Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

По колко километра средно изминавате седмично?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Смятайки средно годишния пробег минавам 298км/седмично, но в града карам по-рядко и минавам сигурно към 100 км. и то предимно почивните дни или спешна работа.
    Fiat Bravo II 1.4 16v
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
    Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

    Коментар


      #17
      Около 500км. седмично, като градско не са повече от 60-80.
      Fiat Stilo 1.8 16V, 133 к.с.

      Коментар


        #18
        До работа ми е 6км. в едната посока и не ходя всеки ден + няколко излизания седмично извън града. Общо взето като ги смятам идват около 120 - 150 км. седмично с личната кола.
        Ако трябва да включа и служебните пътувания става брутално - четири пъти ходих до Франция (около 2800км. в едната посока) и две до Италия (1700км. пак в една посока)...
        Alfa 159 SW 2.4 Ti
        Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
        "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

        Коментар


          #19
          Около 50км. градско с личната....За два дни в седмицата толкова. Лятото извънградско по почивки, общо около 10к на година с нея..Със служебната обаче цифрите са доста различни 2 години, само градско 39000км.
          Lancia Lybra 2,4JTD '03
          Фиат Браво 1.9TD75 '97
          Фиат Брава 1.4 Бензин и Метан '97 -ex
          Фиат Купе 1.8 Бензин '97 - ex

          Коментар


            #20
            За една година с личния автомобил съм направил 9500км при 90% градско каране и 10% извънградско на къси разстояния. Като сметна и почивките на по-дълги разстояния +3500км. Годината има 52 седмици, засечения пробег е от септември 2017 - септември 2018. Излзиза, че седмично среден пробег съм правил 250км.
            Ако изключим дългите пътувания, където зареждане трябва поне 1 път докато стигнеш дестинацията, то само градско и на къси разстояния извън града седмично се падат 180км.

            Нещо не разбрах как се гласува, но това са моите цифри.

            ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

            ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

            Коментар


              #21
              Изтекла е анкетата, за това не може да се гласува
              Иначе резултатите, поне за мен, показват, че дори електромобил с минимален пробег от 200 км би задоволил седмичните пътувания на 80+% от отговорилите.
              Ако се направят около 10 бързи зарядни станции в страната, то дългите разстояния няма да са никакъв проблем. Пиеш едно кафе за 20 мин и батерията е на макс.
              "Без сърца, сме просто машини"
              Toyota Prius 1.5 Hybrid
              EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

              Коментар


                #22
                Сигурно. Аз съм мислил по въпроса дали да не сменя градската кола с електрическа. Не съм карал/поддържал такава и може изводите ми да са грешни. Причините да се откажа са следните:
                - нови тия коли са много по-скъпи от аналозите им с ДВГ - пример VW Up стартова цена 18-20к лв и VW eUp стартова цена 53к лв. Това се води най-ниския клас на VW. Nissan Leaf стартова цена за най-ниското ниво на оборудване Acenta 69к лв. За премиум марки не смея да гледам...
                - втора ръка не е опиця защото батериите са почти накрая на живота си според мен, като пробег и години, за да е адекватна цената.
                - пробега за eUp e до 160км, което значи макс и ако я пържиш повече (примерно изпреварваш) или караш с климатик, пробега пада. На Leaf-a e 270км, като fast charge е 60мин 20-80%, което е по-добре и би задоволило нуждите на хора каращи до 200км/7 да зареждат по един път седмично. Но и с двете трудно ще тръгна на дълъг път примерно до Гърция, Сърбия нагоре към Австия ако пътувам или Италия....
                - Няма удобна станция за зареждане в квартала, в който живея, а нямам и гараж с удобно електричество.
                - Бързото зареждане стопява живота на батериите, които са повече от 1/3 от стойността на колата, и когато те дефектират няма да е никак приятно. Бих се замислил дали да го правя често при положение, че съм набил тия пари за автомобил...

                Сигурно нещо пропускам, или неточно съм разбрал, но особено заради цената и неудобството от осигуряване на заряд поне 1-2пъти в седмицата за през нощта ме отказват от закупуването на такъв автомобил към днешна дата.

                ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                Коментар


                  #23
                  Ако се направят около 10 бързи зарядни станции в страната, то дългите разстояния няма да са никакъв проблем. Пиеш едно кафе за 20 мин и батерията е на макс.
                  Това в случай, че си единствен за зареждане.
                  Ако трябва да чакаш ред и си трета кола... освен кафето, ще ти трябва и един обяд и още едно кафе.

                  Коментар


                    #24
                    *10 станции с по няколко колонки.
                    "Без сърца, сме просто машини"
                    Toyota Prius 1.5 Hybrid
                    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                    Коментар


                      #25
                      Малко по спомен пиша, но Тесла се съдиха с Top Gearзащото тогава автомобила който бяха тествали май беше изкарал 90км с едно зареждане. Затова не забравяйте, че тези числа където ги дават са за идеални условия и без никакви напъваници... Затова ще ни трябват малко повече от 10 станции.
                      http://automedia.investor.bg/a/0-nac...shtu-top-gear/
                      Последна редакция от chaveto; 21.10.2018, 09:30.

                      Коментар


                        #26
                        *10 станции с по няколко колонки.
                        Да де, ама в България има 28 области.
                        А броят колонки зависи от възможностите на местната (в района) електроснабдителна мрежа.
                        Щото като сложиш 5 коли на бърз заряд, и ще ти трябва трафопост.
                        А цената на тока в тия станции е...
                        20 минутно зареждане на 50 kW станция струва 15 лева = 17 kWh. С това можете да изминете около 70 км.
                        Митът за евтиното придвижване на ток е ....разбит!

                        https://www.eldrive.eu/ceni-zarejdan...l-eldrive.html
                        Последна редакция от Immortal; 21.10.2018, 12:15.

                        Коментар


                          #27
                          Immortal написа: Преглед на мнението
                          ...
                          Митът за евтиното придвижване на ток е ....разбит!
                          Друг път.
                          Аз си дадох моите сметки от 2 лв./100 км, пък не мога да се сетя към днешна дата с какъв автомобил с ДВГ да мога да се придвижвам по-евтино.
                          Отделно за комерсиалните услуги, че стават по-евтини като има конкуренция...
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #28
                            Не знам ВО за твоите сметки, аз съм постнал линк към цените на бързите зарядни станции на Елдрайв, които са из цялата страна. По 2 колонки, като са с различни щепсели (демек от 2 вида по една). Няма мощност за повече.

                            Относно поевтиняването... ами четох една статия, писана преди 5 години, в която за цените на бърз заряд се говори за стойности от 6-8 лв/20 минути, като в най-песимистичните им оценки цената е до 10 лв.
                            Реалността след изграждането на няколко десетки станции в България е почти 15 лв/20 минути (0.72 лв/мин) - или повече от 2 пъти от оптимистичната цена и 1.5 по-висока от най-песимистичната. А цената на тока тепърва ще се повишава!
                            http://www.ecars.bg/blog/item/3573-c...obili-bulgaria

                            Желанията и реалностите понякога грубо се разминават.
                            И колкото повече стават електромобилите, толкова повече ще се сблъскват с голямата лъжа, която са всъщност.
                            - По-евтини за първоначална инвестиция? - НЕЕЕ (VW eUp е 2 пъти по-скъп от VW Up, например).
                            - По-евтини за каране и поддръжка? - НЕЕЕ
                            - По-екологични? - НЕЕЕ (Това мога да го докажа в отделна тема, не е за тук).
                            - По-практични? - В никакъв случай...

                            Знам, че много ще се опитвате да ме оборите, но за съжаление - това е истината и ако сега не я разбирате, след няколко години ще се сблъскате с нея фронтално.
                            Не казвам, че това не е бъдещето - това е, ясно е, но няма да е толкова скоро и толкова лесно.
                            Последна редакция от Immortal; 21.10.2018, 23:06.

                            Коментар


                              #29
                              Актуалните цени ги има на сайта на Eldrive и зареждането от такава станция излиза около 10 лв. за 100 км.
                              Обаче няма всеки ден да ги ползваш тези станции, а в 5-10% от случаите, както става видно и от анкетата, а ще си зареждаш кротко вкъщи на 2 лв. за 100 км.

                              Проблема на целия "спор" е, че живеем в регион, който е на дъното на техническата еволюция.
                              В Америка от 2012 поставят суперчардж станции с DC заряд над 120 kW. Теслите са с над 300 коня и 10000 (десет хиляди) нютонметра, карат над 500 км с едно зареждане, а ние тук се чудим как най-евтино да напълним 19 kw батерия на някакъв e-up, който за мене е някаква тротинетка, а не кола. Всичките тези напъни за електромобили от всички производители само създават повече фенове на Tesla, защото въобще не могат да се доближат до това, което те предлагат в момента. Дори Audi се опитват да ги догонят с E-tron, който го докарва на характеристики и може би ще скалъпи някакви продажби в Европа.

                              Дидо, дано уцеля някой милион от някоя лотария, въпреки, че не играя, ще ти купя един модел X да видим за колко време ще се зарежда, докато плющим филии с пастет на предния му капак

                              До тогава ще ги гледаме на клипчета в тубата
                              https://www.youtube.com/watch?v=lItIyxGZUZQ

                              Ей това е много сладко:
                              https://www.youtube.com/watch?v=t6Nw6xp0NfM
                              Последна редакция от M5kov; 22.10.2018, 11:32.
                              "Без сърца, сме просто машини"
                              Toyota Prius 1.5 Hybrid
                              EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                              Коментар


                                #30
                                С моята кола минавам по 150 км на седмица, за да ходя само на работа. Още по около 20-80 км. през уикенда. Всичко това прави макс 1000 км на месец.
                                Колата ми харчи 8l/100км по сегашни цени това да приблизително 20 лв., или 200 лв. на месец само за гориво.
                                -
                                Чета ви споровете за това, което е по-евтино, практично или привилегировано и ще кажа моето мнение от моята камбанария, без да споря с никой.
                                Няма да си купя ел. кола по няколко прични:
                                - Нямам толкова пари;
                                - Не виждам смисъл от такава инвестиция, дори и да имам парите;
                                - Не виждам преимуществото на тези автомобили към момента;
                                - 200 лв. разход за гориво на месец, не могат да ме бутнат;
                                - Моя мироглед не ми позволява да гледам в тази посока в следващите 20-25 години.
                                - Не на последно място, 50000 евро за електрически фотьол си дават хора, които наистина не знаят какво да си правят парите.
                                -
                                В заключение ще кажа, че догодина ще си сменя колата с още по-голЕм дизел.
                                Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
                                Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic

                                Коментар

                                Working...
                                X