То и петрола се контролира от малко държави, все в мътни територии, ама това не ни дреме и всеки ден си сипваме гориво, нали?
Поне различните ценни материали са пръснати доста по света. Важно е стратегически към днешна дата кой ще влияе над тях в бъдеще. Ама отново, какво ни дреме. Важното е да отидем да си купим новата стока от магазина, пък кой какво е правил отзад не мисля, че е толкова важно в случая.
Не мисля, че масовото електрифициране на автомобилите е бъдещето, не че някой ме пита . Ако всички МПС-та станат електрически, това означава, че сегашната електропреносна мрежа най-вероятно ще се окаже недостатъчна. Ще трябват нови мощности, които още повече ще замърсяват въздуха. И те така - просто си разсъждавам неангажиращо .
Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Учени измислиха как електромобилите да се зареждат по-бързо
Една от най-големите пречки пред електромобилите и тяхното по-масово използване несъмнено е времето, за което се зареждат техните батерии. От няколко часа до цяла нощ – всички модели на пазара предлагат не много оптимистични показатели, когато погледнем характеристиките в графата време за зареждане.
Учени в САЩ обаче твърдят, че са успели да намерят решение на този проблем и съвсем скоро притежателите на електромобили ще могат да го правят за времето, което в момента прекарват на една бензиностанция с настоящите си автомобили.
Проблемът в момента е в областта на химията, тъй като ако батериите се зареждат на ниска температура, литият в тях се метализира и йоните му започват на покриват анода на батерията. С това се понижава нейната производителност. Поради тази причина в момента акумулаторите първо се нагряват и чак след това се зареждат, но това също води до повреди при батериите.
Решението според учените химици се крие в начина, при който те първо нагряват, а после охлаждат батериите с помощта на никелово фолио. То е свързано с отрицателния полюс на батерията от едната си страна, а от другата играе роля на трета клема в акумулаторния блок. По този начин батерията се нагрява за секунди.
С подобни методи екипът на учените е успял да постигне зареждане за до 500 км пробег в рамките на 10 минути, като батериите по този начин ще имат около 2500 цикъла или общ пробег за возилото от 700 000 км преди батериите да трябва да се сменят.
FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Да живее комунизма.
Ако има разработка, която има поне някакъв малък лъч светлина в тунела за успех, точно държавата няма шанс да се докопа до нея. "Държавата" би имала досег само с технологии, които са поне 4 поколения назад.
Oбиĸнoвeнo тoвa нe би билo нeщo cлoжнo зa изпълнeни, нo ĸaĸвo щe cтaнe, aĸo зapяднaтa cтaнция ce oĸaжe xaĸнaтa?
Πpeз минaлaтa гoдинa изcлeдoвaтeли oт Ѕоuthwеѕt Rеѕеаrсh Іnѕtіtutе в Teĸcac ca пpoвeли eĸcпepимeнт, в ĸoйтo ca ycпeли дa xaĸнaт нaй-пoпyляpнaтa cиcтeмa зapядни cтaнции в Ceвepнa Aмepиĸa. A peзyлтaтът oт тoвa e билo дa тecтвaт дaли в тaĸъв cлyчaй cтaнциитe мoгaт дa бъдaт "нaĸapaни" дa пpeзapeдят бaтepиитe. И плaнът им cpaбoтил.
FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Значи ако блиц.бг беше на хартия щях да го ползвам само в нужника...
По темата, а двг-то колко скрити най - големи проблеми има... Айде стига с тази пропаганда...
Значи ако блиц.бг беше на хартия щях да го ползвам само в нужника...
По темата, а двг-то колко скрити най - големи проблеми има... Айде стига с тази пропаганда...
Каква пропаганда, това е истина. Хакват станцията и автомобила изгаря.
Аз само още се чудя как хората не искат да разберат един такъв ел. мобил колко е мръсен и се радват като цигане на баничка.
...
Аз само още се чудя как хората не искат да разберат един такъв ел. мобил колко е мръсен и се радват като цигане на баничка.
Защото медиите бавно но славно промиват мозъците на хората. Натрапват им колко са екологични електромобилите, почти всеки ден, как пешеходците и велосипедистите са с предимство навсякъде, как всички шофьори карат като джигити, как не трябва да паркираш никъде почти, щото пречиш на някой (големец) ... Медиите са скритата власт във всяка държава. Та така на хората е вглъбено, че електромобилите са върха на екологията. А колко вредни емисии се отделят при производството на електроенергия и колко загуби има по електропроводите и подстанциите, до крайния потребител, никой не споменава. Отделно производството само на батериите отделя вредни емисии колкото една кола с ДВГ за целия си живот. Да не се вживявам повече
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Каква пропаганда, това е истина. Хакват станцията и автомобила изгаря.
Аз само още се чудя как хората не искат да разберат един такъв ел. мобил колко е мръсен и се радват като цигане на баничка.
Дали ел. автомобила е мръсен. Със сигурност. Не е нещо, което ще "излекува" планетата.
Дали е по-добра алтернатива - доста вероятно. Като с канализацията. Не е едно и също дали ще пикаеш там, където спиш, или предпочиташ отпадните води по някакъв начин да се изкарат от местообитанието ти и по някакъв начин да се контролират.
Все едно да кажеш, че всеки ден като висиш на Орлов мост в задръвствянията и дори виждаш мизерията която дишаш ти е приятно, и ще ти е все тая ако висиш в същото това задръстване, но в доста по-благоприятни условия точно в този момент.
Отделно производството само на батериите отделя вредни емисии колкото една кола с ДВГ за целия си живот.
Това въобще не е вярно. Или зависи какво искаш да внесеш като усещане. Производството на батерия отделя толкова емисии колкото една кола с ДВГ за целия ѝ живот, да, демек за производството ѝ, но изключвайки вредните емисии, които ще бълва докато гори гориво през целия ѝ живот на придвижване.
Ама наистина, как не се сетих по - рано?
За производството на батерии се отделят много вредни газове, а за производството на двг не се отделя грам нищо. Просто изведнъж двг-то се материализира в колицата... Същото се отнася и за горивата, малко ми напомня за оная приказка, дето трябва да кажем на децата, че млякото не идва от магазина, а от кравата, та и горивата не идват от бензиностанцията
Айде малко по сериозно.
Няма производство, което не отделя нещо, аз лично обаче предпочитам вредните газове да не са точно под носа ми и на семейството ми, на вас очевидно не ви пречи.
В София с тези големи блокове със сигурност няма да сработи с кабелите от терасите, но това не значи, технологията не струва, че е измама и всичко останало.
Коментар