Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на зимните гуми :)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мишлен си е Мишлен и няма два мнения по въпроса. Аз мога да дам много положителни отзиви за Michelin Alpin 5 225/55/17. Гумите са монтирани на SUV Субару Форестър. Вярно е, че колата има страхотно двойно задвижване, но гумите са убийствени. Ходим редовно с нея на ски - кара се доста агресивно по завои, мокри и заснежени пътища - нямат грешка. Вярно е, че всяко нещо има лимит и се е случвало да се сработва ESP или да се налага корекция с волана, но определено лимитът с тези гуми е по-далеч.

    Иначе на Мареата монтирах Fulda Kristall Montero 3 175/70/14. Мога да кажа, че съм много доволен. Първото впечатление беше, че гумите са изключително тихи на сух асфалт. По-тихи са от старите Вредщайни. За мек показателно е, че в големите снегове не ми се е налагало да разкопавам сняг или да ме бутат - излизал съм отвсякъде. Отделно, успях да кача Витошко Лале в най-голямата снежна виелица преди снеговете без да ми се наложи да обувам вериги.

    Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

    Коментар


      Fuldata се справя страхотно, наистина.
      Две еднакви коли, едната с Fulda 205/55/16 първи сезон, другата с Lassa 215/50/17 втори сезон, като почти не са карани първия - тази с Фулдата излиза от паркинга с 15см сняг наринат пред колата, като тапа.
      Тази с Ласа-та иска лашкане един два пъти напред-назад, иначе няма излизане. Фулдата определено ме очарова. Вкарвал съм колата нарочно в големи преспи, след което съм потеглял без никакъв проблем.
      Единствено не ми харесва, че им дават сцепление при мокра настилка, клас C. Но не съм усещал АБС да рита повече от нормалното при по-рязко спиране на мокро, както се случва да речем, с 5-6 годишни изпечени гуми.

      Единствено не успях да изляза от един коловоз преди няколко дни.
      Малка уличка, сняг около 10-12см, позамръзнал, с коловози. От лявата страна - паркоместа, колите по диагонал.
      Как ли не се мъчих, не успях да завия наляво и да пробия снега по средата. Колата все направо си вървеше, по коловоза.
      Един човечец с малка кола с доста по-тесни гуми, обаче, успя. Може и да е от широчината.

      Пак бих си купил Фулда. Ласа - смесени чувства.
      1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

      Коментар


        Аз съм с Conti TS850 и въпреки, че съм с Coupe, бих казал, че доста добре се справят на сняг. С 10-15 см сняг се справят без проблем. Излизал съм и на 20-25 см но с няколко движения напред-назад. На мокро и сухо са на отлично ниво, дори бих казал по-добри от летните гуми Michelin PS3, които са на 4 сезона.
        FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ

        Коментар


          Tempras написа: Преглед на мнението
          Единствено не успях да изляза от един коловоз преди няколко дни.
          Малка уличка, сняг около 10-12см, позамръзнал, с коловози. .
          То на лед няма спасение с каквито и гуми да е.. Още един глас за фулдата и аз съм с такива и наистина добре се справят, но най-вече ми харесват как спират на сняг - просто перфектни от към цена/качество, мека гума с добър грайфер. Незнам само при мен ли е така, фулдите на бравата са 14-ки 175/65 и на 2.2 налягане - предните две все изглеждат като ненапомпени.
          Последна редакция от vnukata; 22.01.2017, 23:10.

          Коментар


            vnukata написа: Преглед на мнението
            То на лед няма спасение с каквито и гуми да е.. Още един глас за фулдата и аз съм с такива и наистина добре се справят, но най-вече ми харесват как спират на сняг - просто перфектни от към цена/качество, мека гума с добър грайфер. Незнам само при мен ли е така, фулдите на бравата са 14-ки 175/65 и на 2.2 налягане - предните две все изглеждат като ненапомпени.
            Колега, аз също карам на 2.2. И да, днес и аз се зачудих дали не са меки, но ме домързя да ги замеря. Утре ще ги проверя и ще ти кажа. Възможно е от студа да са спаднали малко, с атмосферен въздух са помпани.

            Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

            Коментар


              С Bravo-то "обуто" в зимни Debica бях като снегорин без въобще да се замислям колко е голяма пряспата, а сега с уж по-добрите зимни Fulda на по-висока и по-тежка кола някак не ми се получава. Според мен не би трябвало да е от гумите, а по-скоро заради типа кола и задвижването - предното е само за хечбек, седан с предно е голяма недомислица. Следващата ми кола трябва да е с правилно задвиждане - задно или 4х4 :D
              Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
              ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

              Коментар


                Едно "Седичи" например.
                1.Безплатният секс развращава,платеният-озлобява.

                Коментар


                  По-скоро Panda, някак по-корава ми изглежда, макар че малко ме е страх от италианско 4х4
                  Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
                  ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

                  Коментар


                    dikanio написа: Преглед на мнението
                    С Bravo-то "обуто" в зимни Debica бях като снегорин без въобще да се замислям колко е голяма пряспата, а сега с уж по-добрите зимни Fulda на по-висока и по-тежка кола някак не ми се получава. Според мен не би трябвало да е от гумите, а по-скоро заради типа кола и задвижването - предното е само за хечбек, седан с предно е голяма недомислица. Следващата ми кола трябва да е с правилно задвиждане - задно или 4х4 :D
                    Знаеш ли колко седани със задно са закъсвали пред мен на по-стръмен баир, с леко позамръзнал сняг?

                    Закъсването винаги започва така: както си карам зад колата със задното, започва лека полека да намалява,намалява,намалява, докато стабилизиращата програма връща газта заради лекото пробоксуване.
                    Шофьора изключва програмата, след което колата започва да върви настрани, шофьора естествено навива контра с волана, но това грам не помага, колата продължава да върви настрани, и все повече да намалява, докато накрая спре. Ако няма стабилизираща програма, започва директно с поднасянето и последващото закъсване. Евентуално, ако някой е сложил два бордюра в багажника (жигулска работа), може да качи баира като колите с предно.
                    1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                    Коментар


                      dikanio написа: Преглед на мнението
                      По-скоро Panda, някак по-корава ми изглежда, макар че малко ме е страх от италианско 4х4
                      Тогава директно ти препоръчвам Сузуки Самурай.
                      1.Безплатният секс развращава,платеният-озлобява.

                      Коментар


                        Едно "Седичи" например.
                        Няма грешка Седичито,голям кеф е.
                        Последна редакция от dimovdimitar; 28.01.2017, 21:01.
                        EX.FIAT REGATA 1.3 1984 г :EX.FIAT TIPO1.4 1988 г .EX.FIAT TEMPRA 1.6 1997 г
                        EX.FIAT PUNTO mk2 1.2 8v 2002 г :EX.FIAT GRANDE PUNTO 1.2 8V 2007
                        FIAT SEDICI 1.6.16V 4X4 2010 г.Nissan Qashqai+2 petrol 4×4 2010.

                        Коментар


                          Зависи къде го навреш. От 4х4 до 4х4 има огромна разлика. Съвсем наскоро на Лалето един Land Cruiser пред мен издърпа три 4х4-та от снега, а четвъртото малко остана да бъде нашето. Предимно на всички митове и легенди ние и един от закъсалите колеги бяхме със Subaru. Другите две закъсали коли бяха 4motion-и - Skoda Octavia Scout и VW Passat. Старият Forester е по-нисък и така се окантари, че ги заора и четирите гуми (първа снимка). Ние бяхме с новия (по-прилича на джип) и успя с 300 зора да издрапа с цената на миризма от съединителя и задния диф. Случката се развива маааалко в страни от пътя, където се бяхме паркирали. Нали сме с двойно я, как така няма да излезем.....

                          Вискотата и Haldex-ите са приятни за каране, но изобщо не означава, че няма да ядеш попарата при едни малко по-тежки условия от приятно заснежен (заледен) път / баир. Много бързо се предават, а ти дават една увереност, че караш танк. Но 100% са по-проходимата кола от предното, а камо ли задното. Subaru-то има предимство, че е с постоянно 4х4, но митовете, че издрапва на една гума сме ги разбивали.
                          Иначе за стабилността на Subaru няма да говорим, но там и боксерът си казва думата. По неочистен път ме го карали с над 100 и няма грешка. Но нашие ли се в някоя прилична пряспа - трактора.

                          Задното.....въпрос на каране. Там засилиш ли го котура, трябва да не го пускаш и да имаш дупе. Виждал съм големи майстори на задното, виждал съм и големи леваци. И пак зависи от колата. Ела да видиш на мои роднини BMW 7-мицата, 2 тона, която е на една цигарена кутия от земята как три пръста сняг да падне и изпада в незнаенка. Мерцедеси и БМВ-та съм бутал безброй много, след което съм се пробвал да спра на тяхното място и да потегля с предно - без проблеми. Закъсват на елементарни места със съвсем лек наклон, само да се наложи да спрат. Пред блока ми улицата им взима акъла (втората снимка). Който не вярва, да заповяда да се пробва да излезе или паркира на моето място със задно.
                          Click image for larger version

Name:	16507673_10208921227733611_863023394_n.jpg
Views:	1
Size:	92,8 KB
ID:	2094226Click image for larger version

Name:	16441584_10208921227453604_87031639_n.jpg
Views:	1
Size:	66,6 KB
ID:	2094225
                          Последна редакция от PSG; 02.02.2017, 18:18.

                          Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                          Коментар


                            Аз имах удоволствието да пробвам за един ден едно Седичи в големият градски сняг,не ми се наложи да пускам 4x4.В кварталните улички си вървеше много добре.Като кола е много приятна с мотор 1,9мджет 120 е супер,и е 2009 за 7000лв мисля че е супер.
                            ex. punto elx 1.2i
                            Lancia Libra 1.6

                            Коментар


                              Колко си по- сигурен в джипа си,толкова по-далече ще ходиш за трактор.Иначе не съм експерт,но мога смело да кажа,че е една прекрасна кола с променливо съотношение на задвижването.Искаш предно,имаш,имаш автоматичен режим и заключване 4х4.Не е офроад ,но върши прекрасна работа,че и дърпа лачени баварци в снега.
                              EX.FIAT REGATA 1.3 1984 г :EX.FIAT TIPO1.4 1988 г .EX.FIAT TEMPRA 1.6 1997 г
                              EX.FIAT PUNTO mk2 1.2 8v 2002 г :EX.FIAT GRANDE PUNTO 1.2 8V 2007
                              FIAT SEDICI 1.6.16V 4X4 2010 г.Nissan Qashqai+2 petrol 4×4 2010.

                              Коментар


                                като запален скиор мога да кажа ,че едно 90% от колите закъсали по пътя ,и тия дето сме бутали и дърпали са били джипове ахха .
                                Всичко опира до задкормилното у-во ,не че подценявам значението на гумите но имам десетки спечелени басове ,да отида до определено място с летни гуми .
                                фиатче Браво 2.0

                                Коментар

                                Working...
                                X