Прочетох доста негативни коментари, някои от хора, които май не се сядали зад волана на Tipo. Или пък не са много наясно с класовете и сегментите и нивата на оборудване на автомобилния пазар.
От 1 година карам Tipo 1.4 95 Practic. Взех го на базова цена - хората ми направиха отстъпка. Не съм я карал много - около 11,000 за една година. Колата е изключително удобна, доста широка и напълно практична. Всъщност, тя си е една обикновена, сериозна no-nonsense кола. Дава нормален разход градско с включен климатик около 7.5 а извън града, доста натоварена и с климатик, около 6.5. При нормални условия, без да изпреварвам много камиони - около 6.0. Не ми се е налагала никаква извънгаранционна поддръжка, но като гледам цени онлайн - частите са абсолютно приемливи, бих казал доста евтини. За стандартен сервиз в АИ ми взеха точно 300 лева - прегледи, смяна на масла и филтри, труд и каквото там се полага. С 95-те си коня не е бегачка, естествено, но не е и баш тромава. Задъхва се на ниските предавки, но като я настъпиш здраво тръгва. Всъщност върви доста добре и особено като я вкараш в обороти със 130-140 км е направо удоволствие. Странното е, че при висока скорост компютърът показва на практика същия разход както и на 80 на 5-та. Стереото вади доста добър звук, макар че има какво още да се желае като ватове, но в това отношение съм малко разглезен, защото домашният ми усилвател е 2x105W на 8 ома Гаранцията ми е 150,00 км или 5 години, каското на кола на 0 години е около 800 лв, а данъкът - смешните 37 лв. Смятам, че за тази цена и тези разходи, колата е изключително попадение в този клас.
Дали е бюджетна? Да, ниските нива на оборудване до Practic имат скромен и относително евтин салон, който обаче е в пъти по-добър от ценовите конкуренти Dacia Logan, която по лично мое мнение е една по-малка, по-слаба, по-евтина и много подтискаща световна тояга - единствената кола, която се предлага с климатик чак в "най-високия" си trim Laureate . Но това е мое мнение и е въпрос на вкус.
Имам предоставен от фирмата ценоразпис на Tipo и там, миналата година, най-скъпата кола е 34,900 - Tipo Lounge 1.6 MJet 120. Не знам коя версия е гледал колегата за 44,000 лева, но съм сигурен, че в България и най-натоканият Tipo едва ли ще е повече от 36-37,000 ако отидеш да си го купуваш и поискаш реална оферта. И то говорим за дизел, автоматик, с LED светлини, с колемия екран на медията с Carplay, с велур по вратите, с по-мека и нежна пластмаса на таблото, с хромирани елементи, кожени волани и скоростен лост, отопляеми седалки и не знам още с какво. Всъщност, най-големите отстъпки се дават на по-високи нива на оборудване и търговската практика е да те хванат да платиш базовата цена, а в нея да ти включат още нещо. Отстъпки от базовата цена май рядко се случват по принцип. Затова не може да има никакво сравнение между Tipo и конкуренцията в този клас в съотношението цена/качество. Голф започват от 35,800, Kia C'eed 29,800, Citroen C4 Cactus 31,147 (и то без климатик, а са ми любима марка ), Peugeut 308 30,772, Hyundai i30 - 31,990 и т.н. и т.н. Peugeot 301 и Citroen C Elysee няма няма да ги коментирам, защото се продават основно в Азия, а също и в България и Румъния и то само с двигател 1.2 бензин 82 кс и 1.5 дизел 102 кс и наистина са изцяло бюджетни. И сега да сравним базовата цена на Tipo 22,900 и да почнем да се заяждаме, че в ниските нива таблото е с по-обикновена пластмаса от кола, която струва 7,000 - 10,000 - 12,000 лв отгоре и има подобен двигател? Това ли да направим? Ами всеки да си прецени дали за него по-нежната пластмаса струва 10,000 лв. Естествено, че за по-ниските модели, Fiat са поспестили оттук-оттам. Винаги съм казвал - за много пари всеки може!
А иначе в момента промоцията на АИ от клипа по-горе е уникална. В момента и сина ми си купи едното Tipo, точно от клипа, от самия шоурум, и баща ми си купува чисто нов 500L. Да, действително, че от Ауто Италия като фирма има какво да се желае - хора са и правят грешки. Но пък досега винаги са били учтиви и отзивчиви с цялото ми семейство и предлагат уникална промоция. Но то самият факт, че купуваме 3-та кола от тях говори сам за себе си.
От 1 година карам Tipo 1.4 95 Practic. Взех го на базова цена - хората ми направиха отстъпка. Не съм я карал много - около 11,000 за една година. Колата е изключително удобна, доста широка и напълно практична. Всъщност, тя си е една обикновена, сериозна no-nonsense кола. Дава нормален разход градско с включен климатик около 7.5 а извън града, доста натоварена и с климатик, около 6.5. При нормални условия, без да изпреварвам много камиони - около 6.0. Не ми се е налагала никаква извънгаранционна поддръжка, но като гледам цени онлайн - частите са абсолютно приемливи, бих казал доста евтини. За стандартен сервиз в АИ ми взеха точно 300 лева - прегледи, смяна на масла и филтри, труд и каквото там се полага. С 95-те си коня не е бегачка, естествено, но не е и баш тромава. Задъхва се на ниските предавки, но като я настъпиш здраво тръгва. Всъщност върви доста добре и особено като я вкараш в обороти със 130-140 км е направо удоволствие. Странното е, че при висока скорост компютърът показва на практика същия разход както и на 80 на 5-та. Стереото вади доста добър звук, макар че има какво още да се желае като ватове, но в това отношение съм малко разглезен, защото домашният ми усилвател е 2x105W на 8 ома Гаранцията ми е 150,00 км или 5 години, каското на кола на 0 години е около 800 лв, а данъкът - смешните 37 лв. Смятам, че за тази цена и тези разходи, колата е изключително попадение в този клас.
Дали е бюджетна? Да, ниските нива на оборудване до Practic имат скромен и относително евтин салон, който обаче е в пъти по-добър от ценовите конкуренти Dacia Logan, която по лично мое мнение е една по-малка, по-слаба, по-евтина и много подтискаща световна тояга - единствената кола, която се предлага с климатик чак в "най-високия" си trim Laureate . Но това е мое мнение и е въпрос на вкус.
Имам предоставен от фирмата ценоразпис на Tipo и там, миналата година, най-скъпата кола е 34,900 - Tipo Lounge 1.6 MJet 120. Не знам коя версия е гледал колегата за 44,000 лева, но съм сигурен, че в България и най-натоканият Tipo едва ли ще е повече от 36-37,000 ако отидеш да си го купуваш и поискаш реална оферта. И то говорим за дизел, автоматик, с LED светлини, с колемия екран на медията с Carplay, с велур по вратите, с по-мека и нежна пластмаса на таблото, с хромирани елементи, кожени волани и скоростен лост, отопляеми седалки и не знам още с какво. Всъщност, най-големите отстъпки се дават на по-високи нива на оборудване и търговската практика е да те хванат да платиш базовата цена, а в нея да ти включат още нещо. Отстъпки от базовата цена май рядко се случват по принцип. Затова не може да има никакво сравнение между Tipo и конкуренцията в този клас в съотношението цена/качество. Голф започват от 35,800, Kia C'eed 29,800, Citroen C4 Cactus 31,147 (и то без климатик, а са ми любима марка ), Peugeut 308 30,772, Hyundai i30 - 31,990 и т.н. и т.н. Peugeot 301 и Citroen C Elysee няма няма да ги коментирам, защото се продават основно в Азия, а също и в България и Румъния и то само с двигател 1.2 бензин 82 кс и 1.5 дизел 102 кс и наистина са изцяло бюджетни. И сега да сравним базовата цена на Tipo 22,900 и да почнем да се заяждаме, че в ниските нива таблото е с по-обикновена пластмаса от кола, която струва 7,000 - 10,000 - 12,000 лв отгоре и има подобен двигател? Това ли да направим? Ами всеки да си прецени дали за него по-нежната пластмаса струва 10,000 лв. Естествено, че за по-ниските модели, Fiat са поспестили оттук-оттам. Винаги съм казвал - за много пари всеки може!
А иначе в момента промоцията на АИ от клипа по-горе е уникална. В момента и сина ми си купи едното Tipo, точно от клипа, от самия шоурум, и баща ми си купува чисто нов 500L. Да, действително, че от Ауто Италия като фирма има какво да се желае - хора са и правят грешки. Но пък досега винаги са били учтиви и отзивчиви с цялото ми семейство и предлагат уникална промоция. Но то самият факт, че купуваме 3-та кола от тях говори сам за себе си.
Коментар