Алуминиеви джанти обикновено се стягат със 120-130Нм , на 90-100нм е нормално да се развиват-това си е недостатъчно затягане.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на зимните гуми :)
Collapse
X
-
pi4_s_bravo написа: Преглед на мнениетоАлуминиеви джанти обикновено се стягат със 120-130Нм , на 90-100нм е нормално да се развиват-това си е недостатъчно затягане.
Справка:
http://www.conti-online.com/generato...ettings-en.pdfFIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
pi4_s_bravo написа: Преглед на мнениетоПробвай да стегнеш джанта със 100нм и после я отвии с обикновена кръстачка, ще се учудиш колко хлабави са болтовете. На Бравото колкото и да дават Нм, си стягам със 130Нм и досега не съм имал скъсан болт или разхлабваща се джанта.
P.S. ако не забравя ще го направя този експеримент - ще дам на динамометричния 100 Nm и ще отвивам с него - ако прищрака, значи твоята теория гори, ако не, ще смъквам да видя при колко ще прищракаПоследна редакция от tambuhtaneca; 23.10.2016, 01:07.FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
А за гумаджиите само лошо - не само че не използват динамометричен, затягат с пневматиката а и допълнително помпат гумите според това те как са преценили (а в повечето случаи са ретарди и не могат да преценят правилно). Щях да се пребия на едно кръгово, щото пичовете бяха наблъскали на Купето 2.6 / 2.6 предни / задни - и задницата все едно беше на лед. Абсолютни малоумници са повечето и само пара да пада.FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
Я кажи нещо повече за тази медна паста, най-добре някой линк. Защото повечето мнения за каквото и да е смазване на болтовете за джанти са отрицателни.
Може би моите проблеми започнаха (а може и да е съвпадение), когато преди около 2 г. за първи път при стягане на болтовете започна да се чува един характерен квичащ звук . И тогава, по съвет на един тираджия, ги намазах със смес от грес и масло. И вместо подобрение, стават все по-зле. А тази година дори ги носих на стругар, прекара ги през някаква негова джаджа, но пак запичат здраво. Може би пък материала, от който са джантите, е виновен . Че и те колко трудно се свалят... Имам чувството, че няма да паднат в движение, дори да не са затегнати с болтове.
И пак за гумаджиите: за налягането, с което помпат гумите, дори е безсмислено да говорим. Разбирам, че техният манометър може да показва едно, а моят друго, да кажем 1-2 десети разлика, но не може да им кажа да напомпат и 4-те гуми по 2.2, а после да установя с моя манометър показания 1.8, 2.2, 2.6, 2.0 . Пълни мърлячи.Последна редакция от snake; 23.10.2016, 09:40.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Не е толкова скъпа - 500 гр. са 15-20 лв. Попаднах и на някаква медна смазка 100 мл. (за какво ми е повече?) за 5.40 лв. - http://radimex.eu/%D0%9C%D0%B5%D0%B4...A%D0%B0_CU_100 . Ако съм сигурен, че ще свърши работа и няма да навреди (например болтовете да се развият сами), бих си купил.
Ето утре ще имам комплект чисто нови болтове. И съм 100 % сигурен, че ако просто ги монтирам на джантите без никакви смазки, напролет пак ще са ръждясали.Последна редакция от snake; 23.10.2016, 13:49.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Вчера си поръчах от тази медна смазка за 5,40 и смятам да намажа новите болтове, преди да ги монтирам. Говорих и с двама много опитни и уважавани майстори от Пазарджик. И двамата споделиха, че някои джанти и болтове "ядат много бой", за да ги свалят. И двамата ме посъветваха да смажа новите болтове преди да ги монтирам: с графитна или медна грес, или съвсем тънко с масло. И да внимавам после със затягането.
Сещам се за един потенциален проблем, свързан със смазването: когато колата попадне в сервиз, ако мен ме няма там, ще хвърлят смазаните болтове на земята и по резбата им ще се налепят боклуци .Последна редакция от snake; 25.10.2016, 11:11.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Да споделя какво ме е учил татко за болтовете и го прилагам вече с години без проблеми. Зимните и летните гуми си ги сменям аз, тъй като са ми на джанти. Като сваля гумата хващам болтовете един по един и ги намазвам леко с двигателно масло. Навивам, развивам и забърсвам болта в парцал N на брой пъти докато спре да излиза мокър от маслото или с боклуци от резбата. Това го правя с всички болтове и гнезда 2 пъти годишно. До сега запекал някъде някога болт нямам, както и проблеми с отвиване - завиване.Последна редакция от siluro; 25.10.2016, 20:56.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
А някой сети ли се че пневматичните пистолети имат реглаж.
Аз обикновенно стягам до трето изпукване и после още четвърт оборот тоест хайдушката. Лоши спомени и те така.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
S_BANKOV написа: Преглед на мнениетоА някой сети ли се че пневматичните пистолети имат реглаж.
Аз обикновенно стягам до трето изпукване и после още четвърт оборот тоест хайдушката. Лоши спомени и те така.FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
Как ли пък не ще стягам с динамометричен ключ,... хора не се втилясвайте толкова, има си правила как се сменя джанта (не ме карайте да ви търся клипове от тубата). Пак го казвам, не случайно ключа за джантите е с толкова дълго рамо - инженерите са го измислили, ние само трябва да спазваме останалото.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар