Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Разход на Дачия 1.5 dCi (отделено от "Мнения за Toyota Prius Hybrid")

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Тъкмо си помисля, че темата ще потъне в забвение и се намери някой да я възкреси

    Днес беше поредната сутрин, в която се надишах на икономични и екологични дизели.
    Не се заяждам с никого, в Плевен колите масово са от евро 3 надолу, но проблемът наистина е сериозен - в центъра на тоя малък град смърди на неизгоряла нафта, та чак лошо ти става.
    На всички светофари само по 1 човек в кола, стоят на място и правят мъгла зад тях. Погледнато от страни изглежда толкова егоистично, че чак ме е яд, че често и аз съм част от това.
    Жалко, че шофьорите рядко ходят пеш, че да ги усетят и видят тея неща.

    А, дойдохме си на думата. Сега смятай щом в Плевен е така, в София, където е като в индийски влак как се чувстваме. В общия гараж, когато вляза аз с моят "боклучлив" бензин след мен не мирише на отврат и се диша спокйно, дори да форсирам, но когато влезе някоя дизеларка, била тя сравнително нова, дори производство до 2010 след нея мирише на отврат, задушливо, гадно. Това не се случва с един автомобил, ами с 98% от дизелите, които са влизали в този гараш, докато съм бил там. Има нови, които влизат и не ги надушвам, но говорим за автомобил под 5 години. Германия не случайно е взела решение за забраняването им. Хората с нови дизели до 5 години са толкова малко, че няма смисъл да коментираме.

    П.С. Здравето >>>>>>>>> някакъв кирлив разход с 1-2 литра по-малко.
    Последна редакция от mell0; 29.01.2019, 15:32.
    Fiat Bravo II 1.4 16v
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
    Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

    Коментар


      Аз мисля, че въпроса с дизелите би трябвало да е ясен на всички. Доста по-умни хора от нас са преценили, че е по-добре постепенно да се замени. Ние винаги сме най-умните и най-знаещите, ама в крайна сметка, като отидем по белия свят и започваме да цъкаме с език. И аз карам такъв дърт дизел в момента, но няма как да се обърна и да кажа, че е много екологичен. Пък и няма какво да си кривим душите, над 90% от авто-парка у нас е съставен от коли на по над 350 хил. реални километра. Самите дизели даже сигурно са по над 500 хил., като гледам джамбазите на по колко ги внасят. Дори имам чувството, че в последните години и самата средна възраст на автомобилите се покачва. Все по-често виждам да се карат стари Астри от преди 99-та, Голфове 2, Пасати и т.н. Само 2 дърти дизела да минат наблизо и вече не се диша.

      Коментар


        Ами ще смърди, като се стискат за дебитомер маркучи и ревизии на турбини, и като карат с всякакъв дизел без дначение от състава, важното е че е с 20 ст. По евтин
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          S_BANKOV написа: Преглед на мнението
          Ами ще смърди, като се стискат за дебитомер маркучи и ревизии на турбини, и като карат с всякакъв дизел без дначение от състава, важното е че е с 20 ст. По евтин
          Не е само това, колега. Нали се сещаш, че по-голямата част от тях са "чипосани", със затапени ЕГР, без катализатори и т.н. Моята има катализатор ( не знам дали не е избушен ), не й е затапван ЕГР и не е чипосвана, турбото и то е рециклирано, ама пак смърди. Просто колата е евро 4. Всъщност била е евро 4, когато е била нова. Сега е вече на незнайно колко километри и с незнайно колко издухан двигател.

          Коментар


            Поздрав за всички "ЕКО" и "ЕКОНО" фенове: https://www.youtube.com/watch?v=iZrfAP2EwSk
            Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

            Коментар


              D. Stanev написа: Преглед на мнението
              Поздрав за всички "ЕКО" и "ЕКОНО" фенове: https://www.youtube.com/watch?v=iZrfAP2EwSk
              И това е там от където започна дизел истерията
              Fiat Coupe 1.8

              Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

              Коментар


                S_BANKOV написа: Преглед на мнението
                Ами ще смърди, като се стискат за дебитомер маркучи и ревизии на турбини, и като карат с всякакъв дизел без дначение от състава, важното е че е с 20 ст. По евтин
                Пак се измести темата. По принцип това не е достатъчно да няма смрад, има доста дизели които от зад не изкарват нищо видимо и зад тях си смърди гадно. Същото е и положението с бензиновите и още повече тези на газ.
                Само да вметна, че имам бензиново Браво и газифицирана Фиеста. Та фиестата като я запаля директно на газ и отзад мирише на кисело зеле на няколко години
                Бравото на студено е същата работа както повечето бензинови, една гадна и тежка миризма за мен.
                Докато евро 5 и 6 дизели който го покриват на студено и топло все еднакво си миришат и не е нещо отвратително. На мен в моменти ми прилича на спирт.

                Коментар


                  Не сме карали дизели и зад дизели и не знаем как миришат. Вярно не съм карал нов дизел, но пък съм обслужвал такъв на 6 години и съм стоял зад такъв в гараж и не е много приятно, пак повече се трае от старите печки. Бензина смърди на бензин много малко при сутрешно стартиране то и само когато температурата е много ниска, защото зависи на някои подаването на гориво как се контролира от компютъра и не може да изгори горивото добре. Моето Браво на температури над 5 градуса не го усещам изобщо, паля го в тесен гараж и съм седял вътре 5 мин. Усеща се лека миризма на озон, не знам как по-добре да го определя. На баща ми дъртия Нисан и той каран и поддържан добре, не се усеща. Вече при по-ниски температури, когато колата е навън първите 2-3мин. се усеща миризма на бензин, което е нормално, но след това няма проблем, а дизелът продължава да мирише на чорап. Бензиново BMW 3-ка 2006 (което е на член от семейството) не усещам даже и бензин на -10%(правили сме си експеримент да душим, точно заради такъв спор с мириса), така че зависи как е направена колата. Смърди кисело зеле, защото явно газовата ти е толкова читава, купи си заводски автомобил с LPG и пак ще си говорим. Всяка доработка е потенциален проблем за един автомобил, аз затова съм твърдо против газовите, които се монтират на автомобил, който технически не е пригоден за това.

                  Както казах, здравето >>>>> 2 литра по-малко и малко по-голям въртящ момент. Явно само немците го осъзнават това. Дължини сме да съхраним Земята, дори с такива малки и не чак толкова малки жестове. Ние сме само жалки консуматори, а нищо не даваме обратно, а дори и не пазим, това което ни е дадено на готово, само точим за собствена изгода, защото видиш ли мисленето е - един е животът, след мен каквото ще да става, да го духат. Само че малките мозъци не го осъзнават, това е по-голямо от тях. С това не твърдя, че хората каращи дизел са такива, въпросът е принципен и все пак, малко хора биха го разбрали
                  Последна редакция от mell0; 03.02.2019, 02:31.
                  Fiat Bravo II 1.4 16v
                  Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
                  Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

                  Коментар


                    На 100% съм съгласен, че двигателя е най важен за това какво ще излиза отзад. Когато е някакъв курник ако ще и евро 8 да е си е все тая.
                    Екологията е за пари и всичко което се случва е за пари. Няма да навлизам в подробности защото ще стане една дълга и широка. Само ще кажа, че от 2005 съм в рециклирането... и знам за какво става на въпрос.
                    Наскоро даже ги гледах немците как реват. Преди две години ги накарали да си купят нови МПС за да могат да стигат до определено място, сега ги карат да си купуват ел. МПС за да могат да стигат до същото място.
                    Същите неща се разигравят навсякъде и не само с това. Казват за да продължиш ще трябва да вкараш едни пари там и там и след това извъртат нещата и всичко се завърта.

                    Коментар


                      Винаги съм се забавлявал, когато от Бългaрия се изказват "компетентни мнения" за немците и Германия. В семейството сме с дизел (купен преди 2г) и хибрид. Никой не ме кара да си сменям дизела с ел. МПС.
                      Ама вие продължавайте да си пишете и да си вярвате.
                      Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                      Коментар


                        Новичките дизели изобщо не смърдят гадно. Напротив, миризмата от изгорелите газове е свежа. Някои бензинови коли, особено такива, които горят масло, миришат по-смъртоносно и от старите дизели. Уж дизелите са обречени, а премиум марките на основните производители продължават да са оборудвани с мощни дизелови двигатели, което за мен е парадокс. Не вярвам да е проява на недалновидност - по-скоро искат да изстискат до последната капка носталгията на хората по мощните, пъргави и икономични дизелови двигатели. Но както вече споменах - отиват си, според мен за добро. Съдбата им ще последват и бензиновите, много скоро. Както почти светкавично - в рамките на 10-на години се промениха нещата с мобилните телефони и телевизорите, така бързо ще забравим и за димящите и замърсяващи МПС-та. И искрено се надявам това време да дойде много скоро. Омръзна ми от селяни и идиотчета, влюбени в смърдящите си автомобили и мотори с преправена изпускателна система, за да добавят и силен шум към замърсяването. Искам чисти, тихи, безопасни и по-бавни превозни средства.
                        Последна редакция от snake; 03.02.2019, 20:56.
                        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                        Коментар


                          Направо ми иде да се гръмна! ...нямам нито Дачия, нито Приус... Всъщност, шкодите и дачиите ме преследват все по-натрапчиво! До преди малко пред блока си говорехме със съседи и двама случано минаващи познати... и аз взех, че им казах, че търся малка градска кола и се колебая и... стана страшно. Та сега, въпросната Дачия, била горяла макс 6 на магистрала, като се ръчкала яко, под 140 не падала... само в лявата лента, всичко под ножа, на места 160, че и повече, дочух и 180, че вдигала (всъщност не знам даже до коло и е километража), ама сигурно до толкова (180). Градско пък, същата дачия... пак 6/100 давала... БРЯ!!! Моя гец с трите цилиндърчета 1,5 праска 11/100 зимата във Варна, Дачията 6/100... Доста грубо прекъснах това словоизлияние на тема Дачия, но почна другия с шкодите... и аз като пълен нещастник, си подвих опашката и се прибрах, че и вятър излезе... пък на хоризонта се появи един друг с турбинирана Е30-ка... и ето сега съм седнал тука и чета, тази тема (между другото най-виролентната от последните 3 месеца насам).
                          А за дизелите - моите съболезнования към техните ротивници, но поне още 15 години ще ви понамирисва на автогара! Хоризонтът на спиране, отказване и пр. анатемосвания на тема дизел ще бъде доста дълъг - 30 години (+/- 2-3 години разлика).
                          Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                          Коментар


                            Митака и той има дачия с такъв мотор и също е доволен от разхода, някъде около тея цифри казва че движи.
                            Аз пък днес ходих до село и пробвах как е разхода, когато не бързам
                            Click image for larger version

Name:	7DFF3F0A-830B-4161-A715-CEDCBD2ED35B.jpg
Views:	1
Size:	166,2 KB
ID:	2098272
                            "Без сърца, сме просто машини"
                            Toyota Prius 1.5 Hybrid
                            EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                            Коментар


                              Глейте сега, и аз правих веднъж на Грандето 3.9 отиване и връщане до Благоевград и това беше.
                              Неам нерви да карам така. Бал съм ги тия 2 лева икономия.
                              VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                              VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                              VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                              VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                              Нека Силата на бъде с Нас...

                              Коментар


                                Имах време да си почина след бъхтане по двора и рекох да ги спестя тея 2 лв. от спортна злоба
                                Тук идва и другата разлика - изобщо не ме нервира подобно каране - нито мотор ми бръмчи, нито трябва да сменям скорости. Бях се разложил на седалката и просто карах.
                                В едно от преходните села малко ме изнерви един байко с колело - кара по средата на пътя и не чува, че съм зад него. Едва бипнах, а той щеше да се прибие от стрес завалията
                                "Без сърца, сме просто машини"
                                Toyota Prius 1.5 Hybrid
                                EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                                Коментар

                                Working...
                                X