Смятайки средно годишния пробег минавам 298км/седмично, но в града карам по-рядко и минавам сигурно към 100 км. и то предимно почивните дни или спешна работа.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
По колко километра средно изминавате седмично?
Collapse
X
-
До работа ми е 6км. в едната посока и не ходя всеки ден + няколко излизания седмично извън града. Общо взето като ги смятам идват около 120 - 150 км. седмично с личната кола.
Ако трябва да включа и служебните пътувания става брутално - четири пъти ходих до Франция (около 2800км. в едната посока) и две до Италия (1700км. пак в една посока)...Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
Около 50км. градско с личната....За два дни в седмицата толкова. Лятото извънградско по почивки, общо около 10к на година с нея..Със служебната обаче цифрите са доста различни 2 години, само градско 39000км.Lancia Lybra 2,4JTD '03
Фиат Браво 1.9TD75 '97
Фиат Брава 1.4 Бензин и Метан '97 -ex
Фиат Купе 1.8 Бензин '97 - ex
Коментар
-
За една година с личния автомобил съм направил 9500км при 90% градско каране и 10% извънградско на къси разстояния. Като сметна и почивките на по-дълги разстояния +3500км. Годината има 52 седмици, засечения пробег е от септември 2017 - септември 2018. Излзиза, че седмично среден пробег съм правил 250км.
Ако изключим дългите пътувания, където зареждане трябва поне 1 път докато стигнеш дестинацията, то само градско и на къси разстояния извън града седмично се падат 180км.
Нещо не разбрах как се гласува, но това са моите цифри.
Коментар
-
Изтекла е анкетата, за това не може да се гласува
Иначе резултатите, поне за мен, показват, че дори електромобил с минимален пробег от 200 км би задоволил седмичните пътувания на 80+% от отговорилите.
Ако се направят около 10 бързи зарядни станции в страната, то дългите разстояния няма да са никакъв проблем. Пиеш едно кафе за 20 мин и батерията е на макс."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Сигурно. Аз съм мислил по въпроса дали да не сменя градската кола с електрическа. Не съм карал/поддържал такава и може изводите ми да са грешни. Причините да се откажа са следните:
- нови тия коли са много по-скъпи от аналозите им с ДВГ - пример VW Up стартова цена 18-20к лв и VW eUp стартова цена 53к лв. Това се води най-ниския клас на VW. Nissan Leaf стартова цена за най-ниското ниво на оборудване Acenta 69к лв. За премиум марки не смея да гледам...
- втора ръка не е опиця защото батериите са почти накрая на живота си според мен, като пробег и години, за да е адекватна цената.
- пробега за eUp e до 160км, което значи макс и ако я пържиш повече (примерно изпреварваш) или караш с климатик, пробега пада. На Leaf-a e 270км, като fast charge е 60мин 20-80%, което е по-добре и би задоволило нуждите на хора каращи до 200км/7 да зареждат по един път седмично. Но и с двете трудно ще тръгна на дълъг път примерно до Гърция, Сърбия нагоре към Австия ако пътувам или Италия....
- Няма удобна станция за зареждане в квартала, в който живея, а нямам и гараж с удобно електричество.
- Бързото зареждане стопява живота на батериите, които са повече от 1/3 от стойността на колата, и когато те дефектират няма да е никак приятно. Бих се замислил дали да го правя често при положение, че съм набил тия пари за автомобил...
Сигурно нещо пропускам, или неточно съм разбрал, но особено заради цената и неудобството от осигуряване на заряд поне 1-2пъти в седмицата за през нощта ме отказват от закупуването на такъв автомобил към днешна дата.
Коментар
-
M5kov написа: Преглед на мнениетоАко се направят около 10 бързи зарядни станции в страната, то дългите разстояния няма да са никакъв проблем. Пиеш едно кафе за 20 мин и батерията е на макс.
Ако трябва да чакаш ред и си трета кола... освен кафето, ще ти трябва и един обяд и още едно кафе.
Коментар
-
Малко по спомен пиша, но Тесла се съдиха с Top Gearзащото тогава автомобила който бяха тествали май беше изкарал 90км с едно зареждане. Затова не забравяйте, че тези числа където ги дават са за идеални условия и без никакви напъваници... Затова ще ни трябват малко повече от 10 станции.
http://automedia.investor.bg/a/0-nac...shtu-top-gear/Последна редакция от chaveto; 21.10.2018, 09:30.
Коментар
-
M5kov написа: Преглед на мнението*10 станции с по няколко колонки.
А броят колонки зависи от възможностите на местната (в района) електроснабдителна мрежа.
Щото като сложиш 5 коли на бърз заряд, и ще ти трябва трафопост.
А цената на тока в тия станции е...
20 минутно зареждане на 50 kW станция струва 15 лева = 17 kWh. С това можете да изминете около 70 км.
Митът за евтиното придвижване на ток е ....разбит!
https://www.eldrive.eu/ceni-zarejdan...l-eldrive.htmlПоследна редакция от Immortal; 21.10.2018, 12:15.
Коментар
-
Immortal написа: Преглед на мнението...
Митът за евтиното придвижване на ток е ....разбит!
Аз си дадох моите сметки от 2 лв./100 км, пък не мога да се сетя към днешна дата с какъв автомобил с ДВГ да мога да се придвижвам по-евтино.
Отделно за комерсиалните услуги, че стават по-евтини като има конкуренция...A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Не знам ВО за твоите сметки, аз съм постнал линк към цените на бързите зарядни станции на Елдрайв, които са из цялата страна. По 2 колонки, като са с различни щепсели (демек от 2 вида по една). Няма мощност за повече.
Относно поевтиняването... ами четох една статия, писана преди 5 години, в която за цените на бърз заряд се говори за стойности от 6-8 лв/20 минути, като в най-песимистичните им оценки цената е до 10 лв.
Реалността след изграждането на няколко десетки станции в България е почти 15 лв/20 минути (0.72 лв/мин) - или повече от 2 пъти от оптимистичната цена и 1.5 по-висока от най-песимистичната. А цената на тока тепърва ще се повишава!
http://www.ecars.bg/blog/item/3573-c...obili-bulgaria
Желанията и реалностите понякога грубо се разминават.
И колкото повече стават електромобилите, толкова повече ще се сблъскват с голямата лъжа, която са всъщност.
- По-евтини за първоначална инвестиция? - НЕЕЕ (VW eUp е 2 пъти по-скъп от VW Up, например).
- По-евтини за каране и поддръжка? - НЕЕЕ
- По-екологични? - НЕЕЕ (Това мога да го докажа в отделна тема, не е за тук).
- По-практични? - В никакъв случай...
Знам, че много ще се опитвате да ме оборите, но за съжаление - това е истината и ако сега не я разбирате, след няколко години ще се сблъскате с нея фронтално.
Не казвам, че това не е бъдещето - това е, ясно е, но няма да е толкова скоро и толкова лесно.Последна редакция от Immortal; 21.10.2018, 23:06.
Коментар
-
Актуалните цени ги има на сайта на Eldrive и зареждането от такава станция излиза около 10 лв. за 100 км.
Обаче няма всеки ден да ги ползваш тези станции, а в 5-10% от случаите, както става видно и от анкетата, а ще си зареждаш кротко вкъщи на 2 лв. за 100 км.
Проблема на целия "спор" е, че живеем в регион, който е на дъното на техническата еволюция.
В Америка от 2012 поставят суперчардж станции с DC заряд над 120 kW. Теслите са с над 300 коня и 10000 (десет хиляди) нютонметра, карат над 500 км с едно зареждане, а ние тук се чудим как най-евтино да напълним 19 kw батерия на някакъв e-up, който за мене е някаква тротинетка, а не кола. Всичките тези напъни за електромобили от всички производители само създават повече фенове на Tesla, защото въобще не могат да се доближат до това, което те предлагат в момента. Дори Audi се опитват да ги догонят с E-tron, който го докарва на характеристики и може би ще скалъпи някакви продажби в Европа.
Дидо, дано уцеля някой милион от някоя лотария, въпреки, че не играя, ще ти купя един модел X да видим за колко време ще се зарежда, докато плющим филии с пастет на предния му капак
До тогава ще ги гледаме на клипчета в тубата
https://www.youtube.com/watch?v=lItIyxGZUZQ
Ей това е много сладко:
https://www.youtube.com/watch?v=t6Nw6xp0NfMПоследна редакция от M5kov; 22.10.2018, 11:32."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
С моята кола минавам по 150 км на седмица, за да ходя само на работа. Още по около 20-80 км. през уикенда. Всичко това прави макс 1000 км на месец.
Колата ми харчи 8l/100км по сегашни цени това да приблизително 20 лв., или 200 лв. на месец само за гориво.
-
Чета ви споровете за това, което е по-евтино, практично или привилегировано и ще кажа моето мнение от моята камбанария, без да споря с никой.
Няма да си купя ел. кола по няколко прични:
- Нямам толкова пари;
- Не виждам смисъл от такава инвестиция, дори и да имам парите;
- Не виждам преимуществото на тези автомобили към момента;
- 200 лв. разход за гориво на месец, не могат да ме бутнат;
- Моя мироглед не ми позволява да гледам в тази посока в следващите 20-25 години.
- Не на последно място, 50000 евро за електрически фотьол си дават хора, които наистина не знаят какво да си правят парите.
-
В заключение ще кажа, че догодина ще си сменя колата с още по-голЕм дизел.Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар