Имам една стара скара, която отказа. Отворих я от страната на кабела и видях, че са нагорели жиците. Махнах кабела и ги оправих, след което мернах самата скара с мултицет на верига. Отляво и отдясно телчиците, които влизат в устра клемата. На верига пищи? Това означава ли, че скарата е наред? Или има късо, щом пищи? Като бодна телчиците в устра клемата, след това и кабела, и като мерна на щепсела с мултицета, пак ми пищи. Това ако го пусна в контакта ще ми гръмне в ръцете...?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем със скарата?
Collapse
X
-
Най добре да се види колко ома ти показва мултицета и за сравнение може да премериш и някой котлон в къщи.
при 220 в - и 500 вата трябва да е 96 ома
2000 вата - 24 ома
Не знам до колко ома пищят мултицетите и дали има някакъв стандарт ... май когато са на зумер - пищят в най-малкия обхват на уреда.
А и нагорял бакелитов щепсел мерен с мултцет ми е давал няколко ома - живо късо.Последна редакция от badbad; 20.08.2016, 23:32.FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999
-
За да ти пищи зумера, скаратa трябва да е доста мощна 2,5-3 kW? При измерването трябва да бъде отчетено някакво съпротивление - в никакъв случай 0 Ohm сигурно късо и "взрив". При 3kW съпротивлението трябва да е около (15-17)Ohm и зумера на моя мултицет пищи. Като пример - нашата скара е 1.5 kW съпротивление 35 Ohm и зумера не пищи. От гледна точка на безопасност, контакта трябва да е занулен, третото (жълто-зеленото) жило на захранващия кабел трябва да е сигурно свързан към корпуса на скарата, а от другата страна към нулевата пластина на щепсела. Ако въпреки всичко, имаш някакви съмнения - режи кабела, хвърляй на боклука, съответно на магазина и нова скара.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Мултицета пищи на едно от избраните положения за съпротивление. Това е когато нямаш възможност да го гледаш мултицета и по звука да се ориентираш дали веригата е здрава. Въпреки това при това положение ти показва някакво съпротивление както са казали колегите нещо от рода на 20-30 ома. Избери обхват 200ома и няма да ти пищи а само показва съпротивление. Ако имаш някакви съмнения мери между корпуса на скарата /нагревателя/ и една от клемите. Ако и тогава пищи или ти показва съпротивление близко до 0 ома хвърляй, но едва ли имаш проблем понеже ако имаше такъв проблем преди да изгори или щеше да гърми или да ти гори бушона. УспехChrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар