колкото е ддс-то!Просто дори и да не плащат ДДС на внесените коли след 01.01.07, напримерно 2000 лв. , ще свалят цената на колата с около 500-700лв.Както беше за колите на инвалид досега - ДДД-то е 1600 лв. ,а ти казват - 3000 лв. с ДДС,е цената на колата, а 2000 без ДДС!Защо е така като се спестява 1600 лв.Аз лично моата си я вкарах на инвалид и ми излезе 1600лв,като ДДС - то и беше 1200 лв...Тези от Горубляне например ми искаха за такава кола която струва 2800 лв. - 2200ако е на инвалид!Така, че намерете си някой познат да ви вкара кола, и тя ще бъде значително по-евтина!Просто няма да ви преметне ,защото знаете ,че ако колата струва досега 6000лв. за 110 к.с. с ДДС, то значи ДДС-то и е 2000 лв.Така ,че вече би трябвало да ви искат за същата кола 4000 лв.Още повече ,че отпада муфтенето на митниците, плащането на ДДС ,оправяне на документите от познат - който иска 50 лв. и т.н.Съветът ми е ,който иска да си вземе нова колица да намери коректен "вкарвач" на коли :D , и да плати по-малко!А тези по автокъщите няма да свалят цените , защото вместо да са на печалба 1000лв., те ще са на загуба - което никога няма да стане!Е така мисля аз!Малко сложно го обясних, но се надявам ,че ще ме разберете! :DFiat Grande Punto
Коментар
-
Гледах днес сутринта по бТв за вноса на старите коли. Според някакъв председател на съюза на джамбазите цените щяли да намалеят само за по-евтините автомобили. За по скъпите дори щели да се увеличат, защото досега ДДС-то което джамбазите плащат в Италия си го възстановявали, а после в БГ било фиксирано върху конските сили, като онова което си връщат от Италия е > от това което плащат тука. Сега обаче, няма да си връщат това от ИТ и тука щели цените да са по-високи.Другия им проблем е че вече ще им искат оригиналните документи на автомобила за регистрация тука в БГ. Това означава, че вече не могат да купуват бракувани коли от моргите в Италия (спрени от движелие и с тоталки) които после да продават тука. Поне това каза някакъв полицейски чиновник който също бяха изтапанчили в предаването.Това което май ще ни е ползата е че ако си харесаш някакъв автомобил в Германия например и той струва 5000 Евро там отиваш взимаш го караш си го тук и го регистрираш, като плащаш само еко таксите. Но колко ли от нас ще се юрнат да правят това?Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Нов съм тука ама ще си кажа мнението и какво знам. Поне аз разбрах, че ще ти излезне евтино ако отидеш и си купиш колата от частно лице, а фирмите , които вкарват коли го купуват от други фирми в чужбина и плащат там данъци. И излиза, че си спестяват само данъците при вноса в България. И затова цените нямало да паднат много. Аз това знам, но не знам дали е вярно!Fiat Bravo HGT
Коментар
-
хехе куриоза вече се получи депо нова тв го даваха в четвъртъкна митница бяха седели около 3 дена някакви с 2 автовоза "секънд хенд"и понеже никой още не знаел кво да направиот дръжавните органчета колитебили "обмитени" с ддс на фактурна стойност от чужбинадемек на 1000 ЕУР фактура са платили 200 за митнически таксикоето си е чиста далавера, като се има предвидче за кола която тука струва 30 бона от там пускат фактура за 1000колкото да не е без хич ... смисъл да има документ че е купена колата от някъде все пак ... демек набарали са далаверата ...нашта дръжавка и нашия измислен парламентец още не знаят къде са :DNovitec Rosso Passionale 1.9 MultiJet
Alfa Romeo 156 JTS Selespeed Ti
Коментар
-
Малко повече инфо по въпроса:Решихме, че е редно да опишем съществуващите до момента разпоредби за внос на МПС от ЕС и как членството ни в съюза ще се отрази на крайната цена, която гражданите ще плащат за новите си придобивки. Като пълноправни членове на ЕС, българите ще имат много по-голям избор от автомобили, без да се притесняват от досегашните баснословни налози (главно ДДС). Едно е сигурно, новите данъчни и митнически разпоредби ще засегнат както новите така и употребявани автомобили, остава въпроса, кое е най-подходящо за клиента в днешните условия. Напълно възможно е да се увеличи броя на внесените автомобили през следващата 2007 г., като според агенция Митници за миналата година са внесени общо 171 хил. автомобила, от които 29 хил. нови коли. Според направените изчисления на база цена, мощност на двигател и възраст на автомобила, най-сериозна разлика ще има при стойността на старите автомобили. Интересът на българския потребител традиционно е привлечен именно от употребяваните возила, заради по-достъпната им цена. От следващата 2007 г. няма да заплащаме ДДС върху автомобилите внесени от страна членка на ЕС, като единствените налози ще са продуктова такса и печално известната такса на министър Чакъров -екологична такса. Продуктовата такса ще е 100 лв. на всеки автомобил, докато еко-таксата ще е регламентирана според Евро-стандарта на, който отговаря автомобилът. За внесените коли и произведени преди 1992 г., които нямат Евро-стандарт, таксата ще е 250 лв. За Евро-1 (производство 1992-1995 г.) таксата ще е 200 лв., за Евро-2 (производство 1996-1999 г.) таксата ще е 180 лв., за Евро-3 (производство 2000-2004 г.) таксата ще е 140 лв., а за най-новите автомобили производство след 2005 г. и стандарт Евро-4 таксата ще е 100 лв. За много хора неразбираема до момента беше процедурата за начисляване на ДДС върху новия внос на автомобили. Данък добавена стойност не се изчисляваше спрямо стойността на автомобила (заради възможните данъчни измами), а на база мощност на двигателя. Това ставаше като се взимаше броя на конските сили на превозното средство и те се умножаваха по ,,магическото число" 180 лв., като така се получава митническата стойност на автомобила. Тази стойност се намалява според възрастта на автомобила, като през първата година от датата на регистрация тя не се понижава. На втората година се отнемат 20% от нея, а през оставащите години се понижава с по 10%, но общите намаление не може да превишават повече от 50% от митническата оценка. Именно след 1 януари 2007 г. няма да се налага да правим тази сметка, тъй като няма да се налага да плащаме ДДС. За да не изглежда прекалено объркано ще направим сравнение на внос на автомобил ,,втора ръка" преди 1 януари 2007 г. и сумите, които ще трябва да плащаме след 1 януари 2007 г. Ако вземем за пример автомобил Опел произведен през 1995 г. и с мощност 100 конски сили, с уговорката, че няма да включваме транспортните разходи, то в момента ще трябва да платим за него:Преди 1 януари 2007 г. Покупна стойност в страна от ЕС - 3000 лв.ДДС -1800 лв.Продуктова такса -80 лв.Общо: 4880 лв.След 1 януари 2007 г.Покупна стойност в страна от ЕС - 3000 лв.Продуктова такса - 100 лв.Екологична такса - 200 лв.Общо: 3300 лв. Както е видно от горепосочения пример, разликата при автомобил на 12 години след 1 януари 2007 г. е сериозна. Сумата, която ще спестим, според примера, е в рамките на 1580 лв. Естествено и към двете цени трябва да прибавим транспортни разходи и такива по регистрация, но те се запазват при всички положения. Митата върху старите коли внасяни от страни извън ЕС ще паднат от 11.5% на 10%, така митническия налог се изравнява с този на нови автомобили внесени от същите страни. Както и сега, след 1 януари 2007 г. няма да има мита върху новите и автомобилите ,,втора ръка" внасяни от страни членки на Съюза. С падането на задължението за плащане на ДДС върху внесените автомобили, се обезсмисля и така наречените ,,инвалидни права" за внос, с които малко или много се злоупотребяваше през последните години. През 2005 г. например, 28 хил. автомобила са внесени на името на инвалид, което прави 17% от редовния внос. Хората с увреждания, които подлежаха до момента на опрощаване на ДДС, след 1 януари ще бъдат освободени от екологична такса, както и няма да заплащат потребителска такса, годишен данък на автомобила и годишна винетка. С написаното до тук изложихме как ще се повлияят цените на употребяваните стари автомобили, но не казахме какво ще се случи с по-новите коли, които са голям процент от внасяните всяка година в България. До момента често използвана вратичка в закона за внос на нови автомобили беше, регистрирането им като стари, за което беше нужно те да са с първа регистрация поне преди 6 месеца от датата на вноса или над 6,000 км. При това положение, ДДС се начисляваше според мощността им, а не на база пазарна цена. Тази схема беше приложима за внос на почти нови коли, които са с висока стойност, но с малка мощност. За пример може да дадем автомобил на 6 месеца след първата му регистрация (нов за европейските и български стандарти), с мощност 80 коня и закупен за 30 000 лв. Ако този автомобил се продаде като нов, ДДС ще се начисли директно върху 30 000 лв. и ще бъде в размер на 6,000 лв. Ако обаче както е в случая бива внесен на шестия месеца след първата си регистрация, то ДДС трябваше да бъде начислено на база мощност, или точно 2,880 лв. Във втория случай, вносителят си спестява сумата от 3,120 лв. и то само за период от 6 месеца. След Нова година и тази схема ще спре да работи, а възползващите се от нея ще се пренасочат или към чисто нови автомобили или към същите ,,почти нови", но на малко по-висока цена заради печалбите на автокъщите (до момента включвани в ,,спестяването" на ДДС).Според изложените факти и сметки в този коментар можем да заключим, че след 1 януари цените на внесените автомобили със сигурност ще се променят, за едни те ще паднат доста, за други ще се покачат леко. Въпросът обаче дали ще видим бум на вноса на коли над 10-годишна възраст, както стана в част от страните от първата вълна на разширяване, остава открит.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар