Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как мога да проверя дали има стабилна връзка м/у компютър и друго у-во?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как мога да проверя дали има стабилна връзка м/у компютър и друго у-во?

    Колеги с компютърни умения, имам нужда от помощ и ако някой може да помогне - ще му бъда благодарен до края на месеца поне.

    Свързаха ни касовия апарат с компютъра и се започна мъката - връзката постоянно прекъсва и не е ясно защо. Всеки се оправдава с другите и казва, че неговото е наред:

    - авторите на СУПТО-то твърдят, че касовият апарат заспива
    - производителите на касовия апарат твърдят, че СУПТО-то не подава правилни команди
    - последните също така твърдят, че проблемът ще изчезне ако си купим СПЕЦИАЛЕН кабел, който те продават. Специалният кабел е адаптер от КОМ-порт към ЮСБ, иначе е свързан с обикновен ЮСБ А - Микро-Б кабел. Самият касов апарат излиза на компютъра като устройство с КОМ-порт

    Дори и със специалния кабел положението е същото. Най-новото сега е че кабелът не стои стабилно в КОМ-порта и се клати. Това го каза човек по телефона, на когото не можах да обясня, че касовият апарат е неподвижен и кабелът е застопорен за него неподвижно. Искат да се занесе апаратът в сервиз, за да му се презапои портът и да се смени при нужда. Също така препоръчаха дас е пробва с друг кабел. До момента с 5 кабела положението е едно и също: работи, след малко прекъсва, след малко пак работи.... През цялото време компютърът твърди, че към него има свързано устройство. Също и касовият апарат твърди, че е свързан с компютъра.

    И тук идва въпросът ми: има ли начин да пусна някаква команда от компютъра към касовия апарат, която да се повтаря непрекъснато, като така следя дали връзката е стабилна? Нещо подобно на ПИНГ към IP-адрес, само че да е към локално-свързано устройство.

    А имаме и още едно работно място, което също трябва да работи с този касов апарат, там положението е още по-зле, защото на единия компютър работи някакъв принт-сървър, обаче в момента, в който вторият компютър "потърси" касовия апарат - всичко се разпада и всички софтуери казват, че няма връзка. Ако вторият компютър не прави заявки към касовия апарат, първия компютър си работи доста дълго време нормално. Само че по някое време прекъсва.

    #2
    Тези 2 неща изключени ли са?
    https://www.hamoperator.com/Fusion/F...n-PDF-0023.pdf
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #3
      Аз бих заложил на калпав софтуер. Няма ли някакъв алтернативен софтуер да пробваш или само този работи с този касов апарат?

      Коментар


        #4
        Тези 2 неща изключени ли са?
        https://www.hamoperator.com/Fusion/F...n-PDF-0023.pdf
        Изключени са. Променях им настройките във всички комбинации, но няма промяна.

        Аз бих заложил на калпав софтуер. Няма ли някакъв алтернативен софтуер да пробваш или само този работи с този касов апарат?
        До такъв извод също стигнахме няколко човека и накарахме една какичка от доставчика да преинсталира с други версии. Тя нещо уж смени, цъка по разни настройки... Изглеждаше, че няма промяна, ама сега пък от 2-3 часа работи почти нормално. Ще го следим тези дни.

        Коментар

        Working...
        X