blue_coconut написа:
Преглед на мнението
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колко бързи са тези с шкодите и дачиите? ...или за самочувствието на водача
Collapse
X
-
Tonight's the night and it's going to happen again and again...
-
Абсолютната липса на контрол и това, че държавата не може и не иска да си събере глобите, които е наложила, е в основата на всичко. Ето сега, преди малко си карам, стигам до някакво кръстовище, за мен е червено, а за пресичащия път - зелено. Светва им на тях жълто и аз очаквам как те ще започнат да спират. Е да, ама не. Мина един на жълто, но него не го броим, беше близо. Обаче след него - мина още един, който можеше да спре безпроблемно, след което светна червено, а на червено най-безцеремонно си мина още един, и то с около 30 км/ч. Имам предвид, че той с тази скорост се движеше през цялото време, значи можеше да спре още на жълтото.
Но ето това е - няма кой да го спре, няма камера, която да го снима и да го глобят. Това е масово и хората съвсем умишлено си правят сериозни и тежки нарушения, които могат да доведат до тежки ПТП, защото знаят, че няма контрол и няма кой да ги спре. КАТаджиите са заети да стоят някъде и да правят безсмислени проверки, други пък са заети да обикалят и да пишат по 1 час документи за ПТП-та... Ама така да застанат 4 КАТаджии на 4-те изхода на някое кръстовище и да наблюдават нарушителите и да не пропускат никой - няма.
Дачиите и Шкодите се набиват на очи, защото са много, защото са бели, защото са евтини и защото ги карат предимно за служебни, както каза колегата NikMar
Искам ей така, да има 5000 обучени КАТаджии из Софията, които само и единствено да следят за нарушения. Ама за всяко, да няма грам мърдане. Като кара в бус-лентата - веднага го спират и му подават ПОС-терминала да плаща глоба. Настъпил непрекъсната линия - 20 лева на секундата. Няма пари?! Отива да търси и докато не се върне с пари - не мърда колата от там. Да видим как изведнъж всички ще карат правилно и нормално, а някои ще им се наложи експресно да учат закона, защото книжката е била с агне. И най-хубавото - много категорично и рязко ще намалеят ПТП-тата и жертвите на пътя.
Коментар
-
ogi28b написа: Преглед на мнениетоАбсолютната липса на контрол и това, че държавата не може и не иска да си събере глобите, които е наложила, е в основата на всичко.
Аз не искам още 5 000 държавни служителя по пътищата, защото предполагам от къде ще дойдат парите за техните заплати, служебно облекло, служебни обуща, ранно пенсиониране с изплащане на ХХ заплати и т.н. разходи. Тогава шофьорите ще карат според закона само на кръстовищата, къде пазят полицаи. В други градове и/или други кръстовища всичко ще си върви по старо му.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Държавата си е виновна заради липса на контрол - същите тези водачи тук са уж недисциплинирани, а навън рЕзко се дисциплинират. А за катаджийте - не е нужно да са повече - има вече технически средства, които да им вършат контрола, и то по-добре без тях - снимка и честитка. Само трябва да се върже цялата администрация и ако имаш неплатена глоба да ти блокират всички други държавни екстри и рЕзко ще се повиши и културата и събираемостта. Само че, ако се автоматизира и съгласува всичко електронно, ще трябва няколко хиляди чиновничета да изхвърчат - и затова няма да стане.
Коментар
-
krasimir77 написа: Преглед на мнениетоДържавата си е виновна заради липса на контрол - същите тези водачи тук са уж недисциплинирани, а навън рЕзко се дисциплинират. А за катаджийте - не е нужно да са повече - има вече технически средства, които да им вършат контрола, и то по-добре без тях - снимка и честитка. Само трябва да се върже цялата администрация и ако имаш неплатена глоба да ти блокират всички други държавни екстри и рЕзко ще се повиши и културата и събираемостта. Само че, ако се автоматизира и съгласува всичко електронно, ще трябва няколко хиляди чиновничета да изхвърчат - и затова няма да стане.
Дали чуждите водачи нарушават законите в България?
За удебеленото и подчертаното - както виждаш, сам си противоречиш.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Stefanaki написа: Преглед на мнениетоСпоред мен не е виновна държавата, а водачите. Липсва самоконтрол, възпитание и т.н.
Аз не искам още 5 000 държавни служителя по пътищата, защото предполагам от къде ще дойдат парите за техните заплати, служебно облекло, служебни обуща, ранно пенсиониране с изплащане на ХХ заплати и т.н. разходи. Тогава шофьорите ще карат според закона само на кръстовищата, къде пазят полицаи. В други градове и/или други кръстовища всичко ще си върви по старо му.
