Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Българското образование

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Тоя проблем го имаше и когато аз бях ученик - в началото на 80-те. Само че тогава нещата се третираха по друг начин. Аз съм запомнил най-фрапиращите случаи. Единият беше някъде във втори-трети клас. Иначе много спокойната ни учителка буквално завлачи за ушите едно момченце при директора. Ама буквално. Запомнил съм го, щото родителите бяха много възмутени. Аз, а и другите, още нямахме изградени критерии за добро и лошо, за да ни направи впечатление. И кво - нищо. Безобразничил ли е - безобразничил е. Ако уважаемите му родители държат да замесят инспектората и детска педагогическа стая, директорът си беше ОК с тая работа. Ми не щяха, щото ако детето ти е регистриран хулиган, професионалният ти път е свирен.
    Та, драги колеги, такива деца винаги е имало и ще има. Задължение на държавата е да намери механизъм за справянето с асоциалните типове, съобразно социално-икономическата система, която тя е наложила. Ако остане на обществото - всеки, който е учил история знае.
    браво 1,6/90 - 09 г.

    Коментар


      Хм, проблема комай си е в нас българите - ние успяваме да деформираме всичко... още от времето на Аспарух, който като дошъл по тези земи заварил славяните в някаква форма на родово-общинен строй, привързани към земята и той им я оставил, без да ги закрепостява... После дошли турците, с времето видели, че няма оправия и решили да си оставят на българина парчето земя и, че повече файда има да му вземат данък... После дошли братушките да ни освобождават и спонтанно възкликнали "от какво да ви освобождаваме?!", виждайки къщите, дуварите, хамбарите и мучащите телета в оборите... После дошъл ред на соца, да, и него успяхме да побългарим... а сега и демокрацията... Скоро ще успеем да преформатираме и целия неолиберален модел Да, такива сме, индивидуалисти до мозъка на костите - ревем когато някой ни подяжда, но мълчим когато вълкът е в кошарата на комшията, предпочитаме да се поснишим, вместо да защитим обществения интерес, или интереса на ближния... Народопсихология!
      За съжаление и западният неолиберален модел скърца, и там не са добре нещата, вероятно поради възникналия ценностен вакуум след подмяната на традиционните християн-демократични ценности с либералните модели. Какво му трябва на обществото? ...не се наемам да гадая, но вероятно някакъв традиционен (дори еснафски) консерватизъм, гарантиран с национално-отговорна силна власт. Да, българина се впечатлява от силния, не от умния!
      Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

      Коментар


        Въпреки, че мнението на @D.Stanev излиза от темата и отива към исторята (а историята се пише от този, който я поръчва и как е било точно - не се знае със сигурност) все пак няма да се третира като спам, защото засяга нещо много важно - народопсихологията ни. Много от причините да не можем да създадем силно общество е точно там.

        Мисля, че дори и в тази тема човек може спокойно да види защо всичко ни е на мястото където е (по-точно наникъде).
        Появи се един, който си чеше собственото его и се опита да се направи на умен.
        Втори намери повод да си продължи отдавна забравена вражда, нищо че никой не му обърна внимание
        Трети почна да се оплаква за собствения си хал и този на роднините си
        Четвърти обвини, че учителите (в частния случай, но може да бъде всяка друга прослойка) искат да забогатеят
        Пети реши, че те и сега взимат много, а нищо не вършат (нищо, че понятие си няма какво точно прави един учител)
        Шести каза, че винаги е било така и няма оправия
        Седми сподели, че за всичко са виновни политиците
        Осмия реши, че е виновно семейството (явно изхожда от своето собствено)
        Деветия каза, че всичко си е наред, защото в чужбина имало и по-неграмотни
        Десети се изказа съвсем не по темата, но просто реши, че ако не се включи ще олекне пред социума
        Единадесети изобщо не успя да проумее за какво става въпрос, но и той си предложи мъдростите
        ...и така всеки следващ със задника си...опа мнението си.

        Но почти никой (почти, защото има и такива, които погледнаха) не погледна нещата комплексно и отвъд собствената си камбанария и егоизъм. Общото дело ни е изключително слаба страна. Ние не можем да се впишем в общество, което да бъде единно и силно. Всеки си дърпа към неговата черга (мнение, философия). Положението е орел, рак щука и къртица с други думи. Може би за това се дразним и на циганите - защото са същите като нас, а човек най-много се дразни от чертите на другите, които са проблем и в самия него. Има си поговорка за това:
        Вижда тресчицата в чуждите очи, но гредата в собствените си не може да види
        == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

        На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

        Коментар


          Слав написа: Преглед на мнението
          Въпреки, че мнението на @D.Stanev излиза от темата и отива към историята (а историята се пише от този, който я поръчва и как е било точно - не се знае със сигурност) все пак няма да се третира като спам, защото засяга нещо много важно - народопсихологията ни...
          Не съм съвсем съгласен с констатацията, че не е по темата, понеже образованието е функция на обществените порядки, които пък са структурата. А структурата до голяма степен определя функцията, т.е. без структурни промени не са възможни функционални изменения (резултати). Ретроспекцията беше в опит за търсене на някакви причини. Същите причини, които имат като резултат, не само това, което става в образованието, но и в другите сектори...и въобще в страната.
          Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

          Коментар


            Слав, не ти прави чест последния коментар. За широко скроения човек, който се изкарваш, да даваш оценки на мненията на другите не е хубаво. Говоря за тази част от първи до единадесети. Идеята е да се сложи цензура щот е твоя темата ли? Малко или много, мнението на човек е базирано на личния му опит и да... всеки гледа от камбанарията си. Само не разбрах, ти сега се явяваш ОРГАН, който да категоризира мнението на ЧЛЕНОВЕТЕ на форума ли?
            ФИАТ- Пътят е само формалност
            ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
            -----------------------------------------------------
            FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

            Коментар


              Славчо, веднъж ти намекнах, втори път ти го казвам в прав текст. Липсва ти необходимия ценз, за да раздаваш квалификации. Не си нищо повече от всеки друг в този форум, ако и да са ти дали модераторски права. Не е лошо да прочетеш последното изречение от писанието си...няколко пъти!
              207 тиква автомат
              новокромаджия 2.4 печка

              Коментар


                Според теб ние трябва да сме съгласни само с твоето мнение и да нямаме собствено мнение ли? Единствено твоето мнение ли е правилно? С пускането на тази тема си се надавал всички да се съгласим с теб?

                Като си тръгнал с народопсихологията - ако някой не е с теб, значи е против теб. Наистина не ти прави чест липсата на търпимост и разбиране към чуждото мнение, когато не съвпада с твоето, както и липсата на разбиране, че ние сме различни хора и имаме свое мнение въз основа на нашата си камбанария.
                Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                Коментар


                  Нямах предвид, че е спам, а че не е по темата. Има си общополитическа тема, има си тема за българските абсурди. В отпуск съм, и там щях да се включа. Тук разглеждаме конкретен проблем, и обсъждаме начините за неговото решаване. Ако подхождаме към проблема с "ми то няма смисъл, щото сме българи", трябва да закрием и техническите раздели на форума. Щото нали тва да си ровиш в колата е "българска работа" и другите народи си ходели при "дилъра", като имали проблем.


                  Комплексно (притиснат от радикализирания модератор , щото си мислех да стигнем дотам чак утре вечер) проблемът е решен на запад много отдавна:
                  1. Осигуряваш на учителите социален минимум, а не жизнен(!), защото тяхната работа изисква творчество, т.е. е тази от 5 мин. на филмчето на ВО. За София - мин. 1500 лв. чисти.
                  2. Принуждаваш родителите, които не си възпитават правилно децата, да го направят, или да понесат тежки последствия. Как беше при соц-а ви казах. От приятелско семейство, върнало се не помня дали от Канада или Англия, знам, че ако детето ти създава проблеми в детската градина (началното училище), си длъжен да си го прибереш. Ако не го прибереш ти го водят на работа. Може би с полиция, де да знам, но няма как да не го вземеш. Та, завели тяхната ***** няколко пъти в работата на жена му, и се наложило да напусне. Като емигранти не издържали финансово на една заплата и се прибрали. Т.е. крайния резултат е като при соц-а, без всички предприятия да са държавни и да те цакат централизирано. Отиваш на социалното дъно и толкоз. От тия, които са си там по принцип, учителят взема 2-3 пъти повече и е все едно бог.
                  И това е, проблемът с творчеството на учителите и с дисциплината на учениците е решен. Много отворените родители се *******, като видят учителя, щото ако реши, може да им прецака и работното място, и препоръките от работодателя. В него хляба, в него ножа, както получава 3 пъти по-малко от някой програмист, например.
                  Както виждате, няма нужда да чакаме всички членове на обществото ни да станат ангели. Просто трябва съвсем лек натиск от държавата.
                  Това важи и за другите неща, но образованието е фундамент. Там, и само там, се научаваш да спазваш правилата. И, писал съм неведнъж, ако нашето общество не се е разпаднало още, то е само защото голямата част от хората в активна възраст не сме расли безнаказани за грешките си.
                  браво 1,6/90 - 09 г.

                  Коментар


                    Младене, напълно съм съгласен, че черпейки чужд опит може да се постигнат добри резултати, ако бъдат приложени правилно. Няма да коментирам предложенията ти, защото не съм компетентен, но доколкото разбирам те решават въпроса с поведението и възпитанието, а не с образованието. Та, нека се върнем изначало, където се говореше за Ботев, Вазов, турското робство и истините Му. Ще си позволя един цитат:
                    Ефектът на Дънинг-Крюгер като израз на българската народопсихология
                    И колкото и да е тъжно да се признае, в България този ефект е приел форма на народопсихология. У нас всеки разбира от всичко и затова просперираме в секторите, които са си строго професионални и наистина трябва да разбираш, за да си добър там. Замислете се, защо нашите химици, биолози, физици, математици и информатици се ценят толкова много в чужбина, а учениците ни печелят медали от различни международни олимпиади по тези предмети?
                    За сметка на това всички професии, от които цял народ разбира - политика, футбол, журналистика, образование (особено това по литература), реклама и т.н. са ни гола вода. По тези въпроси у нас всеки има мнение и всеки иска да оказва влияние, да се почувства в центъра на събитията.
                    Причина за това е тоталната липса на доверие в каквото и да е в страната. Ние не вярваме на нищо и никого, освен ако не сме част от фанатичната армия на някой партиен лидер. Всъщност не е така. Вярваме в повсеместната некадърност, освен в нашата собствена. Учителите са некадърни, лекарите само искат да ни вземат парите и ни тровят с някакви лекарства, журналистите са платени и неграмотни, полицаите са тъпи и корумпирани. Политиците са ни... да, там коментарите преминават линията на приличния език. Ние просто нямаме вяра.
                    207 тиква автомат
                    новокромаджия 2.4 печка

                    Коментар


                      В сегашното общество, както споменаха колегите по-горе, единственото уважение е на по-силния и на парите. Едно време се казваше, че най-достойните в село са кмета, попа и даскала, сега остана само кмета, как тогава да искаме образование на ниво? Бил съм учител 3 г., по разпределение беше едно време, просто разбрах, че не е за мен и станах програмист, но това няма значение. Учител трябва да си по призвание и душа, колкото и травиално да звучи това. На времето треперехме от учителите и ги уважавахме, разбира се имаше и черни овце, но и тях ги беше страх от учителя, раздаваха ни шамари и ни стрижаха 0 номер за наказание и никой не доведе баща си да се оплаква, а сега към учителя няма уважение от никой и той е с по-малки права спрямо ученика. Имам приятели учители и те са вдигнали ръце и вече си казват "Влизам, изпявам си урока, който иска да слуша и си излизам". Работихме с един колега като програмисти и след като се разтури центъра всеки хвана пътя, той се принуди да стане учител /двамата сме математици/, беше спокоен, рядко нещо можеше да го ядоса, но като отиде в училище накрая не му издържаха нервите, добре че се пенсионира миналата зима. Директорката ме викаше на неговото място, но самата тя ми каза, че е ужас щом Тодор не идържаше накрая, аз разбира се отказах.
                      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                      Коментар


                        Паааак го пиша: Решават въпроса с творчеството на учителя и тишината в клас. Нищо повече не ни липсва, за да имаме добра образователна система.
                        браво 1,6/90 - 09 г.

                        Коментар


                          Виждам, че има някакви коментари относно моите наблюдения...

                          Какво да ви кажа колеги - както виждате никой не е модериран от мен, за да си позволявате подобни нападки. Мисля, че съм доказал с годините прекарани във форума, че съм доста толерантен и търпелив и може би неслучайно колегите са ме избрали. Подобни провокации не правят чест, а напротив - показват доколко низко може да падне човек в безсилието си.

                          Това, което направих в предишния си пост е чисто и просто да напиша една констатация на съществуващата ситуация. Моята гледна точка, моето си мнение. Или само вие имате право на такова?
                          На никой не съм казвал какво да прави, какво да пише и пр, а вие в момента се опитвате да ми давате наклон на това какво да пиша или да не пиша. Това, че се засягате означава единствено и само, че съм уцелил подскачащите право в болното място

                          Но развитие без зор няма. И реално ние като общество ще трябва да си дадем доста зор, за да постигнем резултати. Докато се обвиняваме взаимно и чакаме някой друг да го свърши - няма да стане
                          == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                          На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                          Коментар


                            Къде го видя, че някой ти дава наклон? Всички са възмутени от етикетите, които лепиш на останалите в темата, на теб никой не ти е лепил етикети!
                            Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                            Коментар


                              "Етикети" малко или много лепят всички волно или неволно изказвайки позицията си.
                              Просто, когато човек разпознае себе си в "етикета" му става неприятно и чак тогава го осъзнава.
                              Каквото съм написал, съм го написал не с цел заяждане, а с цел да обърна внимание как почти нито един участник не може да се фокусира върху дадена тема и я отклонява в задънена улица, пречупвайки я през собствените си интереси, несгоди и емоционално състояние.

                              Не знам кой как възприема моите писания, но искам да ви уверя, че те не са с цел да засегна някого. Обикновено това, което кара хората да се чувстват "ощипани" е истината.

                              Както и да е - нека се придържаме към темата, а не да си чешем егото, защото след още един-два поста (ако продължаваме така) ще трябва да я модерирам и да се самомодерирам за спам

                              Както казах и в началото - нека се опитаме поне една тема да я изкараме по същество. Ако ви е криво, че е "моята" тема и затова искам да е чиста и подредена, то нека някой друг колега отвори важна тема с наболял въпрос и ще се убедите, че ми е все тая чия е темата - просто идеята е да е по същество, без излишни отклонения и мерене на кой е по-по-най. Толкова е просто.
                              == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                              На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                              Коментар


                                Всяка тема се развива. Ако ще е съвсем по същество, всеки ще си каже мнението, което значи, че в темата щеима 10-12 мнения и толкова - какво му е интересното на това? Всяка тема трябва да се развива.

                                Иначе аз карам по същество - образованието ни е добро, не е по-лошо от това, което беше, и проблемът е в обществото и родителите, че не възпитават децата си. На никой няма да му е приетно детето му да учи с кретени, но това никога не е било възможно - едно време слагахме габърчета по стола на учителя, сега се държат неуважително - просто различна форма на гаменчета.
                                Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                                Коментар

                                Working...
                                X