Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Да поговорим за електромобилите

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Да поговорим за електромобилите

    Гледах по Дискавъри за Тесла и ми изникнаха няколко въпроса
    1. Бихте ли си купили електормобил?
    2. Какъв е живота на батериите им?
    3. Има ли кадърни сервизи за тях в България?
    4. Какво означават тези 35235км, дали е живота на батериите?
    Click image for larger version

Name:	Tesla.jpg
Views:	1
Size:	42,4 KB
ID:	2167442
    5. Зареждането само на ел. колонки ли става или можеш да си ги зареждаш в нормален контакт?
    Като гледам в мобилето параметрите им, доста мощи добичета се оказаха.
    Последна редакция от NikMar; 24.10.2017, 18:11.
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    #2
    Да, бих си купил електромобил.
    Само че, първо трябва да мине тази цигания с 600 коня и 3 секунди до 100. Дреме ми колко секунди прави до 100, аз искам 200 коня ама да минава 1000 км с едно зареждане и ще съм от първите на опашката.

    Коментар


      #3
      Моето мнение е, че има голяма доза медийно генерирана истерия около електромобилите. Ясно е, че ще се търсят алтернативи на изкопаемите горива, но за момента технологията на батериите не е адекватна на нивото на развитие на електродвигателите, т.е. скоро няма да има значим напредък от гледна точка на масово навлизане, поради ограничената им автономност. Да се надяваме, че ще има скок в технологиите и успеят да измислят подходяща технология за батериите - да не са толкова тежки, да осигуряват нужния пробег и да могат да се зареждат бързо... а, и да има някакъв резервен вариант ако клекнат напълно, например соларен панел или бустер.
      Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

      Коментар


        #4
        1. Веднага при първа възможност (финансова).
        2. 10-на години
        3. Като няма нещо, защо са необходими сервизи (към днешна дата)?
        4. Километрите, като на всяка друга кола.
        5. В общи линии става и от домашен контакт.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #5
          И аз като Боби при първа финансова възможност бих се метнал на нещо електрическо ..... и по-точно на Тесла! Колкото до акумулаторите - сигурен съм, че ще претърпят някакъв много сериозен напредък съвсем скоро и нещата ще си дойдат на мястото. До тогава - да живее JTDто!

          Коментар


            #6
            Евентуално бих помислил за такъв автомобил, но първото ми условие е да минава минимум 1000 км, с едно зареждане и управление при всякакви режими.
            Lupo - The Monster
            Е83 3D

            Коментар


              #7
              Ей го на, сетила се Мара да се побара.

              Коментар


                #8
                Ето малко клипче за запознаване https://www.youtube.com/watch?v=3SAxXUIre28
                Сетих се и за още един въпрос, за колко време се зарежда? Разбира се зависи и от колата. По пътя за Бургас лятото на една бензинистанция се натъкнах на Лексус хибрид, а бе хареса ми, но темата е само за ел.
                Последна редакция от NikMar; 24.10.2017, 19:09.
                FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                Коментар


                  #9
                  Какво значи всякакви режими? - дори и при сегашните коли при лошо време, дъждове, снегове, студ, консумацията е по-голяма от колкото при ясно слънчево време, та какво остава за батерията.
                  Но иначе съм съгласен искам и аз 1000 км, може и 500 км ама зареждане за не повече от 10 мин.

                  Коментар


                    #10
                    Зависи от зареждачката, може и за 30 мин до 80% на Тесла от специална станция, може и 5,6,8 часа ако е от обикновен контакт.

                    Ето малко клипче за запознаване https://www.youtube.com/watch?v=3SAxXUIre28
                    Сетих се и за още един въпрос, за колко време се зарежда? Разбира се зависи и от колата. По пътя за Бургас лятото на една бензинистанция се натъкнах на Лексус хибрид, а бе хареса ми, но темата е само за ел.

                    Коментар


                      #11
                      Бъдете сигурни, че скоро ще има адекватни устройства за съхранение на електрическа енергия. И те няма да са точно батерии. Тенденцията е да се изработи супер кондензатор, с достатъчно голям капацитет. Предимството му пред батериите е огромно-не съхранява енергията за сметка на химически реакции, както е при батерията, а я натрупва под формата на електростатично поле. В този аспект издържа многократно повече цикли на презареждане. Второто му голямо предимство е свързано пак с начина на съхранение на енергията-зарежда се за секунди и почти няма ограничение за големината на зарядния ток. Това е така, тъй като не е нужно време, за да се извърши химически процес като при батерията, а електричеството се натрупва под формата на поле. Има клипове в youtube, където хората успешно си заменят стартерните акумулатори с пакети от супер кондензатори. Как ви се струва пълно зареждане на електромобила за 10-20сек.
                      Dacia Duster 1.6 4WD

                      Коментар


                        #12
                        Да се върнем към написаните километри, мисля че това е книжкта на колата и на нея са написани тези километри.
                        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                        Коментар


                          #13
                          todorakiggg написа: Преглед на мнението
                          Зависи от зареждачката, може и за 30 мин до 80% на Тесла от специална станция, може и 5,6,8 часа ако е от обикновен контакт.
                          За момента, за да се зареди батерията на Тесла 100 от 10% до 100% от обикновен шуко контакт 220V са необходими 32 часа!
                          Единственото възможно бързо зареждане (навсякъде дават до 80%, а защо не до 100%?!?) на Тесла станция, каквато все още няма в България, е около 40 минути.

