Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Българското образование

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Не хваля предишната форма на образование.
    Темата е за сегашната! За пореден път повтарям.
    Хайде да видим можем ли да останем поне два поста в настоящето.

    Еле, ти пък откъде знаеш, че не проявявам активна гражданска позиция и не правя нищо по въпроса? Не съди за другите по себе си. Това, че съм отворил такава тема е не, за да се вайкам, а за да обърна внимание на обществото доколкото такова е останало в България. Имам предвид в истинския му смисъл.

    И не говоря празни приказки подтикнат от някаква си статия например.
    Родителите ми са учители и може би имам някакви преки наблюдения ?
    И понеже прочетох някъде в мненията любима фраза - че учителите били виновни, защото били длъжни искам да направя едно уточнение - длъжно е и семейството да се грижи за възпитанието и образованието на детето.

    В днешни времена се получава следната нелепа ситуация:
    1. Семейството обикновено не изпълнява своята функция пълноценно. Трагичното е, че в повечето случаи семейството се грижи единствено за физическото оцеляване на индивида.
    2. Образователната ни система е трагична
    3. Много от учителите са демотивирани поради горните два факта и вече нямат желание за борба с "вятърните мелници" . Освен това млади хора на тяхно място...няма. Никой не иска да си къса нервите и да се бори за каузата за невероятното възнаграждение от 500 лева...в най-добрия случай.


    И се оказва в крайна сметка, че няма никакви предпоставки за добро образование в България.
    Въпросът е какво прави българският гражданин и интересува ли го бъдещето на децата ?
    Потретвам - темата не е за оплакване, обсъждане на предишни или сегашната политическа ситуация, търсене на виновни или изтъкване на заслуги. Аз не искам да се изтъквам или да обвинявам. Искам да дискутираме и да стигнем до реални решения.

    Главната цел на темата е състоянието на българското образование и какво можем да направим.
    Истински решения, а не популистки или дейност на хартия. На такива сме се нагледали всички.

    Пиша последните редове, защото повечето колеги "едно си знаят - едно си баят"
    Последна редакция от Слав; 06.04.2017, 09:16.
    == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

    На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

    Коментар


      #17
      Сори за офтопика, ама тази тема се оказва изключително полезна - за пръв път успявам да прочета нещо написано от Ключаря без да зацикля дори за секунда!
      Ключарю
      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

      Коментар


        #18
        Проблемът е системен, семейството е част от системата на обществото и в този смисъл, то не може да бъде независимо от нея. Когато няма последователна държавна политика, която е функция на държавата и се формира от управляващите политически субекти на базата на предизборни платформи и програми за управление, се стига до днешната ситуация. Въобще т.нар. демокрация е само фикция, действителността остава съвсем различна, а свободата е силно ограничена и е сведена единствено до прости избори от типа "да" или "не", без алтернатива. Нещо по-лошо, липсва адекватен модел който да се налага - актулният в момента е на плеймейтка (или фолк дива) и мутра. Възпитанието на деца е предизвикателство и изисква много енергия, психическа енергия. Когато родителите се връщат скапани от работа, не им остава много време, желание и възможности за възпитание и дори за внимание към децата, които масово са на занималня, т.е. минимум по 8 часа на ден. Освен това, родителите не са квалифицирани за прилагането на възпитателни методи и подходи при формирането на подходяща среда за развитие на деца. Дори родителите да са способни, добронамерени и целенасочени във възпитанието на децата, в училище тези деца попадат в една агресивна среда, където връстниците им нямат същата база, или направо са занемарени деца с асоциално поведение... агресията е част от действителността и всъщност добре възпитаните деца стават неадекватни на такава среда, която пряко застрашава тяхното оцеляване и въобще адаптация. В такава ситуация родителите са принудени да формират нов тип отношение и въобще поведение в потомството си за да може да оцелее, или най-малкото да устои и преживее по-лесно процеса на "интеграция" сред останалите. Та когато системата е деформирана, много трудно промените могат да тръгна от индивида и от долу на горе. Точно това е основната роля и предназначение на държавата и нейните институции - да формира общия контекст и системните правила въз основа на националните интереси, традиции и визия за бъдещето. И ДА, ДЪРЖАВАТА Е ВИНОВНА! Това естествено не изключва отговорността на всеки отделен гражданин, но не означава, че цялата картинка зависи от семейството или от отделен човек.
        Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

        Коментар


          #19
          Значи в училище да ги учат, че са марсианци от турски произход, пък задължение на родителите е, да им кажат истината - така ли?
          VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
          VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
          VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
          VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
          Нека Силата на бъде с Нас...

          Коментар


            #20
            @Слав - И каква ти е базата за сравнение за добро образование?

            @Киро - каква е разликата да учиш руски песни и за другарите Ленин и Сталин и за Хасан и Ахмед? Според теб родителят няма никакво задължение, дори да изрази недоволство? А единсвеното му задължение е да изкарва някой друг виновен, че детето му е идиот??
            Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

            Коментар


              #21
              Уважаеми Слав,
              Съгласен съм, че образователната ни система е трагична, даже въобще я няма!
              Но и да дискутираме и даже да стигнем до някакво решение, какво ще се промени?
              Нима можеш да промениш мисленето на българина?
              Нима ще започнем да спазваме законите и няма да търсим вратички да ги заобикаляме? Нима законите ще се прилагат еднакво за всички?
              Не! Няма как да стане - просто НИЕ не искаме да стане!
              А каквото и да се опитаме да направим за промяна, накрая се получава...
              Е, и?!
              Общата работа - кучета я яли!
              Просто заключете темата, защото само ще ручаме жабета.
              Велосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!

              Коментар


                #22
                @Киро - каква е разликата да учиш руски песни и за другарите Ленин и Сталин и за Хасан и Ахмед? Според теб родителят няма никакво задължение, дори да изрази недоволство? А единсвеното му задължение е да изкарва някой друг виновен, че детето му е идиот??
                Някъде да съм казал, че е било правилно или много хубаво да се учат руски песни?
                VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                Нека Силата на бъде с Нас...

                Коментар


                  #23
                  Аз аз някъде да съм казала, че си го казал?
                  Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                  Коментар


                    #24
                    Аз като гледам при нас каква е ситуацията (12) клас и 9-10 направо не ми се мисли какво е във по нисшите училище - като транспортно и селскостопанско ...А се има на предвид ,че нашето се води Професионална гимназия а като влезеш след 3 час от по големите класове жив човек няма почти.
                    this

                    Коментар


                      #25
                      Не държавата ни, а ние поданиците и абдикираме. Абдикираме от това да изразяваме недоволство дори върху неща, които отчитаме
                      като пошлост. Образованието не е избор, то е национална отговорност и към него не трябва да се подхожда с "Е и" ?!...Ми дайте да я закриваме тази държава и да я заличим тази нация.
                      Еле: Аз, като отговорен родител съм създал дете, което е пълен отличник в ПМГ ( веднага и много лесно ще го докажа)...Е, и ? ВЕЧЕ се питам. Какво от това, като около нея има простащина и необразованост. В тази ли среда да се "развива" и да живее детето ми, и как да не съм загрижен за общообразователната ни система, като нямам друг механизъм, с който да "образовам" чуждите деца. Децата в едно ЗДРАВО общество са преди всичко НАШИ и след това - твои и мои...
                      Последна редакция от ntodorov; 06.04.2017, 13:56.
                      A17DTС/S
                      Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                      Коментар


                        #26
                        ntodorov написа: Преглед на мнението
                        Не държавата ни, а ние поданиците и абдикираме. Абдикираме от това да изразяваме недоволство дори върху неща, които отчитаме
                        като пошлост. Образованието не е избор, то е национална отговорност и към него не трябва да се подхожда с "Е и" ?!...Ми дайте да я закриваме тази държава и да я заличим тази нация.
                        Еле: Аз, като отговорен родител съм създал дете, което е пълен отличник в ПМГ ( веднага и много лесно ще го докажа)...Е, и ? ВЕЧЕ се питам. Какво от това, като около нея има простащина и необразованост. В тази ли среда да се "развива" и да живее детето ми, и как да не съм загрижен за общообразователната ни система, като нямам друг механизъм, с който да "образовам" чуждите деца. Децата в едно ЗДРАВО общество са преди всичко НАШИ и след това - твои и мои...
                        А ще ми позволиш ли да дойда да ти възпитавам детето, че да го броиш НАШЕ?
                        Що ти е да образоваш чуждите деца? Те си имат родители! Не може да ходиш и да образоваш някой против волята му, което ме навежда на нещо, което вече казах - проблемът е в родителите и тяхната незаинтересованост. Да, проблем в образованието има, но този проблем не се е появил от нищото и не този проблем е основният - основният проблем е, че родителите не са особено заинтересовани какво правят децата им, а ако детето сгафи, то виновен е някой друг, не и то. (Не обобщавам в случая, разбира се има съвестни родители)

                        От друга страна, като е толкова лоша образователната система, защо има деца, които знаят кой е Ботев и кой Левски, които се представят добре на олимпиади, които ги приемат в престижни университети преди още да завършат средно тук??? Защо не е лоша за всички деца, а само за някои?
                        Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                        Коментар


                          #27
                          И каква стана темата, взаимно оплюване, а в даден момент се избягва от нея. Идеята на Слав поне за мен е ясна, да покаже недостатъците на българското образование и съм абсолютно съгласен с него. Казвате, че семейството е първо и после училището, и след това смообразоването на децата, нека е така, но ако в училище не покажат насока за развитето им в допълнение на семейството, за какво ги пращаме там? А относно премахнатите истини от историята ни, както и произведенията на българските класици, никой неможе да ме убеди, че това е правилно. Не напразно Вазов, Ботев и др. са писали за турското робство, те са го видели и преживели и трябва безусловно да им вярваме. А за Елин Пелин, Йовков, Чудомир и т.н. те са класици в нашето творчество и тях ли трябва да забравим, в САЩ Не се отричат от Марк Твен, само дето и него го оплюха за използването на "негър" като синоним на роб.
                          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                          Коментар


                            #28
                            Аве няма какво да се тормозите - аз съм на това мнение - Положението както изглежда едвали ще се подобри .Аз някога живи и здрави като имам деца .Ако съм още в България след като минат средно тук ги изпращам някъде да учат висше и изобщо няма да се занимавам тук .... . Що се отнася до атмосферата в училище вас можеби родителите ви притеснява,но мисля,че всички взаимно си общуват по 1 и същи начин ( и простотиите дето се говорят са им все едно ).Доста от хората който познавам в училище са едни и езика им а у тях направо са "писано яйце" не визирам никой от тук ,че детето му е такова,но споменавам с приятели как е -Вашите деца вие си ги познавате и ги знаете няма как да съдя по другите,че и вашите са такива ! Просто говоря в общ план как е и,че да се тормозите смисъл едвали има поне според мен
                            this

                            Коментар


                              #29
                              Еле:...
                              А ще ми позволиш ли да дойда да ти възпитавам детето, че да го броиш НАШЕ?

                              Еле, продължаваш да смесваш възпитанието с образованието и за това бягаме от темата на Слав. Прочети хубаво частта, в която писах "нашите" деца.
                              Що ти е да образоваш чуждите деца? Те си имат родители!
                              Моля ???Ай тогава да закриваме училищата, да уволняваме учителите и да си ги образоваме у дома ! Не те разбирам. Не знам при теб как е било, но моите родители са ме възпитавали, а са ме образовали ДРУГИ/ЧУЖДИ хора.
                              A17DTС/S
                              Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                              Коментар


                                #30
                                И колкото и да го дъвчем пак опираме до семейстовото (не че програмата, мотивацията на даскалите и т.н. са цвете.)
                                Първата карикатура много ясно го показва.
                                Имам приятел треньор по даден спорт, та той ми разказва скоро истинска случка: едно от децата (момиче) повече от месец не ходи на тренировки, болна била, имала да учи , после пак била тежко болна, докато накрая не казва - мама не ме пуска да тренирам.... До тук добре, та този моя приятел решава да звънне първо в даскалото и там тази "млада моделка и бъдеща звезда" не я били виждали от повече от месец, после звъни на майката и най - спокойно и казва, че детето го няма от месец и нещо нито на даскало, нито в залата и да вземат да се заинтересуват какво става, че може и да заработва на околовръстното и т.н. и .... сега може ли да познаете реакцията на "майката". Цитирам: - Къв си ти, че ще държиш сметка на дъщеря ми какво прави и къде ходи.... Шах и мат с пешката.... Е моя човек пали много лесно от четвърт, та са си общували после доста добре.
                                Какво е станало после, няма нужда да разказвам изводите са ясни.
                                А иначе за Еле, е да има деца дето все още ходят по олимпиади, ама то всяко стадо си има и мърши все пак...

                                Коментар

                                Working...
                                X