Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спират дизелите под Евро 3/4 в Италия. За добро или лошо...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Е, хайде да не е чак толкова точно, особено към края, където има една интересна история, разказана от някакъв, който си няма понятие къде и какво зарежда и колко плаща за това.
    D. Stanev написа: Преглед на мнението
    Преди седмица говорих със собственик на Тесла, който я зареждаше на станцията на Мосю Бриколаж в Благоевград, който ми каза, че са му нужни 3 часа за да я зареди за да стигне до морето на Гърция. За това удоволствие, той каза че ще плати към 140 лева (76 стотинки на минута се плаща на станцията). Да, колата не всеки път се налага да се зарежда на такава станция, но тока в къщи също не е без пари. За 140 лева ще се напълни голям резервоар с гориво, за три пъти по-голям пробег.
    Ако се разрови човек и събере инфо, наистина ще види, че става въпрос за рекет, шантаж и нечистоплътни интереси.
    Това, което е написано, е абсолютно НЕВЯРНО и подвеждащо, особено удебеленият текст. Човекът или е бил пълен лаик, или се е опитал да се самоизтъкне колко много разбира, но се е изложил като кифладжия. Говорил е колкото да не заспи и направо се изумявам, че си (ако си) му повярвал и не си проверил дали наистина е така. Ето факти, лесни за проверяване, но са само за хора, които имат завършен четвърти клас и могат да умножават и делят до 100:

    - Батерията на Тесла P75 (да кажем, че е била такава) e 75 киловатчаса.
    - НАЙ-СКЪПАТА цена за зареждане на станция на Ел Драйв в този момент е 72 стотинки на минута (Има станции, при които отчитането не е на минута, а на киловатчас).
    - Станцията, която струва толкова скъпо, е с мощност 50 киловата. Това може веднага да се види от всеки на сайта на Ел Драйв, в случай, че някой си мисли, че си измислям разни числа. Ето линка: https://www.eldrive.eu/19367296.html ; Ел Драйв, като независима бизнес организация, има за цел да предостави услуга срещу печалба, от което следва, че те продават ток по-скъпо от доставната му цена (в случая повече от двойно нагоре).
    - Тук вече са важни уменията по математика и за всяко дете е лесно да сметне, че за 1 час могат да преминат около 50 киловатачаса енергия, които струват около 36 лева.
    - Ако приемем условията за идеални, то батерията от 75 киловатчаса ще се зареди за 90 минути или за 54 лева. (За сравнение - човекът е твърдял, че му отнема 3 часа и ще плати 140 лева, по 76 стотинки на минута)
    - Същите 75 киловатчаса, но заредени на контакта у дома, където цената е по 22 стотинки през деня и около 16 стотинки през нощта, биха стрували най-много около 16.50 лв, ако се зарежда единствено през деня. При ток от 16 Ампера (около 3.6 киловата), който се счита за максимален за домашни уреди на щепсел, тази батерия ще се зареди за около 21 часа, в които няма как да няма нощна тарифа, но да речем, че няма и цената е максималната - 16.50.
    - Сега пак са нужни уменията по математика и делим 54 на 16.50. Резултатът е около 3.3, т.е. Ел Драйв продава тока 3.3 пъти по-скъпо на 50-киловатовите си станции. Това е най-скъпата станция, защото е най-бърза. На 22 киловатовите станции е доста по-евтино, но и по-бавно, и все пак - много по-скъпо от обикновения контакт.
    - При цена 54 лева за 75 киловатова батерия, с която могат да се минат над 400 км с този автомобил, това прави цена от около 13.50 лева на 100 км.

    Не мисля, че това е по-скъпо отколкото с гориво, но да речем, че е. Само че цената на тока е силно завишена от Ел Драйв. Все едно вместо да зареждаш гориво по 2.20 лева на бензиностанцията, да идеш на друга, на която ти продават по 7 лева литъра.

    Пак на сайта на Ел Драйв, цитиран по-горе, може да се види, че цената на киловатчас на станция, която не отчита на минута, а на киловатчас, е 48 стотинки. Това е над 2 пъти по-скъп ток от този в домашни условия. На такава станция батерия от 75 киловатчаса би се заредила за около 3.5 часа (което като време е доста близо до казаното от чичкото и тук може да приемем, че е истина), а тези 75 киловатчаса по 48 стотинки биха стрували 36 лева (а не 140, като в началото на историята). Това е почти два пъти по-евтино от 50-киловатова станция и все пак - над два пъти по-скъпо от домашните условия. Пак с малко смятане не е трудно да се изчисли, че 100 км преход би струвал около 9 лева.

    И накрая, ако имаш такава кола - няма причина да не си я зареждаш у дома нощно време, когато не я караш, на обикновения контакт. За 10 часа колата може да поеме около 36 киловата, които струват около и под 7 лева на нощна тарифа. Това е достатъчно за около 180-190 км, или в пари излиза около 3.70 - 3.80 лв на 100 км.

    И така, ако вземем за отправна точка онези 140 лева, в гориво биха били около 65 литра. Дори най-икономичният дизелов двигател едва ли би изминал повече от 2000 км с толкова гориво. Дори да му дадем бонус, да харчи по 2.5/100 (а такъв автомобил няма), преходът му ще е около 2600-2700 км. Същите 140 лв обърнати в ток, зареден на реална цена, а не на двойно-тройно по-скъпата на Ел Драйв, прави преход от НАД 3500 км.

    За сравнение можете да видите данните за разхода в пари на сайтовете на Фолкваген за Е-ЪП, за Нисан Лийф, за Хюндай Айоник и т. н. - всички се въртят около 3 лв / 100 км.

    Коментар


      #17
      D. Stanev написа: Преглед на мнението
      Когато се говори за екологичност на едно изделие, следва да се има предвид целия му жизнен цикъл, а не само експлоатационния му период. Когато това се проследи, се оказва, че електромобила не само не е по-екологичен, но и по-опасен за околната среда. Да не говорим, че и се оказва по-скъп като пари на км. Да, звучи парадоксално, но е така. Ако използваме същата логика, за целия цикъл и стойността на необходимата инфраструктура за електромобили и я разделим на прогнозните километри (за база се използват настоящите) ще получим много по-висока цена на изминат километър.
      Това го говоря от години, дано поне 1% от слушателите ми да са ме разбрали!
      Отделно от това - ако всички леки автомобили в България станат електрически, ще са ни нужни още толкова електрически мощности, както и съвсем нова електроразпределителна система. Демек, ако говорим за един нов АЕЦ с 4 блока (като сегашните 2 в Козлодуй) - за да се покрият новите мощности - и новата разпределителна мрежа, говорим само за България за една инвестиция от порядъка на 25 милиарда ЕВРО.
      Ха сега сетете се кой ще плаща!

      Коментар


        #18
        Това, което е написано, е абсолютно НЕВЯРНО и подвеждащо (1)
        *
        - Тук вече са важни уменията по математика и за всяко дете е лесно да сметне, че за 1 час могат да преминат около 50 киловатачаса енергия, които струват около 36 лева.
        - Ако приемем условията за идеални, то батерията от 75 киловатчаса ще се зареди за 90 минути или за 54 лева. (За сравнение - човекът е твърдял, че му отнема 3 часа и ще плати 140 лева, по 76 стотинки на минута). (2)
        *
        - Същите 75 киловатчаса, но заредени на контакта у дома, където цената е по 22 стотинки през деня и около 16 стотинки през нощта, биха стрували най-много около 16.50 лв, ако се зарежда единствено през деня. При ток от 16 Ампера (около 3.6 киловата), който се счита за максимален за домашни уреди на щепсел, тази батерия ще се зареди за около 21 часа, в които няма как да няма нощна тарифа, но да речем, че няма и цената е максималната - 16.50. (3)
        *
        И накрая, ако имаш такава кола - няма причина да не си я зареждаш у дома нощно време, когато не я караш, на обикновения контакт. За 10 часа колата може да поеме около 36 киловата, които струват около и под 7 лева на нощна тарифа. Това е достатъчно за около 180-190 км, или в пари излиза около 3.70 - 3.80 лв на 100 км.
        ...
        За сравнение можете да видите данните за разхода в пари на сайтовете на Фолкваген за Е-ЪП, за Нисан Лийф, за Хюндай Айоник и т. н. - всички се въртят около 3 лв / 100 км. (4)
        Оги го почвам по точки:

        (1) - точно толкова подвеждащо, колкото и това, което ти си написал.
        (2) - първата ключова дума е "могат". Могат, не е като да "минават". То и аз мога да изхарча 100 бона за 1 ден, ама...
        Вторият ключов израз е тотално неверен. Времето за зареждане на една батерия НЕ Е ЛИНЕЙНО. То зависи от много фактори, но най-важното е, че с напълването на батерията, времето за зареждане се увеличава в пъти. Т.е., ако за 1 час се зареди от 0 до 80%, за да се зареди до 90% ще са нужни поне 3 часа, а за да се зареди до 100% ще са ѝ нужни около 10 часа. Това много често се премълчава в рекламите на електромобилите.

        (3) - В израз №3 ключовото е "21 часа". Кой по дяволите иска кола, която може да кара през ден?!? (Аз съдя от моята си камбанария, при която искам по всяко време на денонощието да мога да разчитам на колата си, и да мога да измина с нея 500 км. Щото често ми се налага!).

        (4) - Относно рекламираният пробег на електромобилите - ами какво да ви кажа. Рекламите са за идеални условия, а вие ги карате в реални.
        Като пример мога да посоча, че на телефонът ми (Нокия 6.1) му дават с едно зареждане да изкарва време за разговор 16 ч, а време на готовност - 507 часа!!!
        В реални условия изкарва около 18 часа, основно в готовност, с около 5 минути разговори на ден и около 3 часа ровене в интернет.
        Та и с тия електрокари работата е същата.

        Коментар


          #19
          Съгласен съм с ogi28b относно аритметиката, просто питах човека колко време ще му трябва да зарежда и колко ще плати, той не се замисли много и каза към 140 лева. Въпроса тука не е в това колко точно струва изминатия километър изчислен на база пряк разход, а на база съвкупен разход. Аз при мен смятам съвкупния разход на изминат километър на база прогнозен експлоатационен срок от 5 години на един автомобил, като вземам предвид средните километри на година, които са от порядъка на 35-40 хиляди. Как смятам съвкупния разход - сумирам всички разходи за автомобила (те са променливи и постоянни), включително и покупната стойност на автомобила и деля на километрите. Евентуално от получената сума може да се подвади прогнозната остатъчна стоност на автомобила след проектния експлоатационен период от 3 години, но аз не го смятам. Така получавам истинската (или много близка до нея) стойност на изминат километър. Това е само моята потребителска логика, но тя може да се прехвърли и по отношение на екологията, като се заменят съответните параметри.
          Проблема с екологията е много сериозен и аз не се опитвам да оправдавам използването на мръсни технологии и производства, но съм твърдо против всичко да се прехвърля на ХОРАТА, които според случая са или данъкоплатци, или население, или популация, или избиратели, или в най-добрия случай граждани, а правителствата и корпоративните хиени да се прикриват зад научни изследвания и анализи.
          Факт е, че екосистемата на планетата е една от най-трудните за проучване, анализ и прогнозиране, понеже не се подчинява на линейни алгоритми и има неустановим брой влияещи величини, които не могат да бъдат отчетени. Все още не могат да бъдат точно установени, а вероятно тепърва ще се отчитат, последиците от разлива в мексиканския залив на Бритиш Петролиум, а вероятно и не всички подробности във връзка с този инцидент са публично известни. Това е типичен пример за това как една мега корпорация може да причини глобални щети и въпреки това да продължи да същесвува, а предвид това, щетите от хората с ползваните от тях автомобили на годишна база, изглежда направо смешен. Това е дразнещото - глобализма наложен от мега корпорации, който излиза извън контрола на правителствата и международните организации. Дори ако се фокусираме върху някои чужди компании, които експлоатират наши находища на минерали и редки метали, можем да установим колко и какви безобразиявършат, като оставят траен отпечатък върху нашата природа... ама нали си плащат концесията и имат особен статут на "инвеститори" - никой не ги бара, или поне не така, че да усетят... Но виждаш ли, старите дизели с Евро 3, които в общия случай правят по не повече от 10-15 хиляди км годишно са особено опасни и затова ще ги спираме, ще им вдигаме данъка (ще ги рекетираме), щото те няма къде да ходят... нали са данъкоплатци!
          Последна редакция от D. Stanev; 04.10.2018, 09:50.
          Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

          Коментар


            #20
            Основният замисъл на електричките не е да ги заредиш до горе и да минеш 500 км, а да ги ползваш ежедневно, по 20-50-100 км до работа примерно и вечер да се зареждат вкъщи.
            Не знам какъв процент от хората минават седмично над 500 км, може би трябва да пуснем една анкета. Аз освен за Дидо, за друг май не се сещам от познатите ми

            Фактът, че от юли насам в Америка Tesla Model 3 смазва конкуренция като BMW 3 серия и Mercedes C клас по брой продажби и почти се е изравнила с Toyota Camry и Honda Accord е достатъчно красноречив за възможностите и бъдещето на електричките.

            Другият безпорен факт е, както каза Дидо, че ако всички минем на електрички, няма да ни стигне токът, но това няма как да ни се случи в близките 30-40 години, тъй че Гинка да му мисли
            "Без сърца, сме просто машини"
            Toyota Prius 1.5 Hybrid
            EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

            Коментар


              #21
              По-голямата част от "софиянци" имат близки роднини в провинцията.
              Сложили сте си прекрасния хипер-дупер електромобил да се зарежда. В следващия момент ви се обажда любимата баба от Каспичан и ви моли да идете по най-бързия начин да ви види за последно.
              И вие:
              А/ хващате нощния бръз влак
              Б/ търсите приятел с истински автомобил да ви закара
              В/ теглите една майна на баба си и я отсвирвате.

              Коментар


                #22
                Другият безпорен факт е, както каза Дидо, че ако всички минем на електрички, няма да ни стигне токът, но това няма как да ни се случи в близките 30-40 години, тъй че Гинка да му мисли
                След вчерашната новина, че от 2030 година (след малко повече от 11 години) Дания забранява изцяло МПСтата с ДВГ, а от 2035 забранява дори хибридите, не ми се вижда толкова нереално.

                https://www.dnes.bg/cars/2018/10/03/...vi-koli.389490

                Коментар


                  #23
                  Immortal написа: Преглед на мнението
                  Оги го почвам по точки:

                  (1) - точно толкова подвеждащо, колкото и това, което ти си написал.
                  (2) - първата ключова дума е "могат". Могат, не е като да "минават". То и аз мога да изхарча 100 бона за 1 ден, ама...
                  Вторият ключов израз е тотално неверен. Времето за зареждане на една батерия НЕ Е ЛИНЕЙНО. То зависи от много фактори, но най-важното е, че с напълването на батерията, времето за зареждане се увеличава в пъти. Т.е., ако за 1 час се зареди от 0 до 80%, за да се зареди до 90% ще са нужни поне 3 часа, а за да се зареди до 100% ще са ѝ нужни около 10 часа. Това много често се премълчава в рекламите на електромобилите.

                  (3) - В израз №3 ключовото е "21 часа". Кой по дяволите иска кола, която може да кара през ден?!? (Аз съдя от моята си камбанария, при която искам по всяко време на денонощието да мога да разчитам на колата си, и да мога да измина с нея 500 км. Щото често ми се налага!).

                  (4) - Относно рекламираният пробег на електромобилите - ами какво да ви кажа. Рекламите са за идеални условия, а вие ги карате в реални.
                  Като пример мога да посоча, че на телефонът ми (Нокия 6.1) му дават с едно зареждане да изкарва време за разговор 16 ч, а време на готовност - 507 часа!!!
                  В реални условия изкарва около 18 часа, основно в готовност, с около 5 минути разговори на ден и около 3 часа ровене в интернет.
                  Та и с тия електрокари работата е същата.
                  Съгласен с теб, числата са написани така, но не за да подвеждам, а за малко по-лесна математика. Особено времето за зареждане на една батерия. Но ако времето за три пъти зареждане от 10 до 80 % е същото като еднократното от 10 до 100 %, какво ще предпочетеш? Аз ще предпочета три пъти да я зареда от 10 до 80. По точка 3 - приеми колата си като такава, която е с малък резервоар, който трябва да зареждаш често, това е положението. Освен това - инсталираш си вкъщи 50-киловатова зарядна станция и си я зареждаш за 2 часа. Какъв е проблемът?

                  Относно рекламираният пробег на автомобилите - пробегът на ФВ e-UP - е точно толкова, колкото го рекламират - 150-160 км. Това ти го гарантирам с личния ми опит с такъв автомобил. Примерът ти с телефона не е много добър. Сам казваш, че го използваш 3 часа да ровиш в интернет, а не да говориш, нито да е в режим на изчакване. Аз пък ще ти дам пример с моя телефон, който е Xiaomi Redmi 3S. Няма дори да търся колко му дават да изкара с едно зареждане, но обикновено го зареждам веднъж между 9-я и 11-я ден, а телефонът е служебен и го ползвам за разговори. Така че всичко е относително, но специално с пробега на ФВ e-UP - Колкото е заредена батерията и колкото оставащ пробег показва колата - толкова можеш да минеш с нормално каране (не пестеливо, а нормално), + / - 2-3%.

                  Същественото в мнението ми е друго - че по някаква причина се пробутва схващането, че едва ли не на ток е много по-скъпо и се добавят разходите за производство, защото е явно, че ако се гледа само цената за километър пробег - тя е няколко пъти по-ниска и това е неоспорим факт. Отделно от това, с напредване на развитието на технологиите и добива на енергия, вредните емисии ще намалеят толкова много, че изобщо ще спре да се говори за такива. Самата енергия ще се добива от възобновяеми източници много повече от сега, а енергията за производство на самите елементи, необходими за добив на чиста енергия също ще идва от чисти източници. Затова ако в момента може да се лансира идеята, че за производстовото на един електромобил се отделят много повече вредни газове, отколкото за един с ДВГ, то в обозримо бъдеще това ще се промени в обратна посока.

                  ---

                  D. Stanev, така е, чистотата и здравето са скъпи. Като искаме да е евтино - ще плащаме за евтини и мръсни коли. Дори и аз. За съжаление, за период от 10 години разходите по Фиата ми са в рамките на 20 000 лева, като включвам абсолютно всичко, което ми идва на ум - административни, придобиване, гориво, ремонти... Дори да сложа още 5 000 лв ей така, да има, пак не достигам и половината от цената на чисто нов e-UP (давам го за пример, защото май е най-евтиното на пазара) - 53 000 лв. Но ако имам парите - на секундата бих си го купил и ще го спукам от каране. Стига да има къда да зареждам. За да стигна до морето, ще трябва да зареждам само 4 пъти :D За да му избия парите, трябва да го карам горе-долу около 10 години, през които да измина над 350 000 км. С такава градска ми се струва напълно невъзможно.

                  ---

                  Ред.: Във връзка с бабата от Каспичан - така поставен въпросът, мога веднага да ти отговоря, че според мен, в бъдеще ще имаш възможност да спреш на станция, на която веднага да подмениш батерията си със заредена или друг вариант - ще имаш възможност да избираш между малка "градска" батерия и голяма "извънградска" за 3-4 пъти по-голям пробег. Като ти трябва да пътуваш - сменяш батериите и заминаваш. Сега може би ще кажеш, че не искаш да губиш време да сменяш батерии?

                  Коментар


                    #24
                    "Освен това - инсталираш си вкъщи 50-киловатова зарядна станция и си я зареждаш за 2 часа. Какъв е проблемът?"

                    Проблемът е, че повечето къщи имат захранване и инсталация за до 16 кВт.
                    За да пуснеш в къщата си мощност между 50 и 100 кВт, само разрешителното в ЧЕЗ струва почти 6000 лв. Отделно се плаща за допълнителния кабел, ако е над 25 м , при което лесно ще надхвърлиш 10 бона.

                    И това в случай, че живееш в къща.
                    В блок няма техническа и физическа възможност това да се случи.

                    Добър ден.

                    http://www.cez-rp.bg/bg/za-klienta/p...na-moshtnostta
                    Последна редакция от Immortal; 04.10.2018, 12:56.

                    Коментар


                      #25
                      Е така е, хубавите неща са скъпи, това е положението.

                      Коментар


                        #26
                        Е така е, хубавите неща са скъпи, това е положението.
                        Бих се съгласил, ако докажеш, че са хубави
                        Според мен и това е спорно

                        Коментар


                          #27
                          - Асене, излез на дъската и докажи, че това е триъгълник.
                          - Триъгълник е, заклевам се!


                          Хубави са, заклевам се!

                          Но по-добре сам да се убедиш, като покараш една седмица тролей в софийския трафик.

                          Коментар


                            #28
                            В очакване сме да ни сменят служебните Пежа с електромобили, така че ще имам възможност да се убедя скоро, надявам се.

                            Коментар


                              #29
                              Immortal написа: Преглед на мнението
                              В очакване сме да ни сменят служебните Пежа с електромобили, така че ще имам възможност да се убедя скоро, надявам се.
                              Като си върл противник на идеята, ще донесеш от 100 кладенеца вода дори вътрешно да се самоубедиш, че си прав и тия електричарки не стават за нищо. Я няма да ти трака двигателя и ще чувстваш автомобила умрял, я няма да ти мирише на изгоряло гориво, я няма да ти хареса... А бе неща много за личностно потвърждение на убеждението ти.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                #30
                                Както казва народа "на свадба на всеки по торба жълтици да дариш, пак ще има недоволни".
                                FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                                Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                                Коментар

                                Working...
                                X