Албанското правителство окончателно одобри забраната за внос на автомобили на възраст над 10 години и със сертификат за екология преди Евро 5. Решението, което влиза в сила от 1 януари следващата година, е продиктувано от борбата с мръсния въздух и в голяма степен от експорта на стари дизели, които Западна Европа бълва към Източна след Дизелгейт. Средната възраст на леките автомобили в Албания към момента е около 20 години – приблизително два пъти по-висока от тази за ЕС.
В страната, която е известана с огромния брой Mercedes-и на глава от населението (по неофициални данни – около 80% от автопарка), дори бяха стартирали кампания за монтиране на катализатори в стремежа си към по-чист въздух. За вече внесените коли втора употреба правителството ще направи отсрочка – те ще могат да бъдат регистрирани до 31 март 2019 г. Към момента едва 3,3% (или около 14 000 от общо половин милион) от автомобилите в Албания отговарят на Евро 5 и Евро 6, разкрива Tirana Times.
Така след 1 януари България и Косово ще останат единствените балкански държави, които приветстват вноса на коли на повече от 10 години – и които ще бъдат най-засегнати от старите автомобили след Дизелгейт.
Албанците по-добре ли са от нас? Минамалната им заплата се равнява почти на нашата и като държава са даже по-зле от нас, но могат да направят крачка напред към по-добро бъдеще. Винаги мрънкаме най-много от всички Балкански страни. До 2 години ще сме се зарили със стари дизелови кошници, които дори сега като застана или карам зад тях не мога да дишам, задушавайки се от гадните газове, които изкарват, защото половината им система за обработване на газовете е махната за да върви повече и да създава по-малко проблеми. Карам в софийско и найстина ако карам зад някое TDI (има и изключения) и съм пуснал вкарване на въздух отвън, вътре в купето става необитаемо. Защо това не ми се случва като карам зад бензинов автомобил, било то старт и похарчващ малко масло. Масово ще се напълним с дизели до 15 години, понеже ще ги внасят за без пари за годините си, а дизелчетата са на почит, защото бай ганьо търси яка дърпачка за сметка на малък харчалък. Дано и при нас се усетят да го приемат това.
В страната, която е известана с огромния брой Mercedes-и на глава от населението (по неофициални данни – около 80% от автопарка), дори бяха стартирали кампания за монтиране на катализатори в стремежа си към по-чист въздух. За вече внесените коли втора употреба правителството ще направи отсрочка – те ще могат да бъдат регистрирани до 31 март 2019 г. Към момента едва 3,3% (или около 14 000 от общо половин милион) от автомобилите в Албания отговарят на Евро 5 и Евро 6, разкрива Tirana Times.
Така след 1 януари България и Косово ще останат единствените балкански държави, които приветстват вноса на коли на повече от 10 години – и които ще бъдат най-засегнати от старите автомобили след Дизелгейт.
Албанците по-добре ли са от нас? Минамалната им заплата се равнява почти на нашата и като държава са даже по-зле от нас, но могат да направят крачка напред към по-добро бъдеще. Винаги мрънкаме най-много от всички Балкански страни. До 2 години ще сме се зарили със стари дизелови кошници, които дори сега като застана или карам зад тях не мога да дишам, задушавайки се от гадните газове, които изкарват, защото половината им система за обработване на газовете е махната за да върви повече и да създава по-малко проблеми. Карам в софийско и найстина ако карам зад някое TDI (има и изключения) и съм пуснал вкарване на въздух отвън, вътре в купето става необитаемо. Защо това не ми се случва като карам зад бензинов автомобил, било то старт и похарчващ малко масло. Масово ще се напълним с дизели до 15 години, понеже ще ги внасят за без пари за годините си, а дизелчетата са на почит, защото бай ганьо търси яка дърпачка за сметка на малък харчалък. Дано и при нас се усетят да го приемат това.
Коментар