Когато зарядните станции станат колкото бензиностанциите и зареждането поне до 80% става за няколко минути, електромобилите ще започнат да изместват ДВГ-тата. Но не мисля, че това ще е много скоро, освен ако няма някакъв сериозен технологичен пробив за евтино производство и възможност за складиране на ел. енергия.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Да поговорим за електромобилите
Collapse
X
-
Всичко е въпрос на привикване към ползването на дадена стока и нейното утвърждаване.
Когато колата с ДВГ е прохождала преди век, тези с конете също са били на мнение, че нямат бензиностанции на всеки метър и че колата им няма как да се зарежда свободно от поляните. Ама ето не век по-късно, отново отиваме на възпитание към следващия вид транспортно средство.
Не всички понасят дадена технология с един и същ темп, но рано или късно всеки ще мине през тази фаза. Въпросът е вече личен кой как се чувства и къде му е комфортно:
Последна редакция от BO; 24.09.2021, 18:07.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа: Преглед на мнениетоДали ел. автомобила е мръсен. Със сигурност. Не е нещо, което ще "излекува" планетата.
Дали е по-добра алтернатива - доста вероятно. Като с канализацията. Не е едно и също дали ще пикаеш там, където спиш, или предпочиташ отпадните води по някакъв начин да се изкарат от местообитанието ти и по някакъв начин да се контролират.
Все едно да кажеш, че всеки ден като висиш на Орлов мост в задръвствянията и дори виждаш мизерията която дишаш ти е приятно, и ще ти е все тая ако висиш в същото това задръстване, но в доста по-благоприятни условия точно в този момент.
Примера с пикаенето не е подходящ, по простата причина, че и животните не пикаят безразборно.
Искам само да ви попитам колко от вас лично и на живо са стъпвали на място където се произвежда нещо мръсно и където се рециклира след това. Не да ми гледате на снимки и по телевизията как стават нещата а лично да сте били там.
Също така да попитам и колко автомобила в България си покриват евро стандарта. Защото всеки 5 дизел хвърля сажди заради изкормена екология от всякъде и всеки 5 бензинов е на същото дередже + горене на масло. Та ако тези автомобили не се допускат да се движат въздуха на Орлов мост ще е ОК.
Но вие не виждате голямата игра която е за налагане на друг продукт с който да направим планетата по "чиста". А няма как да стане, защото ще "пикаем" много повече от сега ама в двора на комшията. Обаче тоалетните са на септични ями и водата е от кладенец. Демек всичко през земята се просмуква във водата.
Сега ако някой от вас иска да види на живо как се случват нещата, мога да го разведа.
Коментар
-
Не всеки пети дизел хвърля сажди, а може би всеки трети. Та то е пълно с Евро 2, Евро 3 дизели, яко CDI JTD TDI от преди 20г., които още от самото начало нямат DPF и пушат, и смърдят люто.
Иска ти се да не си се раждал, когато те хванат два-три такива дизела в задръстването. Аз DPF не махам никога при никакви обстоятелства,и не защото се вълнувам от измисленото ГТП.1990 TEMPRA SX 1.4 Carb
Коментар
-
Ето това вече е реален проблем на ел. колите, а реално и на някои нови автоматици с двг:
https://jalopnik.com/a-tesla-brickin...-th-1847734019
Коментар
-
chaveto написа: Преглед на мнениетоСъс сигурност ел. мобила е в пъти по мръсен, доказват го и проучвания. Колкото по голяма батерия, толкова по мръсен. Като тук говорим от самото производство до краят на живота му.
Примера с пикаенето не е подходящ, по простата причина, че и животните не пикаят безразборно.
Искам само да ви попитам колко от вас лично и на живо са стъпвали на място където се произвежда нещо мръсно и където се рециклира след това. Не да ми гледате на снимки и по телевизията как стават нещата а лично да сте били там.
Също така да попитам и колко автомобила в България си покриват евро стандарта. Защото всеки 5 дизел хвърля сажди заради изкормена екология от всякъде и всеки 5 бензинов е на същото дередже + горене на масло. Та ако тези автомобили не се допускат да се движат въздуха на Орлов мост ще е ОК.
Но вие не виждате голямата игра която е за налагане на друг продукт с който да направим планетата по "чиста". А няма как да стане, защото ще "пикаем" много повече от сега ама в двора на комшията. Обаче тоалетните са на септични ями и водата е от кладенец. Демек всичко през земята се просмуква във водата.
Сега ако някой от вас иска да види на живо как се случват нещата, мога да го разведа.
Отделно примера си е на място. Прочети в средновековна Европа какво е било прието за нормално и това не им е пречило.
И сам даде още един минус. Дори новите автомобили бълват повече гадове от това, което са декларирали. Я заради "защита", я заради печалба...
Та не разбрах, зад някой дизел ли искаш да висиш на Орлов мост, бил той с наличен ДПФ, или зад електричарка? Факт е, че ако в този момент няма работещи двигатели, просто няма да я има тази помия. Точно в лицето на детето ти. Всеки ден, постоянно. Пък ти се радвай, че имаш ДПФ.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Не искам да коментирам за екологичността на различните видове двигатели, нито на различните централи. Искам да опиша моето пътуване с Хюндай Ионик 28кв в събота по маршрут София - Бургас - София. Тръгнах на 83%, първата спирка по abetterrouteplanner ми я даваше около Пазарджик, но имах над 40% батерия и реших да пропусна това зареждане и да заредя на Шел (Елдрайв) преди разклона за Пловдив - успях да стигна до там с оставащи 14 км по компютър. Заредих до 94% (на толкова спира зареждането на бързите станции на тази кола). Следващата спирка беше на Финес около Нова Загора - пак до 94%. В Бургас мислех да мина евтино и да заредя на Кауфланд на безплатната - все щеше да стигне до Ямбол, но колега с Тесла модел 3 беше на същото мнение и вместо да чакам повече от час заредих на Елдрайв ОМВ пак до 94%. Следващото зареждане беше на Елдрайв на Шел около Ямбол за почти 7 кв - малко над 30% за да мога да стигна до Финес на Нова Загора, пак до 94%, след това Шел след Пловдив и от там на Финес Долно Вършило до 94%. Прибрах се на около 30% в София. Общо 7 зареждания за 55.18лв. Времената за зареждане бяха около половин час за всеки път до 94% и около 10 минути за 7те кв в Ямбол. Общо време за пътуване - сутринта от 9 до 1 през нощта, като 3-4 часа не бяха на път.
Моята гледна точка: Идеален автомобил само за в града и за близки разстояния (до 50км). За пътувания надалеч - минимум 70квч батерия.Последна редакция от two-nine; 29.09.2021, 10:06.
Коментар
-
@ВО електричката е чиста там където се ползва и това е факт, както и не го оспорвам. Проблема обаче е от самото и раждане до краят на живота и, както и това, че не можем просто да я оставим някъде след това. Следващия проблем е самото производство на ел. енегрия и ето тук ще видите какво ще се случи съвсем скоро. Защото не гледате нещата малко по глобално, никой не го интересува колко е чист въздуха и кой къде ще пикае. Всичкото налагане на това е политическа игра за пари. В момента се забранява използването на въглища за производство на ел. енергия, пищят против вецове, ветрогенератори...... и в следващият момент налагат автомобили които се движат на ток. Да ви попитам когато няма да има ДВГ и държавата няма да прибира едни пари от акциза на горивата, от къде ще прибере отново тези пари? Да попитам и нещо друго, дали не е по добре да се ограничи мощността на ДВГ и килограмите на автомобила и да почнат да се правят супер леки и икономични, тогава дали няма да е по чисто спрямо един електрически. Ще бъде, но тогава отново ще намалеят приходите от акциз и т.н и трябва да се мислят други схеми за прибиране на пари от хората. В момента има криза с боклука и този боклук няма къде да отиде, освен да се зарови обратно в земята, но защо трябва да се заравя след като това е енергия. Та няма да горите въглища за производство на ел. енергия а ще горите боклук, и това вече се прави. Затова вместо да гледате автомобила на Орлов мост е хубаво да погледнете малко по надалеч.
Веднага ще ви дам един пример с пластмасова опакова, защото в момента за човека пластмасата и найлоновата торбичка са най лошото нещо на тази планета. Купувате си едни лекарства на които себестойността е 10 лв да речем. От тези 10лв самото лекарство струва 1 лв а всичко останало е опаковка и т.н Защо е нужно 7 хапчета да се слагат в опаковка 10-15см. Защото ще си платите всичко и от това всеки ще спечели, най вече държавата и нищо за крайния потребител. В момента е същото, вместо да намалим опаковката и вместо 7 хапчета да се пакетират в даденото количество пластмаса, хартия и т.н може да се пакетират 77 хапчета. По този начин, ще намалим и боклука, НО ще намалим и приходите към държавата, и няма как да ти обяснят после, че пластмасата е най голямото зло. Продължавайте да гледате автомобила пред вас
@two-nine сега е 55.18лв това пътуване, съвсем скоро ще бъде доста по скъпо. В момента има автомобили които ще направят това пътуване за същите пари и за много по кратко време, лукса не го коментирам.
EDIT: да попитам и още нещо. Някой ще ми обясни ли 1Т пелети как е по чист от 1Т дърва, говоря за отопление. Както можем да намесим и числата които се дават при климатиците, кой знае тези числа при какви условия се дават.Последна редакция от chaveto; 02.10.2021, 09:48.
Коментар
-
@chaveto - знам, от 1ви всички станции на елдрайв увеличиха цената от 0.50 на 0.70лв на киловат. За това разстояние предпочитам да се кача на кромата ми - малко повече шум, 3 часа по-малко зареждания, без никакви допълнителни стопове. Сумата за гориво, било то ток или дизел, ще е +/- 15 лева.
Коментар
-
Електромобилите ще се налагат поради редица съображения - политически, икономически и лобистки. Те, в целия си жизнен цикъл не са по-безопасни за околната среда, тъкмо напротив. Едно от най-важните обстоятелства за налагането им е свързано с производствените разходи - един електромобил има (цитирам по памет) около 150 отделни възли и детайли по-малко и около 10 технологични етапа по-малко от един автомобил с ДВГ. Само по себе си това прави електромобила по-изгоден за производтство още повече, че продажната му цена не е по-ниска от тази на конвенционален автомобил. Екологонецелесъобразността на електромобила идва от няколко обстоятелства. Първото е свързано с добива на т.нар. редкоземни метали, които средно притеглено за 1 кг. такъв метал, се преработват 300000 тона руда (земна/скална маса), която първо трябва да се изгребе от някъде, а след това да се депонира някъде. Освен това, за извличането на ценните метали се използват широк спектър агресивни химикали, включително цианиди. Второ - за обезпечаването на необходимата електроенергия ще се наложи пускането в експлоатация на нови енергийни мощности, които също не са екологични, включително т.нар. ВЕИ-та (например, перките на вятърните генератори са от композитен материал, който не се разгражда, а те са елементи, които се подменят на няколко години). Това се отнася и до соларните панели. Трето - все още няма разработена схема за безопасна и рентабилна утилизация на вече използваните батерии по начин, който да е без екологичен отпечатък.Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Коментар
-
D. Stanev написа: Преглед на мнението........
Просто се огледайте и веднага ще започнат да ви изникват отговорите и да забелязвате дребните детайли. Дадох ви примера с опаковките на лекарствата и всякакви други опаковки, няма разлика. Умишлено се продават неща от които реално няма нужда и след това се обяснява как са мръсни и трябва да си ударим гъза от тавана за да станат чудеса. Всичко е политически и... интереси и няма нищо в полза на обикновеният човек.
Задайте си въпроса защо с години има ел. централи в които се правят някакви ремонти и те не работят. Като разберете цената на мегават от всяка една централа и като разберете кое на кой е и веднага ще съберете 2 и 2. Лошото е, че на доста народ вече им куца математиката и сбора от двете е 3.
Коментар
-
chaveto написа: Преглед на мнениетоЛошото е, че на доста народ вече им куца математиката и сбора от двете е 3.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Това ли ще е краят на всеки електромобил?
https://www.vesti.bg/tehnologii/avto...-video-6135605FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар