Лично аз се колебая как да гласувам. Изхождайки от това, че купих колата 5 пъти по-евтино от другата и до сега се представя добре би трябвало да е "факт". От друга страна имайки в предвид, че колата беше доставена "специално за мен" от джамбазина и за година вложих 2500 лв би трябвало да е "мит".
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Анкета - мит или факт е надеждността на Fiat?
Collapse
X
-
На мен ми е трудно да отговоря еднозначно, но гласувах все пак. За мен ФИАТ е преди всичко различна кола, която е масово недооценявана в България.
Като писах различна кола, изхождам от насадената ми презумпция ( чисто субективна), че е "нежна" кола с душа, която иска своята любов и обгрижване, за да бъде вярна толкова,
колкото някое "сурово" немско желязо сглобено като машина, и пъхнато във форма на автомобил.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Факт. Член от семейството ми кара 1.2 75к и го преграяваше редовно, защото радиатора беше спукан и доливаше чиста вода постоянно 5-6 месеца, отделно хвърляше масло от семеринга зад маховика 1 година и доста често се е случвало да няма масло на пръчката, но въпреки това след като сменихме семеринга, радиатора, съединителя, ревизия на глава за по-малко от 400лв. колата не пипа масло, не харчи вода, върви на куче, пали от раз вече 2+ години. Карам новото Браво 1.4 2008 и от 2 годишния ми опит с него и то е също толкова жилаво и нажедно, от както съм го взел за 45к+ км само консумативи, което за мен опровергава мита, че новите Фиати са боклуци.
В България се внасят евтини, издухани и изцедени Фиати от Италия, карани от предимно джигити и неразбиращи хора, защото са евтини коли за без пари, разбира се има и изключения, но тук като ги вземат се развалят на 1-вата седмица и после Фиат е боклук. Всяка марка ще бъде развалина, ако не се подържа като хората, но повечето скъпи марки се купуват от хора, които си ценят колите, Фиат не е една от тези марки, затова ако не се гледа внимателно, може да се натресеш на "джобоизпразвачка".Fiat Bravo II 1.4 16v
Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
Fiat Punto 1.1 MK1 EX.
Коментар
-
Kay_ написа: Преглед на мнениетоАбсолютно съгласен с две ръце. Бих добавил само и начина на екплоатация.
Гласувам с "факт". И все пак това си остава субективен фактор.
Коментар
-
Гласувах че е по скоро мит,аз надежден фиат не съм видял или поне чул.Едно време като карах бравата, нямаше седмица без да изкочи нещо,може да е дребно,но ги имаше.Имах и доста приятели с фиати по това време,обсъждахме само сервизите...Преди няколко години ми дадоха чисто нов служебен фиат,въпреки че другите ни коли бяха тойоти,еми за една година станах приятел с приемчика от сервиза,нова кола а всеки месец за нещо.Само да отбележа,че такова нещо с тойотите нямахме,там дори и крушките почти не горяха.Просто качеството доста изостава.Peugeot 307 2.0i ГИ
ex: Fiat Brava 1.6 16V 90hp
Коментар
-
Да не съм Off- да речем, че за 9 години моя автомобил е стартиран 9855 пъти, от тях само 2 пъти не е запалил- за мен това е успеваемост от 99.98%- демек мога да разчитам на колата да ме закара от т.А до т Б. От тия 9853 пъти тръгване от т.А до т.Б съм стигнал всичките, демек успеваемост 100%. От 9 години всекидневно ползване имам да речем не-повече от 60-дни престой в сервизи (обслужване, ремонти)- демек 94% от времето съм извън сервиза. По тия критерии съдя, че колата ми е надеждна. Сега, ако съдим по това колко пъти съм попадал в екстремни ситуации и колата не е отговорила на очакванията ми, там %-те са други. Сещам се за 5 пъти, когато ми беше важно да е коннтролируема колата, 2 от тях завършиха с неуспех за мен, демек 60% надеждност по моя критерий. Аз под надеждност за колата това разбирам- когато ти потрябва, въртиш ключа и стигаш от едната точка до другата, без аварии и непланувани ремонти.
Коментар
-
Гласувах с факт за надеждността, но все пак това е много относителен критерий имайки предвид как съм си пазил бравата - в Пловдив по павенцата макс на 30-40км/ч, смяна на консумативи на време и като човек, който много си пази нещата си снам къде са и болежките и примерно две години карах с дръжка(на шоф. врата) пред разпад, имаше си пиниз как да се отвори. Миналия ден я поверих в ръцете на майстори за смяна на някои дребни неща и какво да чуя по телефона на другия ден - ами счупи се дръжката, акомулатора паднал (на отворени врати и работещи плафони часове наред в студено време незнам каквот трябва да стане...), тръгнали да я дърпат за да запали на бензин, пък тя на бензин в момента не работи добре заради спечени дюзи от газовата, едва не прескочила зъб. Та не са за всеки - как в мойте ръчички ме слуша, а при някой друг и ден не може да изкара. Все пак до преди тази история, не бях влизал в сервиз в рамките на две години освен за смяна на масла и филтри. За мен си е факт, но при определени условия!
Коментар
-
Друга италианска не съм карал. Случих на доста запазена и нормално се оказа надеждна. Нямам случай да не е запалила, да не ме е закарала където съм тръгнал. До сега като ремонти-едни биалетки, диодна плочка на алтернатора една алуминиева тръба за парното. С тръбата е фабричен дефект-имаше шупла в алуминия.
Срещам сериозни проблеми с радиаторчето на парното-гумените му уплътнения текат и никой няма разумно обяснение защо. Сменяни са два пъти с оригинални и сега пак капе антифриз. Явно корпусът на самото радиаторче е изметнал. Това ми е единствения по-сериозен и много неприятен проблем с тая кола.
Коментар
-
Аз имах шанса да притежавам една от "железните" коли на Фиат - Типо! Докараха ми я от Италия на 130 000 км. Поне така пишеше.
Аз и навъртях 160 000 километра без никаква забележка по двигателя! 13 години търкаляне по скапаните български улици - 2 пъти носачи, 8 биалетки, съединител, 4 накрайника, 2 тампона на макферсона и една смяна на амортисьори! Изцяло на газ! Палеше и при минус 15! Невероятна проходимост при зимни условия.
2 челни удара и един отзад - ремонтирана, поради липса на средства за друга кола, но честно казано - от любов! Другите участници в ПТП-то не потеглиха повече.
В момента я дадох на един приятел от Калофер, да я кара по гората! Той преди 3 години бракува Регата на над 400 000 км.
За старите коли - твърдо "Факт"!Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
-
Аз гласувах с Факт, въпреки че мнението е най-вече заради Фиат Типо, което карах от 2004 до 2015-та и в момента го кара роднина. Както колегата от горният пост, съм на мнение, че това е уникално издръжлив автомобил! Не така стоят нещата със Стило. Ама много е капризно това Стило.... Вече три години не мога да отстраня всички забележки, а сигурно и нови ще се появяват. Вярно е, че искам всичко да му е перфектно ама все пак... Аз ли попаднах на грешен екземпляр или всички от модела са такива - не знам.
Коментар
-
Всички коли си имат малки забележки и дори да се опитваш да ги оправяш те си се връщат. Важното е да не ти пречат. Перфектна кола няма, все нещо няма да й е наред. Важното е от точка А до точка Б да те вози без да се чудиш дали ще закъсаш.Fiat Bravo II 1.4 16v
Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
Fiat Punto 1.1 MK1 EX.
Коментар
-
На жената Пунтото 1,7Д, 7 години 60хил. км, само обслужване и примерно един кормилен накрайник, едни накладки, един радиатор, че си беше австрийче и май една свещ.
За 7 години. винаги е палило на четвърт (буквално), само веднъж не запали на -10, но предната вечер бях заредил ОМВ Алпин Супер дизел ............. простотии. Запали едва по обяд с едни кълбета, тресене и т.н признаци на кофти нафта. От там в сервиз, източих пикнята на ОМВ, заредих си обикновената нафта на Лукоил и те така.
Като ядове, единствено проблеми с габарити и стопове. Ту цветомузика, ту нещо не светеше, ту мигаше, общо взето платките се нуждаеха от профилактика примерно на 1,5год.
Май още си бръмчи по София.Последна редакция от geo_g; 29.01.2018, 18:29.Lupo - The Monster
Е83 3D
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар