Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Да поговорим за електромобилите
Collapse
X
-
Нито описват параметри, нито метод на тестване, нищо. Естествено, че ако изпънат колите на продължителен баир и 40 градусова жега, пробега ще намалее драстично. Ако не се използва регенерацията през колелата също.
Няма как да тестват всички изброени коли при еднакви условия.
В таблицата на Tesla S75D са посочени 305 мили максимален пробег. Такова нещо няма
На сайта на Тесла са посочени 285 мили макс пробег на този модел, като съм почти сигурен, че ги увеличиха наскоро (няколко месеца назад), като предишната цифра е била 240 мили максимален пробег, според https://ev-database.org/car/1070/Tesla-Model-S-75D
35 мили разлика спрямо фабрично посочение не са нищо особено, ама в статията са ги изкарали над 100, което е ужасно подвеждащо и невярно."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
pr_00f написа: Преглед на мнението
С тази цел си има система, по която се тестват автомобилите, за да може да ги съпоставят един спрямо друг.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Ами аз не съм сертифициран тестер. Но поне в статията пише следното.
How are the electric-car ranges tested?
At the start of the test the car's battery is fully depleted and then recharged via a smart charging cable with a built-in meter.
Driving measurements are taken at a test track so traffic conditions don't affect the result, with the car following a route that simulates a mix of town, A-road and motorway driving.
Testing is conducted with the lights on, climate control set to 22 degrees and when the ambient temperature is between 10 and 15 degrees.
пс.
Боби, а Либрата какво да я правим хат харчеше по- малко от това по книжка?
Коментар
-
pr_00f написа: Преглед на мнениетоАми аз не съм сертифициран тестер. Но поне в статията пише следното.
How are the electric-car ranges tested?
At the start of the test the car's battery is fully depleted and then recharged via a smart charging cable with a built-in meter.
Driving measurements are taken at a test track so traffic conditions don't affect the result, with the car following a route that simulates a mix of town, A-road and motorway driving.
Testing is conducted with the lights on, climate control set to 22 degrees and when the ambient temperature is between 10 and 15 degrees.
пс.
Боби, а Либрата какво да я правим хат харчеше по- малко от това по книжка?
Иначе ако си вземеш електричарка, може и да докараш по-голям пробег от официалния. Като при Либрата.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
И реалните тестове от 3та версия на суперзарядните:
2% – 10 miles – 0 mins (126 kW)
5% – 16 miles – 1 min (250 kW)
20% – 62 miles – 4 mins (250 kW)
21% – 65 miles – 4.5 mins (Taper from peak starts – 248 kW)
30% – 92 miles – 6 mins (218 kW)
40% – 123 miles – 8.5 mins (179 kW)
50% – 153 miles – 11 mins (142 kW)
60% – 184 miles – 14.5 mins (108 kW)
70% – 213 miles – 19 mins (87 kW)
80% – 245 miles – 24.5 mins (56 kW)
90% – 275 miles – 34 mins (36 kW)A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Моят пост е по-скоро насочен към времето за зареждане отнесено към добавените километри.
Сега гледах и още едни фенове си подобриха рекорда за 24 часов маратон, като успяха да изминат разстояние отговарящо на средна скорост от ~116 км/ч.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Кой печели от електромобилите
И тук не става дума за екологията, а за добива на полезни изкопаеми.
Наскоро посетихме изложението във Франкфурт, от което (за пореден път) става видно, че бъдещето на автомобила е електрическо. Стигна се дори до признанието, че Daimler спира развитието на двигателя с вътрешно горене, за да се концентрира върху електромобилите.
И докато тази повсеместна конкуренция за лансиране на все повече нови електромобили и плъг-ин хибриди се разгорещява, някои държави ще излязат много на „зелено” от електрифицирането на автопарка. И това ще стане не с развитието на високи технологии и подобряване на екологията, а от добива на полезните изкопаеми, необходими за производството на батериите. Министерството на енергетиката на САЩ казва, че печелившите са малко на брой.
Добивът на литий, може би най-важният елемент в съвременните батерии, е контролиран от едва три държави в света. Това са Австралия, Чили и Аржентина. Сумарно те държат 91% от световния добив, като на Австралия се падат 44%, на Чили 34%, за Аржентина остават 13%.
Без кобалт батериите също не могат. Но, както е известно, основният източник на този ценен метал е страна, в която добивът му е съмнителен (меко казано). И въпреки това в Република Конго се добива 59% (110 000 тона) от кобалта в света, а Русия и Австралия си делят второто място с по 5% от световния добив.
Добивът на кобалт в Конго се извърша почти с голи ръце от под земята, а децата са активен участник в този процес.
Интересното е, че Китай е най-големият инвеститор на „Черния континент” за добив на полезни изкопаеми. Днес, след договора с Glencore, Китай контролира 85% от световния добив на кобалт! Нещо повече, от осемте най-големи завода за преработка на кобалт, в Китай се намират седем. Затова и Поднебесната вече изпревари Япония и Корея по производство на катоди за батериите.
През март цената на тон кобалт бе над $90 000, а сега тя е 36 000. Но експертите са на мнение, че скоро цената на този метал отново ще се приближи до $100 000, като търсенето му в дългосрочен план само ще расте.
Лидерството е за Китай и при добива на графит (1,2 млн. тона), като 67% от добива на този минерал е в най-многолюдната страна в света. На Индия се падат 13%, а на Бразилия 8%.
От добива на никел най-облагодетелствани са Филипините, където се добива 11% от световното потребление, равняващо се на 2,1 млн. тона. Лидер в добива на манган е Южна Африка с 33% и 16 млн. тона.
https://www.vesti.bg/tehnologii/avto...bilite-6100108FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар