Днес се навършват 30 години от най голямата ядрена катастрофа в мирно време. Тази в АЕЦ Ленин в Чернобил. Инцидента доказа скритата унищожителна мощ на ядрената енергия изплъзнала се от контрола на човешката ръка. Редица конструктивни дефекти и човешки грешки доведоха пряко и косвено до смъртта на стотици хиляди животи и отровиха огромна територия почти вечно. Нека си спомним за трагедията и невъзпятите герои биороботи дали живота си за справянето с последиците.Мир на праха на всички загинали.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
30 години от експлозията в АЕЦ Ленин в Чернобил.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Конструктивни дефекти няма. Аварията е плод на човешка грешка. Ако не са изключили защитата- щяла е да сработи автоматично и до авария нямаше да се стигне. Реакторите от Чернобилски тип са едни с най- добрата защита - само да не се изключи. Ако нещо бъркам- Безсмъртния да каже, нали в АЕЦ-а работи.Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power
-
Върховете на регулиращите пръти са били от графит. Тавана на зоната строг режим е трябвало да е била от огнеупорни материали но са били спестени. Нямало е 3тия вид пасивна защита бетонова подложка под реактора за недопускане пропадането на разтопено гориво в почвата. Липса на температурни датчици по цялата височина на реактора а само на върха. Имало е много пропуски но главния виновник е човека изключил защитите и почнал теста на 200мгв а не на регламентираните 600
Коментар
-
Просълзих се направо!Тия "стотици хиляди животи" днес, 30 години по-късно, вече се знаят с практически 100% точност:- 2 загинали от травми непосредствено при аварията;- 28 загинали от облъчване от общо 134 имащи симптоми на радиационна болест;- 4 загинали при падане на хеликоптер, участващ в аварийните дейности; - 15 починали от рак на щитовидната жлеза.Или, от "изпуснатия атом" доказано загиналите са 43. За 60 години ядрена енергетика. А от "изпуснат автобус" колко са ежегодно?Малко несериозно ми се вижда в автомобилен форум да се пишат такива откровени простотии. Никой от нас не ходи пеша, все пак, за да иска това от другите.Който знае английски, ето сериозен източник със статии, засягащи всички аспекти на аварията, специално по повода и напълно безплатно:http://www.journals.elsevier.com/jou...аналото е от лукаваго.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Какъв сериозен източник ама разбира се че всичко ще се отрече. Викаш всичко е било бошлаф работа? Официалните сводки след инцидента естествено омаловажават проблема и скриват реалния брой на засегнатите. А и съм в общ раздел така че ако не ти харесва темата имаш бутон Back. Натискаш го и си свиркаш.
Коментар
-
evgeni85 написа:Върховете на регулиращите пръти са били от графит. Тавана на зоната строг режим е трябвало да е била от огнеупорни материали но са били спестени. Нямало е 3тия вид пасивна защита бетонова подложка под реактора за недопускане пропадането на разтопено гориво в почвата. Липса на температурни датчици по цялата височина на реактора а само на върха. Имало е много пропуски но главния виновник е човека изключил защитите и почнал теста на 200мгв а не на регламентираните 600ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
slonikon написа:Темата ми харесва много даже. :D И твоите писания ми харесват. Това за "връхчетата" на контролните пръти беше култово, вервай ми.Английски виждам, че не знаеш.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
slonikon написа:Темата ми харесва много даже. :D И твоите писания ми харесват. Това за "връхчетата" на контролните пръти беше култово, вервай ми.Английски виждам, че не знаеш.
Коментар
-
evgeni85 написа:slonikon написа:Темата ми харесва много даже. :D И твоите писания ми харесват. Това за "връхчетата" на контролните пръти беше култово, вервай ми.Английски виждам, че не знаеш.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
evgeni85 написа:Може и в централата да е бил. Може и в атом енергоремонт или в ДПРАО. Без значение. И аз съм работил там макар и чрез външна фирма. Повярвай знам за какво иде реч.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Kay_ написа:evgeni85 написа:Може и в централата да е бил. Може и в атом енергоремонт или в ДПРАО. Без значение. И аз съм работил там макар и чрез външна фирма. Повярвай знам за какво иде реч.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар