Добре бе ВО, ай кажи кво правиш, ако тъкмо си сложиш електрокара да се зарежда и се окаже, че трябва да тръгнеш за някъде. Супер спешно?
Ще направи същото, както ако си сложи телефона да се зарежда и трябва да се обади. Все ще е останал малко заряд
Велосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!
При тази разлика, която написах, веднага си наемам един автомобил, или плащам на първото такси да ме откара до Бургас да кажем, а след това се прибирам със самолет. Трудно бих изхарчил годишната разлика за спешни случки през годината. Или явно не живея такъв живот на ръба на спешността, за да излизам годишно назад.
Ел. колите след време (не се точно колко 10/20/50/100 г) ще са наложат с пълна сила, а това с зареждането ще се измисли някак си.. Просто вътрешното горене ще изчезне...
Шлангът се завира точно там, където му е мястото!
Що, ти отзад ли предпочиташ?
Абе не, ама баш у ******* (борчето, мачката), така на улицата пред всички. Ми неудобно някак си.
ВО, изобщо нямам против градското ползване на електрокара. Даже май го бях написал. Ама аз карам основно извънградско, а тия коли за тая работа не стават. Няма и да станат.
Абе не, ама баш у ******* (борчето, мачката), така на улицата пред всички. Ми неудобно някак си.
ВО, изобщо нямам против градското ползване на електрокара. Даже май го бях написал. Ама аз карам основно извънградско, а тия коли за тая работа не стават. Няма и да станат.
Да ако имаш днес езда 400/500/600/800 км.... Дори и да имаш фаст чардж станция пак ще дремеш 40/50 м ако си търговски представител ??? Кой ще те чака да се заредиш???
Ще направи същото, както ако си сложи телефона да се зарежда и трябва да се обади. Все ще е останал малко заряд
Да, да... на мен семейството ми живее на 500 км. Не става с "малко" заряд.
slonikon написа:
ВО, изобщо нямам против градското ползване на електрокара. Даже май го бях написал. Ама аз карам основно извънградско, а тия коли за тая работа не стават. Няма и да станат.
Аз също. Мисля, че го написах и по-горе.
Проблемът с бавното зареждане може да се реши лесно.
- Уеднаквяване на батериите на всички ел.коли.
- Батериите не се купуват с колата, а плащаш наем за тях (както, доколкото разбрах, правят Рено);
- На станциите не зареждаш, а за няколко минути просто сменяш батерията. Свалят ти изтощената и ти слагат напълно заредена.
И вярвам, че точно така ще стане след време, ако все пак останалите проблеми с масовото навлизане на електрокарите се решат.
Да, да... на мен семейството ми живее на 500 км. Не става с "малко" заряд.
Аз също. Мисля, че го написах и по-горе.
Проблемът с бавното зареждане може да се реши лесно.
- Уеднаквяване на батериите на всички ел.коли.
- Батериите не се купуват с колата, а плащаш наем за тях (както, доколкото разбрах, правят Рено);
- На станциите не зареждаш, а за няколко минути просто сменяш батерията. Свалят ти изтощената и ти слагат напълно заредена.
И вярвам, че точно така ще стане след време, ако все пак останалите проблеми с масовото навлизане на електрокарите се решат.
Ако си един куриер в бг примерно както в някой малки фирми въртят по половин държава днес 700/800 км. поне демек ще правиш 3 монтажа за ДЕНЯ!
А какво става ако сложим онази магистрала в Америка в пустинята 500 мили ли беше 6 летни ????
Ама аз карам основно извънградско, а тия коли за тая работа не стават. Няма и да станат.
Аз лично не бих се изказал толкова драстично.
Технологиите се развиват в момента със страшна сила. По същата логика преди 20 години се подиграваха на първия хибрид на Тойота, както казах, а 20 години по-късно вече всички започват да вярват, че това може да се движи по улиците.
Има нещо много сбъркано в цялата работа... Да, технологиите се развиват със страшна скорост, но само в някои области...
ХХІ-ви век, човекът все още не е измислил нищо по-ефективно и по-икономично от велосипеда... какво да коментираме повече?!
Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Има нещо много сбъркано в цялата работа... Да, технологиите се развиват със страшна скорост, но само в някои области...
ХХІ-ви век, човекът все още не е измислил нищо по-ефективно и по-икономично от велосипеда... какво да коментираме повече?!
Има нещо много сбъркано в цялата работа... Да, технологиите се развиват със страшна скорост, но само в някои области...
ХХІ-ви век, човекът все още не е измислил нищо по-ефективно и по-икономично от велосипеда... какво да коментираме повече?!
Ами тогава бутай изолацията, от снимката ти на опела с багажника му, върху велосипеда и върти педалите.
Самият въпрос сам по себе си си отговаря, че търсената цел е не най-икономичното, а най-икономичното, което да отговаря на някакви зададени параметри.
Иначе въпросът ти става прекалено философски.
Много е яко като се нагаждат цифрите, за да се покаже недостатък.
Ето другите цифри, спрямо моите сметки.
Новото ЗОЕ харчи по 13,3 кВч на 100 км. и като си го зареждам в гаража вечер, това ми прави разход от 1,58лв/100км.
Значи на всеки 100 км. пестя по 11 лв. в сравнение с Бравото ти.
Всеки месец като работя на бул. Васил Левски и правим по 1000 км. то излиза, че електрическата ми ще ми пести по 5640 лв. на година в сравнение с Бравото ти.
Ето и цифрите на едно друго сравнение.
Сравнени са Renault Zoe Zen и отговарящото по оборудване Renault Clio TCe 90 Luxe
Технически данни:
Renault Zoe Zen 22kW - 65 kW / 88 PS при 3000 U/min, 220 Nm, макс. скорост 135 km/h
Renault ClioTCe 90 Luxe - 66 kW / 90 PS при 5250 U/min, 135 Nm, макс. скорост 182 km/h
Размери:
Renault Zoe - 4085 x 1730 x 1562 mm
Renault Clio - 4063 x 1732 x 1448 mm
Покупна цена:
Renault Zoe Zen - 23.500 Euro
Renault ClioTCe 90 Luxe - 17.400 Euro
Разход на автомобила на тестовата отсечка:
Renault Zoe Zen - 15,0kWh / 100 km (min. 12,7kWh)
Renault ClioTCe 90 Luxe - 6,6 L/100 km (min. 4,9L)
Батерията от 22kW на Zoe се изпразва за само 60км при макс.скорост (135 km/h).
Ускорение 0-100 km/h:
Renault Zoe Zen - 12,8 s
Renault ClioTCe 90 Luxe - 12,6 s
При 15 000км/год се получават следните годишни разходи за гориво:
Renault Zoe Zen - 1707€/год
Среден разход съгласно проведения тест: 15,0kWh / 100 km
Цена на тока: 0,3€/kWh
Наем на батерия: 86€/месец
Renault ClioTCe 90 Luxe - 1287€/год
Среден разход съгласно проведения тест: 6,6 L/100 km
Цена на бензин: 1,30€/L
Обслужване:
Renault Zoe Zen - веднъж годишно (≈100€)
Renault ClioTCe 90 Luxe - А обслужване (1,3,5 г) ≈100€, В обслужване (2,4,6 г) ≈200€
Поради наличието на батерии Renault Zoe Zen е с 316кг по-тежък от Renault ClioTCe 90 Luxe, което допринася и до по-дълъг спирачен път.
Въпреки наличието на по-сложна и скъпа за обслужване задвижваща система (масло, ремъци, филтри, свещи), Renault ClioTCe 90 Luxe е по-изгоден, защото е с 5 000 € по-евтин.
Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Както написах, цифри много, гледни точки също много.
Относно батериите, всичко е въпрос на цена. А тя пада стремглаво. Ето от Тошиба какво предлагат към днешна дата в областта на батериите. И въобще не трябва да се чака часове на "електростанциите", за да си заредиш колата. Но като цена са скъпи. Но с времето цената пада, технологиите се подобряват и т.н.
ДВГ-тата се развиват активно повече от век под натиск основно на петролните компании. Ако позволим сега едновековно развитие и на електричарките, нещата въобще няма да изглеждат толкова шарени за ДВГ-тата.
Замислете се защо се развива нещо, което има КПД от порядъка на 40%? И мърдането на някакви половин един процент се изразява в развойна дейност от години. И това е само 40%. Умряла кауза.
Коментар