Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Възможно ли е да не видиш, че има мъгла?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Е това не разбирам - дали табелата свети "Внимание гъста мъгла", "Внимание приятен път" или "Внимание внимание всички мишки на събрание" - все тая е, тя мъглата е там. Как може да не видиш това, което ти пречи да виждаш?!?


    Колега, моля те и теб - обясни го по някакъв начин, след като ти се е случвало? Как така изведнъж си в нищото? Преди нищото - не виждаш ли че започва "нищо" и няма път напред? Наистина недоумявам.
    Мислил съм го ,но не мога да го обясня,карам с 80-90 и изведнъж се налага да сляза на първа,започва с лека мъгла,намалям на 40 и съм в нищото.Най-гадно беше на магистралата на около 100км от Бургас,същата работа,само че дъжд и по висока скорост,около 110.Лошото е че нито да намалиш,нито да продължиш,шанса да се натресеш в някой,или някой в теб е много голям.На междуградски пътища не е проблем,въпреки многото джигити,но на магистрала си е страшно
    FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

    Коментар


      #17
      Това е положението, докато любовни романи, лепилце, и СУМПС се придобиват от едно и също място, а именно КНИЖАРНИЦАТА
      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

      Коментар


        #18
        Колкото се спазват ограниченията на магистралата при дъжд и сняг, толкова и в този случай ще намалят. Нали сте виждали знаците на магистралата, които никой не спазва - 90 км/ч при дъжд, еди колко си при сняг... ... За бързака на пътя най-важното е да не го "снимат", безопасността кучета я яли.
        Аа, моля, моля! Тук се засегнах. Аз даже и в слънчево време редовно си джиткам с 90 по магистралите. Чудно ми е, лепвам се зад някой камион и никой не може да ме обвини, че точно аз се влача. Камиона го виждат от далеч, никой не се опитва да се навре между мен и него, той пори въздуха, аз ползвам вакуума, не се интересувам от никакви знаци и ограничения, защото съм доста под тях. И никак, ама никак не ми пречи, че пред мен има камион и че не виждам на повече от 50 метра, в ясно време. Това ми е любимо оправдание - "Ми не мога да карам зад камион, искам да виждам!" - и се изсилва напред. То по-скоро проблемът е "Не може друг да е пред мен, аз да съм втори!"

        ntodorov написа: Преглед на мнението
        ... прохода Котел - Омуртаг ми се случи след завой при едно спускане, буквално да навляза в облак паднал на пътя( метафорично казано ).

        ...Но на магистрала, където видимостта ти е голяма, а периферията ти е само път - не допускам да играят други фактори освен чисто обективните. Все пак да не дава Господ, защото за съжаление на пътя не зависим само от себе си. Един безотговорник и безхаберник да има там и той вече ще е достатъчен за да вгорчи живота на всички около себе си.
        В планински проход е съвсем обяснимо - времето се променя рязко и за секунди. Бавни, тесни завои. Въпреки това, обаче, отново е пълно с хора, които карат с такава скорост в завоя, че спирането рязкото спиране е напълно невъзможно и извън физичните закони. Да не е катастрофа, може да е паднало дърво, може баирът да се е срутил, може животно да е излязло... Не е необичайно да се попадне в тази ситуация. Но на магистрала, широко, право... Но да не дава Господ, както казваш.

        янко написа: Преглед на мнението
        Мислил съм го ,но не мога да го обясня,карам с 80-90 и изведнъж се налага да сляза на първа,започва с лека мъгла,намалям на 40 и съм в нищото.
        Все пак си намалил, карал си с 40, значи не е било съвсем изведнъж. С такава скорост на някои коли дори не им се задействат възглавниците, а тук имаше коли, които изглеждаха като хвърлени от Луната.

        Коментар


          #19
          В такава гъста мъгла намялам доста, ама сърцето ми е в петите някой да не ме отнесе отзад.
          00' Bravo 105 JTD

          Коментар


            #20
            Пример от мен. Карам по магистралата за Хасково и малко преди да сляза от нея влизам в гъста мъгла. Намалих до към 50 км/ч и вътрешно не се чувствах спокоен, защото на 80% нямаше да успея да спра в зрителното ми поле, ако се наложи по някаква причина. Та с много напрежение и дискомфорт карах така докато покрай мен минаваха десетки автомобили със скорост от по 100+. Това за мен е причината, а не някакви системи или пособия.

            Това ми е любимо оправдание - "Ми не мога да карам зад камион, искам да виждам!" - и се изсилва напред. То по-скоро проблемът е "Не може друг да е пред мен, аз да съм втори!"
            .
            Аз съм от тези хора. И да, искам да виждам обстановката напред. Част от навика ми за безопасно шофиране.
            Ако е автомобил или нещо, което не пречи на обзора напред, нямам проблем.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #21
              Аз също не обичам да карам зад камиони. Едното е видимостта, но това е второстепенно. Хвърлят зад тях всевъзможни боклуци, с които могат да ти надраскат бронята, капака или да ти счупят челното стъкло. А пък от ауспусите им каква смрад излиза... Освен това зад волана им в повечето случаи е изключително нагла паплач, като има и изключения - някой да не се засегне. И да, изпреварвам ги, не мога да карам зад тях. Но пък като влезем в населено място и аз намаля до допустимите 50 км/ч, те продължават да карат с 80-90 и ме изпреварват. Даже ми свирят да карам по-бързо, ако е тясно и не могат да ме изпреварят. Което потвърждава наблюденията ми, че зад волана на камион в общия случай стои някой нагъл простак.
              Последна редакция от snake; 09.02.2019, 18:46.
              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

              Коментар


                #22
                Може да не се види гъста мъгла ако е тъмно
                иначе на магистралата би трялвало да се вижда е ако е доста пресечена местност.
                На Ихтиман като се слиза от мотела към отбивката за Костенец пада доста често мъгла рано сутрин след 11 няма мъгла
                но от далече се вижда облака ниско долу и естествено да се мамали доста -
                Понякога сметището гори но то не прави такъв облак
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #23
                  Колеги, каква е безопасната скорост на магистрала, при навлизане в гъста мъгла, така че нито да удариш този пред теб, нито, този зад теб да те отнесе?

                  Коментар


                    #24
                    Винаги е по преценка на водача.
                    Няма какво да философстваме и излишно да се препираме.
                    В този случай закона е ясен и много хубаво написан - караш с толкова, че да можеш да спреш в обозримото поле, което виждаш.

                    Проблемът идва от неадекватната преценка (или по скоро никаква) на неподготвените и откровенно умствено ограничени съвременни шофьори.
                    == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                    На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                    Коментар


                      #25
                      stilo_new написа: Преглед на мнението
                      Колеги, каква е безопасната скорост на магистрала, при навлизане в гъста мъгла, така че нито да удариш този пред теб, нито, този зад теб да те отнесе?
                      За този зад теб няма кой да ти гарантира, че няма да те натресе. На пътя сме зависими от много фактори и винаги можеш да станеш участник в ПТП без да имаш вина. Със сигурност не всички от водачите, които попадат във верижни катастрофи, са виновни. Но както споменаха и по-горе - достатъчно е да има един или двама идиоти в колоната. А за съжаление те са много повече, нормалните и толерантни водачи са малцинство.
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #26
                        Може! Категорично може. Да не Ви дава Господ да попадате в такава ситуация.
                        И не са само идиотите. Като преминеш определена възраст - сетивата ти /не само очите/ започват да отслабват и да не са това, което са били.
                        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                        Нека Силата на бъде с Нас...

                        Коментар


                          #27
                          stilo_new написа: Преглед на мнението
                          Колеги, каква е безопасната скорост на магистрала, при навлизане в гъста мъгла, така че нито да удариш този пред теб, нито, този зад теб да те отнесе?
                          Мен инструкторът ми ме е научил винаги да се движа така, че ако имам намалена или ограничена видимост, да си представям, че изведнъж на пътя има стена и съм длъжен така да се движа, че да не се ударя в стената. Точно заради такива случаи - на пътя може да има катастрофа след завоя, може да има паднала скала, дърво, животно, човек дори... А огромната част карат така, че пред тях да има не стена, а друга кола, движеща се малко по-бавно. Така си мислят, че докато намаляват за да не се ударят в нея - тя ще измине още път напред и всичко е безопасно.

                          Та така - на магистрала си длъжен да караш така, че да можеш да спреш за разстоянието, до което имаш видимост. Това зависи от теб и само от теб. А да те удари някой отзад - не можеш да го предотвратиш, независимо дали се движиш с 20 или със 120. Ако някой е решил да се натресе - не можеш да му попречиш. А решението той да се натресе у теб или у друг - той го е взел в момента, в който се движи със скорост, която не му позволява да спре в зоната на видимост. Ако видимостта му е 50 метра и зоната на спиране му е 45 метра - все тая е дали се движиш с 50 или 80 или 140 - няма проблеми. Но ако е 55 метра - тогава нека Силата е на помощ и да предпази невинните!

                          А какво става, когато двама такива са един срещу друг (всеки се движи така че да не може да спре в зоната на видимост и единият тръгне да изпреварва) - не ми се иска да го коментираме и дано на никого не се случва.

                          Ако пък на някого са му отслабнали сетивата и вижда на по-малко разстояние - пак вината е 100 % негова - че не се е движил с безопасна скорост в зоната на видимост. Без значение дали човек е на 20, 40 или 60 г., ако вижда на 20 метра, трябва да се движи със скорост, която му позволява спиране в тези 20 метра. А не в 75 метра.

                          Коментар


                            #28

                            А какво става, когато двама такива са един срещу друг (всеки се движи така че да не може да спре в зоната на видимост и единият тръгне да изпреварва) - не ми се иска да го коментираме и дано на никого не се случва.
                            .
                            Това е математическа задача. Ти караш със спирачен път 48 метра при 50 метра видимост. Значи си заложил твърдо на сигурност. Този срещу теб и той така. Озовавате се един срещу друг и се виждате на 50-те метра. Какво следва?
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #29
                              Тихо, тихо, че....

                              Сега, в конкретния случай, понеже си написал "ти", ако наистина съм аз, при видимост 50 метра карам със спирачен път не повече от 25-30 метра (това си включва всичко - времето за реакция, за натискане на педала и всякакви подобни фактори, удължаващи пътя). Така залагам още повече сигурност, поне от моя страна. За съжаление не мога да отговарям за тези отсреща и за вакуума между раменете им. И разбира се - никога няма да навляза в насрещната лента, ако не виждам поне 3-4 пъти по-напред от спирачния път, който имам при текущите условия. Особено пък като возя хора и тяхната сигурност зависи от мен.

                              Коментар


                                #30
                                Няма как да не се види мъглата. Доста карам по Струма и знам за какво става въпрос. Същото е по тунелите на Хемус. То влизаш рязко в мъглата, но я виждаш от много много далеч. На въпросния инцидент, доста коли са успели да спрат, но са били ударени отзад. 2/10 шофера да карат по-бързо и мазалото е готово. Същото беше и преди години с оная катастрофа в тунела. Имало разлято масло, ала-бала. Не говоря за техническото състояние на съоръжението ( в оня момент), но там като спазвам ограничението 80, редовно се прелита покрай мен в лявата лента, а камионите ми мигат с фарове отзад. Най-гъстите мъгли в които съм шофирал са били късна есен в Сф. На околовръстното съм карал с 40км/ч. Аз също, когато возя хора съм още по внимателен. След като съм ги качил при мен, пряко отговарям за техния живот. Има такива, които возят децата си и изпреварват в завой, а аз чакам да им пука за моя живот.
                                ФИАТ- Пътят е само формалност
                                ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                                -----------------------------------------------------
                                FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                                Коментар

                                Working...
                                X