Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Да поговорим за електромобилите

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Вчера ходих да гледам Дачия Джогер хибрид 140 к.с. Външно много ми хареса - ръбат, агресивен, не можеш да го разбереш джип ли е, комби ли е, абе по мой вкус. Вътре обаче е много простоват. Преди това гледах Opel Astra Sports Tourer (Астра комби) бензин 130 к.с. Ами разликата в интериора е от земята до небето. Астрата е като произведение на изкуството в сравнение с дачията. Освен това третият ред седалки на Дачията, дори и сгънати, доста стесняват багажника и реално е по-добре да се демонтират и да се ползват само при необходимост. Имам въпрос за тези 140 к.с. комбинирана мощност, защото нищо не разбрах от обясненията на дилъра в представителството. Дачията разполага с анемичен 3 цилиндров бензинов двигател 90 к.с. и два електромотора. Мощността от 140 к.с. се постига, когато работят всички двигатели. Но кога работят всички? Мога ли да разчитам, че както си карам кротко в колоната с 60-70 км/ч, изведнъж ще мога да се изстрелям, използвайки цялата мощност, за да направя бързо изпреварване? Насочил съм се към хибрид, заради потенциалната икономия на гориво и заради по-голямата комбинирана мощност. Но трябва да съм наясно кога мога да я ползвам, за да преценя дали има смисъл от такава покупка.
    П.П. Напълно е възможно да съм написал и нещо глупаво, но наистина съм пълен лаик в материята.
    Ако личния ти пробег е над 50-60% градско, то си заслужава хибрид. Ако повече километри изминаваш извън града, няма да направиш чувствителна икономия от гориво.
    Отделно, че комбинираната мощност от 140кс, няма да е кой знае колко по-различна от аналогична нехибридна такава.
    За мен да избереш хибрида, с по-голяма идея за по-комфортно придвижване (по-малко вибрации, по-тихо като си висиш по светофарите, автоматик и т.н.) и след това е спестяването на гориво. И спестяването ще дойде чувствително ако въртиш по 40-50к на година. Ако въртиш по 10к на година, няма никакъв смисъл това "спестяване" да се вкарва в дилемата относно избора. Както казах погледни от към комфортна гледна точка, не толкова колко ще върви или ще спестиш. А ако искаш да спестиш пари, то трябва да вземеш Тойота, която ще може да я караш поне 10 години без да я правиш. Защото ако си останеш с Дачиата и след гаранцията, силно съмнително, че ще оцелее хибридната система още доста след това, за да се "наслаждаваш" от спестените пари за гориво.
    Последна редакция от BO; 28.08.2024, 19:37.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      Макар че го написах на първо място, всъщност разходът на гориво не ми е приоритет, макар че не е нещо лошо да спестиш някой лев. Винаги съм бил на мнение, че предвидимите разходи не са опасни. Основно ме блазни повишената комбинирана мощност от 140 к.с. в случая, която вече не се среща често при съвременните даунгрейднати 3-литрови бензинови двигатели. И да, сигурно ще е кеф да караш почти безшумна на моменти кола - не съм пробвал. И пак ще задам въпроса си, ако някой е наясно: тази мощност от 140 к.с. кога се усеща, мога ли да разчитам на нея например при рязко изпреварване или при изкачване по балкански път?
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        Ами може да разчиташ. Ти като набиеш газта до долу, системата ще изкара колкото е възможно от нея. Ще вкара двигателя в максимални обороти, както през това време ще даде енергия и от батерията на макс. И така около 140 к.с. обща (системна) мощност.
        Ама не очаквай вървеж от тази кола. Ще върви колкото една нормална 100-120 коня. Като гледам реалните ускорения, направо си е 1:1 като едно Браво-2 с 1.6 jtd двигател със 120 коня. Ей толкова върви.

        пс. Както си го написал, малко 3-литрови бензинови двигатели към днешно време няма да вървят подобаващо. И ако си се объркал, двигателя е 4 цилиндров, ако има някакво значение.
        Последна редакция от BO; 28.08.2024, 21:02.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          На Астрата, която гледах, е 3 цилиндров с турбо - 130 к.с. Много красив интериор, иначе външно не ме кефи особено. А пък как работи на място... - с едни ниски обороти, притриса, все едно всеки момент ще загасне. Дачията, която беше в шоурума, беше също с 3-цилиндров бензинов двигател, макар че не беше хибрид. А дилърът в шоурума на Дачия беше някакъв надменен и недружелюбен. Държеше се, все едно продава ролс-ройси - поне по няколко месечно Може и неправилно да съм разбрал какъв е двигателят на хибридния Джогер. И макар да се записах за тест драйв, по-скоро няма да отида, заради това, че не обичам да общувам с такива индивиди.
          Последна редакция от snake; 28.08.2024, 21:11.
          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

          Коментар


            2800км 340Kw разход по електромер. По борд компютър е 9.6Kw/100

            Коментар


              Ето нещо ново https://www.facebook.com/watch?v=994511578818661
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                Тесла се отказва от EV. Китайците натиснаха пазара, а и хората не са впечатлени от това което предлага като пробег и зареждане едно EV и бързо се насочиха към водород.

                Коментар


                  От 2 месеца и половина карам Opel Grandland GsE PHEV - 300 к.с. Колата не е моя, не е служебна, не съм я и откраднал . Ще ви разкажа за приключенията си със Стелантис и в частност Опел друг път, това е друга тема.
                  Та за Грандленда: след като преди около 2 години за първи път се качих на автоматик, реших, че никога повече няма да карам ръчка. Нещо подобно се случи и сега. След като покарах достатъчно дълго кола на ток, вече не ми се иска пак да се връщам към ДВГ, защото кефът да караш електрическа кола е голям! Липса на вибрации, липса на шум и пушеци, страхотно ускорение, това е накратко. Зареждам го почти всяка вечер в контакта в гаража и с едно пълно зареждане кара около 50 км., въпреки че по каталог го дават около 70 км. Не е много, дори ми изглежда нищожно за цяла нощ зареждане, но за предимно градско каране и до близките села става. Карам го почти 100 % на ток, защото в този период почти не ми се е налагало да изминавам разстояния, по-дълги от 30-40 км. Е, онзи ден на връщане от Пловдив за кратко поработи и на бензин и не ми хареса толкова. Не знам дали е икономично карането на ток. Нямам отделен електромер в гаража и няма как да преценя точно. Но сметките за ток не са се увеличили осезаемо, а бензин съм зареждал само веднъж за 2 500 км.
                  Дотук бяха плюсовете. Ако всички или поне повечето коли станат електрически и трябва да се зареждат в контакта или в някакви обществени зарядни станции, не знам как ще се случи тази работа. И как се очаква хората да ги купуват, при положение че няма инфраструктура за бързото им зареждане, а вкъщи можеш да я зареждаш, само ако имаш гараж или паркомясто с ток. А и цените: този Грандленд струва около 113 000 лв.?! И не мирише на лукс, както се очаква от толкова скъпа кола, а е съвсем обикновен компактен джип с малък и непрактичен багажник, който е безумно скъп само заради технологиите в него.

                  Ами толкова от мен по темата за електрическите автомобили.
                  Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                  Коментар

                  Working...
                  X