Един пробно си пуснах телефона да снима отсечката от пешеходния светофар на Исул до кръгчето на Сточна гара. За 7 минути клип има 34 МПС, които налвизат и се движат след знак, забраняващ движението след него. Глоба с фиш 20 лв, за маловажно нарушение, от което не е създадена опасност и не е настъпило ПТП. 34 по 20 = 680 лв. за 7 минути. Как ти се струва?
Тези същите 34 човека - сигурен съм, че само за един курс от дома до работата, ако бъдат глобени за всяко едно нарушение, което направят - заплатата им за цял месец ще излети точно за 1/2 час. И бъди сигурен, че на другия ден ще е най-примерният шофьор.
===
Ред.: първопричината е липсата на контрол - нарушителите карат така и нарушават, защото знаят, че могат и знаят, че от действията им няма да има последствия.
Коментар
-
Stefanaki написа: Преглед на мнениетоКогато съществува един проблем, то винаги се търси първопричината, която трябва да се отстрани. И това не е държавата, а са водачите, които нарушават законите. Ако нямаш толкова много нарушители, то не ти трябват огромно количество полицаи.
Дали чуждите водачи нарушават законите в България?
За удебеленото и подчертаното - както виждаш, сам си противоречиш.
Няма да стане промяната, защото чиновничетата със зъби и нокти и с подкрепата на цялата сила на властта си държат местенцата.
Кое точно е противоречието?
Коментар
-
Да, кучето скача според тоягата. (Да ме простят животно активистите)
Най - очевидно всичко това е видно ако караш от БГ за Германия примерно или обратно - до Унгария всички по - ниски от тревата, в момента в който влязат в Сърбия и само гледай - висш пилотаж с елементи на каскада, постоянно.
Та иначе казано, хората на запад са станали толератни шофьори (много повече от нас в БГ) не защото много ги кефи, ми щото са им бръкнали в джоба. Пример - при включване в магистрала колите от дясната лента минават в лявата (ако могат разбира се) за да осигурят без проблемно включване на по - бавните в този момент коли. Е това за над 20 години каране из БГ не съм го видял още, ама може да не карам достатъчно, знам ли...
Коментар
-
ogi28b написа: Преглед на мнениетоАко мен ме назначат, само за една седмица съм сигурен, че ще изработя заплатата си за 1 година напред, с включени всички бонуси, облекла, обувки, пенсиите за 1 година от ранното пенсиониране. А като има достатъчно контрольори, които непрекъснато си сменят местата и не знаеш кога и откъде ще те види/заснеме/глоби - по-лесно ще ти е постоянно да си спазваш правилата, отколкото да се правиш на тарикат.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Ще си позволя едно важно уточнение от моята професионална област - психологията на личността. Получава се нещо като яйцето и кокошката и кое е първо, т.е. ролята на държавата по отношение на законите, санкциите и контрола, или на хората и тяхното съзнание. Още древногръцките философи са постулирали ролята, предназначението и функцията на държавата. Та една от основните отговорности на държавата, в лицето на изпълнителната власт е именно изграждането на адекватна система на образование и възпитание на подрастващото поколение, с подходями методологични средства и квалифициран персонал. В подрастването и развитието на всеки човек има т.нар. сензитивни периоди, когато се изгражда тяхната личност и обратната връзка със света. В тези сензитивни периоди (времеви прозорци) посредством семейството и образователните институции, се изгражда т.нар. диспозиционна система (нещо като архитектура на личността), като във всеки период се "монтират" определени модули (като лего) съдържащи базови принципи, включително етични и морални правила и норми. Ако в определен сензитивен период се изпусне монтирането на определения модул, в конструкцията наличността се формира дефицит (дупка, празнота в конструкцията), която повлиява по-нататъшното оформяне (доизграждане на конструкцията) на пълноценната личност. Тези модули (психични конструкти) се отнасят както за социалната функция, така и за познавателната - те представляват нещо като синтез (хоросан, който се сътои от вер, пясък и вода) между тях (примерно разум, емоции и воля). Ако синтеза е неправилно дозиран, се получава хоросан с лоши свойства (ако пясъка е много за сметка на варта, се рони, ако е обратното се пука и пр.) или непълноценна личност. Такъв човек с дефицити (по простонародно казано комплексар), изпитва трудноси при адекватното си интегриране в обществото (или в модела, който то утвърждава) и се получават девиации (отклонения) от нормата с различни амплитуди - от стандартни хулигански прояви, до тежки криминални престъпления. Тука е най-съществена ролята на държавата - в утвърждаването на един "еталонен модел" на общество. В момента се наблюдава именно такова разминаване - утвърждава се модел на проспериращо, демократично и свободно общество от равноправни личности, но на практика се оказва, че не е така - има двойни стандарти, престъпления без адекватни наказания, корупция, демагогия и... (всичко останало което коментираме). И в такава ситуация както на семейството, така и на училището е много трудно да се опитва да формира личности в съответствие с еталона, при положение, че самите подрастващи виждат действителността.