                          За по-бързо зареждане от контакт у вас в гаража, ще трябва да се преправя ел.инсталацията ви (трудно се осигуряват 15 kW с обикновените кабели на домашните инсталации, без да се запалят).

                          Когато всички автомобили, които сега съществуват станат електрически, необходимата мощност на ел.мрежата в България ще трябва да се удвои (т.е. ще ни трябват поне още 2 АЕЦ-а като сегашния в Козлодуй, които ще струват много много милиарди...и... някой ще трябва да ги плати!).

                          Да караш на ток не е нито по-екологично, нито по-евтино (поне в Европа).

                          Имайте предвид, че електромобилите са измислени преди тези с ДВГ.
                          Има си много основателни причини за да не се развият до днес.
                          Има и много основателни причини да не се развият и в близкото бъдеще до там, че да станат масови. Говоря за идните 10-15 години.
                          Норвегия вече почна да дърпа назад - засега спират част от привилегиите на електричките, скоро ще спрат всички привилегии, и ще станат непривлекателни за покупка.
                          Бъдещето на автомобилите е в газовите двигатели - фабрични на метан. Или комбинацията от газ и ток - газова турбина, която произвежда ток и движи ел.двигателя (нещо като съвременните дизелови локомотиви, само че на газ).

                          Цялата тая истерия с електричките ще премине в момента, в който станат около 30% от колите в Европа. (Не говоря за България).
                          С нашия стандарт масовия българин може да си позволи втора ръка кола на 5-10 години от Европа.
                          С електричките обаче нещата седят по друг начин, там цената на колата е в батерията, която на 10 години ще трябва да се замени с нова, т.е. още толкоз пари...
                          Няма да има втора ръка Тесли по 5-10 хил. лв. Т.е., ще има, ама ще се нуждаят от нова батерия, която е около 20-30 хил...

                          Абе, карайте си ДВГтата и не се занимавайте с глупости.

                          П.П. Тесла рекламира, че с голямата батерия можела да измине 500 км. Те и производителите на телефона ми пишат някакви 2-3 дни на батерията, ама ако изкара от сутринта докато се прибера от работа ще значи, че цял ден не съм го пипнал, иначе изкарва до обяд.
                          Демек, при заявени 500 км пробег, съм убеден, че в нормални експлоатационни условия повече от 300 км са мираж. И после следва поне час зареждане, ако си късметлия и по пътя ти има Тесла станция и на нея има достатъчно колонки да се закачиш. Иначе ще трябва на всяка зарядна станция да строят и мотелче
                          За разлика от бензиностанциите, които могат да се направят в коя да е точка на магистралата, до зарядните за ел.коли ще трябва да се прокарват кабеляци, и то сериозни, а най-вероятно ще трябва и цяла подстанция.
                          Майтап ви се струва, но да кажат електроинженерите колко дебели трябва да са кабелите, по които едновременно ще се зареждат примерно 6 или 8 автомобила.
                          Изобщо, тая работа не става само с покупката на електрички. Трябва да се изгражда много сериозна (и много скъпа) инфраструктура.
                          Като знам CEZ и EVN какво са изградили за 10 години... ще има да почакате!

                          Коментар


                            #14
                            Как ви се струва пълно зареждане на електромобила за 10-20сек.
                            Като не-научна фантастика!

                            За кондензаторите проблем няма.
                            Проблемът е, както писах и в горния си пост - от де ще дойде такова количество енергия за толкова кратко време?
                            То един електрожен като почне да заварява, и в целия квартал мигат лампите, пък ти за какво говориш...

                            100 kWh за 10 секунди?!? Айде пак пробвай! Туй прави мощност от 36 МЕГАвата на това зарядно.

                            Не вярвам да може нещо друго да даде толкоз енергия, освен светкавица.

                            Коментар


                              #15
                              Ето от такива неща може да дойде енергията, мегават и половина енергия от 1грам гориво, не звучи никак зле:
                              https://hicomm.bg/hi-tech/izsledovateli-potvyrdiha-syshtestvuvaneto-na-jadren-reaktor-sys-studen-sintez.html
                              Последна редакция от DJPOPA; 24.10.2017, 22:57.
                              Dacia Duster 1.6 4WD

                              Коментар

                              Working...
                              X