la squadra azzurra написа:
Преглед на мнението
Аз например ще напиша, какво печеля с тротинетката си за месец при преходи с нея от 12 км. на ден ( средно), шест пъти в седмицата. Изминавам близо 300 км., които преди изминавах с автомобил.
За тези разстояния от типа пали - гаси, дизеловата ми кола, сега през лятото гори около 6-6.5 л./100 км., или за близо 300 км., аз трябва да изгоря около 20 литра нафта. Смятам литъра нафта по 2.30 и ми излизат едни 46 лв., тоест за двата месеца ми се случват едни 92 лв. задържани в моя джоб и НЕдадени за гориво. Само от мен. Другата ми алтернатива е обществения транспорт. За моята дестинация трябва да
се кача на 3 автобуса ( няма да ползвам прикачвания). С карта ще ми струва 1.20 пътуването в автобус ( без карта 1.50), или 3.60 на ден и...86 лв. на месец !?!
Да, ама не съм сам. Поне около мен познавам вече 5-6 човека, които си ползват машинките. С недомислената транспортна схема в Бургас, но с внедрените страхотни вело-алеи свързващи и опасващи всички комплекси в града, ВЕЧЕ съм убеден, че една такава придобивка е задължителна за всеки подобен на моя преход режим. Да, сметките са условни, защото имам цена на придобиване, закупих си и несменяеми гуми, ползвал съм няколко дена и колата си, но в Бургас това нещо може да се ползва поне 9 месеца в годината. Представи си, тази алтернатива на транспорт, която бие велосипеда ( предимствата са му само в мобилността, макар и тук да има една голяма условност) по компактност, лесна преносимост и удобство, че няма да въртиш педали и да се потиш по пътя към офиса си, колко други "бели" прави. Освен горе-описаните неща, аз съм си спестявал сини и зелени зони. Паркирам колата си в свободна зона ( повечето случаи в подземния паркинг на МОЛ-а) и с тротинетката си лашкам където искам. От там всичко ми е на 5-6 км. Случва ми се по-рядко, но някога ми се налага. Та с две думи, за сега пакостя не толкова на себе си, колкото ощетявам бензино-колонката, обществения превозвач, синьо-зелените ни зони и толкоЗ. И накрая ще напиша - проблемът никога не е в самото превозното средство, а в този който го управлява. И самолета са падали, и пешеходци са наранявани и загивали, и велосипедисти са наранявани и убивани ( еле в Бургас по едно време нямаше спирка), и работници са загивали, за автомобилни произшествия и жертви няма да споменавам. Така че съм убеден и сигурен, че интересът и бъдещето на тези машинки, някой иска да убие и унищожи още в зародиш, чрез истерия и страх.
Коментар