На гермачетата още от детската ясла им набиват в главите, че правилата са за това да се спазват и най-важното - ДА СЕ ПРИЕМАТ БЕЗКРИТИЧНО! А при нас се формира точно обратното - винаги да сме подозрителни, да сравняваме, да оспорваме. Това е нормално, понеже осъзнаваме, че има начин, да заобиколим правилата, както го правят и други, при това успешно (безнаказано). Е как тогава, ние (балъците) да спазваме правилата?! Това рязко би повлияло нашата самооценка и самочувствие.
С това пояснение, искам само да кажа, че нещата са комплексни и ролята на държавата в случая е да начертае посоката, да създаде програмата с адекватните политики, принципи и цели. Но с мандатен хоризонт от 4 години е малко трудно. Нужно е единение и национално съгласие по приоритети от всички политически сили, а ние нямаме такова.Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Коментар
-
Stefanaki написа: Преглед на мнениетоOK, след 1-2г всички почват да спазват правилата. Няма как да се изработват заплатите. Какво правим тогава? Генерираме безработни?
И сме генерирали намаление в ПЪТИ на ПТП-тата и пострадалите, а това няма как да не се отрази и на броя на жертвите.
Коментар
-
ogi29b си е напълно прав. Сългасен съм с всяка една дума. Камерите не са достатъчен контрол, защото с тях може да санкционираш успешно само превишаване на скоростта. Други нарушения са трудно доказуеми от камера, да не говорим, че някой трябва да виси и да гледа нон стоп. Трябват си служители да следят нонстоп натоварени кръстовища и булеварди и да санкционират, а не, като сега, вижда се патрулка веднъж на 1 седмица. Българинът знае, че шанса да го глобят е минимален и затова си позволява да си прави каквото иска. Включително и аз се чувствам по този начин и си позволявам да правя нарушения понякога, като правене на обратен на двойно прекъсната късно вечер, като няма движение в платната, защото знам че нищо няма да стане, а си спестявам време. Знам, че не е правилно, но просто така сме научени от малки, като гледаш хората как карат, близки, роднини и придобиваш такава култура. Важното е че се поправям и гледам все по-малко да си позволявам да правя такива неща, а ако знам, че шанса да бъда санкциониран е сравнително голям, ще забравя да си помислям даже за такова нещо. Аз мисля, че не само в България е такъв ефектът. Навсякъде, където не се следи за спазването на закона, повечето хората си позволяват да не го спазват, защото не им изнася и знаят, че ще останат безнаказани.Fiat Bravo II 1.4 16v
Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
Fiat Punto 1.1 MK1 EX.
Коментар
-
Перфектно.. Мозъците са промити.
На България й трябват много полицаи, камери .. БигБрадър.
Как така не харесвате времената преди '89 и ДС, а се бутате своеволно там?!?Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
За съжаление, българинът е много емоционално и образователно НЕ узрял за само контрола, и последните години май става все по - зле в това отношение.
Освен това, не е като да няма милиционери (казвам им така щото повечето тях живеят още по татово време) в БГ, ама те не правят нищо и точно там е проблема. Не че са малко, най - много на глава от населението са у БГ-то.
Как така спират турски тираджия без винетка и нямат начин да го накарат да си плати... В Германия може ли да се случи това ако тираджията няма устройство за таксите на магистралите? Въпросът беше риторичен.
Коментар
-
Не си разбрал правилно.На България й трябват полицаи,които си вършат работата,а не се крият по шумаците и не спят в патрулките.Ще ти дам 2 примера:
Англия,Лондон,метрото-с жена ми сме застанали под таблата и проучваме линиите и прекачването.Застояли сме се не повече от 2-3мин.Появи се полицай,който културно ни попита дали има проблем и ако има с какво да помогне.Точно като тука!?
Унгария,Будапеща-караме с колата по уличките,за да тръгнем към България.Навигацията се бъгна и отбихме преди едно кръстовище,за да я рестартираме.Точно на 2-та мин. спря патрулка с полицаи,които ни уведомиха,че сме в нарушение,а като разбраха,че има проблем,ни пожелаха приятен път с уговорката да тръгнем веднага,за да не пречим на движението.А колкото до Биг Брадър-а-че то навсякъде те следят-Фейсбук,телефона,компютъра и т.н.После ще дописвам,че ме нападна работа.1.Безплатният секс развращава,платеният-озлобява.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар