Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спират от движение колите без катализатори

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Спират от движение колите без катализатори

    Колеги какво мислите по въпроса-дали с това ще се подобри чистотата на въздуха или някой иска да изкупи старите автомобили или някой има за продаване катализатори.
    Стило 1.9 JTD 115 к.с.5 вр.2001 г.

    #2
    Ще спират те... нищо не могат да спрат. Вероятно на хартия ще се вземат някакви мерки. Как реално си го представяш да стане това, като 90% от колите са над 10 год? А извън София, може и 98% да са над 10 годишни.... От тези коли, повечето са без катализатори, а колко държавни институции, градски транспорт и т.н. са с Чавдари още, те какво правят?
    Едно голямо сапунисване е това, че голямото замърсяване идва от колите. Дори официалното инфо го доказва:
    http://www.economy.bg/bulgaria/view/...-e-naj-mrysen-
    Сигурно в Г. Оряховица има повече коли, отколкото в Сф... Идеята е да се вземат някакви кинти, но няма как да спрат колите от движение, защото едно, че стане бунт, второ кой ще купува горива, данъци, винетки, глоби....
    Нито пък могат да спрат хората да се отопляват на дърва и въглища, не и докато няма достъпен начин на отопление.
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Мисля, че някой глупав чиновник се е напънал в опит да се хареса. Това няма как да се случи по множество причини. Бих го приел, ако е дългосрочна програма, започваща със строг технически контрол на колите нов внос. Също така е задължително да се обърне внимание (в смисъл контрол и тормоз) на изкупвачите на катализатори, защото най-често става дума за крадени такива, както и за свалени безпричинно, още преди колите нов внос да се озоват в автокъщите.
      Последна редакция от snake; 28.06.2017, 12:41.
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #4
        То да са 100 200 коли да се спират
        А то са поне 1/3 от всички.
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          Дъвкан е този въпрос. Това са напъни на случайни хора получили власт и възможност да чертаят "бъдеще", при това без визия за днес и тотална дистанцираност от
          живота на днешния българин. Хора, които в стремежа си сляпо да изпълняват "директиви" от западния Юръп, с охота свалят гащите си на букаи и застиват с лапички и изплезен език, като циркови кученца пред
          поредния "порцеланов" чиновник от Брюксел...
          A17DTС/S
          Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

          Коментар


            #6
            Запада нарочно ни бута да взимаме техните нови коли
            Въпреки че досега те ни даваха остарелите коли .Защо не ги претопяват там а ги карат тук.
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              Едно време първо щяха да спират двутактовите машини. Вчера едно Траби така се изряза на светофара, че ми изпълни душата.

              По-добре да си оправим данъчната система. Не е нормално на кола Евро-5 данъкът и да е 15 пъти по-висок от този на 20-годишно дизелово кюмбе. Но пак ще стане революция, защото колите, покриващи новите стандарти са една малка част от автопарка. А какво покриват наистина - Бог знае. Всекидневно виждам 3-4-5 годишни коли, които пушат и миришат, а всички знаем как се минава през газ-анализатора при ГТП.

              Наличието на катализатор нищо не означава. Моят е забит и стои някъде в гаража. Ще го избуша с една щанга, ще го монтирам и ще си е там (корубата). Ако при ГТП не се осъществява реално измерване на газовете, както се случва примерно в Германия - нищо. Ако си покривам нормите за колата без значение дали има или няма катализатор, DPF и пр. - спират ме от движение докато не си оправя кюмбето. Затягат това изискване, след което данъкът на старите мотори става по-висок от този на новите, а не както е сега (на обратно) и ставаме като белите държави. Сега в момента караме на социалната система "Като имаш пари да си купиш нова кола, имаш пари да и плащаш данъка". Па бай Герге нека си пърди и смърди с Вартбурга и да плаща данък 15 лева.

              П.С. Мога да ви кажа поне 3 места в София, където ще минете не без катализатор, не без спирачки, не без талони, а без кола изобщо.

              Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

              Коментар


                #8
                Караме на социалната система, щото се налага. Да направят данъка наобратно е практически същото, като да ги забранят изобщо.
                Същото е и с дървата и въглищата. Много му се иска на някого да мъкне дърва и въглища по нощите, вместо да си врътне подовото на къщата, ама мъкнат хората, а подовото стои невключвано от десетилетие...
                браво 1,6/90 - 09 г.

                Коментар


                  #9
                  Те хубаво ще спират колите без катализатори, но пак (за пореден път) никой не споменава нищо за газовите такива, които са поне 3/4 от бензиновите без катализатори...

                  За старите (и не много стари) нафтови, които пушат като стар Икарус, или тези бензинки, дето смърдят повече на горяло масло отколкото на газове - трябва да се спрат. Не мога да разбера защо и как минават такива на ГТП. Самите преглеждащи ръгат сондата на загасен двигател и даже не искат да почерпиш, за да те пуснат...

                  Коментар


                    #10
                    Стига си ги подсещал за газовите че едно време имаше такса 400 лв
                    И като не бълват вредни газове що не поощряват такива коли както тези на ток.
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар


                      #11
                      Ако щеш вярвай, ама първия път като ръгнаха сондата на Бравата, направо изпитах чувството, че я обезчестяват пред очите ми .
                      Толкова се стресирах, че спрях да ходя там.
                      Сега с Бравото пак там минах, щото прегледът си е истински.
                      браво 1,6/90 - 09 г.

                      Коментар


                        #12
                        В крайна сметка автомобилът е малко или много лукс. Като нямаш средства да караш изряден такъв, не караш и ходиш с градския. Всеки трети купил един таралясник за 1000 лева и кара ли кара. Кой чади, кой няма спирачки, кой няма светлини, кой изгнил до последната ламарина. И докато тези се толерират анархията ще е пълна, местата пред блоковете ще са кът, улиците ще са фул. С катализатор или не 20-годишният двигател на 500,000 км. е замърсител. А такива се продават и карат на кило.

                        Гледам разни пишлегари и пишлегарки, оня ден взели книжка, купили им по един строшен барутник (щото нали то и без това ще я дотроши) и ги пуснали по пътищата и те да се пънат и да чадят. Защото те без коли не можели да ходят на училище. И от тук започва нулевата отговорност към това да караш и поддържаш автомобил.

                        Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                        Коментар


                          #13
                          Чисто технически наличието или липсата на катализатор не могат да бъдат установени със сигурност, докато не се свали генерацията.
                          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                          Коментар


                            #14
                            Чисто технически наличието или липсата на катализатор не могат да бъдат установени със сигурност, докато не се свали генерацията.

                            Единственото смислено нещо, което може да се направи в тази насока, е да се затегне контрола към пунктовете за ГТП и измерването на емисии.
                            При един по-сериозен контрол аз с моята стара печка може и да не мина, макар че до сега никога не са ми казвали нещо за газовете.....а винаги питам. И при такова положение ще имам една добра причина да сменя автомобила.

                            Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                            Коментар


                              #15
                              Аз мисля, че трябват не забрани, а просто затягане на режима на техническите прегледи. Няма значение на колко години е колата, има си изискуеми по закон норми за замърсяване, ако не се вписва-спира се от движение. И трябва проверката да е фактическа, а не по документи. Защото много често в документите пише едно, а реалността е друга. Много хора премахват DPF, катализатори, ремапват, сменят турбо, сменят инжектори и горивни помпи... И накрая само по документи колата си остава ЕВРО4, 5 или 6, а реално замърсява като дърт Икарус. Според мен трябва да се забранят всякакви интервенции за повишаване на мощността. Защото не е справедливо аз да имам автомобил 105к.с. и да плащам 120лв данък, а някой да кара автомобил с 300к.с. и да плаща същата сума, само защото заводски колата била също 105к.с. Трябва да се прекратят тия свободни съчинения с "чипосване", "тунинговане" и прочие. И като ще е водеща екологията, да се облекчат максимално собствениците на автомобили на алтернативни горива. Един автомобил на газ или метан замърсява много по-малко. Трябва да се премахне данъка за такива коли и да се въведат законови облекчения за собствениците им. Само че нашите управляващи се движат в обратна посока. Те усложняват живота на всички, притежаващи газифицирани автомобили. Последната простотия в тази насока беше въвеждането на регистрация на газовата уредба в талона на колата.
                              Dacia Duster 1.6 4WD

                              Коментар

                              Working...
                              X