Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Теоретична помощ за изработка на защита за ОТ на дом. у-л.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Теоретична помощ за изработка на защита за ОТ на дом. у-л.

    Здравейте,

    преди време си купих един овехтял усилвател с доста проблеми. Подмених доста електролитни кон-ри, имаше две двойки прекъснати кабели м/у предусилвателя и крайното стъпало, постоянно запецнало копче за пускане и много студени спойки, разпаднати тримери и др.

    Сега се получава при пускане от новото копче, което е ЦК 3 Ампера да се улавя шума от цъкането и да се проявява в ОТ. Понякога си е доста силно издумкване. С една дума се проявяват някакви преходни процеси в ОТ.
    Доста хора ми казаха да си направя някаква защита за ОТ и ми препоръчаха следната сехема с uPC1237, която според човека, който ми я препоръча ще стане за този усилвател.

    Молбата ми е, колкото и да съм невеж в областта на електрониката, който има желание и най-вече търпение малко по-малко да сгобим платката и в последствие да видим как се свързва към инсталацията на усилвателя.

    Препоръчаната ми универсална схема на защита, която ще прикача, както и схемата на самия усилвател.

    Click image for larger version

Name:	Revox-A78 amp1..jpg
Views:	1
Size:	408,1 KB
ID:	2166474 схема част 1 == схема част 2

    По-ясна и четлива схема и ръководство на усилвателя има на линка: http://wegavision.pytalhost.com/Revox/A78s/

    схeма на защитата:

    Click image for larger version

Name:	Защита схема1..gif
Views:	1
Size:	17,0 KB
ID:	2166475 Click image for larger version

Name:	Защита Платка.jpg
Views:	1
Size:	56,2 KB
ID:	2166476

    Първият ми въпрос към хората, които са по-наясно е:

    а). какво/и релета бихте препоръчали в случая?

    На усилвателя от трафа мисля има 60 волта променливо и след греца са 41-42 волта върху изводите на захранващите кондензатори. По схемата също ще видите, че лампичката се захранва от 24 волта променливо, ако има някаво значение. Да не внасям объркване...
    Нека първо да определим какви компоненти с какви стойности ще са ни нунжи и в процеса на работа ще изникват и други лаишки въпроси
    Благодаря на всеки, който отдели от времето си за малко насоки по въпроса. Ако не друго, поне да се затвърдят знанията на знаещите, и който не разбира много да научи нещо ново.
    Поздрави!
    Последна редакция от pl4 8rp; 29.01.2017, 22:29.
    Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
    Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

    #2
    Това мисля, че ще те улесни максимално
    http://www.elimex.bg/product/107714/kit-k187-zashtita-na-ozvuchitelni-tela-s-releta-stereo.html

    PS: Благородно ти завиждам за придобивката. Заслужава си обгрижването.
    Последна редакция от stenli; 30.01.2017, 20:58.

    Коментар


      #3
      Мерси Стенли. Не се сетих да потърся готово решение. В аудиофорума се споменаваше някаква защита от елимекс, копие на НеоМонтана с объркани стойности на два резистора. Ще проверя за коя точно ставаше на въпрос.
      Според теб с релета 10А ще има ли проблем и последно; задължително ли е да се вземат 60 волта преди греца от вторичната на трафа или ще свършат работа тези 24 волта променливо, които захранват лампичката за вкл/изкл?
      Ако разбирам правилно:

      -Взимам сигнал ДС от плюса на едния захранващ кондензатор
      -Взимам променливо от вторичната на трафа 60в. или ако стане за по-лесно 24 от захранването за лампичката
      -прекъсвам единия кабел от крайното към изхода за ОТ и пъхам края от стъпалото в AMP l/R АМП лефт съответно райт
      -пъхам другия край да си продължи към ОТ в Speakers Left/Right
      -пускам по една жичка от трите ground и ги запоявам към средната точка на захранващите кондензатори, или да я притегна към метална част по корпуса?

      Мерси
      ПП: забравих схемата:
      Click image for larger version

Name:	shr.png
Views:	1
Size:	78,3 KB
ID:	2094222 Click image for larger version

Name:	shr.jpg
Views:	1
Size:	74,5 KB
ID:	2094223

      Последна редакция от pl4 8rp; 30.01.2017, 21:43.
      Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
      Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

      Коментар


        #4
        Имаше стари китове за защита на ОТ на Елимекс, ползвал съм няколко от тях и не е имало проблеми. С този няма да имаш проблеми. Свържи си го както си е дадено на схемата. Достатъчно е да свържеш само едната маса към маса в усилвателя, например общата точка на големите филтърни кондензатори.

        Коментар


          #5
          Краините кондензатори смени ли ги.
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            kluchar написа: Преглед на мнението
            Крайните кондензатори смени ли ги?
            Здрасти Коце,
            смених всички електролитни и някои танталови кондензатори. Големите филтриращи/захранващи съм купил на марка SAMHWA, но не съм ги сменил, че по показатели оригиналните са по-добре.
            По предусилвателната платака смених 3 транзистора ВС239, че звучеше много глухо и мътно единия канал, но се оказаха С310 и С311 проблемни, керамични 10 и 22 пФ.

            Крайните транзистори са си оригинални на RCA, в интерес на истината нямаше нищо изгоряло, но усилвателя с години сигурно е седял в някоя маза или влажно място, защото вътре поцинковката на шасито направо е разядена. Просто сега след цялостната профилактика мекия старт си работи, но вероятно заради новите китайски боклучави кондензатори, някой капацитет е по-нисък и не филтрира или не задържа сигнала достатъчно добре/дълго за да се избегнат преходните процеси в тонколоните. Ако изключа колоните от копчетата на панела при включване няма никакви ядове, но е хубаво и да монтирам една защита да прави това автоматично и да задържа сигнала 3-4 секунди, а при евентуална повреда да пази колоните от прав ток в изхода.
            Главния проблем бяха екранираните кабели от предусилвателя към крайното, които с годините са се прекършили и се бяха окъсили един към друг. По схемата по-наблююдателните ще забележат, че има един термо-предпазител след големите филтриращи и там самата му конструкция е такава, че се беше окислил и не пропускаше напрежение през него.
            Нямам осцилоскоп и всичко става с много питане и досаждане на по-знаещите. Като цяло специалист ще го оправи за няколко часа, доколкото на мен ми е хоби и ми седи със седмици разглобен на масата. Както се казва докарах до положение да свири, а сега изчиствам косурите
            Та така, ще поръчам защитата предложена от Стенли и ще се пробвам да я монтирам както трябва. Ако имам допълнителни въпроси ще пиша пак.
            Поздрави
            Последна редакция от pl4 8rp; 31.01.2017, 19:24.
            Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
            Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

            Коментар


              #7
              И аз се вкарах в приключение днес
              Click image for larger version

Name:	ITT.jpg
Views:	1
Size:	84,9 KB
ID:	2094227Click image for larger version

Name:	ITT1.jpg
Views:	1
Size:	95,3 KB
ID:	2094228

              Коментар


                #8
                Click image for larger version

Name:	viber image.jpg
Views:	1
Size:	98,9 KB
ID:	2094229
                Откак преди година и нещо си направих ей това, не ми се слуша друго. Платката със синьото реле е защита с uPC1237HA. Полезна е, защото усилвателя е DC, няма кондензатори в сигналния път и ООВ. Както казваме конструкторите на аудио техника, най-добрия кондензатор е този, който може да се избегне.

                Преди 2-3г си възстанових един винтидж усилвател DUAL CV1400, оригинално немско производство от 1977г, набор ми е. Подмених всички електролитни кондензатори по веригите. Просвири значително по-добре, обаче ей това невзрачното на снимката го утрепва.
                Dacia Duster 1.6 4WD

                Коментар


                  #9
                  Заключението,

                  има някаква вероятност и аз да бъркам някъде, но не успях да я свържа тая платка и да защракат тея релета както трябва.
                  Първо свързах "масата-граунд" към средната точка на филтриращите кондензатори, а ДС взех от полюса на единия такъв. От С906 и С907
                  Резултата:
                  Релетата се включват веднага с пускането на усилвателя, а се спират 3-4 сек след изключването му. Тоест нещата в обратен ред на очакваното, а именно да включват 3-4 сек след пускане на усилвателя и да се изкючват със спирането на захранването.

                  После смених местата и взех ДС и Маса от намотката за предусилвателя, по схемата са оградени в кръгчета числата 10 и 11 маса и 14 и 15 24В. изправено.
                  Резултата:
                  релетата включват след достигането на максимална яркост на лампичката за около 1,5 сек и се изключват с изключването на уреда.

                  След разпитване на доста по-знаещи от мен ми казаха, най-различни мнения, но в общия случай заключението е, че тоя усилвател не му трябвала защита за прав ток в изхода, защто схемата била такава с изкуствена средна точка и сигнала за ОТ минавал през кондензатор и все неща, които не схващам. Отделно един траф захранвал двата канала през две намотки, което ги разбалансирало при свързването на защита.
                  По-добре било да търся решение на първоначалния проблем, а не да го замазвам.
                  И така един човек се нави по скайпа да ми обяснява, че някъде най-вероятно има кондензатор, който дори и нов предизвиква въпросното издумтяване в говорителите при пускане и прегледа схемата на крайното стъпало, като естествено остана крайно възмутен от цялата схема. Но все пак като взема части, ще подменим някои стойности и ще видим как ще се държи в последствие. Ще направим лек "мод", което ще е просто да преизчисли някои стойности на кондензатори, защото били презапасени...

                  Ако някой мисли, че всички тези неща са неправилни и няма проблем тая защита да се закачи на тоя усилвател, нека подскаже как точно, щото аз се отказах
                  Та така, на пръв поглед елементарно нещо, но не е по моята част.
                  Поздрави!

                  Click image for larger version

Name:	u PC1237_1.jpg
Views:	1
Size:	320,1 KB
ID:	2094230 Click image for larger version

Name:	u PC1237_2.jpg
Views:	1
Size:	282,5 KB
ID:	2094231
                  Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                  Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                  Коментар


                    #10
                    Сега загледах схемата, по постоянен ток няма как да изгориш говорителите, минават през кондензатори.
                    Ако не си сменил големите електролитни кондензатори, ги смени. Най-вероятно от там ти се получават тия "ефекти" при пускане.
                    Внимавай какво ще сложиш там, търси нещо марково, DJPOPA ще те насочи.
                    Последна редакция от stenli; 04.02.2017, 19:54.

                    Коментар


                      #11
                      Сега, не знам за тоя усилвател колко си заслужава да се купуват аудио серия кондензатори, но най-малкото да са маркови и оригинални-PANASONIC, RUBYCON, NICHICON, UNITED CHEMICON и др. По схема са дадени 5000uF, но това не е стандартна стойност, може да сложиш 4700uF. Може и да паралелиш кондензатори, ако имаш място, примерно 5х1000uF.
                      Последна редакция от DJPOPA; 05.02.2017, 14:19.
                      Dacia Duster 1.6 4WD

                      Коментар


                        #12
                        Сега, не знам за тоя усилвател колко си заслужава да се купуват аудио серия кондензатори, но най-малкото да са маркови и оригинални-PANASONIC, RUBYCON, NICHICON, UNITED CHEMICON и др. По схема са дадени 5000uF, но това не е стандартна стойност, може да сложиш 4700uF. Може и да паралелиш кондензатори, ако имаш място, примерно 5х1000uF.
                        Здрасти Иво,

                        бях писал по-напред, че вече съм купил филтриращи 4700 мФ/63в на SAMHWA, но не съм ги сменил, че с всичкомера ги мернах и показаха по-лоши параметри от оригиналните Фракота.
                        Този усилвател ми е за заигравка и да имам повод да подпитвам електричарите за това-онова, че само суха теория и закона на ОМ не ми помагат да разбера кое води до дадени ефекти и дефекти в реалната работа на дадено устройство. Пък и да има някой да ми обяснявама по схемотематиката по малко пак е нещо.
                        Далеч съм от мисълта да наливам купища пари за кондензатори, а по-добре да си купя един евтин осцилоскоп и да се науча как се работи с него и да намеря кое предизвиква въпросния импулс в говорителя при пускане.
                        Първоначалния замисъл при покупката на този усилвател беше да е за части на другия ми такъв, който дълги години ми служи вярно и е в напълно оригинален вид и оригинална елементна база.
                        Няма шумове, няма думканици, няма пуканици по потенциомеътри. Включваш от копчето и звука плавно изплува за 1-4 секунди, ако си подал сигнала първо. Това се случва, когато примерно си слушам от лаптопа и на някоя песен прехвърля към усилвателя.

                        Но на този втория, не знам кое му повлия негативно. Всички електролити са заменени със същите капацитети, но с 10-15 волта завишено работно напрежение. Офсета и тока на покой са настроени спрямо ръководството. Има добър външен вид и реших да се пробвам да го възстановя. Остана само тея преходни процеци да се изчистят и ще е супер.
                        Сега с човек от аудиофорума замисляме да ми нарисува схема за време-закъснение 2-4 сек и да пробвам сам да си я направя с негова помощ.

                        Поне ми отделя много време да ми обяснява някои неща, което е похвално за него и полезно за мен.

                        Поздрави!
                        Последна редакция от pl4 8rp; 05.02.2017, 22:52.
                        Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                        Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                        Коментар


                          #13
                          Схемата за времезакъснение се прави елементарно с един таймер 555. Но теб ти трябва и мигновено изключване при отпадане на захранването. Това може да ти го даде схема с uPC1237HA. Тя следи AC сигнала от трансформатора, който изчезва моментално при изключване, докато филтровите капацитети са още заредени и стъпалото реално работи.

                          SAMHWA не са лоши, те са корейска марка, която е била поделение на SAMSUNG за производство на кондензатори. Впоследствие се отделят под собствена марка. Но са читави. Естествено FRAKO са много по-добри, ако не са изсъхнали вече.
                          Dacia Duster 1.6 4WD

                          Коментар


                            #14
                            Чета тази тема в аудиофорума.
                            Есенцията в един-два цитата:

                            Мек старт и забавено включване на изходите са различни понятия
                            "Мек старт" се използва при мощни консуматори с цел да "ядат" началния си ток на порции, така да се каже. Купи си два флекса от по 2600W - един с мек старт и един без. Виж какво става с осветлението когато включиш единия и другия


                            Закъснител се слага на усилватели, на които е нужен. На някои просто
                            не е
                            . Зависи от схемата.
                            Предимство е/На забавеното пускане-Б.А/, че пуска говорителите с някакво време закъснение и не се чува неприятния за теб и тях звук ПУК. През това време също усилвателя влиза в режима си.
                            Недостатъци не мисля че има освен парични
                            В общи линии ме интересува по моята схема, кой елемент или верига осигурява това така наречено "забавено пускане" към изхода за колоните, което предотвратява пукането при пускането на захранването.
                            Защитата от елимекс с юПС1237 не я подкарах и за сега отпада. Искам да стигна до същността на проблема, че явно има такъв щом при два еднакви усилвателя единия пука при пускане и спиране, а другия не, то проблема е в самото устройство или елемент, а не в схемата.
                            Ще съм много благодарен на малко обяснения по казуса и какво да проверя или подменя за проба.
                            Поздрави!

                            Част две от схемата: http://wegavision.pytalhost.com/Revox/A78s/04.jpg
                            Последна редакция от pl4 8rp; 09.02.2017, 22:25.
                            Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                            Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                            Коментар


                              #15
                              pl4 8rp написа: Преглед на мнението
                              В общи линии ме интересува по моята схема, кой елемент или верига осигурява това така наречено "забавено пускане" към изхода за колоните, което предотвратява пукането при пускането на захранването.
                              Без никакви претенции да съм разбирач на темата транзисторни усилватели, изходите за озвучителните тела са ти директни от стъпалото. Не виждам нарочна схема за закъснително пускане, няма и реле за такава. Има превключватели, които вероятно са някакъв тип ключове на самия усилвател, за превключване между изходите за колоните и слушалковия изход. И толкоз, нищо не ти развързва изхода от стъпалата при пускане.

                              Пукотът в колоните се дължи най-вероятно на ликажен кондензатор или на повреден транзистор в предусилването/темброблока. Обикновено с повреждат малосигналните PNP-та. Аз залагам на кондензаторите. Лошото на такива дърти техники е, че всичко им е полуразпаднато и реално за подмяна. Може ефекта да е кумулативен от няколко повредени чарка едновременно.
                              Dacia Duster 1.6 4WD

                              Коментар

                              Working...
                              X