Теоретично сте прави, че имаш ли кола трябва да си плащаш застраховката. Да ама само теоретично. Имам около 20 автомобила и какво, ще плащам застраховката на всичките ли. Или пък си мислите, че мога да ги карам всичките едновременно. Плащам си данъците редовно на всички автомобили и поне 4 граждански на колите, които карам в момента. Когато реша да пусна в движение друга кола, отивам плащам нейната застраховка и спирам друга. На кого преча или какво нарушавам. Ами на никого според мен. Във всеки един момент съм изряден на пътя. Проблемът всъщност е в бизнесът с коли продавани зад граница. Има собственици, най-вече в пограничните градове на чиито име са регистрирани стотици коли. Тези коли се карат в чужбина с български номера и без гражданска. При ПТП пострадалият си търси обезщетението от НАШИЯ Гаранционен фонд. Реално чужденци източват фонда ни. Искам да кажа, чужденците, които карат коли с българска регистрация без гражданска при щета ограбват нас, които си плащаме. Другия проблем е селските тарикати, които карат без гражданска. И трябва да ви кажа, че са страшно много. Всяка седмица имам поне две обаждания от приятели с въпроса " Тука един ме удари ама няма гражданска и иска да ми плати на ръка, колко да му взема за това и това?". Така че това със спирането от движение изобщо няма да ги уплаши. Ще продължат да си карат без граждански, в повечето случаи коли не на тяхно име. Така че им дреме дали ще им спрат колата от движение. Те не се плашат от акта за липса на гражданска, а ще се уплашат, че ще спрат колата на някой си.Отделно е въпросът как и дали Гаранционният фонд плаща. Ами досега имам доста случаи в които всичко потъва и пострадалият пие една студена вода.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Задължителна застраховка гражданска отговорност ?
Collapse
X
-
Добре де а чисто хипотетично, ако кола с гражданска удари кола без гражданска (която е паркирана) и в следствие на това загине човек (г/д случая в Банско от 8-ми март, само там не знам дали блъснатата кола е без гражданска) какво точно става за собственика на колата без гражданска?FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
VET написа:Теоретично сте прави, че имаш ли кола трябва да си плащаш застраховката. Да ама само теоретично. Имам около 20 автомобила и какво, ще плащам застраховката на всичките ли. Или пък си мислите, че мога да ги карам всичките едновременно. Плащам си данъците редовно на всички автомобили и поне 4 граждански на колите, които карам в момента. Когато реша да пусна в движение друга кола, отивам плащам нейната застраховка и спирам друга. На кого преча или какво нарушавам. Ами на никого според мен. Във всеки един момент съм изряден на пътя. Проблемът всъщност е в бизнесът с коли продавани зад граница. Има собственици, най-вече в пограничните градове на чиито име са регистрирани стотици коли. Тези коли се карат в чужбина с български номера и без гражданска. При ПТП пострадалият си търси обезщетението от НАШИЯ Гаранционен фонд. Реално чужденци източват фонда ни. Искам да кажа, чужденците, които карат коли с българска регистрация без гражданска при щета ограбват нас, които си плащаме. Другия проблем е селските тарикати, които карат без гражданска. И трябва да ви кажа, че са страшно много. Всяка седмица имам поне две обаждания от приятели с въпроса " Тука един ме удари ама няма гражданска и иска да ми плати на ръка, колко да му взема за това и това?". Така че това със спирането от движение изобщо няма да ги уплаши. Ще продължат да си карат без граждански, в повечето случаи коли не на тяхно име. Така че им дреме дали ще им спрат колата от движение. Те не се плашат от акта за липса на гражданска, а ще се уплашат, че ще спрат колата на някой си.Отделно е въпросът как и дали Гаранционният фонд плаща. Ами досега имам доста случаи в които всичко потъва и пострадалият пие една студена вода.FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
valioboy написа:Много сте остроумни всички,ами имам камион който не ми трябва в момента.Не го карам,в частен имот е и не пречи на никой.Плащам си данъка,а сега трябва да му плащам и застраховката въпреки,че няма да го ползвам в момента и не знам дали въобще за напред ще го ползвам.Имам 3 коли на които плащам,но не проумявам тая глупост дето са измислили.Казаха,че освен ,че ще ги спират ще налагат и глоба в размер на 250 лв и отделно таксите после за пускане в движение, с 2 думи на сила ще те карат да плащаш.Също така и хората в чужбина които ги няма през по-голямата част от годината,не виждам смисъл да плащат годишна гражданска отговорност при положение ,че превозното средство не се ползва,каква е логиката ?VET написа:Теоретично сте прави, че имаш ли кола трябва да си плащаш застраховката. Да ама само теоретично. Имам около 20 автомобила и какво, ще плащам застраховката на всичките ли. Или пък си мислите, че мога да ги карам всичките едновременно. Плащам си данъците редовно на всички автомобили и поне 4 граждански на колите, които карам в момента. Когато реша да пусна в движение друга кола, отивам плащам нейната застраховка и спирам друга.
Коментар
-
VET написа:Отделно е въпросът как и дали Гаранционният фонд плаща. Ами досега имам доста случаи в които всичко потъва и пострадалият пие една студена вода.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
В Лондон плащат защото имат и аз съм съгласен да плащам 2000 лв. данък на месец ,но съответно трябва да имам 10 000 лв. приход.В белите държави всичко е пропорционално сметнато.И при необходимост той знае,че е застрахован. Аз съм оставал на магистрала във Франция с френски бус, след обаждане на застрахователя дойде пътна помощ и ме закараха до сервиз,след като се видя ,че ремонта ще трае 2 дни ме настаниха на хотел и всичко беше организирано и платено от застрахователя ,включително и таксито от хотела до сервиза.
Коментар
-
Това, че в белите държави било пропорционално сметнато изобщо не е вярно, да не говорим, че застраховките в Англия се определят по съвсем различен начин и може да включиш всякакви екстри, стига застрахователя да се съгласи. Не виждам дори една допирна точка със застраховките в България. Както казах и в другата тема, процедурите в България са толкова сложни, че никой не си прави труда да си сваля колата от отчет. Тъй като си започнал с Англия - там като си купиш кола не сменяш номера, нито ходиш пшри нотариус, все едно тая кола е златна, само уведомяваш с писмо, че колата е твоя. По същия начин уведомяваш, без да връщаш номера и прочее, че колата няма да се движи по пътната мрежа, пак по същия начин я пускаш. Ако обаче те пипнат без преглед, който не можеш да минеш, ако не си платил застраховката и данъка, глобата е не само сериозна, ами си има и начин да те накарат да я платиш. Така че ако толкова искат да се повиши процента на застрахованите коли, могат да започнат с опростяване на процедурите и събирането на глобите, не непрекъснато да кърпят тоя и оня закон в безсилието си да сложат нещо в ред, защото ги мързи да спазват законодателството в момента.Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
Понякога от фонда изплащат обезщетение и то определено са по-високи от тези на самите застрахователи.Мога да дам пример със позната със брава. Удари я пиян,без книжка и със кола спряна от движение. След 9 месеца и изплатиха по голяма сума от пазарната в момента на автомобила.Преди това имаше идентична щета по каско и сумата която и платиха беше по-малка от половината.
Коментар
-
Подкрепям колешката ele. А колегата Тамбудханец и колегата НаскоБГ, абе хора Вие къде живеете ??? Или ще ми кажете, че в тая скапана държава където всичко е направено понай-идиотския начин, спазвате закона буква по буква винаги и навсякъде. Наско ти преди да направиш нещо първо проверяваш как точно е законовото положение ли? Реставрирам коли, пояснявам за тези със законите. Отнема много време, съответно когато колата е годна да излезе на пътя отивам плащам гражданска, отивам на преглед и така я пускам в движение. Предполагам, че сега ще се хванете за това доколко мога да определя дали колата е годна за движение по пътищата. Ако щете ми вярвайте, но ако аз ви прегледам колите, надали ще минат теста за годност. Или пък смятате, че докато реставрирам колите, които стоят в двора ми, може да стане земетресение, което да доведе до изхвръкване на някоя от колите на пътя и там в същия момент да минава друга кола и така да стане белята. :D :D :D Всъщност винаги съм смятал, че застраховка трябва да се прави на водача, а не на колата. Даже съм чувал, че в някои държави е така. Реално водача е причината за ПТП а не колата. Мисля, че не съм чувал за кола без водач да е причина за ПТП независимо с гражданска или не.
Коментар
-
VET написа:Всъщност винаги съм смятал, че застраховка трябва да се прави на водача, а не на колата. Даже съм чувал, че в някои държави е така. Реално водача е причината за ПТП а не колата. Мисля, че не съм чувал за кола без водач да е причина за ПТП независимо с гражданска или не.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Като не се кара да се спира от движение и нищо не се дължи, ако си я паркирал на собствена частна земя. Ясно, че не е перфектното решение, но е по-добре от свободията и тарикатлъка, които се ширят сега. Мен ме притеснява, че като мине това ще натиснат още вече в лоша посока по западен маниер. Например немските глоби, като влезеш в населено място без евро 4, после 5, после 6... ми то в един момент на 2г трябва да купуваме нови коли. Това е простотия, но също така го очаквам, както вече е факт на места.
Коментар
-
wwalker написа:Като не се кара да се спира от движение и нищо не се дължи, ако си я паркирал на собствена частна земя. Ясно, че не е перфектното решение, но е по-добре от свободията и тарикатлъка, които се ширят сега. Мен ме притеснява, че като мине това ще натиснат още вече в лоша посока по западен маниер. Например немските глоби, като влезеш в населено място без евро 4, после 5, после 6... ми то в един момент на 2г трябва да купуваме нови коли. Това е простотия, но също така го очаквам, както вече е факт на места.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Е как с какво ще помогне? Много просто. Когато те тресне манго, който не плаща нищо, има фонд, който ти покрива щетите. Вече този фонд няма да ти плаща и те праща да си ги търсиш от манго. Обаче ако имаш късмета да си чужденец и те прасне манго с бг табели в Европа, тогава плаща България, защото има междунардни спогодби. Това е накратко, да го ду’ат честно плащащите бг граждани, които хем ще покриват щетите нанесени от манго на чужденците, хем като ги тресне манго няма да бъдат обезщетени.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар