Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Еми крайно време беше - София ще взема мерки срещу замърсяването

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    https://www.24chasa.bg/novini/article/6037540

    Не знам с тези мобилни лаборатории какво и как ще мерят, особено на по-старите дизели, без филтри за твърди частици. При дизелите на прегледите се мери димност и знам, че за една и съща кола може да покаже много различни стойности, в зависимост от това дали е загряла, колко рязко се подава газ и т.н.
    Или не са го измислили като хората, или не са го казали като хората.....
    Как така ще ми спрат от движение автомобила, при положение, че имам валиден годишен технически преглед? Съгласно кой закон имат право да ми спрат автомобила от движение? Поредните глупотевини, които се изписват или пък се правят без да е помислено.
    Не оспорвам, че може да се направи, но само след приемане на съответните законови промени. Да не говорим ,че да, могат да забранят влизането на определени автомобили в централна градска част, в определени часови зони или дни, но да те спират от движение е безумно.

    Коментар


      #47
      Това е едната страна на въпроса: на какво основание ще спрат от движение автомобил с валиден ГТП? Мен обаче повече ме интересува друго - какво и как ще мерят на дизеловите автомобили, при положение, че на прегледите за тях се мери т.нар. "димност".
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #48
        На теория спирането от движение е лесно:
        2. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) временно спиране от движение на пътно превозно средство:
        а) (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) до отстраняване на неизправността, когато пътното превозно средство е технически неизправно, включително и когато съдържанието на вредни вещества в изгорелите газове или шумът са над установените норми или конструкцията му е изменена без съответното разрешение;
        Но в случая с дизелите няма как да стане това с катализатора, защото няма норми за вредни емисии, които да зависят от катализатора.
        Очевидно в статията има грешка и няма как на дизел да хванеш свален катализатор, защото просто няма норми, които да изискват вредни емисии намалени чрез катализатор, променени от евентуалното му премахване.
        На дизела се мери единствено димност, която няма връзка с катализатора.
        Реално няма как да хванат и свалянето на филтъра за твърди частици, защото в нормите за димността е прекалено висока и свалянето на филтъра отново не може да се хване.
        Последна редакция от BO; 07.02.2017, 19:21.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #49
          Именно - както вече два пъти споменах, на дизелите се мери димност. Има си нАучно определение, но в общи линии означава какво затъмнение предизвикват изгорелите газове от колата. И както вече казах, има голямо значение при какви условия се мери. Със сигурност трябва да е при натоварване на двигателя, а не на празен ход. И за една и съща кола при различно подаване на газ и различна работна температура може да има големи разлики. Колкото до катализатора: без да се разглоби генерацията, не може със сигурност да се установи дали има или няма катализатор.
          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

          Коментар


            #50
            ... И както вече казах, има голямо значение при какви условия се мери. Със сигурност трябва да е при натоварване на двигателя, а не на празен ход. И за една и съща кола при различно подаване на газ и различна работна температура може да има големи разлики...
            Димността се мери на място, като се подава газ до края на работния диапазон от обороти, където се прекъсва подаването на гориво. Да кажем на повечето дизели това е около 5000 оборота. Демек подаваш газта да удари прекъсвач на 5000 оборота, задържаш там 2 секунди и отпускаш.
            Пререквизит за теста е маслото да е загряло до над 80 градуса, което става малко трудно в днешните температури, особено в градски условия.
            Така, че ако те спрат утре за проверка, то искаш да видиш 80 градуса на маслото, за да започнат теста.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #51
              Ще стане както стана с фаровете, само лобистки интереси, които винаги са във вреда на гражданите. Току виж приемат тая щуротия. Защо другарката кметица и останалите съветници и политици не дадат пример като спрат да се возят в служебните си коли за да не замърсяват въздуха? Колко километра въртят политиците и колко обикновенните граждани? А сега политици да не ми говорят за екология!

              Коментар


                #52
                В новините казаха, че са започнали проверки на изхода на Ботевградско шосе, но така като гледах репортажа в кадър се виждаха само старички камиони, но определено са почнали да мерят на място вредните емисии, сиреч нещата направо са влезли в сила.
                punto HGT

                Коментар


                  #53
                  Отоплението на въглища е основния проблеем. Ако беше от автомобилите - щеше да е целогодишно, а то е само зимата.

                  Коментар


                    #54
                    Това че пуши, не значи задължително, че замърсява над нормата!

                    Хахаха

                    Коментар


                      #55
                      Не катализаторите, а с/у тия да вземат мерки https://fakti.bg/krimi/224234-masova...v-zapaden-park

                      punto HGT

                      Коментар


                        #56
                        Сакън, тея няма да ги барате щото са електорат, много верен при това.

                        Значи аз като от леко по старите, се сещам, че едно време такива не им правихме клипчета, а директно с дървото в главата.... Ама сега по новите разбирания, не е много хуманно за тва ще секът и никой нищо не може да им каже. Даже ако обърнете внимание, дори не се и навеждат за да отрежат дървото отдолу ...

                        Коментар


                          #57
                          На теория спирането от движение е лесно:

                          Но в случая с дизелите няма как да стане това с катализатора, защото няма норми за вредни емисии, които да зависят от катализатора.
                          Очевидно в статията има грешка и няма как на дизел да хванеш свален катализатор, защото просто няма норми, които да изискват вредни емисии намалени чрез катализатор, променени от евентуалното му премахване.
                          На дизела се мери единствено димност, която няма връзка с катализатора.
                          Реално няма как да хванат и свалянето на филтъра за твърди частици, защото в нормите за димността е прекалено висока и свалянето на филтъра отново не може да се хване.
                          Понеже преди няколко дни минавах Опела на ГТП, то реших да обърна внимание на точната измерена димност.
                          Двигателя показа показания от 0.11, което е доста далеч от нормативите, описани в наредбата:
                          3. За МПС с двигатели Евро 4, с двигатели Евро 5, с двигатели, щадящи околната среда (EEV), и с двигатели от одобрен тип съгласно граничните стойности за вредни емисии, посочени в последващите изменения на Директива 2005/55/ЕО или на Директива 70/220/ЕИО, така както тя е изменена с Директива 98/69/ЕО - 1,5m(-1).
                          Демек дизел със свален ДПФ има над 10 пъти по-ниска димност от норматива за ГТП към днешна дата.
                          Точно за това споменах, че премахването на ДПФ-а (още по-малко катализатора) няма как да е основание за какъвто и да е проблем, свързан с тази тема.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #58
                            Как така държавата и в частнос големите градове с годините става по мръсно като промишленоста която уж замърсяваше е ликвидирана на сигурно 80 процента .
                            как така на запад уж било по чисто а тук не
                            Защо не казват какво е в Париж бил много по чист от Перник
                            та в Перник има промишленост колкото 1 стотна от Париж .
                            тук пише едно
                            http://www.razkritia.com/431456/%D0%...E%D0%BF%D0%B0/
                            тук пише обратно
                            https://vesti.bg/sviat/evropa/vyzduh...evropa-5996037
                            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                            Коментар


                              #59
                              Миналата седмица се върнахме от Париж. Според мен си беше доста чист въздуха.
                              Жената е много чувствителна и не се е оплаквала, но винаги като се връщаме в София след пътуване на по чисто място и веднага почва да кашля за един -два дни. Викам и аз че си внушава, ама....
                              Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                              ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                              Коментар


                                #60
                                Париж и чист град в едно изречение не се пишат.Е айде покрай Айфела да е чисто
                                Ааа то ставало въпрос за чистота на въздуха....Да,по-чист е

                                Коментар

                                Working...
                                X