Защо дизеловите автомобили имат осезаемо по-слаба "моторна спирачка" от бензиновите? Маховика?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Питане за "моторна спирачка"
Collapse
X
-
slonikon написа: Преглед на мнениетоЗащо дизеловите автомобили имат осезаемо по-слаба "моторна спирачка" от бензиновите? Маховика?
-
Бензиновия има повече именно поради обяснението на @BO. Иначе на 2 автомобила - един с бензинов, другия с дизелов е много субективно кой има повече спирателна сила, тъй като реално се ползват предавателните числа на дифа и на СК, обороти, принудително пълнене, маса на автомобила, обем на двигателя и куп други неща.FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
янко написа: Преглед на мнениетоКъдето мареята ускоряваше, двата ми дизела 1,6 намалят,ц4 и мазда 3
--- Автоматично слети последователни мнения ---
Сложи двигател на стенд и тогава коментирайте. Това на дадена кола при дадено поведение (скорост, предавка, оборти) и т.н. са субективни, ама явно много хора не го проумяват това...FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
Различна степен на сгъстяване и различна компресия. Давам пример с 2 двигателя, които имам -1.9d с компресия около 28 атмосфери и познатия ни фиатски бензин 1.8 16v, чиято компресия е под 50% на дизела. При смяна на ангренаж превъртам с тресчотка 3-4 пъти коляновия вал преди да пробвам палене. Е, дизела спрямо бензина направо няма превъртане.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
Това до колкото знам е спирачка на кардана и не е моторна спирачка. Там изпълнението си е с феродо, докато истинската моторна спирачка си затваря гърнетата и се прекъсва подаването на гориво.
Всеки един който е въртял на стартер да пали двигател който не иска да запали веднага би усетил, че при подаване на газ оборотите падат, демек влиза повече въздух който трябва да се сгъстява.
Коментар
-
Имах нетурбиниран дизел навремето, който не палеше цяла зима заради въздух в горивната система. Като натиснеш педала на газта, увеличаваше оборотите.
Като извод от дискусията досега, единственото обяснение на феномена е от ВО. Точно в липсата на дроселиране ще да е разковничето. Вярно, че дроселът почти блокира притока на въздух на празен ход, но тогава двигателя се захранва през ЕГР-а и пак си върти спокойно.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар