Надявам се някой от вас да ми даде точен отговор на следната хипотетична ситуация(Не съм наясно със законодателството,затова питам...)Ако се вкара употребявана кола през декември и не и се плати митото,след влизането ни в ЕС ще се наложи ли същото това мито да се плаща?Знам че темата е много дъвкана,но това мн. ме интересува,а не знам,от къде да получа инфо.Благодаря
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Плащане на мито???
Collapse
X
-
гледа се датата на сделката - т.е. м. декември 2006 - т.е. ще се плаща...само че май не ти е много ясно - мито ли или ДДСщото мито сега се плаща за внос на коли извън ЕС - като Турция , Русия и т.н.за внос на коли от Италия или Германия мито не се дължи при внос на употребявани автомобили, а само ДДС, екотакса и още дребни сумички... точно това няма да се плаща от 01.01.2007...Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
-
donnna написа:гледа се датата на сделката - т.е. м. декември 2006 - т.е. ще се плаща...само че май не ти е много ясно - мито ли или ДДСщото мито сега се плаща за внос на коли извън ЕС - като Турция , Русия и т.н.за внос на коли от Италия или Германия мито не се дължи при внос на употребявани автомобили, а само ДДС, екотакса и още дребни сумички... точно това няма да се плаща от 01.01.2007...
Коментар
-
И какво излиза, че ако вкараш малка колица, файдата ти е никаква. Ако има файда след влизането в ЕС (след падането на митото) тя е при вкарването на по големи коли, където проблема беше митото. Сега като падне, като си плати, такси макси прегледи и т.н., като я регистрира, най много да гътне 1000 лв. Това в най добрия случай.
Коментар
-
Това, което обясняваха по телевизията някакви експерти... преди седмица беше нещо от следния род:Коли до около 5-6к ще поевтинеят с до 1к лв, коли до около 20к лв ще си запазят цените, а автомобили над 20к лв се очаквало да поскъпнат... Имайки в предвид, че търговците няма да намалят цените доброволно, а реално точно бедните хора очакват такова намаление, съвсем резонно звучи, че цените на евтините и стари коли ще поевтинеят до границата на минималната печалба (или направо на 0ла), а по-скъпите коли на истина няма причина да се очаква поевтиняване.Повишаването на стандарта, предвижда просто и по-високи печалби на търговците на автомобили... Много съм скептичен, че реално някой ще усети поевтиняването..FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Ама не сте прави че ще е същото защото таксички от 200-300 лева не могат да се сравнят с 2000 лева които платих ДДС и 2700 които щеше да прави ДДСто ми плюс митото ако колата ми нямаше сертификатите, че идва от европа пак в европа и да не се брои за подлежащ на обмитяване внос. Аз скъпа кола уж не карам, а сега ще се окаже, че да имам и евтина кола още от тази година ми е излязло колкото едно доста скъпичко удоволствие, като не съм искал да изчакам ... ако ми бяха взели 20% от стойноста на покупката, а не от стойноста на техните митнически оценки според които 103 коня се оценяваха за 9300 лева ... тогава можеби щеше да е сравнимо ... защото повярвайте ми - аз платих на предния собственик няколко пъти под 9300 лева, а те на толкова ми смятаха ДДСто, към което прибавяха и еко таксата щото съм над 100 коня ... може да е отпаднала ама за обулудваните с катализатор малолитражки ... а междудругото и МИТА си имаше за тези които им идва вноса без документа ЕВРО1 с който да се освободиш от митото.Сега ще е така: Ако я вземеш от европа от човек и не си плащал касова бележка от автокъщата включваща ДДС - тогава пак ще си платиш българското ДДС но на основа съмата по договора за покупко-продажбата, например на 800 ЕВРО ако си зел някое ТИПО 105 коня - няма да платиш 2000 лева ами ще платиш 20% от 1600 лева - с други думи 320 лева - което си е поевтиняване в този случай - с доста. Таксите за регистрации в кат то и до сега си ги имаше - че били станали от 60-70 лева на 100-200 - не е от значение като ДДСтата падат с хилядите надолу.Вариант 2: купуваш го въпросното типо от автокъща и там го намираш на 960 ЕВРО със включено ДДС но платено вече в европа - по време на покупката там на място - единстваната разлика ще е, че в някои страни ДДС не е 20 ами 17,5%, 19% ... 16 % който процент евентуално се усеща при скъпите коли.Вноса става вътрешно общностна покупка облагаема с ДДС като всяка една нормална продажба и в националните икономики - стига да не е укрита някъде из сивата икономика. Просто е - няма разлика дали ти си от Пловдив и искаш да си купиш кола от Търновско или си от София а ще вземеш кола от Рим или Берлин.
Коментар
-
Въпроса е по-скоро психологически! За колко примера се сещате за намаляване цените на каквото и да е в България след 1989?До като не видя с очите си, че цените са паднали например с 2к няма да го повярвам! И с 1к не вярвам дори.. (Говоря за автомобили от порядъка на 8-10к).FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар