В България масово хората имат имоти. Ще накарат бедния човек да се откаже от собствеността и да продава имоти, които не може да поддържа. Вероятно ще бъде узаконен ремонта на апартаментите, било то смяна на прозорец или топлоизолация, всичко да бъде с документи и сертификат.
--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Добре ще бъде и това са първото даване на пари поне 500лв ако блока трябва да се ремонтира следва даване на поне 2000лв на апартаменти и тогава става една ----
Ние сме си направили всички ремонти от парите където събираме и това е добре но други.
Ако има паспорт и нещо стане с някоя тераса-падне какво правим- паспорта ще помогне ли Коя виновен.----
Последно медиите писаха, че във връзка с пандемията ще бъде удължен срокът за паспорти на сградите до 2024 г., въпреки че управляващите се заканваха, че този път нямало да има отлагане. А пък депутатът Георги Марков в интервю изрази мнение, че текстове в закона са противоконституционни и могат да бъдат атакувани в съда.
Не виждам как, дори и при предполагаемото удължаване на срока, ще стигне времето да се изготвят технически паспорти на стотици хиляди, а може би и повече от милион сгради, включително и държавна и общинска собственост. Ако не се откажат напълно от тази идея, накрая ще се нароят фирмички, които просто ще подбият цените и срещу някаква приемлива сума ще издават формални документи, без реално да правят обследване.
Май бвече се атакува че нищо не довежда до по добро с изготнавето на този паспорт.Нищо не произлиза от това дали има или не дадена зграда паспорт.
С това да има саниране довежда до това че сметките ще са по малки -ще е по топло.
Тук ключаря е прав.
Скоро имах възможността да коментирам ситуацията със служители от фирма за стоителен надзор, наши клиенти. Изготвянето на паспорта, към този момент е едно точно описание на това какво е състоянието на сградата. Има ли съответствие с плановете или не. Описват се незаконните надстройки, бутнати стени и прочие, но нищо повече. И на моя въпрос, ами това е добре, а след това какво правим? Никой не можа да ми даде категоричен отговор. Задълженията на изготвящия паспорта е само да "картографира" сградата, няма право да издава предписания нито пък глоби и т.н. Може би общините ще могат да го правят, ама пък тогава след всяко предписание и евентуалното му изпълнение, пак някой трябва да минава и да описва дали е направено или не.
Батака е голям.
Друго което ми споделиха е въпроса за цената. ПРеди 2 години е била между 1.50 и 2 лв. Сега е 5. Главния фактор за цената е наличие на планове на сградата: ВиК, Ел. и т.н. Ако плановете са налични, то описването на сградата става по тях. Липсват ли, трябва да се направи детайлно обследване и от там цената се качва, също и времето за изготвяне на паспорта.
Твърдението, че паспорта се вади за всеки вход, е колкото вярно, толкова и грешно. Да за панелните блокове е валидно, защото всеки вход е един вид самостоятелна сграда. Има фуги между всеки вход. При моята сграда обаче сме два входа, които се водят на различни улици, но сградата е една. Демек трябва паспорта да е общ
Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97
Ако някой е бутнал стена кво парвим ще го накарат задължително да е изгради на нова ли ...--
Даването на пари за паспорт е най малкото ако има повреди по блока и трябват пари поне 20000 лв кво праим....
И щом блока е построен е имало документи чертежи значи всичко си е наред било-
Нашия домоуправител е ходил в Общината да пита кой, кога и как ще прави проверката. Там му отговорили, че огледа ще се прави от частни фирми... И хайде пак нагушване на фирми близки до големите, а колко и каква работа ще свършат всеки може да отгатне.
FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар