Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

В Румъния обмислят закон, който да регулира пазара на автомобили втора употреба

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Stefanaki написа: Преглед на мнението
    Недей се обзалага, че като нищо ще загубиш.
    При изгарянето на 1 литър дизел се отделят 2,64кг СО2.
    При изхарянето на 1 литър пропан-бутан 1,64кг СО2.
    Аз все още не мога да проумея, откога СО2 се превърна в отрова?!?
    Това е естествено съединение, което се отделя от всички живи организми, които дишат.
    Ако това е замърсяване - ми да изтребим всичко що мърда, и ще сме ОК.

    Всичко, свързано с СО2 е една огромна лъжа и заблуда... става дума за едни милиарди пари.
    А и да ви кажа, дихидрогеннния оксид е също такава подобна отрова и основен замърсител на световния океан!

    Коментар


      #32
      Няма отрови по дефиниция, има дози!
      Така че, да СО2 не е отрова като цяло ама зависи от концентрацията му и да, съвременния човек бълва по всякакъв начин количества СО2, които не са много здравословни, особено като се има впревид и поголовната сеч по цялата планета...
      А това с Н2О, е леко изтъркано...

      Коментар


        #33
        Да CO2 е парниковия газ който причинява прекомерното затопляне на земята.
        По принцип отделяното количество зависи почти само от консумираното гориво. Например 2 автомобила поддържат еднаква скорост, еднаква аеродинамика и тегло. Единият е по-ефективен двигател от другия и отделя по-малко СО2. Дизеловия отделя по-малко СО2 от ОТО мотора. Тъй като обаче дизела се регулира качествено, работи и на бедна смес - бълва NO2, а поради лошото смесоубразуване при висока мощност - HC (сажди) . OTO мотора ако е на газ има най-доброто смесообразуване - малко HC, но ако няма ламбда контрол работи на бедна смес или по-вероятно на леко богата - много CO. На бензин примерно сместа е стехиометрична и катализатора почва да катализира... но КПД е по-ниско -> повече СО2. Тук някой измисля бензиновия двигател с директно впръскване, който има ефективност като на дизела, но не прави толкова HC, защото бензина прави по-добро смесообразуване ( в сгъстения малко преди ГМТ въздух ). Да бензина дава по-малко калории на литър, но това е защото се свързва с по-малко кислород, т.е. като се компенсира количествено пак същите СО2 емисии. Иначе аз карам на бензин, но миризмата от дизела ми харесва повече от тази на чесъна Но кое е по-отровно не зная.
        Последна редакция от slav4o_vt; 06.11.2017, 02:18.
        FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
        FIAT Punto sx 75 '94

        Коментар


          #34
          Tempras написа: Преглед на мнението
          Stefanaki, как ще коментираш следното:
          За бензинови двигатели, покриващи Евро 5, ограничението за азотни оксиди е 0.060гр/км, а за дизелови - 0.180гр/км?
          А колко ли е в действителност, к-вото азотните оксиди, отделяно от автомобил с Г.И, бил той, и Евро 1?
          Защо зад дизела в задръстването ми люти на очите, и едвам дишам? Защо като го вкарам в гаража, все едно ще умра, а го гася веднага?
          Защо зад автомобили с Г.И. това не се наблюдава, колкото и голямо да е задръстването и бавно да върви? Защо никога не ми мирише в гаража така отровно и гадно, и си заключвам спокойно колата?
          Та дори и баба Темпра, с обикновената газ, която работи на смес едно-към-гьотере?!
          Не всичко е CO2...
          Ако сравняваш азотните оксиди на Евро-1 бензинка и евро-5 дизел, то със сигурност ще загубиш. Дори и на Евро-2 бензинка, то пак ще си от губещата страна.
          Да не ти напомням, но щом вкараха Евро-2 изискването и бензинките се озориха, за да ги вкарат в някакви поносими граници, въпреки липсата на изисквания към азотните оксиди.
          А като преминаха към Евро-3, за да покрият за първи път това изискване, бензинките масово си намалиха мощностите на двигателите, вкараха и те ЕГР-и, които устройства намаляват с пъти въпросните газове. И т.н и т.н.
          Просто гледаш само от едната страна и може би не искаш да приемеш действителността.
          Ако искаш мога да ти показа Евро-5 дизел, който съм сигурен, че няма как да познаеш, че е дизел по миризмата. Това, че караш или си виждал автомобили с проблеми, това не означава, че всички са така.
          Ето днес специално си пуснах вентилацията в купето на вътрешна циркулация, за да не умра от този пред мен, който беше с газова уредба, очевидно с проблем, бълваща огромно количество неизгорели въглеводороди.
          И това е основния проблем на бензинката и онзи проблем, който се опитваш да го причислиш на дизела, а именно тежката миризма на неизгорели въглеводороди (основния източник). Хайде сега виж изискванията за тази отрова, съответно миризма към кой тип двигатели се причислява, за да я вкарат в някакви граници спрямо евро нормите.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #35
            На мен ми се е случвало да ми мирише на газ само зад коли с обикновена АГУ, докато са студени.
            На бензин също значително рядко ми замирисва в задръстване, обикновено, когато някой има проблем с ламбда. Наистина рядко.
            На дизел ми мирише постоянно. Защо ли...
            Може и да съм прекалил с Евро 1 срещу Евро 5, но все пак поставих условието, че Евро 1 е с Г.И, подразбира се - с работеща ламбда и точна настройка.
            Темата е безкрайна. Аз си харесвам колите на газ, и това си е.
            1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

            Коментар


              #36
              Tempras написа: Преглед на мнението
              Темата е безкрайна. Аз си харесвам колите на газ, и това си е.
              Това е и причината да гледаш само от едната страна и да четеш само това, което ти харесва.
              И най-вероятно не караш на газ само защото си ориентиран към природата, а съм 99% убеден, че основния движещ мотиватор е финансовия аспект.
              Ако гледаме чисто екологично на нещата, то лично аз бих бил доволен всички стари автомобили, на каквито години е средната възраст на автопарка у нас, да им се даде по една чисто нова дизелова кола от магазина. Това ще помогне в някаква степен, но отнесено към основния източник на замърсявания, а именно световната индустрия, то пак ще е все тая.
              Точно както се фокусираме основно от миналата година и сега пак слушам от вчера в новините за тия фини прахови частици. И се говори и наместват само автомобилите, като чели те са проблема.
              Как така има тежки трафици от септември до сега пък частиците бяха в норма? И изведнъж започва отоплителния сезон и рязко автомобилите са виновни. Ама като ни го наливат в главата това отвсякъде, то започваш да вярваш по едно време и разбираш ли как дизела бил толкова вреден и направо умираме от тях.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #37
                Ей ВО, ти па кюмбе на метанол не си ли виждал?

                Абе какво Ви става, Румънците се опитват да си съживят икономиката с тая мярка и да вдигнат продажбите на техните автомобили.
                Нищо повече.
                Вие тука ще стигнете до извода да се върнем на каруци с коне а фашкиите да ги носим в Борисовата градина да наторяваме дървета да преработват мръсния въздух в София.
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #38
                  Ми имат икономика, съживяват. При нас само фашкиите останаха, ама не от конете.
                  Не е смешно ама какво да се прави.

                  Коментар


                    #39
                    Аз пак да кажа, че такава мярка в Румъния НЯМА.
                    НЯМА и да има!

                    Наистина само си чешем езиците!

                    Коментар


                      #40
                      Някой може ли да ме посъветва къде да се обадя за една кола дето 2г седи паркирана пред блока и със сигурност е спряна от движение, но взема 1 от така или иначе само 5те свободни места, на които имат мерак не само комшииите, а и тези от съседния блок да спират. Става така, че паркират един пред друг, запушват се и се знаят кой кога ще излиза, аз дето ми е паркинга пред вратата на входа съм принуден да търся място на отсрешния блок с което да нарушавам закона и да паркирам неправилно в/у тротоарна площ?

                      ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                      ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                      Коментар


                        #41
                        Съвсем теоретично това, че е спряна от движение не е основание да се вдигне/премести колата. За спряла кола от движение продължава да си тече данъка за нея, съответно колкото ти, толкова и собственика имате право да спирате на територията на общината. А и една кола няма да ви реши проблема глобално, но да, дразни, но да, няма да ви реши проблема въобще.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #42
                          https://call.sofia.bg/

                          Действат доста бързо.
                          Успех
                          Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                          ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                          Коментар


                            #43
                            Като изродихме темата - аз пък да се оплача от съседите си в Сливен...
                            Значи... Междублоковото пространство е пълно с ламаринени и бетонови гаражи, които 90% се ползват за складове на вехтории, а колите им заемат паркоместата пред блока. Хем имат гаражи, хем не спират в тях, а заемат местата на тия, дето нямаме гаражи.
                            Ама ха!

                            Коментар


                              #44
                              Сигурно тече данък, но не към Софийска община. Знам че периодично обикалят и лепят жълти стикери на коли отдавна заседнали на едно място т.к. заемат общинска територия за дълъг период от време. Аз да звънна пък щом е законосъобразно няма да направят нищо

                              ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                              ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                              Коментар


                                #45
                                ИУМПС - Излязло от Употреба МПС 2 години без преглед или както с нашата кола стана смъкнаха регистрацията служебно поради неплатена гражданска. Пратиха писмо от общината, че след 3 дни ще я дигнат. И ако не я потърся до 14 дни ще я разкомплектоват. И я местих на частен терен... Това за В. Търново. То и за София сигурно е така.
                                Последна редакция от slav4o_vt; 06.11.2017, 21:21.
                                FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
                                FIAT Punto sx 75 '94

                                Коментар

                                Working...
                                X