Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мнения за Toyota Prius Hybrid?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мнения за Toyota Prius Hybrid?

    Колеги, все повече започва да ме блазни мисълта за хибрид и искам да събера впечатления най-вече за Toyota Prius II Hybrid (2004-2009), тъй като се пише, че са здрави и надеждни. Доколкото видях в една стара тема има колеги от форума с такива, затова моля за отзиви и разбира се насоки.
    Как се усеща при каране, динамика, окачване и т.н.? Имат ли по-особени проблеми, поддръжка, автоматика как е? Какво да се гледа при огледи? Диагностика къде се прави преди покупката, в официален сервиз на Тойота ли или има и други сервизи, които се занимават с хибриди? Може ли от диагностиката да се разбере как е състоянието на батерията или доколкото разбрах се прави някакъв тест на батерията в Тойота и ако мине успешно ти дават гаранция, ако може някой да каже по-подробно за този тест, смисъл колко струва, заслужава ли си да се направи преди покупката или няма как преди това? Освен това някъде прочетох, че може да се сменят само клетките, които са си заминали. Видях в обявите вариант с копче да се кара само на ток, всички ли имат такова копче или само някои модели? Всякаква информация ще ми бъде от полза и ще бъда много благодарен. Също ми е интересно следващата генерация Prius III дали са толкова здрави и надеждни, както се говори за втората генерация.
    Ако имате мнения и за други хибриди споделете, да кажем за Хонда или други.
    Fiat Croma 1.9 16V MJet

    #2
    http://www.fiatforum.bg/showthread.p...ighlight=prius
    Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
    ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

    Коментар


      #3
      Колата си е съвсем порядъчна. Карам я от март тази година, до тук имам близо 8К км. Взех я на 180К км, сменил съм само маслото и филтрите до сега.
      Моята е от първите, в края на 2004та е произведена, има си блутут и навигация, гласови команди, няма безключово отключване и палене.
      В интерес на истината, след първоначалната еуфория и оглеждане, вече въобще не ми пука какво има и какво няма.
      Най-адекватната екстра за мен е блутута, навигацията не е нищо особено, предпочитам телефона, че показва и задръствания.
      Прави повече от перфектен разход, автоматика е супер удобен и адекватен, багажника е голям и ми побира рибарските истории, картера е малък и е сравнително високо, защото се завирам по пътища, дето са за каруца, не за кола и те така.
      Усещането при каране е доста различно спрямо нормална кола. Автоматика е безстепенен и това много променя нещата.
      Иначе като вървеж ми е предостатъчна, в никакъв случай не е мудна, изпреварвам си камиони без никакво усилие, но все пак не е 200 коня, да ти чупи врата при педал до ламарината.

      И като казахме разход, не съм имал по-икономична кола. Хубавото е, че това колко ще изгори зависи почти изцяло от мен и начина ми на каране.
      Когато искам да пестя гориво, не бързам и няма колона от коли зад мен, най-честия ми извънградски разход е 4.7-4.9. Този месец имах ходения до село и околията по кофти пътища, където си движих със 70-80 и успях да направя 4.2 среден разход за над 300 изминати километра. Градското вече зависи от много неща, но порядъчното ми е 5.2-5.6. А най-хубавото е, че показанията на борд компютъра отговарят на реалната консумация по колонка.
      За мен това е най-голямото предимство, сипвам гориво и въобще не я мисля, не ми пречи на бюджета и ми е перфе за разходки, работа и дълги пътувания.

      Диагностика не съм правил при покупка, беше ми достатъчно да изгаснат всички лампи след палене. Иначе с обикновена китайска блутут диагностика могат да се видят много неща.
      Като цяло гледай колата да ги хареса на вид и да не е изтърбушена от каране като такси или друго. Батерията не е толкова проблемна, а и както правилно си видял, сменят се отделните й модули, ако се прецакат.
      Това с теста в Тойота за гаранцията мисля, че беше за коли до 10 годишна възраст и цената май е към 200 лв.

      Моята си има копче EV, с което кара само на ток, обаче работи само при ниски скорости, при заредена батерия над средата и колата трябва да е достигнала работна температура.
      Ако го натиснеш веднага след палене, ще ти покаже на дисплея, че не може да бъде активиран сега, да не се стресираш от това
      Мисля, че всички или повечето от тая генерация го имат. На практика го използвам само за кеф понякога в квартала, не помага за общия разход.

      По техническите неща свързани с диагностика и т.н., Боби (BO) може да ти каже повече, аз съм консуматор за сега
      Последна редакция от M5kov; 01.10.2018, 12:49.
      "Без сърца, сме просто машини"
      Toyota Prius 1.5 Hybrid
      EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

      Коментар


        #4
        Една приятелка има Toyota Yaris Hybrid 1.5 2016 и съм се возил с нея доста сгурно над 2000км. общо и аз имам добри впечатления от колата. Доста е икономична, върви на гръм за 100 коня, градското шофиране е удоволствие. Има едно малко нещо, което ме дразни и то е "еластичния ефект" при натискане на педала рязко се усеща бучене, но не тръгва веднага, ами като "ластик" се усеща, тоест няма го това ударно набиране както при другите автоматици, но това в никакъв случай не е лошо, просто аз съм свикнал по друг начин и ми е супер странно. Между другото при набиране сравнявам усещането с това на скутер, даже и шума от двигателя е подобен . Друго нещо, което забелязах при изработката на автомобила, че са ползвани по интериора много евтини части и пластмаса. Закопчалките за коланите, които излизат на прът са увити в изолирбанд и то много нескопосано, пластмасата се усеща много евтина и плата на седалките също. Разбирам, че за нисък клас кола е нормално, но все пак колата струва почти 40к. Иначе колата има 200к гаранция и 6 години.
        Fiat Bravo II 1.4 16v
        Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
        Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

        Коментар


          #5
          Есинствения електромобил дето бих вдел е Шкода Соларис. Това поне си струва парите.
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #6
            S_BANKOV написа: Преглед на мнението
            Есинствения електромобил дето бих вдел е Шкода Соларис. Това поне си струва парите.
            То е ясно, че всеки си хвали своето, но аз откакто карам Шкода съм много доволен. Автомобил 4х4 с тези размери, вървене и разход си заслужава парите. Като добавим и това, че за 20К съм сменил само масло.

            Коментар


              #7
              И какво общо има шкода с тази тема, ако няма какво да кажете по темата, просто не казвайте нищо. Много е просто. Моля модератор да разчисти.

              Човекът, който може да даде най - много инфо за Приус е BO. Иначе за ярис хибрид подкрепям мнението на колегата, само дето това с вървежа много не го споделям, ама няма проблем, всеки има свое мнение за това какво е вървене.
              Разхода е според зависи от крачето и дали се кара с лека мисъл - демек да се ползват спиранията и наклоните и т.н. Иначе ако я настъпваш харчи, ако я галиш не толкова много.

              Коментар


                #8
                Този "еластичен" ефект е основната разлика в поведението спрямо нормална кола, но той се дължи на принципа на работа на хибридната система.
                За вървеж си върви като за 110 коня, напълно задоволително при всяка една пътна ситуация.
                Да, разхода е според крачето, но колкото и да я натискаш, разхода пак ще по-нисък спрямо други коли. Просто няма шанс да надвиши 7 литра с какъвто и да е тип каране.
                Най-честия ми среден разход е 5.1-5.2. Данъка е 16 лв., защото се облага само бензиновия мотор, който е 77 коня и общо взето е това.

                Като сравнение мога да дам пежото, което имах преди нея, понеже го купих за същите пари.
                407 SW, 1.9 дизел, автоматик, 140 коня. Минималния среден разход с бабешко каране беше 7.1, а градското беше 11-12.5 литра.
                Над 2 пъти по-висок разход, което при скромните ми 10000 км на година са над 1000 лв. повече за гориво.
                На градско каране беше много мудно, голямо чудене, докато тръгне от място, извънградско беше ок, обаче данъка беше 180 лв.

                От данък малко, от гориво доста и като тегля чертата ми излиза добра сметка.
                За ремонти изобщо не я мисля, особено като гледам хората покрай мен какви суми дават за някакви банални части на коли от същата и малко по-нова година...

                Единствения ми проблем е, когато връщам на заден на паркинг... Постоянно минават някакви хора, които не я чуват и трябва да ги изчаквам, за да не мина през тях, както и да се оглеждам много за деца.
                Сега се сещам, че не е лошо да сложа една пиукаща крушка за задната светлина.
                "Без сърца, сме просто машини"
                Toyota Prius 1.5 Hybrid
                EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                Коментар


                  #9
                  todorakiggg написа: Преглед на мнението
                  И какво общо има шкода с тази тема, ако няма какво да кажете по темата, просто не казвайте нищо. Много е просто. Моля модератор да разчисти.

                  Човекът, който може да даде най - много инфо за Приус е BO. Иначе за ярис хибрид подкрепям мнението на колегата, само дето това с вървежа много не го споделям, ама няма проблем, всеки има свое мнение за това какво е вървене.
                  Разхода е според зависи от крачето и дали се кара с лека мисъл - демек да се ползват спиранията и наклоните и т.н. Иначе ако я настъпваш харчи, ако я галиш не толкова много.
                  Шкода Соларис са тролейбуси. Не че не подкрепям хибридите или електромобилите, то е ясно че това е бъдещето но и тая тема тема ще избие в това колко е скъпа батерията и как се замърсява природата с нейното производство.
                  Иначе Да бих си взел електромобил но когато инфрастуктурата на БГ е готова за това.


                  пп Моля екипа да разчисти наистина темата или да я обедини с другите две. В тях наистина има какво да се прочете
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #10
                    Аз пък не мисля, че има какво толкова да се научи от 1-2 които притежават въпросния автомобил. По скоро трябва да се мине към друг форум.
                    Точно затова и написах, че всеки си хвали своето. Защото колегата сравнява някакво Пежо с Тойота и за него нещата с ОК. Обаче тази Тойота с друг автомобил и нещата седят по друг начин.

                    Коментар


                      #11
                      Пич, написал съм една камара факти и впечатления по-нагоре, а ти ми сереш на главата и казваш, че нямало какво да се научи
                      Сравнявам я с това което съм имал и което реално е алтернатива със същите екстри и за същите пари на пазара.
                      Ок, предложи други модели с подобни параметри:
                      Автоматик (да не е робот), бензин, >2004 г., 10-12 лв. разход градско, 6-8000 лв. цена

                      Гарантирам ти, че ще се хванеш за палците и ще започнеш да ми вадиш някакви беемвета и мерцедеси от 99г. и да ми обясняваш как горят 6 градско.

                      Бъди малко реалист и недей да сравняваш твоята шкода 2015 година за 20-30К с коли под 10K.

                      Щом не те кефя, ето ти други източници:
                      https://www.spritmonitor.de/en/overv...=2&powerunit=2
                      Най-нисък - 3.6, най-висок - 6.9
                      Както казах горе, тая кола няма как да гори повече от 7 литра. Най-много записи има около 5те литра, както отново посочих, че ми е най-честия разход.

                      Форума на Тойота БГ:
                      Това са двете най-популярни теми в които подробно е описано всичко.
                      https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=35&t=32310
                      https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=35&t=20638

                      Priuschat - международен форум специално за модела Prius:
                      https://priuschat.com/categories/gen...rius-forums.3/
                      "Без сърца, сме просто машини"
                      Toyota Prius 1.5 Hybrid
                      EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                      Коментар


                        #12
                        Колега, няма виждам защо се палиш, и децата знаят, че от дърт примуим, дизИлчИ по - Убаво нЕма. (В кръга на шегата).

                        Според мен темата се изчерпа, има достатъчно инфо в нета, който иска да прочете повече какво е хибрид и т.н.

                        Коментар


                          #13
                          Защото отделям време и се старая за някаква адекватна информация и в един момент с лека ръка и без аргументи се отхвърля всичко написано от човек, който сигурно не е и сядал в тоя модел.
                          "Без сърца, сме просто машини"
                          Toyota Prius 1.5 Hybrid
                          EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                          Коментар


                            #14
                            Тази тема е обречена още от създаването ѝ. Каквото и да се напише винаги ще се пробва да се опровергае. И ще има много спорове и безсмислени мнения.
                            Колата си има плюсове и минуси, като всякаква друга.
                            Въпросите са малко колкото конкретни, толкова и общи. За това е малко трудно да се отговори.
                            Но ще кажа, че който иска евтин (за експлоатация) и безпроблемен автомобил, това е много добър избор, без аналог на пазара.
                            Ако искаш хибрид, то Тойота е единствения смислен избор на пазара. Хонда и подобия въобще не ги гледай.
                            Ако автора има абсолютно конкретни въпроси, като да кажем колко струва сертификата за едногодишната гаранция на батерията в ТМ Ауто София (234 лв.), то бих се пробвал да отговоря адекватно. Но и това вече не е много актуален въпрос конкретно за Приус-2, защото трябва да намериш модел, който е буквално от последните произведени (2009 г.), за да може да се възползваш. А това на 99% няма да стане. И всякакви от този род.
                            За това аз бих могъл да дам някакво лично мнение, ако има въпроси, на които е важно да бъде отговорено. Демек такива, които или биха решили, или биха отказали даден купувач от покупката на такъв автомобил.
                            Последна редакция от BO; 03.10.2018, 12:32.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #15
                              И аз не знам защо се палиш. В предните си постове когато сравняваш никъде не написа, че условието за сравнение е години...
                              Аз ти казвам, че това което карам в момента предлага много повече и разхода ми е под 7.
                              Онзи ден съм отишъл Нови Искър - Банско за малко над час и 30мин дърпал съм ремарке с 100кг мотоциклет на него. Нали се сещаш, че този Приус се съмнявам, че ще се включи във времето а разхода ще е.... Точно затова и казах, че не е тук мястото за информация. Има си други местата, където има мнения на много повече хора и там по добре може да се прецени кое, как и защо. И отново мога да дам пример.
                              Имах Еспас 4 2.2dCi който се води най големия боклук и навсякъде хората ревът от него. Аз обаче си взех такъв на много малко километри, имаше малка драма с мотора, но го оправих и гледах всичко да е на 6. Който го е виждал все ми е казвал, че реното е много хубаво. През годините видях много народ който изгоря с въпросният автомобил и не само с този мотор. И сега ако някой пусне тема за Еспас 4 в този форум, аз какво да му кажа. Много съм доволен, не съм имал проблеми, екстри яко, разход нормален за такъв ван и все хубави неща. С нищо не го лъжа човека, просто аз съм уцелил кокала и при мен нещата са розови.

                              Коментар

                              Working...
                              X