Здравейте, реших да си пусна тази темичка да е нещо като "offtopic" за зимата т. е всякакви препоръки, съвети и т. н. относно зимата и какво трябва или не трябва да се прави зимно време с колата .
Пълен резервоар, особено ако предстои по-дълго пътуване, добри "обувки" с прилични грайфери, зареден акумулатор, стъргалка за лед.
Когато застуди и замръз скове колата ми в сутрешните часове, използвам пулверизатор-че с етилов спирт. Помага ми при размразяването на вратите.
Преди зимата мажа гумените уплътнения на вратите със силикон, проверявам антифриза и слагам зимна течност в съда за чистачките. Общо взето - това е...
A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
На мен ми казаха зимно време ръчна да НЕ дърпам, че после на сутринта няма помръдна колата. Гуми има, акумулатор е чистак нов купен преди месец почти не е каран.. Значи трябва да си взема стъргалка за лед и зимна течност за чистачки, антифриза сам долял 1л концентрат директно в казанчето и се събра точно..
Това със спирт наложително ли е като е в гараж колата постоянно? И как става това с силикона на гумичките.
На мен ми казаха зимно време ръчна да НЕ дърпам.........
....Това със спирт наложително ли е като е в гараж колата постоянно?
Да. За ръчната правилно са ти казали. Важи при ниски температури и дълъг престой навън за колата...Пък щом колата ти домува в гараж, забравяш
за повечето досадни задължения, които ние имаме с нашите "уличници". Спиртът, стъргалката и силиконът са ти безпредметни, освен ако от първото не си
правиш водка. Ако пък под "постоянно в гаража" имаш предвид "само в гаража", ти трябва само хубаво вино, люта ракия и вълчи мезета към тях. Тогава зимата ще ти се стори...лято.
И как става това с силикона на гумичките.
...Иде реч за гумените уплътнения на вратите, които се мажат със силикон за да се отварят по-лесно при замръзване, пък и да запазват своята цялост, но в твоя случай разбрахме, че е безпредметно.
A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Ясно иначе да тази кола дори в момента вечер се вкарва винаги в затворен гараж където ръчна не дърпам. А зимата можеби рядко може да се наложи да е навън ако е блокиран входа на гаража .
Значи остана да сменя ремъка и ролките (какви ще са нямам идея) и зимната течност и сме готови.
И един страничен въпрос отделно от зимата някой да има идея колко взимат от КАТ за издаване на нов малък и голям талон? След като мине през канал в КАТ.
Лопата, дебело удяло, запалка или кибрит. Вериги въже...
Някой са за ако закъсаш на дълък път да се завиеш или огън да запалиш
И ракия.
А за ръчната аз винаги съм на нея зиме лете дърпам и готово. 2/3/4 дни си седи..Така са ме учили едно време. Паркинг спирачка...
На скорост ако е уставена паля и тръгвам още на стартер... Циркове стават по автомифките хахахаха
Ся така ще го кажа, на 2-3км в града на ден ще я карам . И трябва ли да държа пълен резервоар зимата или е по добре да не е като се кара кратко и трябват ли добавки?
Рангеле, дебелото удяло (одеало) предполагам е да се завиеш преди да се треснеш с лопатата.
Зимъска ръчна НЕ СЕ ПОЛЗВА освен ако не си търсиш причина за нов съединител.
Препоръчвам и на спирачките да не стъпваш, а да държиш здраво волана. Без рязко подаване на газ.
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Ся така ще го кажа, на 2-3км в града на ден ще я карам . И трябва ли да държа пълен резервоар зимата или е по добре да не е като се кара кратко и трябват ли добавки?
Ся. Ако ще я вадиш тази кола в люта зима и само за 2-3 км. на ден, нивга няма да достигаш оптимална за ДВГ температура, което ще рече, че ще моторЯ по-бързо, по-целенасочено и по-агресивно ще си яде от ресурса. Спорно ще бъде и зареждането на АБ в тези условия. Ако пък изхождаме от икономическия аспект на упражнението от типа "цър - пър", преодоляването на подобни разстояния с автомобил не са обосновани, освен ако нямаш никаква друга алтернатива за предвижване. Що се касае за пълния резервоар - твой си е, ти ще си го изгориш. За добавките - има такива против желиране на нафтата, но е по-скоро проблем за нас, с "уличните" дизели. Твоята кола щом спи на топло е "пушка". Разбирам обаче от една друга твоя тема, че имаш ТД. Наложи ли ти се да палиш на открито в зимни условия без изправни подгревни свещи ще се мъчиш. Така, че и те трябва да ти бъдат в изправност преди да завее мраз.
A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Тези ти думи ме оставят без коментар. Изчерпват изцяло темата, но и създават условия за нова. Направо е уникално как в 5 буквени думи правиш по 3-4 правописни грешки.
Рангел е предвидлив и макар да изглежда прекалено, трябва да признаем, че не е лошо в зимни условия човек да има в колата си кирка, одеяло, брадва, секира, 1-2 кубика дърва, походни масичка със столчета, гумени ботуши, ръкавици, чифт плетени чорапи, ракийка, салатка...
A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Ами да. Аз само това им харесвам на междуградските пътувания. Като закъсам и вместо да се обадя на някой да си накладя един бурн огън до пътя и да тръгна да търся храна в близката гора.
ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Ами да. Аз само това им харесвам на междуградските пътувания. Като закъсам и вместо да се обадя на някой да си накладя един бурн огън до пътя и да тръгна да търся храна в близката гора.
Ей каква гениална идея. Предлагам следващата събота да ходим да закъсаме дружно в гората. Ама да не търсим храна а да си носим. Таман и Хак ще е в софия.
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Ами да. Аз само това им харесвам на междуградските пътувания. Като закъсам и вместо да се обадя на някой да си накладя един бурн огън до пътя и да тръгна да търся храна в близката гора.
Така е. Добре е обаче човек да съобразява и къде точно закъсва. Има места, невъзможни за бивак, а и набавянето на храна от всяка гора не е лесна работа. И веднага се сещам за готварската книга. Добре е да е с нас, въпреки че, ако се наложи да готвим меча лапа няма да ни помогне особено.
A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Моята зимна подготовка включва:
- Зимни гуми
- Акумулатор в добро състояние
- Проверен антифриз
- Зимна течност за чистачки
- Изправни светлини
- Хубави чистачки
- Намазани с парафин или силиконов спрей гуми на вратите
- Напръскани с WD-40 или силиконов спрей ключалки
- Пулверизатор със спирт или течност за чистачки
- Вериги и ръкавици - предварително се учиш как се слагат
- Лопатка
- Четка за сняг със стъргалка
- Въже (винаги нося)
- Кабели за ток (винаги нося)
- Резервоар винаги над средата
- Добавка против замръзване на дизела в големите студове
- Миналата зима носех и шише със сол/пясък
- Постоянно монтиран багажник за ски/сноуборд
Ходя по планините често и с тези неща под ръка никога не съм закъсвал.
Коментар