Колеги с компютърни умения, имам нужда от помощ и ако някой може да помогне - ще му бъда благодарен до края на месеца поне.
Свързаха ни касовия апарат с компютъра и се започна мъката - връзката постоянно прекъсва и не е ясно защо. Всеки се оправдава с другите и казва, че неговото е наред:
- авторите на СУПТО-то твърдят, че касовият апарат заспива
- производителите на касовия апарат твърдят, че СУПТО-то не подава правилни команди
- последните също така твърдят, че проблемът ще изчезне ако си купим СПЕЦИАЛЕН кабел, който те продават. Специалният кабел е адаптер от КОМ-порт към ЮСБ, иначе е свързан с обикновен ЮСБ А - Микро-Б кабел. Самият касов апарат излиза на компютъра като устройство с КОМ-порт
Дори и със специалния кабел положението е същото. Най-новото сега е че кабелът не стои стабилно в КОМ-порта и се клати. Това го каза човек по телефона, на когото не можах да обясня, че касовият апарат е неподвижен и кабелът е застопорен за него неподвижно. Искат да се занесе апаратът в сервиз, за да му се презапои портът и да се смени при нужда. Също така препоръчаха дас е пробва с друг кабел. До момента с 5 кабела положението е едно и също: работи, след малко прекъсва, след малко пак работи.... През цялото време компютърът твърди, че към него има свързано устройство. Също и касовият апарат твърди, че е свързан с компютъра.
И тук идва въпросът ми: има ли начин да пусна някаква команда от компютъра към касовия апарат, която да се повтаря непрекъснато, като така следя дали връзката е стабилна? Нещо подобно на ПИНГ към IP-адрес, само че да е към локално-свързано устройство.
А имаме и още едно работно място, което също трябва да работи с този касов апарат, там положението е още по-зле, защото на единия компютър работи някакъв принт-сървър, обаче в момента, в който вторият компютър "потърси" касовия апарат - всичко се разпада и всички софтуери казват, че няма връзка. Ако вторият компютър не прави заявки към касовия апарат, първия компютър си работи доста дълго време нормално. Само че по някое време прекъсва.
Свързаха ни касовия апарат с компютъра и се започна мъката - връзката постоянно прекъсва и не е ясно защо. Всеки се оправдава с другите и казва, че неговото е наред:
- авторите на СУПТО-то твърдят, че касовият апарат заспива
- производителите на касовия апарат твърдят, че СУПТО-то не подава правилни команди
- последните също така твърдят, че проблемът ще изчезне ако си купим СПЕЦИАЛЕН кабел, който те продават. Специалният кабел е адаптер от КОМ-порт към ЮСБ, иначе е свързан с обикновен ЮСБ А - Микро-Б кабел. Самият касов апарат излиза на компютъра като устройство с КОМ-порт
Дори и със специалния кабел положението е същото. Най-новото сега е че кабелът не стои стабилно в КОМ-порта и се клати. Това го каза човек по телефона, на когото не можах да обясня, че касовият апарат е неподвижен и кабелът е застопорен за него неподвижно. Искат да се занесе апаратът в сервиз, за да му се презапои портът и да се смени при нужда. Също така препоръчаха дас е пробва с друг кабел. До момента с 5 кабела положението е едно и също: работи, след малко прекъсва, след малко пак работи.... През цялото време компютърът твърди, че към него има свързано устройство. Също и касовият апарат твърди, че е свързан с компютъра.
И тук идва въпросът ми: има ли начин да пусна някаква команда от компютъра към касовия апарат, която да се повтаря непрекъснато, като така следя дали връзката е стабилна? Нещо подобно на ПИНГ към IP-адрес, само че да е към локално-свързано устройство.
А имаме и още едно работно място, което също трябва да работи с този касов апарат, там положението е още по-зле, защото на единия компютър работи някакъв принт-сървър, обаче в момента, в който вторият компютър "потърси" касовия апарат - всичко се разпада и всички софтуери казват, че няма връзка. Ако вторият компютър не прави заявки към касовия апарат, първия компютър си работи доста дълго време нормално. Само че по някое време прекъсва.
Коментар