Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Да поговорим за електромобилите

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Когато зарядните станции станат колкото бензиностанциите и зареждането поне до 80% става за няколко минути, електромобилите ще започнат да изместват ДВГ-тата. Но не мисля, че това ще е много скоро, освен ако няма някакъв сериозен технологичен пробив за евтино производство и възможност за складиране на ел. енергия.
    Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

    Коментар


      Всичко е въпрос на привикване към ползването на дадена стока и нейното утвърждаване.
      Когато колата с ДВГ е прохождала преди век, тези с конете също са били на мнение, че нямат бензиностанции на всеки метър и че колата им няма как да се зарежда свободно от поляните. Ама ето не век по-късно, отново отиваме на възпитание към следващия вид транспортно средство.
      Не всички понасят дадена технология с един и същ темп, но рано или късно всеки ще мине през тази фаза. Въпросът е вече личен кой как се чувства и къде му е комфортно:
      Последна редакция от BO; 24.09.2021, 18:07.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        Дали ел. автомобила е мръсен. Със сигурност. Не е нещо, което ще "излекува" планетата.
        Дали е по-добра алтернатива - доста вероятно. Като с канализацията. Не е едно и също дали ще пикаеш там, където спиш, или предпочиташ отпадните води по някакъв начин да се изкарат от местообитанието ти и по някакъв начин да се контролират.
        Все едно да кажеш, че всеки ден като висиш на Орлов мост в задръвствянията и дори виждаш мизерията която дишаш ти е приятно, и ще ти е все тая ако висиш в същото това задръстване, но в доста по-благоприятни условия точно в този момент.
        Със сигурност ел. мобила е в пъти по мръсен, доказват го и проучвания. Колкото по голяма батерия, толкова по мръсен. Като тук говорим от самото производство до краят на живота му.
        Примера с пикаенето не е подходящ, по простата причина, че и животните не пикаят безразборно.
        Искам само да ви попитам колко от вас лично и на живо са стъпвали на място където се произвежда нещо мръсно и където се рециклира след това. Не да ми гледате на снимки и по телевизията как стават нещата а лично да сте били там.
        Също така да попитам и колко автомобила в България си покриват евро стандарта. Защото всеки 5 дизел хвърля сажди заради изкормена екология от всякъде и всеки 5 бензинов е на същото дередже + горене на масло. Та ако тези автомобили не се допускат да се движат въздуха на Орлов мост ще е ОК.
        Но вие не виждате голямата игра която е за налагане на друг продукт с който да направим планетата по "чиста". А няма как да стане, защото ще "пикаем" много повече от сега ама в двора на комшията. Обаче тоалетните са на септични ями и водата е от кладенец. Демек всичко през земята се просмуква във водата.
        Сега ако някой от вас иска да види на живо как се случват нещата, мога да го разведа.

        Коментар


          Не всеки пети дизел хвърля сажди, а може би всеки трети. Та то е пълно с Евро 2, Евро 3 дизели, яко CDI JTD TDI от преди 20г., които още от самото начало нямат DPF и пушат, и смърдят люто.
          Иска ти се да не си се раждал, когато те хванат два-три такива дизела в задръстването. Аз DPF не махам никога при никакви обстоятелства,и не защото се вълнувам от измисленото ГТП.
          1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

          Коментар


            Ето това вече е реален проблем на ел. колите, а реално и на някои нови автоматици с двг:

            https://jalopnik.com/a-tesla-brickin...-th-1847734019

            Коментар


              chaveto написа: Преглед на мнението
              Със сигурност ел. мобила е в пъти по мръсен, доказват го и проучвания. Колкото по голяма батерия, толкова по мръсен. Като тук говорим от самото производство до краят на живота му.
              Примера с пикаенето не е подходящ, по простата причина, че и животните не пикаят безразборно.
              Искам само да ви попитам колко от вас лично и на живо са стъпвали на място където се произвежда нещо мръсно и където се рециклира след това. Не да ми гледате на снимки и по телевизията как стават нещата а лично да сте били там.
              Също така да попитам и колко автомобила в България си покриват евро стандарта. Защото всеки 5 дизел хвърля сажди заради изкормена екология от всякъде и всеки 5 бензинов е на същото дередже + горене на масло. Та ако тези автомобили не се допускат да се движат въздуха на Орлов мост ще е ОК.
              Но вие не виждате голямата игра която е за налагане на друг продукт с който да направим планетата по "чиста". А няма как да стане, защото ще "пикаем" много повече от сега ама в двора на комшията. Обаче тоалетните са на септични ями и водата е от кладенец. Демек всичко през земята се просмуква във водата.
              Сега ако някой от вас иска да види на живо как се случват нещата, мога да го разведа.
              Изследванията, които показват източници на информацията и как са станали до финалните резултати винаги дават предимство на електричарките. Само за страни, които предимно произвеждат енергия от въглища е все тая. Така, че не заблуждавай, че те показват, че е "в пъти" по-мръсен. Почти изцяло се доказва точно обратното.
              Отделно примера си е на място. Прочети в средновековна Европа какво е било прието за нормално и това не им е пречило.
              И сам даде още един минус. Дори новите автомобили бълват повече гадове от това, което са декларирали. Я заради "защита", я заради печалба...
              Та не разбрах, зад някой дизел ли искаш да висиш на Орлов мост, бил той с наличен ДПФ, или зад електричарка? Факт е, че ако в този момент няма работещи двигатели, просто няма да я има тази помия. Точно в лицето на детето ти. Всеки ден, постоянно. Пък ти се радвай, че имаш ДПФ.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                Не искам да коментирам за екологичността на различните видове двигатели, нито на различните централи. Искам да опиша моето пътуване с Хюндай Ионик 28кв в събота по маршрут София - Бургас - София. Тръгнах на 83%, първата спирка по abetterrouteplanner ми я даваше около Пазарджик, но имах над 40% батерия и реших да пропусна това зареждане и да заредя на Шел (Елдрайв) преди разклона за Пловдив - успях да стигна до там с оставащи 14 км по компютър. Заредих до 94% (на толкова спира зареждането на бързите станции на тази кола). Следващата спирка беше на Финес около Нова Загора - пак до 94%. В Бургас мислех да мина евтино и да заредя на Кауфланд на безплатната - все щеше да стигне до Ямбол, но колега с Тесла модел 3 беше на същото мнение и вместо да чакам повече от час заредих на Елдрайв ОМВ пак до 94%. Следващото зареждане беше на Елдрайв на Шел около Ямбол за почти 7 кв - малко над 30% за да мога да стигна до Финес на Нова Загора, пак до 94%, след това Шел след Пловдив и от там на Финес Долно Вършило до 94%. Прибрах се на около 30% в София. Общо 7 зареждания за 55.18лв. Времената за зареждане бяха около половин час за всеки път до 94% и около 10 минути за 7те кв в Ямбол. Общо време за пътуване - сутринта от 9 до 1 през нощта, като 3-4 часа не бяха на път.
                Моята гледна точка: Идеален автомобил само за в града и за близки разстояния (до 50км). За пътувания надалеч - минимум 70квч батерия.
                Последна редакция от two-nine; 29.09.2021, 10:06.

                Коментар


                  @ВО електричката е чиста там където се ползва и това е факт, както и не го оспорвам. Проблема обаче е от самото и раждане до краят на живота и, както и това, че не можем просто да я оставим някъде след това. Следващия проблем е самото производство на ел. енегрия и ето тук ще видите какво ще се случи съвсем скоро. Защото не гледате нещата малко по глобално, никой не го интересува колко е чист въздуха и кой къде ще пикае. Всичкото налагане на това е политическа игра за пари. В момента се забранява използването на въглища за производство на ел. енергия, пищят против вецове, ветрогенератори...... и в следващият момент налагат автомобили които се движат на ток. Да ви попитам когато няма да има ДВГ и държавата няма да прибира едни пари от акциза на горивата, от къде ще прибере отново тези пари? Да попитам и нещо друго, дали не е по добре да се ограничи мощността на ДВГ и килограмите на автомобила и да почнат да се правят супер леки и икономични, тогава дали няма да е по чисто спрямо един електрически. Ще бъде, но тогава отново ще намалеят приходите от акциз и т.н и трябва да се мислят други схеми за прибиране на пари от хората. В момента има криза с боклука и този боклук няма къде да отиде, освен да се зарови обратно в земята, но защо трябва да се заравя след като това е енергия. Та няма да горите въглища за производство на ел. енергия а ще горите боклук, и това вече се прави. Затова вместо да гледате автомобила на Орлов мост е хубаво да погледнете малко по надалеч.
                  Веднага ще ви дам един пример с пластмасова опакова, защото в момента за човека пластмасата и найлоновата торбичка са най лошото нещо на тази планета. Купувате си едни лекарства на които себестойността е 10 лв да речем. От тези 10лв самото лекарство струва 1 лв а всичко останало е опаковка и т.н Защо е нужно 7 хапчета да се слагат в опаковка 10-15см. Защото ще си платите всичко и от това всеки ще спечели, най вече държавата и нищо за крайния потребител. В момента е същото, вместо да намалим опаковката и вместо 7 хапчета да се пакетират в даденото количество пластмаса, хартия и т.н може да се пакетират 77 хапчета. По този начин, ще намалим и боклука, НО ще намалим и приходите към държавата, и няма как да ти обяснят после, че пластмасата е най голямото зло. Продължавайте да гледате автомобила пред вас
                  @two-nine сега е 55.18лв това пътуване, съвсем скоро ще бъде доста по скъпо. В момента има автомобили които ще направят това пътуване за същите пари и за много по кратко време, лукса не го коментирам.

                  EDIT: да попитам и още нещо. Някой ще ми обясни ли 1Т пелети как е по чист от 1Т дърва, говоря за отопление. Както можем да намесим и числата които се дават при климатиците, кой знае тези числа при какви условия се дават.
                  Последна редакция от chaveto; 02.10.2021, 09:48.

                  Коментар


                    @chaveto - знам, от 1ви всички станции на елдрайв увеличиха цената от 0.50 на 0.70лв на киловат. За това разстояние предпочитам да се кача на кромата ми - малко повече шум, 3 часа по-малко зареждания, без никакви допълнителни стопове. Сумата за гориво, било то ток или дизел, ще е +/- 15 лева.

                    Коментар


                      Електромобилите ще се налагат поради редица съображения - политически, икономически и лобистки. Те, в целия си жизнен цикъл не са по-безопасни за околната среда, тъкмо напротив. Едно от най-важните обстоятелства за налагането им е свързано с производствените разходи - един електромобил има (цитирам по памет) около 150 отделни възли и детайли по-малко и около 10 технологични етапа по-малко от един автомобил с ДВГ. Само по себе си това прави електромобила по-изгоден за производтство още повече, че продажната му цена не е по-ниска от тази на конвенционален автомобил. Екологонецелесъобразността на електромобила идва от няколко обстоятелства. Първото е свързано с добива на т.нар. редкоземни метали, които средно притеглено за 1 кг. такъв метал, се преработват 300000 тона руда (земна/скална маса), която първо трябва да се изгребе от някъде, а след това да се депонира някъде. Освен това, за извличането на ценните метали се използват широк спектър агресивни химикали, включително цианиди. Второ - за обезпечаването на необходимата електроенергия ще се наложи пускането в експлоатация на нови енергийни мощности, които също не са екологични, включително т.нар. ВЕИ-та (например, перките на вятърните генератори са от композитен материал, който не се разгражда, а те са елементи, които се подменят на няколко години). Това се отнася и до соларните панели. Трето - все още няма разработена схема за безопасна и рентабилна утилизация на вече използваните батерии по начин, който да е без екологичен отпечатък.
                      Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                      Коментар


                        https://www.dnevnik.bg/biznes/2021/1...ASfnBnAHichii0

                        Коментар


                          D. Stanev написа: Преглед на мнението
                          ........
                          Точно това и аз се опитвам да обясня. На хората толкова са им промили мозъците, че не е истина. В Нови Искър само да се види дим от някой комин и веднага почват да се качват снимки в социалните мрежи, веднага започват да ти обясняват как трябва да си махнеш камината на дърва и да минеш на пелети и всякакви разни такива. Обаче от всички облъчени никой не иска да тръгне от самото начало и да стигне до края. Съвсем случайно от 15г+ се занимавам с рециклиране на отпадък и ми е ясно за какво иде реч.
                          Просто се огледайте и веднага ще започнат да ви изникват отговорите и да забелязвате дребните детайли. Дадох ви примера с опаковките на лекарствата и всякакви други опаковки, няма разлика. Умишлено се продават неща от които реално няма нужда и след това се обяснява как са мръсни и трябва да си ударим гъза от тавана за да станат чудеса. Всичко е политически и... интереси и няма нищо в полза на обикновеният човек.
                          Задайте си въпроса защо с години има ел. централи в които се правят някакви ремонти и те не работят. Като разберете цената на мегават от всяка една централа и като разберете кое на кой е и веднага ще съберете 2 и 2. Лошото е, че на доста народ вече им куца математиката и сбора от двете е 3.

                          Коментар


                            chaveto написа: Преглед на мнението
                            Лошото е, че на доста народ вече им куца математиката и сбора от двете е 3.
                            Е ми прав си. Имаше един лаф навремето "Ако партията нареди 2+2 ще прави 3".
                            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                            Коментар


                              Това ли ще е краят на всеки електромобил?
                              https://www.vesti.bg/tehnologii/avto...-video-6135605
                              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                              Коментар


                                Явно натам вървят нещата. Много ни е рано, но е важно да го наложат пък после ще му мислим ние. Те вече са го измислили, как да прибират.

                                Коментар

                                Working...
                                X