Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мнения за Лада Веста комби крос

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    Като имат части на склад, питал ли си колко струва нова пробка? Сега има решение, но пък може да я смениш и вече да знаеш, че няма да я пренатягат при смяна на маслото.
    Филтрите стават ли от друг разпространен модел автомобил или са си само за Лада?

    п.п. Сега погледнах за филтрите - масово стават от модели на Дачиа и Рено, което те поставя в голям избор.
    Последна редакция от BO; 02.06.2022, 17:25.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #92
      Пробката изобщо не ме занимава. Струва не повече от 6-7 лв. Просто ми е интересна мърлящината на т.нар. майстори. Сигурен съм, че е набарал първия ключ, който му е попаднал, видял е, че е неподходящ, но какво пък, колата да не е негова? И след като така или иначе е заоблил пробката, защо не я е сменил веднага? Аз сега и да си купя нова пробка, няма да я сменям, защото трябва да източа маслото. Със сигурност ще си купя нова преди следващата смяна.
      Всички филтри ги има и руско производство, и на Рено. А между другото, след като видях заоблената пробка, звъннах на някакъв уж български телефон, който предлага части за Лада. Не осъществихме комуникация, но след малко ми звъннаха от берлински телефон. Вдигнах и на леко развален български ми казаха, че са онлайн магазин в Германия. Не си поръчах пробка от тях, но ме увериха, че имат всякакви части за Лада Веста и могат да ги доставят до България за броени дни, което е все пак добра новина.
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #93
        Още нещо за колата. Последната актуализация на картите на България (3 на брой, малко е странно) на навигацията беше на 8 януари. Оттогава - нищо. Нито на официалния сайт, нито на алтернативните, които ъпдейтваха по-често, макар и с леки бъгове. Позволих си да пиша на официалния мейл за проблеми с навигацията. Макар че е война и сме неприятелска държава, ми отговориха, макар и доста суховато. "Необходимо е търпение, имаме други приоритети, но имаме предвид и България при някой следващ ъпдейт." - нещо в този дух ми отговориха.
        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

        Коментар


          #94
          А навигацията/картите специализирана на Лада ли е? Или да кажем е съвместима с карти на ТомТом, примерно.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #95
            Не знам, не съм се интересувал. Навигацията се нарича Сити Гид, картите са с разширение .cgnet. Tърсил съм карти от всички възможни източници, дадени по форумите. Не всички карти с разширение cgnet вървят. Един път успях да забия цялата мултимедия след едни неподходящи карти. Оправи се сравнително лесно де, има бутон за Reset към заводското състояние. След това ми трябваше още половин час да си настроя всичко, включително да кача и ъпдейтите на софтуера и картите на навигацията, която също се беше върнала в някакво начално състояние. То и това с ъпдейтите не е някаква голяма драма. В крайна сметка най-много да тръгнеш по някой участък с ремонт, за който навигацията не знае. Няколко колеги вече са сменили фабричната мултимедия с някаква друга под андроид и възможност за Android auto. Казват, че била много по-добра, но май го има проблема с управлението от волана, а това хич не е за подценяване. Аз с такива неща няма да се занимавам. Винаги когато ми трябва навигация, ползвам тази на колата. И не ми се е случвало да не стигна до крайната цел. Понякога, ако имам представа за маршрута, сам го променям, ако видя, че навигацията ме прекарва през странни места. И тя реагира и съответно си променя и нейния маршрут. В интерес на истината навигацията на колата е доста "дървена" и неинтуитивна. Прилича ми на първите версии на Garmin, които слагахме на телефоните. Търсенето на обекти (ресторанти, хотели, магазини и т.н.) е много тегаво. То са категории, не всички наименования са изписани правилно... Най-лесно се намира обект, ако му свалиш предварително GPS координатите.

            П.П. Поне двама колеги от форума са се возили в ладата. Ще се радвам да споделят впечатления и няма да се разсърдя, ако нещо не им е харесало Единият е Pecho, а другият Веско Кереков, но му забравих ника тук
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #96
              В ЮТУБ гледам някакви китайски мултимедии слагат с Андроид, съвместими с мултиволана. Ти Айс или нещо от тоя род.
              Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

              Коментар


                #97
                Какво се случва с машината след още 2 години експлоатация?
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #98
                  Какво се случва с машината след още 2 години експлоатация?
                  Ладата е вече от 4 години и половина при мен и е точно на 65 000 км. Можеше и да е на 80 000, но както знаете, купих и едно малко рено-автоматик, с идеята да се кара предимно градско, с което вече навъртях почти 15 000 км. Ладата все още е като нова, привлича погледите и нерядко виждам хора да се снимат с нея. Никакви тенекеджийски намеси, нищо изгнило, никакви промени в интериора, за което разбира се помага и това, че колата е гаражна и в нея не се пуши, нито пък яде . Дори и шофьорската седалка е като нова. Има си и нормалните следи от употреба - по предната броня на 2-3 места олюпено от камъчета, както и няколко почти незабележими следи по ръба на предния капак, където се лепят насекомите и удрят камъчетата, които понякога хвърлят колите отпред.
                  Редовно сменям масло и филтри, вече два пъти свещи (препоръчват смяна на 30 000 км.), 2 крушки (на дневните светлини), един маншон външно каре - беше като разрязан, закачил съм го някъде, защото колата е висока и минавам смело навсякъде. На 45 000 по предписание смених спирачна течност, а на 60 000 км. смених накладки.
                  И всъщност единственото до момента, което влиза в графата извънреден разход, е смяната на задни амортисьори. При преминаване през една много злобна дупка, изкривих 2 джанти, а малко по-късно установих, че задният десен амортисьор потропва и е изпуснал. И съответно смених двата задни амортисьора. Около 400 лв. ми излязоха с труда.
                  Има леки драми с частите, питаме се по групите кой с какво има проблем, но засега всичко се намира. А аз лекичко се и запасявам с неща, които знам, че предстоят да влязат в употреба. Тия дни си поръчах пистов ремък с ролката, които се сменят по предписание за първи път на 90 000-100 000 км., а по принцип не винаги ги има и се чака за доставката, особено на ролката.

                  Комбиниран разход на гориво през годините: 7,80 л./100 км; 8,31/100; 8,18/100; 7,67/100

                  Да, осъзнавам, че ладата не е кола от висок клас, не е така обезшумена и не вози като тези коли, при които почти не усещаш неравностите. Но аз продължавам да си я харесвам, не съжалявам за избора си и засега не планирам раздяла, въпреки че мераклии не липсват.

                  Click image for larger version  Name:	IMG_Lada.jpg Views:	0 Size:	4,99 MB ID:	2762044
                  Последна редакция от snake; 04.07.2024, 12:01.
                  Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                  Коментар


                    #99
                    Тъй като продадох ладата, е време да споделя окончателните си впечатления. Прекрасен автомобил, който за 4 години и 9 месеца / 70 000 км. не ме разочарова нито веднъж. Не се сбъднаха прогнозите на разбирачите: нито ръждяса, нито се проби генерацията, нито се разтрака/разхлопа каквото и да е по интериора, ходовата част или окачването. И тъй като съм перфекционист, ще споделя и 2 дребни забележки към АвтоВАЗ . Последната зима започна да се чува едно леко, почти недоловимо поскърцване от тампоните на стабилизиращата щанга, което изчезна, след като един майстор ги пръсна на място с някаква смазка. Бях предвидил следващата зима да ги сваля и да ги смажа както трябва, както препоръчват опитни руски лададжии, но не се стигна до там. Установих, че боята на предната броня не е нанесена особено качествено, защото се люпеше прекалено лесно при съприкосновение с камъчета. Това е всичко, The End
                    Смених я с тази красавица Astra L GS SportsTourer 1.2 PureTech (96kW/130 к.с.) АТ8 MY24:

                    Click image for larger version

Name:	IMG_20241212_181809_22.jpg
Views:	192
Size:	2,28 MB
ID:	2762529
                    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                    Коментар


                      Понеже обичам да гледам под капака дори на чисто новите коли, тия дни от скука отвих капачката на маслото на астрата (вижте мнението по-горе ^) и с изненада установих, че ангренажният ремък се мъдри там - при маслото?! Нямам особени притеснения, аз вероятно ще я продам преди да стигне 90 000 км, когато е първата смяна по сервизна книжка. Но все пак, от интерес, някой знае ли каква е идеята ангренажният ремък да бъде набутан при такива неблагоприятни условия?
                      Последна редакция от snake; 05.04.2025, 15:42.
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        Това е двигател на Пежо/Ситроен-много извесния 3 цилиндъра 1.2 Pure Tech.
                        Монтира се в Пежо,Ситроен,Опел,Форд.
                        Проблемен от гледна точка на ремъка който се намира в маслена баня.
                        Разлага се от маслото и запушва маслената помпа.
                        Ползва се масло с точно определена спецификация.
                        От личен опит Пежо 2008/чисто нова 2023г. взета от магазина и използвана като служебна/.
                        При пътуване в Румъния светва надпис ;Ниско налягане масло;.
                        Спирам веднага/намирах се в Букурещ/,репатрак и в сервиза на Стелантис.
                        На близо 52000км.ремъка беше заминал и задръстил маслената помпа.
                        Доколко знам по-новита версия на двигателя е с верига.

                        Коментар


                          light_1965 написа: Преглед на мнението
                          Това е двигател на Пежо/Ситроен-много извесния 3 цилиндъра 1.2 Pure Tech...
                          Примери с коли в гаранция, включително и от премиум марки, които са създали някакъв проблем, има много. И това в никакъв случай не означава, че този проблем ще се прояви и при друг подобен автомобил. Аз пък имах възможност да покарам служебен Опел Грандленд със същия двигател и същата 8-степенна автоматична скоростна кутия. Джипчето беше на повече от 150 000 км. и беше доста овехтяло, което е нормално за служебна кола. Специално се поинтересувах и човекът, който го поддържа, ми каза, че с двигателя не е имало никакви проблеми. На 90 000 км. е сменен за първи и единствен път ангренажен ремък и редовно е сменяно маслото. Освен това този двигател има 3 модификации и се смята, че при последната голяма част от проблемите са отстранени. Моята астра е произведена през юли 2024 г. и е с последно поколение на този двигател, но е с ремък - лично го видях. Върви прекрасно, возията е много приятна, разходът е напълно приемлив, засега само се наслаждавам на шофирането. За моята кола съм си взел решение да сменям масло на 10 000 км, а не на изискваните 15 000 - както правех и с ладата. От сервиза няма как да ми откажат по-ранна смяна. Това е единственото, което ще правя превантивно и не смятам да мисля за някакви лоши неща, които могат да се случат. Аз по-скоро се притеснявам от многото електроника (включително и 5 камери). Електрониката, софтуерът, който я управлява, не винаги сполучливите ъпдейтите на софтуера - това са неща, които наистина могат да накарат колата да те остави на пътя.
                          Мен по-скоро ме интересуваше какво налага ремъкът да е при маслото? За да е сложен там, значи има някаква идея, а не просто, за да му е зле и да създава потенциални проблеми.
                          Последна редакция от snake; 06.04.2025, 15:21.
                          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                          Коментар


                            Мен по-скоро ме интересуваше какво налага ремъкът да е при маслото? За да е сложен там, значи има някаква идея, а не просто, за да му е зле и да създава потенциални проблеми.
                            Ами, системата се нарича "мокър ремък" и е изобретение на "гениалните" инженери на ФОРД. По-спомен е реализирана около 2008 г във Форд Фокус Екобуст - "големия мАтор" - 1.0 -115- или 120 коня... Много вероятно и из други модели. При това със сериозното обещание, че смяната е на 140к км и нищо не налага по-ранна такава. И това при положение, че всеки с логична инженерна мисъл изразява основателни съмнения за въпросната система и споменатия пробег. Понеже тези години Форд и Пежо са в тясно сътрудничество, вторите са едни от първите, които следват принципа - "Видяла жабата, че подковават коня - и тя вдигнала крак"- се появяват и техни варианти. Лавината от малоумие е последвана от всички производители, като ако не се лъжа само в Хонда(1 от мотори на Сивик) и като цяло японците не си го слагат тоя. Уверения, че ремъка е изработен по най-съвременните, почти извънземни, технологии за маслоустойчивост - се оказва, че са пълен смЕх, както написа и колегата преди мен и супер макса на подобен ремък къпещ се в "специалното" масло е с магия и молитви до 100к км. Да, идея има - да се чупи яко и да струва скъпо 🤣 . И като се има предвид нерентабилността на ремонта за собственика, естествено, най-добре да си вземе нов пластмасарник направо. Това, както може и сам да се досетиш, е чудесна новина за производителите. С 3 цилиндровите двигатели е нещо подобно....
                            Последна редакция от TRENDi; 06.04.2025, 18:28.
                            AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
                            AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
                            FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...

                            Коментар


                              Понеже обичам да гледам под капака дори на чисто новите коли, тия дни от скука отвих капачката на маслото на астрата (вижте мнението по-горе ^) и с изненада установих, че ангренажният ремък се мъдри там - при маслото?! Нямам особени притеснения, аз вероятно ще я продам преди да стигне 90 000 км, когато е първата смяна по сервизна книжка. Но все пак, от интерес, някой знае ли каква е идеята ангренажният ремък да бъде набутан при такива неблагоприятни условия?
                              Производителите, включително Opel (или по-точно PSA/Stellantis с новите си мотори), използват мокри ангренажни ремъци с няколко цели:
                              По-ниско триене спрямо верига → по-добра икономия на гориво.
                              По-тиха работа в сравнение с верига.
                              По-компактен дизайн – ремъкът вътре в блока позволява по-малък двигател като габарити.
                              Какви са недостатъците?
                              Е, звучи добре, но на практика има и доста спорове около това решение:
                              Маслото замърсява ремъка, особено ако не се сменя често или ако двигателят генерира много утайки → ремъкът се разпада преждевременно.
                              Ремъчни частици могат да отидат в маслената помпа или масления филтър → риск за смазването на двигателя.
                              Невъзможност за визуална проверка без частично разглобяване.
                              В твоя случай — ако ремъкът е „в маслото“ и се вижда от капачката на маслото, това най-вероятно е 1.2 или 1.5 Turbo бензинов мотор (PureTech или аналогичен), които наистина използват мокър ремък.
                              Трябва ли да се тревожиш?
                              Не задължително — но:
                              Сменяй маслото по-рано, не на 30 000 км, както понякога пише в книжката, а на 10-15 хил. км.
                              Следи за падане на налягане на маслото, странни звуци, грешки на ECU.
                              Добре е да проверяваш състоянието на ремъка около 60-70 хил. км, ако решиш да задържиш колата.
                              Ако ще я продаваш преди 90 000 км — вероятно няма да ти създаде грижи.
                              oyostepper.de продава следните продукти онлайн: интегриран серво мотор, cnc шпинделмотор

                              Коментар


                                Мисля, че може да се получи една доста интересна нова тема: "впечатления и мнения за 3-цилиндровите двигатели". Колкото и да не се харесват на повечето хора - не че имат някакъв опит с тях, а просто ей така не ги кефи, че са 3-цилиндрови , голяма част от масовите съвременни ДВГ са именно такива. Ако някой модератор прецени, може да отдели мненията в отделна тема.
                                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                                Коментар

                                Working...
                                X