Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ремонт на усилвател Philips-AH22 306 +снимки, схема. Който иска и може да се включи със съвет :)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ремонт на усилвател Philips-AH22 306 +снимки, схема. Който иска и може да се включи със съвет :)

    Схема; директен линк за сваляне в ПДФ: http://www.vintageshifi.com/repertoi...ice-Manual.pdf

    Здравейте колеги, пускам пак тука една темичка за губене на време покрай хобито със старата електроника. Видях в Битак.бг един евтин усилвател /25лв/ и реших да го взема да има какво да чопля и да си обогатявам плитките познания. Оказа се обаче, че усилвателя вече е отварян и издевателствано върху него по най-грубия начин. Продавача беше написал, че е изгорил един говорител при пробата на усилвателя, което ме озадачи при наличието на изходни релета. Също беше казал, че в двете леви дупки свири тихо, а в другите две десни въобще не свири. Нещо такова. Става ясно, че единия канал е тотал АУТ, а другия може би свири на предкрайни транзистори в най-добрия случай. Бях се настроил да са издумкали само крайни транзистори поради някаква причина-примерно претоварване с 4 ома ОТ, но явно положението е много по-зле.

    Пускам темата, ако ми изкочат някакви въпроси да има къде да комуникараме, а и също с образователна цел на какво съм попаднал. Всеки който иска да напише нещо е добре дошъл в дискусията. Всякакви мнения, препоръки, насоки отново са добре дошли. Ще пусна и втори пост с по-техническа насоченост и няколко въпроса там. Поздрави!
    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	342,9 KB
ID:	2167354Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	401,0 KB
ID:	2167355Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	414,6 KB
ID:	2167356Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	268,1 KB
ID:	2167357Click image for larger version

Name:	9.jpg
Views:	1
Size:	276,4 KB
ID:	2167362Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	231,1 KB
ID:	2167358Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1
Size:	268,6 KB
ID:	2167359Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	1
Size:	287,2 KB
ID:	2167360Click image for larger version

Name:	8.jpg
Views:	1
Size:	233,7 KB
ID:	2167361
    Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
    Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

    #2
    Позволявам си да пусна отделен пост с по-техническа насоченост, разделен от уводния.

    При визуалната инспекция видях доста изгорели резистори, които в схемата са обозначени като "SAFETY". Това означава ли, че са по-специални или са най-обикновени карбонови?

    R 150, 3501-3504
    R-3520,3512,3510,3523,3503,3444,3443,3435,3436,3523- поне тези номера видях по платката, че е много мърляво там. В таблицата са отбелязани всички като "SAFETY".
    Отделно свалих крайните BD317, BD318 TO3 корпус. Оказа се, че в едното рамо е отворил PNP-то, а в другия NPN-а. Тоест два са здрави според мен, а два са изгорели. На колекторите измерих само на единия около 36волта, а на другите-някой е прекъснал пистите към колекторите.
    BD317 - Transistor NPN 100V 16A 200W TO3 | TME - Electronic ...

    BD 318: Transistor PNP TO-3 100V 16A 200W at reichelt elektronik


    Те какви аналози имат, да кажем в Квазер, Комет или в Елимекс?

    После ще тръгна да тествам и малките транзисторчета, ама и тях сиг ще трябва да ги свалям, че на платката няма как да меря напрежения с тея изгоряли резистори.

    Кондензаторите са "филипс" в едната част, в другата не погледнах. Не ми направи впечетление да има изтекли или подути, но окъсили или изветряли сигурно има. Двата филтриращи са РОЕ 10 000 мф.

    Отделно ми направи впечетление, че Стрелковите индикатори нещо са полудели. Там има едни тримери , до единия отиват някакво напрежение, а до другия повече. От тримерите нещо не можах да ги регулирам. Тях кое ги командва да са в най-нулево положение. Не можах да проследя кое ги командва. Малко ми е объркана схемата и ще я разглеждам няколко дена да се опознаем.

    За сега друго не се сещам, но ще имам занимавка за доста време напред с тоя мъртвец.
    Поздрави!
    Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
    Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

    Коментар


      #3
      Май сам ще си пиша.

      Явно машинката не е на достатъчно голямо техническо ниво и не си заслужава вниманието

      Питах едни хора и ми препоръчаха за крайни като евтин вариант:

      -2SC5200 / 2SA1943 - http://tpetrov.com/search.php?prod=2SC5200 не са същия корпус, но щом по характеристика стават, монтажа ще го побългаря.

      и по-скъпия, по-надежден, но пълен с ментета:

      -MJ15003/4 - http://tpetrov.com/search.php?prod=MJ15003 и http://tpetrov.com/search.php?s=mj15004
      Така става понякога. Фалшива тревога. Явноо разминаването идва от 60ватовата крушка, която е на първичната. С щепсела директно в контакта на пластинките на колекторите дойдоха 47в от единия край и 46 от другия Смених кондензаторите, че се осъмних в тях с 4700мФ, сега ще си върна оригиналните...

      Така, тръгнах да измервам захранващите напрежения след греца и филтриращите кондензатори, две Роета по 10 000мФ на 50в. Върху С2001 има 44в както си е по схема, върху С2002 има 36в, което е занижение с 8 волта по схема и разликата между двете линии е осезаема.
      Тези напрежения отиват на колекторите на крайните и може би се е получил някакъв дисбаланс и затова двата крайни да са изгоряли.

      Някой може ли да даде съвет от какво се получава тази разлика и кое трябва да се смени.

      Поздрави!
      Click image for larger version

Name:	Филипс-грецове и кондензатори.jpg
Views:	1
Size:	212,7 KB
ID:	2094998

      Click image for larger version

Name:	BD318 Колектор.jpg
Views:	1
Size:	352,4 KB
ID:	2095000Click image for larger version

Name:	BD317  колектор.jpg
Views:	1
Size:	286,4 KB
ID:	2094999
      kluchar написа: Преглед на мнението
      Сам щото много малко хора ще се навият да правят такива ремонти.
      Дори и да разбират от електроника.
      Взимаш работеща техника и това е.
      Коце, въобще не са малко хората разбиращи от НЧУ във фиат форума и от електроника като цяло. Друг е въпроса, колко им се занимава да обясняват едни и същи работи по 1 000 пъти с неясен резултат. Мога да ти кажа със сигурност, че има поне едно десет човека инженери и млади момчета с много завидни постижения на DIY ниво, както и сериозни хора с продукти на световно ниво.

      А за коментара за новата техника е все едно да кажеш да си купуваме нови коли, нови жени ама и те остаряват и те почват да искат ремонт, щото нали за по-евтино от Китай. И новата печка и обувките и дрехите-всичко овехтява и на някои хора им става приятно да се занимават със стари неща.

      Това е ХОБИ, краста, мания,обсесия кой както иска да си го интерпретира. Занимаваш се в свободното си време с нещо, което ти доставя удоволствие, ДОКАТО си слушаш на чисто новия ресийвър з 2К лв, дето за 5 години три пъти ходи до сервиза и преди месец следгаранционно му сменяха HDMI модула, щото ОНКИО заредили всичките си ресийвъри от тва време с чипове с произвидствен дефект-толкова за новото.
      Пък покрай такива хобита човек се запознава с много кадърни и разбрани хора, а не да излезнеш и слушаш и гледаш простотии цял ден по улиците.
      Поздрави!
      Последна редакция от pl4 8rp; 17.09.2017, 21:00. Причина: Прикачане на снимки.
      Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
      Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

      Коментар


        #4
        Сам щото много малко хора ще се навият да правят такива ремонти.
        Дори и да разбират от електроника.
        Взимаш работеща техника и това е.
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          Разкачи крайните стъпала и тогава мери напрежения след филтровите. При такива повреди най-добре да демонтираш платките и да ги измиеш/изсушиш хубаво. Четка, сапун, вана. После огледай за студени спокйки.
          Купи ли вече някакви транзистори? Крайните е собре да са същите или поне в същия корпус. Тошибите, които са ти препоръчали са бързи в сравнение с BD317/8 и може да получиш самовъзбуждане.

          ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

          ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

          Коментар


            #6
            Здрасти Любчо,

            мерси за включването. С удоволствие чета нещата написани от теб в темите за Екселата и вчера точно от твое мнение разбрах същинската разлика между еднополярно и двуполярно захранване На онва момче с българския усилвател доста му помогнахте.
            Помощ за български усилвател стерео 2x35W (не знам какъв модел е)


            Поствам направо мнението на човека, който ми препоръча какви аналози да ползвам:
            НЯКОЙ написа:
            Здравей.
            Такива оригинални нямат намиране по магазини и да са истински при това.
            Принципно усилвателя ще си свири с каквито и да сложиш други.
            Ако ще слагаш други е добре се сменят и четирите за да свирят еднакво каналите после.
            Не е проблем да сложиш и в друг корпус, но нека си останат ТО-3 метални, издържат до 200 градуса, докато пластмасовите до 130-150 максимум.
            Защо не е сработила защитата щом има 35 волта в изхода?
            Тези релета нали са защита, макар че не съм виждал да се ползват такива във Филипс.
            Оригиналните крайни транзистори са с доста ниска бета '25, от което идва и типичната за Филипс мека свирня.
            Може да сложиш
            MJ15003 - Complementary Silicon Power Transistors ,
            но въпроса е да са истински, защото не са и евтини.
            В краен случай слагай класическите 2sc5200 и обратният му и газ, те поне са по 3лв.
            Ако решиш да слагаш такива, ще ти обясня по какво се познават оригиналните
            Днес най-вероятно ще прегледам още веднъж каквото мога и ще направя списък на елементите за смяна. Реших да ида до Квазер и най-вероятно ще взема MJ15003/4 две двойки. Отделно тримерите-общо са 5, всички сейфите резистори +тези, които са видимо овъглени, всички електролити около 40бр, трябват и нови подложки за транзисторите ТО-3, нов охладител за драйверния, който е изкъртен и въобще го няма на платката. Отделно по предусилвателя има един BD140, на който измерих на всички крачета по 33 волта и сигурно е окъсил, а оттам вече какво е повлякъл не се знае. Затова ще взема и по няколко бройки от всички BC-та, които са по схемата-за всеки случай.
            Развали ми се вакумната помпичка и нямах възможност нищо да разпоя, сега ще взема нова и ще почна да разделям платките и кабелите им. Едвам свалих крайните за тестове, повечето калай си остана по платката.
            Смятам да заменя осветлението на индикаторите с диодна лента. До там са 6 волта АС, аз ще взема регулируем стабилизатор 3-30 волта, който ще изправи напрежението до около 8 волта, според сметките ми и ще сложа лента на 12в ДС. Или малък Грец с един кондензатор 470-1000 мФ на 16в. Ще питам консултанте в магазина за подходящо решение, че това не е толкова наложително да стане.

            Отделно смятам да сложа и предпазител на първичната намотка на трафа, че нещо не видях да има, ни по схема ни вътре. Отзад пише 280 вата и вече ми препоръчаха да сложа предпазител поне 2А. Само ще купя гнездо и ще му направя една дупка за монтаж близо до копчето за пускане.

            Друго за сега не се сещам. Като монтирам крайните и предкрайните, сменя резисторите и част от кондензаторите, ще направя една проба през лампа и дано няма някой по-дълбок проблем, а да остане само настройката на тока на покой и някои по-дребни неща. Не съм измервал все още емитерните резистори на крайните. Ама те май не прекъсват при проблем или се бъркам? Сега ще пробвам да видя как са- май са 0.24ома 3 вата керамични.

            Това се сещам за сега, ако някой има някакви идеи или нещо в плана му се вижда нередно да заповяда с предложения.

            Любчо, още веднъж благодаря за включването,
            поздрави!

            Допълнение от днес 18/09 16:25

            Любчо мерси много за изчерпателните сметки и нформацията.
            Само хоби ми е цялата занимавка. виждам, че си писал малко след като тръгнах за Пловдив и вече бях до Квазера. купих там каквото имаха и каквото ми препоръчаха като аналози. Сега вече ще мога да почна да правя леки проби, след замяна на някои елементи и дано няма много ПУШЕК
            Очертава се да стане един много Ровен усилвател, но какво да се прави. Някои от стойностите са нестандартни и ги свалях от сервизното, а по платката не знам какви са всъщност. Най-фрапантното е, че нямаха 56 ома резистор, а 51 силно се надявам тея 5 ома разлика да не окажат влияние там където са. Другото е че завишихме някои стойности на кондензатори от 6,8 на 10 мФ и от 15 на 22. Големите за сега ги оставям както са си. Капацитет метъра показва 11 500 мФ, но си изгорих всичкомера и не знам ЕСР-а как е, но ако всичк тръгне и няма проблеми тях мога да ги сменя по всяко време с 4 по 4700мФ примерно.

            В комет дълго и нашироко разглеждах, имат много хубава разборка на латалога, но в корпус ТО-3 видях, че имат само 2Н3055 май.
            Предпочетох да взема всичко накуп от едно място за улеснение. Въпроса беше да ида лично до Квазер в Плодив или от ТПетров-Стара Загора да поръчам по нета. В крайна сметка се спрях на Квазера, заради това, че има човек срещу теб, нал продавач-КОНСУЛТАНТ. Понякога в Тпетров ти се обаждат, че няма наличност и заради един резистор 22 ома не може да почнеш работа, а трябва да го вземеш отнякъде. А в моя град няма магазин за такива части и трябва да ходя до Пловдив или от нета. Ама днеска един резистор, утре един транзистор. Объркаш поляритета на някой кондензатор-вземе че гръмне, ай пак. Та сега взех по 2-3 резистора в повече и дублирах БД-та по две за всеки случай. Кондензатори си взех точно, на платка е маркиран къде е +.
            Ако стане нещо ще се разходя до Пловдив пак или онлайн от Комета.

            Ще споделя резултата, какъвто и да е той-положителен и опушен. Сагата тепърва започва, както се казва
            Click image for larger version

Name:	Части 60лв..jpg
Views:	1
Size:	352,9 KB
ID:	2095002
            Последна редакция от pl4 8rp; 18.09.2017, 17:37. Причина: Допълнение.
            Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
            Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

            Коментар


              #7
              Общо взето ти е обяснил добре човека. Най-добре е TO3 корпус защото държат повече на бой.
              Вземи MJ15003/4 от КСП. В Квазер съм чувал, че има ментета. Точно заради това не съм пазарувал от тях никога!

              Ако няма такива може да питаш за MJ21193/MJ21194, 2T7042/2T7043, 2N3773/2N6609, 2N5629/2N5630, може да пробваш и с KD607/KD617 пак ще стане.
              Търси крайни с минимално Uce=80/100V, ft=1/3MHz, hfe=>x25(aко има). Първите ги има със сигурност в КСП, взимал съм и са читави, на моторола.
              Претърси всички други транзистори за изгорели (със сигурност ще има) и там ще се намерят заместители, ако ги няма на пазара. Мери ги след като ги демонитраш, а не под напрежение и докато са запоени на платката! Имаш възможност да си направиш списък само на елементите, които са проблемни в сайта на комет и да си поръчаш да ти ги опаковат само тях. Няма нужда да се презапасяваш с части, ако не ти е основна работа, а само хоби.

              Виж добре стойностите на резисторите и ги смени със същите от комет. Може карбонови (въглеводородни) или металоксид (сини).

              Подложки TO3 има в comet - https://store.comet.bg/Catalogue/Product/7611/

              За осветление и един светодиод ще стигне 6V AC след изправител и филтрация стават 6*1,41=8.46V DC, а за да свети един светодиод с 15мА (достатъчно е и няма да изгори бързо) му трябва сериен резистор 8,46-3,2/0,015=350Ohm. Може да сложиш и сегмент, но вместо да повишаваш напрежението от 6V на 12V, може да намалиш високото от 44V на 12V, само с един резистор. По елегантно става Резистора ще е със стойност R=44-3,2/0,015=2.7kOhm, ако високото напревжение е 44V и мощност Presistor=(44-3,2)*0,015=0.612W (ще вземеш 1W мощност или 2W за да не грее излишно) https://store.comet.bg/Catalogue/Product/6900/

              Предпазителя на първичната намотка на трансформатора пази него самия, ако стане проблем да не се запали. Добре е да има и трябва да се сметне с такъв номинален ток, че да издържи максималната дълговременно-консумирана мощност +40% запас. т.е. при 280W ти трябва за ток (280/230)*1,4=1.7A (2A също ще свърши работа).

              Емитерните често прекъсват когато горят крайните. Провери ги и ги смени с нови има в комет 0,22ома/5W. https://store.comet.bg/Catalogue/Product/25932/ (провери за наличност, че излизат 0бр.), ако не търси в елимекс.

              Почисти, смени всички чарколяци и тогава тествай!
              Последна редакция от Lyubcho88; 18.09.2017, 14:30.

              ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

              ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

              Коментар


                #8
                MJ15003/04

                http://www.vintageshifi.com/repertoi...ice-Manual.pdf

                И така, днес смених всички елементи-двойна проверка за мустаци, капки и някакви допряни крачета. Сглобих охладителя и наредих крайните. Прекръстих се два пъти и пуснах през 60ватова крушка.

                Ииии греда... разбира се, кво друго да се очаква. Крушката свети с цялата си прелест.
                Оттам взех един по един да махам предпазителите(2), през които се захранват крайните стъпала и на едното рамо изгасна крушката. После понатиснах предпазителя в гнездото и нещата поутихнаха, но явно цената е да умре единия краен. Измерих напреженията и на Б-Е-К цялото захранващо напрежение, оттам и до предкрайнете. Свалих пак единия краен, че още на платката зумера взе да пищи в права и обратна посока и така-умрял. Дали не е устискал, дали от друго...демек менте, както и Любчо каза-Квазера са със съмнителен призход и качество. Отворих да се види какво има вътре, пък който разбира ще каже.
                Не изключвам и моя грешка, макар много се постарах да прегледам всички елементи и на измеря напреженията преди да сложа крайните. Доста имервания паднаха, докато закача радиатора, че тежи 5 кила и трудно се обръща тоя китук.

                По схемата се получава, че резистор №3511 470 ома много взе да загрява, двата емитерни, и на BD 139, BD 140 цъфнаха захранващите напрежение от 44 волта. Взех да проследявам от къде идват, ми от колектора на MJ15004 (№6508 BD 31осем), през Б и Е и в тях. Бати и работата. Ни предпазител падна, ни крушката помогна, ни резистор, ни нищо.
                Предкрайните и тях ги свалих- на масата уж са здрави. Измервам на диод и зумер с мултицета и няма пълни къси.

                http://www.vintageshifi.com/repertoi...ice-Manual.pdf

                Сега разглеждам из нета за FAKE transistors и май се оказва, че съм се предоверил и не проверих, дали "новите" парчета са в ред. Сега като разгледах снимките на отворени транзистори, веднага ми прави впечетление как са устроени. А именно К е на желязото на транзистора и гърба на кристала, а Б-К са двата терминала. На тоя се вижда, че двете жички са наедно в Б и к, а третата е Е, образно казано. Ако го бях цъкнал с мутицета веднага щеше да си покаже, че има нещо гнило. Сега вече не мога и рекламация да искам, а само да им спомена мамата на китайците! Поне така си мисля, а може и да нормално и нещо да друго да е втасало.
                Click image for larger version

Name:	MJ15004.jpg
Views:	1
Size:	242,4 KB
ID:	2095007Click image for larger version

Name:	Захранване.jpg
Views:	1
Size:	238,5 KB
ID:	2095008
                Последна редакция от pl4 8rp; 20.09.2017, 00:53. Причина: Правописни грешки и неточности.
                Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                Коментар


                  #9
                  Мисля че не си подходил правилно. Първо трябваше да го подкараш, после да подобряваш щото сега със всичките сменени елементи не знаеш къде е грешката.

                  Първо захранването:
                  Защо имаш 36в на едното рамо и 44в на другото. С превключвателя sk13 освен че превключваш колоните, превключваш и захранването. Стойностите оградени с елипса за позиция mfp+A+B. Значи на вторичните на трансформатора трябва да имаш :
                  между 5 и 14 и съответно 12 и 7.10 - по 27в променливо
                  съответно между 5 и 15 както и 9 и 12 - по 33в променливо

                  следователно след греца в единия случай ще имаш 36в дц на рамо, в другия ще е 44в дц на рамо. Значи при тебе превключвателя не превключва едната първична.
                  Бушон допълнителен не слагай, има достатъчно. Купи ли резистори предпазители - те са до определена мощност, след което прекъсват като предпазител. Ако не си взел точната стойност, по-добре ги замени с обикновени.

                  Следваща стъпка е да разкачиш крайните стъпала, след което да измериш захранващите напрежения по цялата схема /без крайните естествено/
                  После пускаш една синусоида на входа и гледаш пътя на сигнала и проследяваш - вход, селектор, тонкоректор, предусилвател. Като го докараш да е добре навсякъде, тогава ще правиш крайните. Имаш едни прекъснати пътеки. Трябва да разбереш защо са го направили така.

                  Коментар


                    #10
                    Здравейте Колев

                    Здрасти Колев,

                    винаги се радвам, когато се включвате в дискусиите, защото обяснявате много ясно и разбрано.

                    Ще препрочета мнението ти няколко пъти и ще направя измервания по напасинато от теб, че на пръв прочит не мога да го осмисля както трябва и ще погледна схемата и трафа, за кои точно изводи става въпрос. Ще напрая тези измервания и ще пусна пост с техническа насоченест какво съм измерил.

                    Така малко допълнение от момента.

                    Оказва се, че май единия филтриращ под напрежение има отечка. На Греца като измервах между + и - на постоянното ДС на зумер взе да пищи продължително без да спре. С единия предпазител махнат, който отива към колекторите на два от крайните, пак имаше напрежение на тях, тоест през единия предпазител минаваше напрежение и за четирите. Смених пак с един стар 4700мФ филтриращ за проба и нещата сега са: без единия предпазител на два от келекторите има,2.5в, на другите с колекторите си отива към 44в сигурно се получава някакво изравнително напрежение.

                    Пътечките бяха прекъснати към колекторите на три от крайните 44 волта.
                    Разликата в показанията явно се е дължала, че правя всички измервания през лампа и като включих директно в контакта си се изравниха.

                    В другия форум, Тарамбуката някъде беше писал за филтровите кондензатори, но аз ги мерих по капацитет и са по 11 500 и двата, но явно единия пробива или не филтрира достатъчно.

                    Сега съм махнал двата крайни, да подкарам поне единия канал, то и без това единия го прецаках... Измерих в изхода в единия канал 56мВ, а в другия, 150мВ. Не можах да се ориентирам, дали може да се регулира офсета отнякъде. Там на входящата част има три тример-потенциометри, но все още се мъча да подкарам другото, та за сега не съм му обърнал особено внимание.

                    За елементите- направих списък и в крайна сметка взех каквото ми дадоха. В "Квазер" и без друго нямаше голям избор. После пък като взех да сменям елементите се оказа, че примерно дават предпазител-резистор 470 ома в таблицата, на принципната схема е отбелязан 130, а на платката е нещо друго. Но аз извадих данните от принципната схема, пък което е вярно.

                    Самито/е реле/та по начало бяха с извадени капачета и мушнати между контактните пластини, а сега аз сложих едно картонче, че или не работят релета или защита ги спира. В ръководството пише за някакви резистори 220 и 270к м/у някакви кондензатори и Т.1 на трафа за да цъкне релето. Но да отвори изхода или за друго не ми е хич ясно? Не ми е ясно и как трябва да сработи изхода? С време-закъснение както си е по принцип, ако не засече да кажем 2в ДС или по друг начин?
                    Продължавам наново с измерванията, сега с другия кондензатор, ще видя до къде ще я докарам.

                    Тук нямам приятели, които да са любители или да разбират повече от електроника и така малко през екрана е по-трудничко, но пък тръпката си я има и се радвам, че се отзовавате.

                    Усилвателя беше и все още е в окаяно състояние. Мислех, че само му е станало нещо и са го оставили до някой контейнер, но някой е ровил преди мен. Не е много, но още не ми побира главата, защо механично са блокирали релетата да са постоянни залепнали и да пускат всичко в изхода, а са прекъснали напрежението към колекторите. На три по-точно. Продавача беше написал "при пробата си изгорих пробния говорител", което само по себе си няма голяма логика, но след сваляне на капака стана ясно

                    Поздрави.

                    Още малко допълнение преди да почна с измерванията.
                    та казах, че механично включих релетата и в единя край излезнаха 150мВ офсет, в другия 56мВ.
                    Боцнах едни слушалки и пуснах през телефона във вход AUX. Звук има-нееясен и слаб, но ей-звук.
                    Закачих един пробен автомобилен говорител 4ома в изхода отзад. Звука отново слаб и размазан. Индикатора отчита. Корекциите работят и -20Db.
                    Ако разбирам правилно тока на покой трябва да е 25мВ между двата емитерни резистора по схема ги дават 3505 и 3507 . В момента май са около 1,5мВ но с тримера 1Килоом ли се регулират?
                    Момент, момент че пиша ама не гледам...То 3527 е 1К тримера. Така вече е точно. Пада на напрежение над 3505 и 3507 трябва да е 25мВ и би трябвало да се регулира чрез 1К 3527? Ако разбирам правилно ?
                    Click image for larger version

Name:	DC offset и ток на покой.jpg
Views:	2
Size:	296,3 KB
ID:	2095010
                    Последна редакция от pl4 8rp; 20.09.2017, 15:00. Причина: Осмисляне на написаното.
                    Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                    Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                    Коментар


                      #11
                      Две крачки Напред, една Назад- продължавам дискусията за тоя 'убавец

                      http://www.vintageshifi.com/repertoi...ice-Manual.pdf Първо схемата естествено

                      Добър ден колеги и съфорумци,

                      първо да благодаря на всички за оказаното съдействие. Все пак пътя на познанието е дълъг и трънлив, но...

                      Докарах я то тук:

                      https://www.vbox7.com/play:607054792c

                      Много се моля на някой, който може да разчита схемите, да ми подскаже защо релетата не се задействат и кое ги възпира.
                      Въобще целия принцип на действие на тея/тая схеми за защита.

                      И аз се принудих да сложа едно картонче между контактите та да мога да тествам.

                      Офсета:

                      -канал с крайни- 150мВ
                      -канал без крайни- 60мВ.
                      В тая схема, тока на покой на крайните ли е или на драйверните? В аудиоклуба изчетох толкова теми, но с четеното все повече се обърквам от всичките разновидности на конкретни решения.

                      Тока на покой, ако разбирам правино от сервизното:

                      " с помощта на тример 3523/3527 нагласете пада на напрежение между емитерните резистори 3505/3507 и 3506/3508 да е 50мВ" ? Вчера два часа ръчкам, измервам резистори, пътечки и на тези резистори пада е 1мВ, тримерите ги смених с нови 1К. Нагласих да са в средата или да показват между кражетата 600 ома.

                      Сега единия канал засвири с MJ15003/04.
                      За съжаление в другия канал стана проблем със слагането на тези крайни транзистори, които се оказаха явно ментета и единия или изгоря или поначало Б-Е или два от трите изводите са били свързани в една точка на късо и лампата светна. Преди да ги сложа измерих каво има на Б-Е, където трябва да стоят, по 0,6мв. Макар на Е да го дават 0в. и нямаше проблем с консумацията на ток в покой. Без крайни на мястото на предпазители 1502 и 1503 с последователно свързан уред ми показа около 15-20 мВ с лека разлика между тях.

                      Та сега искам да разбера тая защита как действа?

                      Свалих и двете релета, изчистих ги с контактен спрей и проверих за прекъсвания или механични дефекти. Проверих всичко ли си отива както е според схемата.
                      Сега на релетата измервам само 5,6в АС от трафа. Никакво напрежение от 2-3волта право не се вижда там. През тея релета върви и цялото пускане на усилвателя. Като ги бях свалил оня ден да пробвам без тях, една-две намотки на трафа въобще не захапаха. Светеше само лампичката на стрелковите индикатори, даже и червения диод над копчето за включване не захапа.

                      За сега това, пък утре-другиден ще ида да купя пак крайни, да видя и другия канал ще захапе ли криво-ляво.

                      В момента без крайни, на слушалки и на говорител свири, но много тихо. Може би само на предкрайни?

                      Поздрави
                      http://www.vintageshifi.com/repertoi...ice-Manual.pdf и за последно
                      Click image for larger version

Name:	Схема релета.jpg
Views:	1
Size:	311,6 KB
ID:	2095015Click image for larger version

Name:	DC offset и ток на покой.jpg
Views:	2
Size:	296,3 KB
ID:	2095016
                      Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                      Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                      Коментар


                        #12
                        Съвсем набързо погледнато-
                        намотките на релетата са означени 1053 (re-b) и 1052 (re-a) - на схемата под стрелковите индикатори и слушалките са. Когато превключвателя sk 13 е в определената позиция, намотките се захранват с 44в на пин 14 за re-b и пин 13 за re-a (през предпазни резистори). Другите им 2 извода са свързани заедно и отиват на транзистор 6434 (bc337) който е ключа. Когато той се задейства, дърпа двата края на към нула. Значи за да ти се задействат релетата първо трябва sk 13 да е на позиция , после да имаш 44 волта от едната страна и после транзистор 6434 да даде 0 волта на точка с532. Ако тоя транзистор не дърпа към 0 волта, проверяваш групичката пред него и електролитните кондензатори. Това мисля е таймера - 6431,6432,2431,6433.....

                        Коментар


                          #13
                          И така, след два месеца сме пак под кривата круша.

                          http://www.vintageshifi.com/repertoi...ice-Manual.pdf Цялата схема

                          В крайна сметка го носих на майстор, не един ми двама...

                          Е, и нищо. Големи приказки, за двайс минути ги опраям, с поглед ги опраям. После,"аз за тоя усилвател три дена няма да си губя", "конструкцията му кекава, нисък клас бил", "не си заслужавал времето", "ровен бил"...

                          Оф, бати и хората. Поема ангажимент, после от 100 кладенеца вода ти носи. Тоя едия накрая изгорил единия краен, обажда ми се и вика, "ела някой ден, ма ми донеси и един краен, че стана малко грешка".

                          Айде оттам ми паднаха кепенците
                          , под мишницата и у дома. За компенсация ми подари една книга да съм се самообогатявал и сам да са мъча. Има и един монтански "майстор" на тая вълна- с нисък клас машини не се занимавал. Ми нисък-висок, квот струва си плащам. Време нямал, един месец напред зает бил. Викам му "с картончета сномерче не работи ли, да си запиша час предварително, че след месец ако ти пиша сигурно отговора ще е същия", а не той не работел така, ами да си жив и здрав.

                          Та продължавам сам, докъдето мога. Ще стане рано или късно, все ще стане по един или друг начин.

                          Та сега по същество.

                          Единия канал ми заявиха, че е готов със сигурност. От тримера за тока на покой се регулирал. Единия майстор ми показа, как като е през лампа и върти тримера лампата свети и намаля според накъде въртиш.

                          На другия канал все още не може да се регулира тока на покой, като ми заявиха, че има "някъде" проблем, ама изгорил единия краен и искал да го смени за да продължи. Аз тоя майстер на късия разказ го намерих на 100км от вкъщи щот в нета има само суперлативи, ама да ходя всяка седмица да му нося по един два елемента, при положение, че сме се разбрали, че зор не давам стига да го оправи и колкото струва-давам. Отгоре навсичко оправя и други неща, не може ли да сети сам да си направи групова поръчка, а пък и елимекса му е на 15 мин с колата. Желание липсва явно.

                          И така, направих някои измервания според "здравия" канал, че на звук не съм го пробвал още.
                          Така де, забравих да спомена, че първия майстор ми каза, че аз нищо не съм бил направил и даже и звук да излизал отзад, щом тока на покой не се регулирал при претоварване щял пак да изпука и стъпалото не било в режим, абе космически технологии.

                          Оказва се, че на базата на единия краен има много ниско преднапрежение. Останалите три са в норма според написаното на схемата. Та по нея трябва да е 0,5В на базата а е около 90-100мВ или още по-ниско на крайния вече. Тръгнах назад по веригата и установих, че има един резистор 3К, на който от единя край има 1,5В а от другия излиза това ниско напрежение. На другия канал е 1,65в и излиза каквото трябва. Мога ли да съдя, че резистора е дефектирал и с подмяната му ще настъпят някакви положителни промени или съм на грешен път?

                          Ще прикача изрезки от схемата на крайно стъпало и очертано за какво говоря за по-голяма яснота.
                          На предрайверния транзистор 6502 ВС548 на базата има много малко преднапрежение/споменатото вече 100мВ/, на К е както си трябва-1.2В. Оттам до първия БД140 -6416 отива некоректно напрежение и измервам некоректни напрежения и на транзистори 6506 и 6510.

                          Според тези описания правилно ли съм се ориентирал към дефектирал р-р 3430 3К ?

                          Ще се радвам, да се вклчите с някакви съвети как да продължа по-натам пък дано стане. Иначе пак трябва да търся някой мастер дет два месеца да му бае на тоя усилвател.

                          http://www.vintageshifi.com/repertoi...ice-Manual.pdf Цялата схема.

                          Click image for larger version

Name:	Напрежения 1.jpg
Views:	1
Size:	253,6 KB
ID:	2095171Click image for larger version

Name:	Напрежения.jpg
Views:	1
Size:	247,9 KB
ID:	2095172
                          Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                          Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                          Коментар


                            #14
                            Сваляш резистора и го мериш. Ако се окаже здрав, а след него напрежението е ниско, значи пада на напрежение в резистора е голям. От което следва че след него харчи ток някъде. Трябва да намериш откъде "изтича" тока. Много често се сблъсквам с подобни проблеми при линейните стабилизатори-харчи ток след стабилизатора и го вкарва в защитен режим. Обикновено причините са две-комшулук между писти или ликажен кондензатор.
                            Dacia Duster 1.6 4WD

                            Коментар


                              #15
                              Мерси Иво, винаги си много полезен в дискусиите. Мерси

                              Целия му проблем на тоя усилвател, е че крайното стъпало е наредено на дъното и отделно бодната една вертикална платка, ама не е на слот, а се запояват към 15-20 крачета. И за всеки елемент, който искаш да провериш се сваля. Отзад няма място за измервания и след толкова сваляния вече пистите са повдигнати.

                              Иначе свалих я пак тая платка, разпоих резистора и на уреда ми показва 2,98К, което според мен си е в норма. Пада на напрежение в двата му края не го запомних, но го проверих.

                              Колкото и да я гледам тая схема от резистора отива в базата на БЦ548 /6502/ и има байпас на тримера за настройка на тока на покой и р-р 680 ома. Освен да сваля назад каквото има и да почвам елемент по елемент да проверявам какво се случва. Уф, от емитера натам става гора от елементи.
                              Електролитните кондензатори са сменени, има едни керамични в нано фаради, те не знам пробиват ли...Най-вероятно, ако им дойде повече напрежение.

                              Мерси Иво, ще ровя

                              Ако всичко е, както казваш, като гледам схемата, или е залепнал тример или е пробил транзистора. Другаде не виждам откъде може да ти бяга тока в тоя клон на веригата.
                              Подмених БЦ548 и тримера- промяня нямаше. Подмених и БЦ449 /6414/ с бц639 и там станаха едни промени. Мисля, че тоя ВС449 е нещо тръгнал. Само единия от крайните неще да влезне в норми. Ама и той всичко е извън всякакви режими. Сам няма да мога да се оправя, ама и почвам да осъзнавам, че е кауза пердута. Като му драснах чертата-45лв покупна и доставка, един път части-крайни, предкрайни, резистори и кондензатори, помпичка и още някои неща-60 кинта, после изгоря един краен-пак взех една двойка и БЦ-та, БД-та, паста, подложки-20 лв. Вчера пак двайска с още една двойка транзистори и нови филтриращи.
                              Два пъти разходка по 230км до майсторя за нищо, и няколко до Пловдив, че в наше село магазин за ел. елементи няма. Колко станаха-бая за той кошник.

                              Затворих му капака и утре като за последно ще ида до селския ТВ техник Владо Шанса, да го питам дали ще има шанс да го оправи за 20-30 лв. В крайна сметка се иска малко отдаденост и части под ръка. Знанията ясно, че са на първо място. Ама според мен се иска търпение и желание от човек дето разбира. Според мен вече сме много близо до края на Дунава, ама не мога.

                              Считам въпроса за изчерпан и приключвам темата .

                              Поздрави и мерси за помощта на Иво, Колев и Любчо.
                              Последна редакция от pl4 8rp; 24.11.2017, 23:56. Причина: Грохнагх, съсипа ме тоя дръгел :(
                              Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                              Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                              Коментар

                              Working...
                              X