Факт е, че в България все още се продават, а статията е от април. Написах им едно запитване през формата на сайта. Ще видим дали ще получа отговор.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мнения за Лада Веста комби крос
Collapse
X
-
Както и очаквах, не ми отговориха на запитването. Пробвах по телефона. На единия от телефоните за контакт попаднах на леден дамски глас, който ме уведоми, че имат дългосрочен договор с Автоваз, не се интересуват от слухове и ми затвори. На другия телефон попаднах на малко по-словоохотлива служителка. Каза ми, че има неголям брой коли на склад, които се продават на цените в сайта. И че не знае какво ще стане след като се продадат.
Между другото когато преди 2 г. купувахме новата астра J на сина, от Опел казаха, че от 2018 г. вече не могат да ги продават, защото са без филтър за твърди частици. Моделът все още се предлага в България, дори в момента имат страхотна промоция.Последна редакция от snake; 04.10.2019, 16:53.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Всичките слухове, че ще спират продажбите е заради това че през 2021 година средните CO2 емисии по стандарт става 95 g/km и съответно LADA не покрива и няма да може да покрие със сегашната генерация двигатели, което води до изтеглянето им от Германия и други градове с по строг екологичен контрол над колите. Това се случва тази година и до колкото са обявили е временно, но не мисля, че ще се върнат скоро на пазара там. Обаче забравяте, че ние живеем в България и тук това няма да е проблем още дълго време. Просто някой заблуден, който пише статиите си мисли, че България ще следва европейските регулации и евентуално Аутоваз ще спре да продава, но това няма как да се случи при положение, че тук ако се въведът рестрикции, те ще са далеч по-леки и автомобилът ще ги покрива без проблем и продажбите им ще продължът още дълго време. Автомобилът затова е на тази цена, защото предлага по-елементарен стар изпитан двигател и съответно евтино купе тип Дачиа, нали са в кюпа с Рено. Който иска да кара нов автомобил в същия клас и оборудване по европейските стандарти да хвърли още поне 10к и те така.Последна редакция от yeksuh; 04.10.2019, 18:30.
Коментар
-
Без да съм фен на руските коли, нито на румънските, мога да кажа, че Лада няма нищо общо с тенекиения звук като на тенджера на Дачия при затваряне на вратите
Не знам как е като конструкция, но като дизайн и изпълнение Лада е в пъти над Дачия.
Лично мое мнение.
За успокоение мога да кажа, че никога не бих си купил ни едното, ни другото.
Коментар
-
Immortal написа: Преглед на мнениетоБез да съм фен на руските коли, нито на румънските, мога да кажа, че Лада няма нищо общо с тенекиения звук като на тенджера на Дачия при затваряне на вратите
Не знам как е като конструкция, но като дизайн и изпълнение Лада е в пъти над Дачия.
Лично мое мнение.
За успокоение мога да кажа, че никога не бих си купил ни едното, ни другото.
Коментар
-
BO написа: Преглед на мнениетоТо и на Джулия като затвориш вратата звучи на варел, ама сигурно няма да я върнеш.
Коментар
-
Преди 1 година, когато реших, че е време да се замисля за смяна на Фиата, доста изчетох за ладичките и ако не се бяха изтеглили от Европейския пазар, сигурно щях да си взема един Cross. Като цяло руснаците имат доста клипчета в youtube-a и преобладават положителните мнения. Нямат някакви установени фабрични дефекти, но пък и моделът е доста нов. Имаше отзиви само за няколко над 100К в Русия. Но даже и на тях нямаше някакво захабяване по копчета, дръжки и т.н. Има няколко дребни недомислици - липса на уплътнение под предния ръб на предния капак и зимата всичката гняс се набива при двигателя - собствениците слагат от по старите модели Лади, доколкото знам. Също така въздухосборникът за купето е на такова място, че всички листа се бутат в него. Пак се слага една допълнителна мрежичка и други такива. Може би най-големия недостатък е малкия двигател за Европа - 1.6 106 коня. По книжка му дават около 13с до 100км, но в клипчетата не успяваха да свалят под 15-16. Някъде около 80-85 се налагаше да се превключва на 3-та и това увеличаваше времето. Като цяло в БГ форума казват, че за градско и извънградско колата е много добре, но ако имате магистрално каране, определено се усеща слабия двигател. 5-та скорост е много дълга и реално за да имате някаква динамика на нея, трябва да се движите с над 120-130 км/ч. Иначе става само за поддържане на скоростта по равни участъци. Това води до често каране в по-високи обороти на ниски предавки и завишен разход, все пак колата си е доста висока и няма аеродинамиката на обикновен автомобил. Първата версия на роботизираната кутия е била много зле и не превключвала адекватно. Мисля, че преди около година изкараха 2-ра версия и там било по-добре. Но в БГ форума май няма отзиви за нея. Другото хубаво нещо е, че може да се сложи в НАР "фабрична" газова след като колата измине първите 10К км.
Като цяло Lada Cross си е напълно приличен автомобил и от цялата гама Lada Vesta в Русия за 2018 са продадени около 360 000, а само в Европа май около 5000, което обяснява защо руснаците не искат да сертифицират новите двигатели и изобщо да се занимават с Европейските изисквания.
Четейки какви са те за автомобилите от 2022 натам, едва ли ще пожелаят пак да се върнат.
https://www.consilium.europa.eu/bg/p...or-car-safety/Последна редакция от Shebeka; 10.10.2019, 09:05.
Коментар
-
Честно казано това - дали отговарят на някакви ЕКО-изисквания, изобщо не ме интересува мен, като потребител. Но ако наистина се изтеглят от ЕС и в частност от България, ще стане още по-голяма драма с частите и гаранционното обслужване. Май се отказах от Лада, а много им се бях навил .Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
snake написа: Преглед на мнениетоЧестно казано това - дали отговарят на някакви ЕКО-изисквания, изобщо не ме интересува мен, като потребител.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Lane Staley написа: Преглед на мнениетоА като обикновен човек дищащ въздух, защото предполагам си такъв, като бъдещ дядо - дай боже, някак не те ли вълнува в какъв свят живееш?Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Всъщност проблемът не е с еко изискванията, за да се изтеглят от европейските пазари, а едната кошница други системи, които трябва да бутнат в автомобилите си. Задължително следене на предния автомобил и спиране при нужда, следене на лентите, следене за пешеходци, да не може да запали, ако си пил (това ми е интересно да видя как ще го направят ). Всичко това адски оскъпява автомобила, без да калкулираме колко средства е нужно, за да се вградят тези системи и да се сертифицират. Това ги прави непродаваеми на руския пазар, а както вече писах в цялата Европа за 2018 са продали около 5-6000 автомобила, от които около 3000 в Латвия! За какъв дявол тогава да го правят? Всичко е пари и сметки. Четох, че щели да се ориентират към близкия изток и Азия. Освен това да не забравяме, че за Ладите се плаща и мито или както му казват там, понеже се внасят от извън EU. Вариантът с 1.6 на Cross с всички екстри тук излиза 27800 лв, а в Русия е около 23400 лв (850000 рубли).
Коментар
-
Всъщност - според цитираната статия, се изтеглят (временно) точно заради ЕКО изискванията. "В момента екологичните стандарти в ЕС позволяват средни нива от 120 гр СО2 на км, но при моделите на Lada те са по-високи. От 2020 г. изискванията стават още по-жестоки - 95 гр СО2/км, което прави икономически неизгодно преработването на двигателите на руските автомобили."Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Реших тук в тази тема да споделя впечатления от 4500 км. с Лада Веста SW Cross. За здравина и надеждност няма как да коментирам, защото е ясно, че за 4500 км. няма какво да се случи.
Да започнем с минусите. До момента са малко и несъществени, поне за мен.
- Колата е тромава. Това е ясно, имайки предвид само 105-те к.с., но нека се знае. Определено няма да се хареса на хората с агресивен стил на шофиране.
- Има едно недоразумение със задната чистачка: не можеш да пуснеш само пръскалката или поне едновременно пръскалката и чистачката. Първо се пуска чистачката и едва тогава, след като тя вече е направила един оборот, можеш да пуснеш пръскалката. Ако е сухо и стъклото е мръсно, а то се цапа много лесно, може да се надраска.
- На таблото не можеш да визуализираш едновременно часовник и термометър за външна температура. Да, мултимедията също има часовник, но ако не си пуснал музика - или часовник, или термометър.
- Нулирането на TRIP километража и данните, свързани с него, не е интуитивно и просто като на другите коли. Лесно можеш например да нулираш "дневния" километраж, но това не води до нулиране на средния временен разход. За да се нулира и той, се минава през друго меню, в което не знам защо има и настройки на часовата зона. Дори руснаците се чудят защо е направено така.
- Клаксонът е малко смешен и тъничък - не съответства на мускулестото излъчване на автомобила.
- Шофьорската седалка ми е малко неудобна. Облегалката за главата е прекалено наклонена напред и леко ме притеснява и дразни, когато се сетя за нея .
- Отворът за наливане на течност за чистачки е на много неудобно място. Започнах предварително да наливам течността в ниско шише и едва тогава да сипвам течност в казанчето, за да не разливам.
- Чат-пат се чуват не особено благородни поскърцвания от таблото, но нищо фрапиращо . Возил съм се в нови коли от по-висок клас, които все едно ще се разпаднат при движение по павета, а при ладата далеч не е така.
А сега плюсовете:
- Колата е красива, впечатляваща. Дизайнерите на Волво добре са си свършили работата.
- Има наистина много и полезни екстри. Мултиволан, подгрев на предното стъкло, подгрев на всички седалки, включително и задната, зарядно и за пътниците на задната седалка, много удобен темпомат, който се управлява от волана, парктроник, нелоша офлайн навигация 7", камера за задно виждане, асистент при потегляне по наклон (супер готина екстра!), автоматични фарове, автоматични чистачки, впечатляващ за мен звук от мултимедията, възможност за свързване на мултимедията с мобилен телефон, което също е изключително удобно. Обажданията се приемат/прекратяват лесно и директно от волана и говориш без изобщо да докосваш мобилния телефон. Колата е с 4 ел.стъкла, умен електроусилвател на волана, който регулира твърдостта му в зависимост от скоростта, преден и заден подлакътник, голяма жабка, която е и хладилна, макар че си мисля, че жабката е за документи, а не за сандвичи , климатроник с дисплей, LED осветление в купето, два сгъваеми ключа с дистанционно, фабрична аларма, метална кора под двигателя, фабрично затъмнени стъкла...
- Возията много ми допада - стегната и малко по-твърда от очакваното. Колата е висока, но не се люшка като джип. Стои много тежко и стабилно на пътя, не ме отвяват тирове или силен вятър, както ми се е случвало с други коли.
- Обезшумена е съвсем прилично. Аз не съм я карал с повече от 120 км./ч до момента, защото е с неразработен двигател, което е споменато като препоръка и в книжката, и в гаранционните условия. При тези скорости е по-безшумна от всички коли, които съм имал, с изключение на новата Астра на големия син, но това е съвсем друга бира .
- Автомобилът е много маневрен.
- Съвсем уверено мога да кажа, че това е най-добре завиващата кола, която съм карал. Изключително стабилна в завоите, кеф ми е да карам по планински пътища.
- В купето е просторно, 5 човека се возят спокойно без да им е прекалено тясно, дори и пътници с ръст над 1.90 м. не си удрят главите в тавана.
- Интериорът е красив и функционален, материалите не са от най-евтините.
Не съжалявам за избора си. Исках чисто нова кола, която е висока, красива, с достатъчно екстри, с визия на компактен джип - намерих я. За 28 000 лв. трудно може да се купи друга нова кола от подобен клас. За съжаление АвтоВаз за момента наистина са се оттеглили от ЕС и засега в България се продават само налични коли на склад - поне от официалния вносител НАР. Мисля, че има не повече от 15-на налични Vesta SW Cross.
Последна редакция от snake; 15.03.2020, 17:48.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар