Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Да поговорим за електромобилите

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    https://fakti.bg/avto/522567-vbesen-...0-hiladi-video
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      Студ и електромобил...
      https://www.vesti.bg/tehnologii/avto...radusa-6135630
      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

      Коментар


        А за алтернатива автомобил с горивна клетка какво ви е мнението? Ето малко факти: https://roadhunter.bg/2020/04/28/вод...-клетка/ , http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp09/4/4-17.pdf
        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

        Коментар


          Това е много по-добро от стандартен електромобил. Въпроса е дали ще се развие автомобилостроенето в тази посока. Тук в Русе има тенденция да се вкарат автобуси с такива клетки, като ще бъде изградена и водородна станция, използваща соларни клетки за производтво на ел. енергията необходима за производството на водород. Дано не е просто поредната схема за източване на европари.
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            Снощи гледах по Аутомоторспорт лекция на някакъв немски спец за сравняване на автомобили на ток и водород. Най-голямо впечатение ми направи сравняването на КПД на двата вида. Имайки в предвид себестойността на производство на двата вида плюс енергията за тях, за електромобилите КПД е 70%, а за водородните едва 17%. КПД-то го смята от началото на производствените процеси до отдаването на енергията за задвижване на колелата на колата. Едно от обясненията за голямата разлика е все още скъпата технология на производство както на автомобила, така и на водорода. Вече електормобил можеш да си купиш и за 15К евро, докато водородните отиват над 60К.
            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

            Коментар


              Кое производство на електричество е с КПД 70%?
              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

              Коментар


                Кое производство на електричество е с КПД 70%?
                Рекламното

                Само от преноса се губят поне 60%. Никой не отчита загубите по проводниците на далекопроводите, след това поне 2 трансформатора с КПД около 50% на траф за да го понижат до мрежово напрежение, КПД на инвертора за заряд на батерията ... и то КПД не му остана
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  Незнам как го е смятал германеца, но са това стойностите които каза, доколкото си спомням.
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар


                    Незнам как го е смятал германеца, но са това стойностите които каза, доколкото си спомням.
                    Да, така е, ако смята само след зареждането на батерията какво се случва. И пак не съвсем. За справка - един електромотор има около 80% КПД, инвертора който го управлява също има някакви загуби - отдадена мощност в околната среда - това е топлинната енергия която отдава. Тоест, елементита загряват и отдава топлина, затова им трябва охлаждане. Там отиват още около 20% загуби, батерията си има някакво вътрешно съпротивление, което е един вид консуматор - ползваш или не колата, батерията се саморазрежда от това. Студът зимно време си оказва влиянието... Стига, че много загуби на енергия се натрупаха. И пак не ми излизат тия 70 % КПД. Всичко е маркетингова политика. Трябва да пробутаме нещо ново на калпазаните - едно рекламно филмче и готово. Малко помощ от правитесвото и някое друго НПО, и всичко си идва на мястото.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      Въпрос на политика.

                      След 20 години ще има...опа грешка. Електромобилите не стават.

                      Водородните автомобили са новото зелено

                      Трябва да се продава бе хора, ако не доброволно, то насила. Ето нали до 2030 искат да забранят ДВГ.
                      И след това и да искаш и да не искаш купуваш електричка, защото...няма какво друго
                      == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                      На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                      Коментар


                        Слав написа: Преглед на мнението
                        И след това и да искаш и да не искаш купуваш електричка, защото...няма какво друго
                        Що бе? Имаш алтернатива-пеш че не тръска , или колело.
                        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                        Коментар


                          Dido_Lyubenov написа: Преглед на мнението
                          За справка - един електромотор има около 80% КПД, инвертора който го управлява също има някакви загуби
                          Ел. моторът заедно с инвертора често достигат над 90% КПД сумарно.
                          Заряда на батерията с прав ток отива отива към 85% КПД.
                          Така, че напълно нормално е общото КПД да е 70%.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            А във В. Търново как с колело? Да кажем, че за Севлиево е приемливо.
                            Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
                            Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

                            Коментар


                              Що бе, надолу нямаш проблем
                              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                              Коментар


                                Га ги забранят ДВГтата, пак ще си говорим.
                                Балонът на електромобилите вече се спука. С тия цени на енергията...

                                Коментар

                                Working...
                                X