За щастие темата е за кола ![Naughty](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/naughty.gif)
Малко дългичко стана, но пък скоро почти не съм писал, така че нека ви![Twisted Evil](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_twisted.gif)
Преди около 20 дена заприходих едно возило, на което никога не бях обръщал внимание, обаче като върна малко назад лентата,
стигам до заключението, че точно този подход винаги ми е носил удовлетворение.
По абсолютно същия начин гледах на Мултиплата с нейния противоречив външен вид и на Гранд Черокито, чиито V8 двигател с 5200 кубика обем ми звучеше толкова абсурдно, че накрая ги купих![Very Happy](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Бях публикувал за продажба Паджерото, около 2 месеца рових обяви, четох, сравнявах, избирах и нищо не ме грабваше.
Търсех кола, която да е удобна за в града, автоматик, с ниски експлоатационни разходи, бензин, но да има приличен багажник за шарандийско оборудване и достатъчен просвет за да стигам до язовира.
Проблемите ми бяха най-вече при комбинацията бензин+автоматик+багажник. При такова търсене излизаха или смартове или разни ванове/комбита с по 180 коня, отделно автоматиците при малките коли са роботизирани, които изобщо не ми харесват като поведение. Хидравличните автоматици в комбинация с мотори над 150 коня пък дават ненормален градски разход и просто бях блокирал в търсенето. От никъде нищо не излизаше и не ми се вписваше. Гледах и коли по 10-15К, въпреки че нямам толкова пари, пък и да ги имах, ми се струва тъпо да ги дам за кола
И внезапно ми излезе обява за Toyota Prius 2.
1.5 бензин, автоматик и хибрид.
Никога не се бях заглеждал по хибриди, а за Приус бях чел единствено темата на Боби (BO) тук във форума.
Прочетох доста, изгледах много клипчета и разбрах, че тая машинка покрива всичките горни критерии.
Ок, обаче още не бях продал паджерото, което стоеше от 2 месеца на обява с хиляди гледания и никой не ми звънеше. До следващия ден![Very Happy](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Звъннаха едни "русначета" от далечна Молдова, били дошли тука да купят 4-5 точно такива джипа
Денят беше точно най-голямата мартенска буря - сняг, лед, -10, а те казаха идваме още тая вечер и в 9.00 пристигнаха в Плевен от София. Гледаха го обстойно, тестваха, сравняваха, и казаха че го вземат!
На следващия ден го прехвърлихме при нотариус и направо не разбрах как станаха толкова бързо нещата.
Та, вече имайки парите набелязах 3 обяви за Prius, без дори да съм виждал на живо такова животно.
Имаше една много примамлива обява за Prius на цена 5500 лв. в Перник. На снимките изглеждаше ок, 2 пъти говорих със собственика, увери ме че е страхотна и на следващия ден, който също беше доволно снежен отпраших към Перник. Към обяд стигнах, звъннах на собственика и много бързо се намерихме.
Води ме той към колата и за мой ужас, тя нямаше нищо общо с хубавите снимки... Удряна, 3 различни бои прозират, жабката хваната с видии, за капак запали и след 10 секунди изпищяха всички лампи за проблем с хибрида. Клетата колица е била такси и по състоянието съдя, че е на най-малко 700 000 км., прилежно намалени до 170 000
Обаче пък я огледах цялостно в мащаб, седалки, дизайн, функции, разположение на бутони и страашно много ми хареса.
Огледа продължи точно 5 минути, не ми бяха нужни повече.
Седнахме да хапнем в едно готино заведение до пазара, обаче мен ме яде от вътре... Отварям обявите, гледам има една в Габрово и една във Враца и цените вече са нормалните 8-9К. Гледам я тая във Враца и рязко се сетих за Митака. Звъннах му, разказах му историята и го замолих ако може и му е някъде наблизо да хвърли един бърз полед отвън, дали не е същата скръб като тая дето гледах. Въпреки че във Враца тогава имаше 50 см преспи сняг и той беше тръгнал към сервиз за неговата джипка, след 10-15 мин ми звънна, че отива към колата
Каквото и добро да кажа за тоя човек ще е малко!
Звъни ми след още 10 мин - колата изглежда добре, ако ти се разкарва ела да я видиш.
Не чаках втора покана
Газ от Перник към Враца. Митака ме чакаше на входа на града, затъркаляхме се до автокъщата, гледах пробвах, карах, ръчках, пича направи хубава отстъпка и я взехме! Една платформа по-късно и вече е в Плевен. Олекна ми. Двумесечната сага с избора приключи ![Cool](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_cool.gif)
На следващия ден слизам да я оглеждам пред блока, правя някакви малки кръгчета, защото колата нередовна отвсякъде - няма гражданска, номера, нищо.
Усещането е суупер различно! Натискаш един бутон, чуваш 2 бипкания и се появява надпис Ready! Не върти стартер, не мени обороти, не пуши. Просто надпис Ready, пускаш спирачката, натискаш газта и тя тръгва тихо на ток, само гумите шляпаха из локвите, не чуваш нищо друго! Хареса ми!
Регистрирахме я, последваха още малки кръгчета из града, започнах да я усещам как работи, кога пуска бензиновия мотор, свикнах й с малките габарити и ми се изясни ситуацията с екранчетата за разхода и за енергията. Много ми харесва!
Няма бучене и пушене, всичко работи с лекота, салона е просторен и удобен. Нещото, което много ме кефи е, че управлението на климатика е изнесено на волана - спиране/пускане, температура, размразяване на предно и задно стъкло с малки копченца отдолу. Супер практично и неразсейващо. Има си блутут за разговори, навигация, радио с хубав звук, тъч скрийн. Всички основни полезни неща, които ми трябват.
После последва първото извънградско около 130 км и товага още повече я харесах. Много по-тиха е от всичко, което съм карал, а малкия бензинов мотор в комбинация с въртящия момент от електромотора, прави колата доволно пъргава. Усещането за ускорение е същото като при 130 коньовото ми дизелово пежо с турбина. Накрая това, което още повече ме грабна беше разхода - 4.8 литра бензин/100 км. Няма и 10 лв., не съм свикнал на такива работи
Пежото лапаше най-малко 6.5 извънградско и 12 градско, а Паджерото беше като заковано - 13.3 градско/извънградско дизел...
Вече й навъртяхме около 1500 км, направо не ми се слиза от тая кола.
По великден ходихме до Велинград, снимката по-долу с разхода е от този трип - 654 изминати км със среден разход 5.3 литра.
По магистралата спокойно карах със 150, не съм гледал да икономисвам, върви пущинката, не се дава!
Много й харесвам автоматика - безстепенен, планетарен. Не превключва, не задържа, не връща предавки при кикдаун. Настискаш педала и колата тръгва със все сила напред независимо дали си спрял или се движиш с 80/120/150.
Климатика - компресора се задвижва с електричество, а не през ремък от ДВГ. Спираш на светофар, ДВГ изгасва, тихо е и чуваш само вентилатора, който те обдухва със студен въздух!
Наред с Приуса карам и служебен Ярис 2008, който е с 1.4 дизелов мотор. Въпреки, че преди ми се струваше много по-тих от останалите дизели, сега не ми се качва в него. Разликата в шума на място и при 100 км/ч е отвратително голяма и натоварваща. Кофти, ама се налага...
И така, от толкова гледане, ръчкане и каране това са ми единствените снимки на тая кола
![Naughty](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/naughty.gif)
Малко дългичко стана, но пък скоро почти не съм писал, така че нека ви
![Twisted Evil](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_twisted.gif)
Преди около 20 дена заприходих едно возило, на което никога не бях обръщал внимание, обаче като върна малко назад лентата,
стигам до заключението, че точно този подход винаги ми е носил удовлетворение.
По абсолютно същия начин гледах на Мултиплата с нейния противоречив външен вид и на Гранд Черокито, чиито V8 двигател с 5200 кубика обем ми звучеше толкова абсурдно, че накрая ги купих
![Very Happy](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Бях публикувал за продажба Паджерото, около 2 месеца рових обяви, четох, сравнявах, избирах и нищо не ме грабваше.
Търсех кола, която да е удобна за в града, автоматик, с ниски експлоатационни разходи, бензин, но да има приличен багажник за шарандийско оборудване и достатъчен просвет за да стигам до язовира.
Проблемите ми бяха най-вече при комбинацията бензин+автоматик+багажник. При такова търсене излизаха или смартове или разни ванове/комбита с по 180 коня, отделно автоматиците при малките коли са роботизирани, които изобщо не ми харесват като поведение. Хидравличните автоматици в комбинация с мотори над 150 коня пък дават ненормален градски разход и просто бях блокирал в търсенето. От никъде нищо не излизаше и не ми се вписваше. Гледах и коли по 10-15К, въпреки че нямам толкова пари, пък и да ги имах, ми се струва тъпо да ги дам за кола
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
И внезапно ми излезе обява за Toyota Prius 2.
1.5 бензин, автоматик и хибрид.
Никога не се бях заглеждал по хибриди, а за Приус бях чел единствено темата на Боби (BO) тук във форума.
Прочетох доста, изгледах много клипчета и разбрах, че тая машинка покрива всичките горни критерии.
Ок, обаче още не бях продал паджерото, което стоеше от 2 месеца на обява с хиляди гледания и никой не ми звънеше. До следващия ден
![Very Happy](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Звъннаха едни "русначета" от далечна Молдова, били дошли тука да купят 4-5 точно такива джипа
![Mr. Green](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
На следващия ден го прехвърлихме при нотариус и направо не разбрах как станаха толкова бързо нещата.
Та, вече имайки парите набелязах 3 обяви за Prius, без дори да съм виждал на живо такова животно.
Имаше една много примамлива обява за Prius на цена 5500 лв. в Перник. На снимките изглеждаше ок, 2 пъти говорих със собственика, увери ме че е страхотна и на следващия ден, който също беше доволно снежен отпраших към Перник. Към обяд стигнах, звъннах на собственика и много бързо се намерихме.
Води ме той към колата и за мой ужас, тя нямаше нищо общо с хубавите снимки... Удряна, 3 различни бои прозират, жабката хваната с видии, за капак запали и след 10 секунди изпищяха всички лампи за проблем с хибрида. Клетата колица е била такси и по състоянието съдя, че е на най-малко 700 000 км., прилежно намалени до 170 000
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Обаче пък я огледах цялостно в мащаб, седалки, дизайн, функции, разположение на бутони и страашно много ми хареса.
Огледа продължи точно 5 минути, не ми бяха нужни повече.
Седнахме да хапнем в едно готино заведение до пазара, обаче мен ме яде от вътре... Отварям обявите, гледам има една в Габрово и една във Враца и цените вече са нормалните 8-9К. Гледам я тая във Враца и рязко се сетих за Митака. Звъннах му, разказах му историята и го замолих ако може и му е някъде наблизо да хвърли един бърз полед отвън, дали не е същата скръб като тая дето гледах. Въпреки че във Враца тогава имаше 50 см преспи сняг и той беше тръгнал към сервиз за неговата джипка, след 10-15 мин ми звънна, че отива към колата
![](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/wub.gif)
Звъни ми след още 10 мин - колата изглежда добре, ако ти се разкарва ела да я видиш.
Не чаках втора покана
![Mr. Green](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Cool](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_cool.gif)
На следващия ден слизам да я оглеждам пред блока, правя някакви малки кръгчета, защото колата нередовна отвсякъде - няма гражданска, номера, нищо.
Усещането е суупер различно! Натискаш един бутон, чуваш 2 бипкания и се появява надпис Ready! Не върти стартер, не мени обороти, не пуши. Просто надпис Ready, пускаш спирачката, натискаш газта и тя тръгва тихо на ток, само гумите шляпаха из локвите, не чуваш нищо друго! Хареса ми!
Регистрирахме я, последваха още малки кръгчета из града, започнах да я усещам как работи, кога пуска бензиновия мотор, свикнах й с малките габарити и ми се изясни ситуацията с екранчетата за разхода и за енергията. Много ми харесва!
Няма бучене и пушене, всичко работи с лекота, салона е просторен и удобен. Нещото, което много ме кефи е, че управлението на климатика е изнесено на волана - спиране/пускане, температура, размразяване на предно и задно стъкло с малки копченца отдолу. Супер практично и неразсейващо. Има си блутут за разговори, навигация, радио с хубав звук, тъч скрийн. Всички основни полезни неща, които ми трябват.
После последва първото извънградско около 130 км и товага още повече я харесах. Много по-тиха е от всичко, което съм карал, а малкия бензинов мотор в комбинация с въртящия момент от електромотора, прави колата доволно пъргава. Усещането за ускорение е същото като при 130 коньовото ми дизелово пежо с турбина. Накрая това, което още повече ме грабна беше разхода - 4.8 литра бензин/100 км. Няма и 10 лв., не съм свикнал на такива работи
![Mr. Green](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Пежото лапаше най-малко 6.5 извънградско и 12 градско, а Паджерото беше като заковано - 13.3 градско/извънградско дизел...
Вече й навъртяхме около 1500 км, направо не ми се слиза от тая кола.
По великден ходихме до Велинград, снимката по-долу с разхода е от този трип - 654 изминати км със среден разход 5.3 литра.
По магистралата спокойно карах със 150, не съм гледал да икономисвам, върви пущинката, не се дава!
Много й харесвам автоматика - безстепенен, планетарен. Не превключва, не задържа, не връща предавки при кикдаун. Настискаш педала и колата тръгва със все сила напред независимо дали си спрял или се движиш с 80/120/150.
Климатика - компресора се задвижва с електричество, а не през ремък от ДВГ. Спираш на светофар, ДВГ изгасва, тихо е и чуваш само вентилатора, който те обдухва със студен въздух!
Наред с Приуса карам и служебен Ярис 2008, който е с 1.4 дизелов мотор. Въпреки, че преди ми се струваше много по-тих от останалите дизели, сега не ми се качва в него. Разликата в шума на място и при 100 км/ч е отвратително голяма и натоварваща. Кофти, ама се налага...
И така, от толкова гледане, ръчкане и каране това са ми единствените снимки на тая кола
![Mr. Green](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Коментар