Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Байпас на локалното парно

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    При мен помпата и байпаса са хоризонтални - 17 години вече работи без проблем . Малко трудно направих снимки но мисля че се виждClick image for larger version

Name:	IMG_20180123_184004.jpg
Views:	1
Size:	100,0 KB
ID:	2095327Click image for larger version

Name:	IMG_20180123_184017.jpg
Views:	1
Size:	93,5 KB
ID:	2095328а за какво иде реч .
    koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

    Коментар


      #17
      dabadaba написа: Преглед на мнението
      тръбата е вертикална и няма място да се направи хоризонтална.
      Що да няма?
      Една чупка настрани и после обратно.
      Или да ползваш пружинен възвратен клапан, който може да се монтира всякак. Такъв например: https://dklux.com/vyzvraten-klapan-s-mesingov-disk

      Коментар


        #18
        Ще станат много чупки.
        Днес се загледах и в пружинните клапани, ама нещо не ми вдъхват доверие. Не знам как са направени, но никъде не видях начин да се смени пружината. Не, че ще тръгна да я сменям, ама как са вкарали това нещо там - никъде не видях резба.
        Разгледах и другия модел, тук в магазина ги водят невъзвратни клапани, но трябва да се монтират хоризонтално.
        Ще пробвам с пружинен, ако всичко е ОК, карам докато даде фира и слагам другия модел, ама ще трябва да преправя и инсталацията.
        Велосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!

        Коментар


          #19
          А този няма ли да ти свърши работа, монтажа е вертикален?
          Click image for larger version

Name:	klapan.JPG
Views:	1
Size:	16,6 KB
ID:	2095336
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #20
            А този няма ли да ти свърши работа, монтажа е вертикален?
            [ATTACH=CONFIG]104708[/ATTACH]
            Този не става, ще има да му хвърля водата от инсталацията... този е комбиниран с предпазен клапан.

            Коментар


              #21
              Immortal написа: Преглед на мнението
              Този не става, ще има да му хвърля водата от инсталацията... този е комбиниран с предпазен клапан.
              Защо да го изхвърля, зависи от налягането, а то не е кой знае колко голямо, всъщност немога да кажо точно колко ще е, но като предпазен клапан би трябвало да отвори на доста по-голямо налягане от това което помпата създава, а водата във ВИК е май 2-3 ако не и повече атмосфери, не съм запознат с тези подробности.
              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

              Коментар


                #22
                Проблема е че реално при спряла помпа налягането в системата е минимално /при отворен тип система/ и трябва да се отваря клапана безпрепятствено - т.е. без пружини и други такива за да се осигури циркулация по естествения път топлата да избутва нагоре студената вода- проста физика.
                koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

                Коментар


                  #23
                  Така де, в случая обаче ще трябва да го бута надолу, щото това е на връщащия кръг. Зависи от настройката (избора) на пружината в пружинния клапан.
                  Ако се намери такъв с регулиране на налягането на отваряне ще е перфектно, но не знам дали има.
                  Най-лесно ще е да си сложи електро-клапан,постоянно отворен, ама не му се дават 150-200 лв на човека.
                  Аз лично бих дал, при условие, че съм дал няколко хиляди за цялата инсталация... ама всеки си знае. Търсим евтино решение.

                  Коментар


                    #24
                    Колеги чета вече трета страница с интерес и чакам развитие как ще преборите физичните закони и земното притегляне.Помпата на една отоплителна инсталация е циркулационна.Налягането при спряла помпа и при работеща е едно и също и то се определя от височината на водният стълб а не от това дали помпата работи или не.Помпата тегли студена вода която е по тежка от топлата и по никой начин не можеш да я накараш да мине по по труден и нелогичен път за нея и да затвори пружинен клапан.В затворена система налягането с работеща и неработеща помпа си е все едно като то се определя от баланс вентила за допълване на системата и обикновено е около 2 бара или малко повече.Ако системата е изпълнена с четирипътен клапан може де се повиши малко налягането зависи къде е манометърът и как е настроен четирипътният кран.Решението е с магнет виентил и всичко друго си е несериозно.Това от мен.Успех с перпетуммобилето.
                    Fiat Sedici 1.9 MultiJet 120 Hp

                    Коментар


                      #25
                      То е също магнет виентил=електроклапан за вода /незнам как беше само Нормално отворен НО, или затворен Н3
                      Като има ток е затворен ако няма ток отваря -все едно е пуснат ръчно крана -както е сега .
                      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                      Коментар


                        #26
                        milen11 написа: Преглед на мнението
                        Налягането при спряла помпа и при работеща е едно и също и то се определя от височината на водният стълб а не от това дали помпата работи или не.
                        Това е така, ама не съвсем.
                        Когато има движение на потока, пълното налягане се разделя на статично и динамично (сети се кое налягане мерят манометрите, които се монтират на системите). При спряла помпа пълното налягане е равно на статичното, ама като тръгне нещата се променят. Имаш линеен пад на налягане от линейните съпротивления на тръбите, имаш местни падове на налягане от различните местни съпротивления (колена, кранове, радиатори и др. арматура), имаш и съответния напор на помпата, който локално повишава налягането в самата помпа.
                        Ето ти малко примери какво се случва в отворена и затворена система. Повече - в учебниците.
                        https://elkom-express.bg/%D1%80%D0%B...D%D0%B8%D0%B5/

                        Коментар


                          #27
                          Не ми се спори.В поста ми има едно написано " ако с обяснение след него което явно не е дочетено.Много добре знам какво се случва със системата след като се пусне помпата.Варианта със клапан който се отваря и затваря от налягането използуваме в хидрофорните системи с байпас към водопроводна мрежа и там той работи, въпреки че се случи един клапан да сгафи и вкарахме 6 кубика вода обратно във водопроводната мрежа.За мен това е несериозно за използуване в отоплителна инсталация както и полипропиленовите тръби с които е изградена тя виждайки се по снимките.Има разумни решения които струват някакви пари,другиго е компромис за успокоение на съвестта.Поздрави.
                          Fiat Sedici 1.9 MultiJet 120 Hp

                          Коментар


                            #28
                            В крайна сметка, реших си проблема много лесно.
                            Взех си един пружинен клапан, махнах му пружината и го монтирах на вертикалната тръба.
                            Вече не ме притеснява дали има ток, или няма. Когато тока спре, клапана отваря байпаса и парното си работи гравитачно. Спира, когато свършат пелетите в бункера, а той е предвиден за 10 часа работа.
                            Велосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!

                            Коментар

                            Working...
                            X