Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Възможно ли е да не видиш, че има мъгла?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Възможно ли е да не видиш, че има мъгла?

    Колеги, някой има ли разумно обяснение как е възможно да не видиш, че има мъгла и в резултат на това да влетиш в нея с огромна скорост, където да катастрофираш, защото не можеш да спреш навреме? И така 30 пъти, примерно. Този въпрос ми възникна след като чух, че предупредителната система (за мъгла!) на някаква магистрала не е работела и заради това е станала масова катастрофа. Просто шофьорите не са били предупредени и не са разбрали, че има мъгла. На мен ми звучи абсурдно. Вие виждате ли мъгла, като има, или карате смело в нея без да знаете, че има мъгла?

    Дали причината за такава катастрофа (с изключение на първите 2-3 коли, които може да са катастрофирали заради технически проблем, заспиване на водач или друго подобно необичайно събитие) не са само и единствено заради скорост, при движение с която е физически невъзможно да се спре в зоната на видимост на пътя? Т.е. виновни са почти всички водачи, без тези най-отпред. Тук мисля, че важи това за "несъобразената скорост", с което държавата винаги се измъква. Всички са карали с несъобразена скорост - такава, че да не могат да спрат безопасно в зоната на видимост. Казано по друг начин - физическата възможност за спиране е 50 метра, но видимостта е 20-25 метра.

    Ще ме извиняват пострадалите, дано да се оправят бързо, но при навлизане в мъгла видимостта намалява постепенно и има достатъчно време за намаляване на скоростта. Все пак ако тази мъгла започва изведнъж - то тя 100 % се вижда от зоната на видимост като стена, в която пътят свършва.

    Моля за мнения по темата!

    #2
    Мнението ми по темата е, че по пътищата е пълно с отрепки, идиоти и полуидиоти. И изобщо в родината ни. Много изпростя народът. Сещам се и за надлеза при Звъничево, на който наскоро се изпотрепа бая народ, бая превишили разрешената скорост от 50 км./ч - при това в условията на гъста мъгла. И за това колко хора карат без фарове (макар че са задължителни целогодишно, 24/7) дори в условията на нарушена видимост. Едно време беше модерно мутрите да карат с включени фарове, сега е модерно простаците да карат без фарове.
    Последна редакция от snake; 08.02.2019, 21:45.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #3
      Мъглата се вижда преди да влезеш в нея. Затова на автомобилите има габарит за мъгла - на всички автомобили, докато фаровете за мъгла са екстра за някои нива на оборудване. Лошото е, че се предоверяват на електронните асистенти, и когато го разбереш е късно...
      Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

      Коментар


        #4
        Факторите са много, основно свързани с идиотите и полуидиотите. Вчера пътувах по Тракия и имаше мъгла тип дъжд, или обратното. В района на Сандански и въобще в цялата долина на Струма, където е станала катастрофата, това не е необичайно явление. Това е една много специфична мъгла с различна степен на просвет и видимост. Движи се на талази. Отначало е едва забележима и позволява каране (видимост има) в следващия момент влизаш в гъст облак, не с 25-30 метра видимост, а направо с нулева... пътя изчезва, а това е придружено с много финни, но на гъсто приски върху предното стъкло и съответно настилката е мокра. Тази мъгла представлява някакъв много нисък облак, който се движи и има точно такъв разпокъсан порядък.
        С даденото от мен описание не искам да оневинявам надяналите се, но понеже съм попадал в такава мъгла го описвам. В случая причината е в хората, а мъглата е била нужното допълнително условие (понеже за да се стигне до катастрофа, трябва няколко неблагоприятни събития да се натрупат и да съвпаднат по време).
        Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

        Коментар


          #5
          Според мен,най-важното е "не спирай",независимо от метеорологичните условия.Включвай всякакъв вид светлини и се движи,макар и със скоростта на охлюв.
          Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
          ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

          Коментар


            #6
            Има интелигентна система за оповестяване ама не работи .
            Все едно парите дадени за системата да хвърлени на вятъра .
            Едвали да има Оптичен сензор за мъгла - OFSMk2
            Air Eye - оптичен сензор за валежи и не са скъпи
            Има програми и тази табела може да свети не приятен път а внимание гъста мъгла
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              И едно време като нямаше кодове и табели за мъгла сигурно лошо време не е имало изобщо така ли да разбирам, аре стига с тези табели. Всичко е в зад кормилото устройство... Иначе съм съгласен с Оги, просто всички карат като луди и са полу идиоти...

              Коментар


                #8
                Напълно е възможно,случвало ми се е няколко пъти,едва забележима мъгла ,и изведнъж си в нищото.Същото се получава и с проливен дъжд,трябва да продължиш ,макар и по-бавно
                FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                Коментар


                  #9
                  Основната причина естествено са олигофрените, които са по пътищата.

                  Но то как може да има нормални и адекватни по пътищата като вече нормални и адекватни няма по принцип??
                  == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                  На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                  Коментар


                    #10
                    kluchar написа: Преглед на мнението
                    Има програми и тази табела може да свети не приятен път а внимание гъста мъгла
                    Е това не разбирам - дали табелата свети "Внимание гъста мъгла", "Внимание приятен път" или "Внимание внимание всички мишки на събрание" - все тая е, тя мъглата е там. Как може да не видиш това, което ти пречи да виждаш?!?

                    янко написа: Преглед на мнението
                    Напълно е възможно,случвало ми се е няколко пъти,едва забележима мъгла ,и изведнъж си в нищото.Същото се получава и с проливен дъжд,трябва да продължиш ,макар и по-бавно
                    Колега, моля те и теб - обясни го по някакъв начин, след като ти се е случвало? Как така изведнъж си в нищото? Преди нищото - не виждаш ли че започва "нищо" и няма път напред? Наистина недоумявам.

                    Коментар


                      #11
                      Когато няма видимост (в мъгла или нощно време) най естествено е да се намали скоростта до най безопасна. Освен ако 200 на 100 си сигурен че няма никой на пътя ! Еее сега тези хора са били сигурни и така 20-30 пъти.
                      Лично аз като видя мъгла предполагам че пред мен е пълно с препятствия, и даже е хубаво и аварийки да се пуснат.
                      Сега се сещам че има разлика между система за предупреждение за мъгла и система за навигация ...
                      Последна редакция от badbad; 09.02.2019, 06:55.
                      FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
                      FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999

                      Коментар


                        #12
                        И аз съм на мнение, че в случая е виновно малоумието на шофьорите. Карат си по магистрала, ама какви са условията, няма значение. Ние сме на магистралата и караме бързо. Никакви системи за известяване и за сигурност не могат да бъдат оправдание за това, че виждаш мъгла и не намаляваш скоростта. Какво, някой трябва да ти каже, че това е мъгла, ли?! Пълно малоумие. Щом не виждаш пътя, намаляваш до такава скорост, при която го виждаш, а не караш, все едно си на чист и слънчев участък. Вече, ако някой се надене на теб, докато караш бавно, отговорността си е отново негова, че не се е съобразил и той с пътните условия и е карал бързо в мъглата. Медийният шум за неработещите системи е съвсем отделна тема, която няма нищо общо със станалото на магистралата. Аз съм сигурен, че и да работеха системите, щеше да се случи същото, защото тогава кой пък ще ми казва на мен, че има мъгла - аз съм на магистралата и си карам с педала за газта докрай.
                        Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                        Коментар


                          #13
                          За това още от началното училище трябва да се учат децата че като караш трябва да спазваш правила.
                          Преди слагаха нарисувани полицейски коли по пътя .
                          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                          Коментар


                            #14
                            И добре - да кажем, че всички умни системи работят и пилотите (защото голяма част се изживяват като такива) са предупредени, че има мъгла. И те ще се трогнат, ще намалят отдалече? Нищо подобно! Колкото се спазват ограниченията на магистралата при дъжд и сняг, толкова и в този случай ще намалят. Нали сте виждали знаците на магистралата, които никой не спазва - 90 км/ч при дъжд, еди колко си при сняг... Защо да ги спазват, щом камерите за скорост не променят настройките си в зависимост от метеорологичните условия? За бързака на пътя най-важното е да не го "снимат", безопасността кучета я яли. И народът си пердаши със 150 в проливния дъжд и после - ама имало аквапланинг, дебилите се изпотрепали, за което пак държавата е виновна. Друг пример - станалата пословична намалена видимост на Тракия при Ихтиман. Отдалече се виждат пушеците, но колите връхлитат със 150 вътре и изведнъж - престъпници, нищо не се виждаше, кой е отговорен?!
                            Последна редакция от snake; 09.02.2019, 11:14.
                            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                            Коментар


                              #15
                              И аз недоумявам, въпреки че преди няколко години на прохода Котел - Омуртаг ми се случи след завой при едно спускане, буквално да навляза в облак паднал на пътя( метафорично казано ). Мъглата беше много гъста, а аз убих скоростта си инстинктивно - ей така от създалата се изненада и внезапност. И знаете ли ?
                              Вече не мислих толкова за препятствията отпред, колкото за това, което можеше да ми се случи отзад. С една дума - бях подготвен да поема неприятност отпред и твърде немощен и неподготвен за "атака" отзад...Но на магистрала, където видимостта ти е голяма, а периферията ти е само път - не допускам да играят други фактори освен чисто обективните. Все пак да не дава Господ, защото за съжаление на пътя не зависим само от себе си. Един безотговорник и безхаберник да има там и той вече ще е достатъчен за да вгорчи живота на всички около себе си.
                              A17DTС/S
                              Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                              Коментар

                              Working...
                              X