Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Алфа Ромео 159 1.9 JTDm е едно голямо разочарование

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    pplk написа:
    siluro написа:
    Здравей колега, Много съжалявам да прочета описаните от теб неволи. Навремето бях луд по тая кола и твърдо решен да си я купя. Още като излезе ми хвана окото и чаках да се появят на пазара като втора ръка 2-3 годишните. Мой колега си я купи нова обаче и това ме разубеди. Каква модификация беше ми е трудно да си спомня, но неговата кола не излизаше от сервиза. Вечно нещо повредено по нея. Както каза някой по-горе - единствената част по нея дето не се счупи е немонтираната. То не бяха грешки в двигателя, скоростите, електрониката, сигнали за прегрял двигател, абе направо коледна елха му беше таблото. Някъде около 30 000км по спомен тоя човек се предаде, каза, че не може повече, че тая кола го е съсипала психически и след кратка разправия я върна на оказиона. Това ме разколеба доста за колата, после ми отпадна като идея. Наскоро пак се бях зазяпал по тоя модел въпреки спомените покрай перипетиите на моя колега и сега след като прочетох твоите неволи дежа-вю получих.Успех с ремонтите, но мисля че е загубена кауза.
    Винаги ми е бил любопитен следния феномен. Много хора имат познати, приятели или колеги, които са си купили определена марка автомобил и не излизат от сервизите. Любопитното е, че никой от собствениците на дадения автомобил, не споделя перипетиите си по форумите. БТВ Тва с прегряването се случва, ако някой в миналото е обърнал + и - на акумулатора или е давал ток. На Кромата тая джунджурма се намира под релетата при двигателя. Имах същия проблем заедно с някакви лампи по таблото и го оправиха за около час.
    Не е феномен колега. Има много хора, които не висят по автомобилните форуми, а имат други интереси. В моя случай освен писането на код и висенето по разни софтуерни форуми съм запален и по фиат (Конкретно по купе-то), и фиатаджийския форум. В конкретния случай колегата нямаше нито времето нито желанието да се занимава с коли. Колата го кефеше като излезе и си я купи. После я продаде. Толкова.
    Fiat Coupe 1.8

    Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

    Коментар


      #62
      Колеги просто колата не става...днес ново 20...направихме си излет с булката да поснимаме с дрона и предницата освен че чука на умряло вече скърца зверски...ама като казвам зверски си представете стара врата на килер която не е отваряна от 20 години...и тва от нищото заклевам се...карах си спрях пред гаража да отварям вратата и като станах от колата се чу "кръъц" и викам айдеее отиде коня у реката...и ся освен всичко друго си имам скърцаща предница...така, че хора моля ви не си купувайте тази кола...да се самозапали дано, че да се отърва от мъките...
      Fiat Bravo 1.9 JTD 100

      Коментар


        #63
        siluro написа:
        след кратка разправия я върна на оказиона..
        siluro написа:
        После я продаде.
        Феномен е колега, повярвай ми! :D
        207 тиква автомат
        новокромаджия 2.4 печка

        Коментар


          #64
          Ся както има каско ми идва да я пусна по някоя пропаст честно ви казвам, просто давам пари някой да дойде да види за какъв кенеф става въпрос
          Fiat Bravo 1.9 JTD 100

          Коментар


            #65
            mitkosoft написа:
            Каквото и да говорим все съм чел за проблемите по Алфите за калпавите им електроники и аз точно на такава попаднах...ами не мога да повярвам, че има безпроблемна алфа..
            Що да няма... 166, 156 са с като моята Либра двг. Само окачването е различно, скоростите до една определена година също са еднакви. А Либрата ми стана на 300 000 и маслото не мърда и милиметър, пали на -26 и винаги с едно подгряване. Двг не е отварян. А не е като да не й давам газ. Затова допускам, че 156 и 166 са доста прилични, колкото и да е кекаво окачването, едва ли може да те докара до такъв колапс.
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #66
              Оффф поредният селски тарикат, дето искал хубава кола за без пари и сега реве като вдовица за кур...бан чорба! Ти какво очакваш от модел, който оттам, откъдето се внася, струва 5000 евро, а ти си я купил тук за 4000?! И като я гледа, даде ли 30 лева на специалист да я провери? Или за кво да ги даваш, ти си разбираш. Аман от мрънкачи, дето искат да онождат дявола га фърчи и после колата им виновна!
              Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V - Ex
              Alfa Romeo 166 2.4 JTD - Ex
              Volvo S60 Sport 2.4D

              Коментар


                #67
                koolio написа:
                Оффф поредният селски тарикат, дето искал хубава кола за без пари и сега реве като вдовица за кур...бан чорба! Ти какво очакваш от модел, който оттам, откъдето се внася, струва 5000 евро, а ти си я купил тук за 4000?! И като я гледа, даде ли 30 лева на специалист да я провери? Или за кво да ги даваш, ти си разбираш. Аман от мрънкачи, дето искат да онождат дявола га фърчи и после колата им виновна!
                Абе ей келеш искаш ли да те видя на живо да ти кажа кой селски тарикат...тъп софианец който всяка събота си ходи на село, че те потроша ей !
                Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                Коментар


                  #68
                  mitkosoft написа:
                  koolio написа:
                  Оффф поредният селски тарикат, дето искал хубава кола за без пари и сега реве като вдовица за кур...бан чорба! Ти какво очакваш от модел, който оттам, откъдето се внася, струва 5000 евро, а ти си я купил тук за 4000?! И като я гледа, даде ли 30 лева на специалист да я провери? Или за кво да ги даваш, ти си разбираш. Аман от мрънкачи, дето искат да онождат дявола га фърчи и после колата им виновна!
                  Абе ей келеш искаш ли да те видя на живо да ти кажа кой селски тарикат...тъп софианец който всяка събота си ходи на село, че те потроша ей !
                  Не съм софиянец. От Плевен съм. Заповядай.
                  Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V - Ex
                  Alfa Romeo 166 2.4 JTD - Ex
                  Volvo S60 Sport 2.4D

                  Коментар


                    #69
                    pplk написа:
                    siluro написа:
                    след кратка разправия я върна на оказиона..
                    siluro написа:
                    После я продаде.
                    Феномен е колега, повярвай ми! :D
                    Хехе гледай сега как ми вадиш думите от контекста с цел да ме злепоставиш. Като си купиш нова кола от дистрибутор вариантите да се оттървеш от нея са няколко - като купиш нова от дистрибутора и върнеш сегашната ти и парите от нея са вноска, като им я оставиш на консигнация или да се пробваш на пазара. Не се сещам за дистрибутор тука, който да не предлага оказионни автомобили.Виждам, че ти е мерак да ме дъвчеш, но все пак на колегата едва ли му е до това.Колега, скърцането може да е от тампоните на макферсоните.За двигателя колега предполагам, че не си слагал бутилка с вода наопаки в разширителния съд да гледаш за балончета и може да си е била тръгнала гарнитурата още като си я купувал. После си я резнал 2-3 пъти, защото върви чудесно и е била готово. С новата гарнитура ако не си шлайфал главата сигурно пак така ще стане скоро. Скоростната кутия масло има ли и дали е сменяно скоро ? Предполагам, че реалните и км са неизвестни, а като си я купувал едва ли си го сменил. А и наскоро купувах някаква химия от Англия за една автоматична кутия дето колкото и невероятно да звучи направо я приспа. Окачването тъй като незнам дали на алфите пълнят разни шарнири си спомням, че едно време като имах полски фиат и не се намираха никъде части ми ги бяха пълнили и се разскърцаха сигурно на първия месец. Не тропаха ама зверски скърцаха. С една спринцовка редовно им вкарвах по малко масълце за да се укротят. За лампите по таблото - там няма оттърване ама можеш да си спретнеш един лаптоп с една диагностика и да си ги раследваш сам тези неща и най-добре тоя лаптоп да ти е винаги в багажника. Чукане на клапани съм го виждал поради софтуерен проблем на един ситроен, незнам дали важи в твоя случай. Фарововете - закарай я на реглаж на фаровете, аз като минавам технически преглед винаги искам да ми ги проверят и евентуално настроят ако има нужда.п.п. Не се бийте с колегата, смисъл няма, колата по-добре няма да стане.
                    Fiat Coupe 1.8

                    Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

                    Коментар


                      #70
                      Искам само да вметна, че аз близо половин година се оглеждах за 159-ка ( седан, 150 к.с.) и всяка сутрин 1-вата ми работа беше да влезна в секцията "Съвет относно покупката на 159" в Алфа форума. Някои колеги там си търсеха кола от над година. 99% от колите прегледани в автокъщи бяха пълни морги, а тези които стават - доста скъпи. Поне според мен и моите критерии в края на Ноември 2015 най-евтината и хубава кола я продаваше колега от Пловдив и цената й беше 10600 лв. Твоят автомобил, на тази цена, от автокъща, предполага една първоначална инвестия от 2-3 хил. лв. Така се получи и при мен, накрая си взех Chevy Captiva и до момента съм дал близо 3 хил. за подмяна на редовни чаркалаци без да се е чупила. ( Дискове, накладки, жила, ангренаж, главини и прочие). Ако аз бях на твое място и вече съм дал известни средства по този автомобил, бих го закарал на реномиран майстор ( който разбрах има близо около теб) и нека той реши какво става с тази кола и има ли надежда. Успех.
                      Fiat Stilo 115 h.p. 2004
                      Глупаво е да правиш планове за целия си живот, след като не си господар дори на утрешния ден.

                      Коментар


                        #71
                        mitkosoft написа:
                        Каквото и да говорим все съм чел за проблемите по Алфите за калпавите им електроники и аз точно на такава попаднах...ами не мога да повярвам, че има безпроблемна алфа....да, разбирам, че е нормално с времето нещо да се повреди но аз за 3 месеца сменях гарнитура...половината окачване, ся и скоростите хлопат или квото е там...двигателя трака при ускорение и тва за 3 месеца...ами за 9 месеца кво ще стане - сигурно тотална щета...въпроса е на половина решен ще се договарям с автокъщата да си я взимат и да ми дават друга кола...и то нещо като чист бартер без стотинка плащане...ако трайно се откажат да ми я сменят тогава вече, ще я ремонтирам и си е вечно моя...но определено вече никога Алфа Ромео...Какво им е здравото в Автобилд още като излезе имаше тест в който на малко под 100 000 километра алфа 159 с тоя мотор хвърли двигател....
                        Колега, хубаво си се договорил с автокъщата...дано ти дадат някой супер здрав, нетрошлив и вечен Пасат или Опел, да си го караш и да си му се радваш. Просто си имай едно предвид, когато вземаш кола втора ръка занапред, особено от автокъща. Съвета ми е винаги, да правиш проверка на автомобила, който си харесал в доверен за теб сервиз, да провериш пълната му история ( до колкото е възможно) и тогава да плащаш.Само за пример ти давам моята алфа 159 , 1.9 - взех я от колега от Алфа форума, втори собственик на автомобила. Внесен от Италия на реални 90 хил.км, дойде при мен на 150 хил.км, вече е на 195 хил.км. ( говорим за 100% проверени реални км.). Колата я взех на доверие, без да познавам предварително колегата, но проверих историята й в сервиза ( форумен) в който се обслужва. След като я взех минах около 30 хил.км безпроблемно, след което съм сменил съединител + маховик, термостат, дискове + накладки, окачване по предницата и махнах т.н. "пеперудки". Всичко останало са консумативи - масла, филтри, ремъци, гуми. Да, модела си има и кусури като цяло, но всичко се преглътва.

                        Коментар


                          #72
                          Настоящата ми Либра, седеше в автокъщата в Дупница от година и половина, като я докараха беше с транспортни драми, по едно време джамбазите явно са решили, че заради тях не могат да я продадат и я бяха оправили (изчукване, китване, боядисване). Понеже беше много запазена отвътре ходиха да я гледат една камара хора, включително и от ланча форума. Отзивите бяха потресаващи - турбото вие на умряло, не върви, волана скърца при навиване, има лопане по ходовата част, има една камара грешки и таблото свети като елха. Е, аз я взех - такава беше ситуацията ми - дадох Фолксфаген Лупо и 800 лева (бартер), просто защото другите джамбази които имаха що годе читави либри отказаха. За два месеца колата стана "струна" - нищо не хлопаше, нищо не светеше, скърцаше и пр. При това инвестициите не са били кой знае какви (~650 лв.), но си струваше. От този момент на сетне, по колата са правени предимно ПЛАНОВИ ремонти с едно изключение от преди месец като ми се спука изпускателния колектор. В плановите ремонти подмених чашките на полуоските, маховика и съединителя (това са най-скъпите неща в една Либра) на обща стойност 1700 лева... и с това приключи даването на пари по нея (изключвам тампони на щангата, биалетки и пр. евтини неща). В резултат - гоня 200000 км с нея (в момента съм малко над 170000).
                          Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                          Коментар


                            #73
                            siluro написа:
                            pplk написа:
                            siluro написа:
                            след кратка разправия я върна на оказиона..
                            siluro написа:
                            После я продаде.
                            Феномен е колега, повярвай ми! :D
                            С новата гарнитура ако не си шлайфал главата сигурно пак така ще стане скоро.
                            Сигурен ли си в думите си лично ли е изпитано или така си чувал....аз как да разбера дали е шлайфана
                            Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                            Коментар


                              #74
                              mitkosoft написа:
                              Сигурен ли си в думите си лично ли е изпитано или така си чувал....аз как да разбера дали е шлайфана
                              Сигурен съм в думите си, 5 години съм работил в АМК - основно правило е да се ревизира главата преди да се сложи обратно на блока. Качва се на машина за проверка на херметичността, прави се проверка и ако се налага се прави челно шлайфане (почти винаги се налага нещо да се пилне леко), така и така е отворена (моята примерно) обикновено се напасват и клапаните. Издухването на гарнитура (и аз съм го правил) идва от прегряване (при мен по показания на таблото около 120 градуса) и получаване на кривина в главата през която започва леко изпускане на налягане. След смяната ако главата не е проверена и евентуално шлайфана на същото място не прилепя плътно. В началото гарнитурата държи но постепенно на същото място започва ново пропускане. Ако за втори път ти се случи да я сваляте сменете и болтовете, които е държат към блока, защото те се разтягат. На едно пежо 206 болтовете бяха станали с 5мм по-дълги от новите (лично измерено от мен). А на въпросното Пежо бяха правили ревизия на главата, но бяха монтирали някаква абсолютен ментак гарнитура и се наложи да слагаме нова.Как да разбереш - няма как. Освен да питаш в сервиза където е правена дали са я шлайфали или само са я сменили. И е добре да знаеш каква гарнитура са ти сложили.
                              Fiat Coupe 1.8

                              Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

                              Коментар


                                #75
                                D. Stanev написа:
                                Настоящата ми Либра, седеше в автокъщата в Дупница от година и половина, като я докараха беше с транспортни драми, по едно време джамбазите явно са решили, че заради тях не могат да я продадат и я бяха оправили (изчукване, китване, боядисване). Понеже беше много запазена отвътре ходиха да я гледат една камара хора, включително и от ланча форума. Отзивите бяха потресаващи - турбото вие на умряло, не върви, волана скърца при навиване, има лопане по ходовата част, има една камара грешки и таблото свети като елха. Е, аз я взех - такава беше ситуацията ми - дадох Фолксфаген Лупо и 800 лева (бартер), просто защото другите джамбази които имаха що годе читави либри отказаха. За два месеца колата стана "струна" - нищо не хлопаше, нищо не светеше, скърцаше и пр. При това инвестициите не са били кой знае какви (~650 лв.), но си струваше. От този момент на сетне, по колата са правени предимно ПЛАНОВИ ремонти с едно изключение от преди месец като ми се спука изпускателния колектор. В плановите ремонти подмених чашките на полуоските, маховика и съединителя (това са най-скъпите неща в една Либра) на обща стойност 1700 лева... и с това приключи даването на пари по нея (изключвам тампони на щангата, биалетки и пр. евтини неща). В резултат - гоня 200000 км с нея (в момента съм малко над 170000).
                                Lancia не е добър пример, защото това е единственият италиански производител, в чиято философия поначало са заложени качество на изработката и надеждност. Предполагам нещо от това е останало и след придобиването им от FIAT
                                Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
                                ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

                                Коментар

                                Working...
                                X