Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Да поговорим за електромобилите

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Hristian_Aleksiev написа: Преглед на мнението
    Абе че е балон, балон е. Че и аз не съм им особен привърженик, не съм. Ама си мисля, че някак леко ще ни накарат да ги ползваме и да не искаме. Просто това е "модерно" и доходоносно за производителите. А законотворците в ЕС са същите дупедавци като нашите.
    Нищо няма да ни накарат да ползваме.
    Проблемът НЕ Е в самите електромобили. Проблемът е в електроенергията.
    Няма проблем, докато електромобилите са 0.01, 0.1, та до 2-3% от всички коли. Като станат 10% от всички, ще започне да се усеща липсата на подходяща електропреносна инфраструктура, както и липсата на енергия. Не става дума за зарядни станции, щото зарядна станция не може да направиш ей така, дето си искаш. Имам известен опит в проектирането на 5 зарядни станции, от които работят засега само 2, за останалите ЧЕЗ не може да ни осигури необходимата мощност.
    АКО станат някога 100% колите в България, ще ни трябват цели 2 блока като тези в АЕЦа сега, за да се задоволят потребностите на автопарка. Ще ни трябва и НОВА електропреносна мрежа. Това струва милиарди, които някой ще трябва да плати. Да, в крайна сметка ги плаща крайния потребител - т.е. ние. Ама това как ще се отрази на цената на тока, не знам... знам де, ама няма да ви кажа

    Не става със слънчеви колектори. НЕ СТАВА! Те са за реклама и зарибяване на "зелените".
    За да се зареди една батерия на кола от слънчеви батерии за някакво приемливо време, ще ви трябват декари и декари колекторни полета. Не става с 3 колектора, дето да правят сянка на колата, докато се зарежда.
    Ама докато повечето хора си мислят, че токът идва от контакта, така ще е
    Последна редакция от Immortal; 15.02.2022, 23:41.

    Коментар


      Много добро и обосновано мнение по темата, абсолютно съм съгласен с колегата.
      Ще минат доста години докато се променят нещата, това не значи самите коли са лоши.

      Коментар


        Immortal написа: Преглед на мнението
        АКО станат някога 100% колите в България, ще ни трябват цели 2 блока като тези в АЕЦа сега, за да се задоволят потребностите на автопарка. Ще ни трябва и НОВА електропреносна мрежа. Това струва милиарди, които някой ще трябва да плати. Да, в крайна сметка ги плаща крайния потребител - т.е. ние. Ама това как ще се отрази на цената на тока, не знам... знам де, ама няма да ви кажа
        И какъв е проблемът това да се случи?
        Какъв е проблемът огромните и към днешна дата инвестиции, които се хвърлят в петролната индустрия, да се преориентират към добива и преноса на ел. енергия?
        Никой до този момент не е излязъл и да прокламира, че прехода към ел. задвижване ще ни предостави по-евтино придвижване. На където е тръгнала индустрията, притежаването на автомобил ще става все по-скъпо и по-скъпо, без значение какъв вид задвижване има в автомобила ти.
        Последна редакция от BO; 16.02.2022, 13:34.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          Immortal написа: Преглед на мнението
          ... как ще се отрази на цената на тока, не знам... знам де, ама няма да ви кажа
          ....
          Ама докато повечето хора си мислят, че токът идва от контакта, така ще е
          Това е изключително точно казано. Просто ОГРОМНАТА част от хората , особенно тези под и около 30-те си мислят, че
          - тока идва от контакта
          - водата идва от чешмата
          - хляба идва от магазина
          -месото също
          - лекарствата в аптеката са направени за да ги лекуват, а не заради огромна печалба
          - политиците са едни 'големи хора дето знаят какво правят'
          и тнт....

          Коментар


            Направих си труда да поактуализирам информацията си около т.нар. зелена сделка и европейската политика за зелена енергия в контекста на Индустрия 4.0. Ами... там има неща от научната фантастика и много политически клишета, което ме навежда на мисълта, че е правена от бюрократи, а не от енергийни експерти. Та основен акцент се поставя на водорода, като най-чистото и ефикасно гориво. Да, така е, но при определени условия. Водородът е най-чистата и ефективна енергийна суровина, но има множество проблеми свързани с добива и най-вече със съхранението му, поради физикохимичните му свойства. Има множество технологии за добив на водород и в зависимост от тях се класифицира като син, зелен, сив и пр. като европейците възнамеряват да наблягат на зеления, т.е. най-скъпия и респ. нерентабилен начин за добив (с електролиза, като електроенергията идва от ВЕИ-та). Същевременно Русия се кани към 2050 година да бъде най-крупния нетен износител на водород, добид от природен газ и някакви ядрени технологии като студен и термоядрен синтез (тука зацаклих докато четях за тези технологии за добив, но това са подробности). Но така или иначе, по отношение на транспорта се залага на електрическо задвижване, като отделен въпрос е с каква технология (възлагат се много надежди на горивните кетки на водород). Същевременно, водещите автопроизводители усилено работят по технологии, които да позволят удължаване на живота на класическото ДВГ, като го пригодят да работи със смес от природен газ и водород. И тук е нашата надежда, че и конвенционални бензинови двигатели могат да се преработят да работят с такова гориво.
            Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

            Коментар


              Ей ви на:
              https://fakti.bg/avto/654130-shok-za...centa-po-skapo

              --- Автоматично слети последователни мнения ---

              И какъв е проблемът това да се случи?
              Няма пари.
              Поради което вече 30 години не се случва АЕЦ Белене.
              Друго по-просто обяснение нямам.

              Коментар


                Immortal написа: Преглед на мнението
                Ей ви на:
                https://fakti.bg/avto/654130-shok-za...centa-po-skapo

                --- Автоматично слети последователни мнения ---



                Няма пари.
                Поради което вече 30 години не се случва АЕЦ Белене.
                Друго по-просто обяснение нямам.
                Няма разрешение, пари както се намериха авансово да се платят 2 100 000 000 лева , за фърчила дето ще дойдат след 3+ години, така лесно можеше да има вече нов блок в Козлодуй,
                но няма разрешение от 'големите шефове' както казваше Мутрьо.

                Коментар


                  Immortal написа: Преглед на мнението
                  Няма пари.
                  Поради което вече 30 години не се случва АЕЦ Белене.
                  Друго по-просто обяснение нямам.
                  Кой няма пари?
                  Отказано ли ни е финансиране и това да е проблем?
                  Защо вече сме извадили милиарди и буквално към днешна дата са на боклука - нито стотинка възвръщаемост. Затова ли няма пари?
                  Всичко до този момент е борба между политики и никой не докарва нещата до край. А само едни изхарчени пари. Ако има политическа воля, парите ще се намерят лесно. Желанието е много по-трудно, защото част от проектите трябва да отидат в кюлчета злато, някъде из света.
                  И пак да кажа - ако 50% от инвестициите в добивни платформи и рафинерии се пренасочат към енергетиката, това са колосални суми за справяне с недостига на ток в бъдеще.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    Интересна статия:

                    Енергийният преход е илюзия: НЯМА достатъчно метали!

                    През октомври, 2021 г. Финландската геоложка служба публикува проучване със заглавие „Оценка на допълнителния капацитет, който се изисква от алтернативната електроенергийна система, за да бъдат напълно заместени фосилните горива“. През 2019 г. фосилните горива дават около 84% от първичната енергия на света. Индустрията, транспортът и отоплението почти навсякъде пряко използват основно фосилни горива. Автомобилният парк например се състои от около 1.4 милиарда превозни средства, от които едва 7.2 милиона са електромобили (днес вече са малко повече). Всичко това трябва да бъде заместено от безвъглеродни алтернативи.

                    Развити са 5 сценария за възможни пътища за заместване, като накрая се достига до хибриден сценарий, включващ всякакви възможни безвъглеродни технологии – не само слънце и вятър, но и значим ръст на ядрената енергия, водородът, биогоривата и др. Тоест, накрая говорим не за 100%-ВЕИ, а за впрягане на всички налични беземисионни енергийни технологии.

                    Давам само един пример от крайния резултат. Масата на батериите (микс от 5-те технологии в масово производство; за коли и съхранение на ток), които са нужни за захранване на свят без фосилни горива, възлиза на 2.78 милиарда тона. На теория има достатъчно глобални запаси от мед за едно поколение батерии. Останалите метали обаче напълно объркват сметките – доказаните геоложки запаси на никел (данни от 2018 г.) биха задоволили само 21% от нуждите, на кобалт - 9%, на литий - 23%, на графит - 49%. Освен това батериите нямат навика да работят вечно, а тези сметки се отнасят само за едно поколение. Описаните метали имат стотици други приложения, вкл. изграждане на слънчеви и вятърни паркове и базова електрификация, така че е неадекватно да се смята, че всичко може да отиде само за производство на батерии. Може да се направят повече проучвания и да се разкрият нови находища, но няма абсолютно никакъв шанс тези гигантски количества да бъдат добити в нужните срокове.

                    Текущите очаквания са, че „чистата енергия“ ще замени сложна индустриална енергийна екосистема, чието изграждане е отнело повече от век. Сегашната система е изградена на основата на най-висококалоричния източник на енергия, който светът е познавал (нефт), в евтини изобилни количества, с леснодостъпен кредит и привидно неограничени минерални ресурси. Подмяната трябва да се извърши във време на скъпа енергия, крехка финансова система, наситена с дългове, недостатъчно минерали, анти-минни настроения и много по-голямо световно население. Най-трудното е, че това трябва да стане в рамките на три десетилетия.

                    Явно няма как да стане. Изводът за мен е, че съществуващите сектори за възобновяема енергия и технологичните системи за електромобили са просто стъпала към нещо друго, а не окончателното решение.

                    Това е положението.

                    Ето линк към пълния текст на проучването: https://www.gtk.fi/en/current/a-bott...-than-thought/

                    Коментар


                      Стъпала са към систематичното обедняване на населението в богатите държави, под претекст, който има значение само за презадоволени хора. Иначе целият свят щеше да се юрне към тия простотии, а не само нашите малоумници.

                      П.С. Политиците наистина знаят какво правят. Убеден съм в тая работа!
                      Последна редакция от slonikon; 20.02.2022, 16:05.
                      браво 1,6/90 - 09 г.

                      Коментар


                        Поредното доказателство за абсурдността на електрификацията:

                        Новите електробуси, купени от Столичната община като екологични, се захранват от дизелов генератор. Абсурдната ситуация се разиграва в кв."Овча купел", където зарядните станции не работят заради липса на капацитет в електропреносната мрежа, съобщи Борис Бонев от "Спаси София". "Затова от общината са поставили преносим дизелов генератор за ток, който да захранва електробусите.

                        Проблемът няма как да бъде решен скоро, тъй като електропреносната мрежа в района няма достатъчен капацитет и зарядната станция не може да бъде включена.


                        https://m.dnevnik.bg/bulgaria/2022/0...usi_s_dizelov/
                        Последна редакция от Immortal; 02.03.2022, 21:38.

                        Коментар


                          Да си заврът отзад зелената сделка!

                          Коментар


                            Да си заврът отзад зелената сделка!
                            Те всъщност я завират отзад, но не на себе си.

                            Коментар


                              Мисля, че бях писал и по-рано за вероятността да набият някакъв вид акциз на тока за електромобилите.
                              Е, ПАК се оказах прав:

                              https://automedia.investor.bg/a/2-no...lektromobilite

                              Коментар


                                Между другото, в контекста на т.нар. енергийна криза, която НЕ Е в резултат на агресията на Русия срещу Украйна, а в резултат на т.нар. Зелена сделка... гледам онзи ден новините, и си мисля - бе тия шизофреници ли са?! За журналистите говоря...
                                Първата новина е, че идва енергийна криза, в еди кои си държави призовават да се намалява разхода на електроенергия, спират осветлението на общинските сгради, ала бала... и следващата новина е, че до 2030 година щели да спрат производството на ДВГ и ще се продават само електрички...
                                Сигурно ще са с педали и динамо...

                                Коментар

                                Working...
                                X