Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на зимните гуми :)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Алуминиеви джанти обикновено се стягат със 120-130Нм , на 90-100нм е нормално да се развиват-това си е недостатъчно затягане.
    Фиат Крома 1.9 16v+
    Фиат Браво 1.6 16v
    Фиат Мареа 1.6 16v

    Коментар


      pi4_s_bravo написа: Преглед на мнението
      Алуминиеви джанти обикновено се стягат със 120-130Нм , на 90-100нм е нормално да се развиват-това си е недостатъчно затягане.
      За Кромата може и да е нормално 120, ама за останалите 100 си е точно А и като ти изчатка ключа ти несъзнателно допълнително натягаш...

      Справка:
      http://www.conti-online.com/generato...ettings-en.pdf
      FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ

      Коментар


        Пробвай да стегнеш джанта със 100нм и после я отвии с обикновена кръстачка, ще се учудиш колко хлабави са болтовете. На Бравото колкото и да дават Нм, си стягам със 130Нм и досега не съм имал скъсан болт или разхлабваща се джанта.
        Фиат Крома 1.9 16v+
        Фиат Браво 1.6 16v
        Фиат Мареа 1.6 16v

        Коментар


          pi4_s_bravo написа: Преглед на мнението
          Пробвай да стегнеш джанта със 100нм и после я отвии с обикновена кръстачка, ще се учудиш колко хлабави са болтовете. На Бравото колкото и да дават Нм, си стягам със 130Нм и досега не съм имал скъсан болт или разхлабваща се джанта.
          Както написах по-нагоре - имаш прблеми с резбите. Карал съм на 3 болта затегнати със 100 Nm, а не карам бабешката - т.е. има си доста аксиално усилие и след това мога да ти кажа, че си бяха затегнати, толкова колкото преди това си бяха

          P.S. ако не забравя ще го направя този експеримент - ще дам на динамометричния 100 Nm и ще отвивам с него - ако прищрака, значи твоята теория гори, ако не, ще смъквам да видя при колко ще прищрака
          Последна редакция от tambuhtaneca; 23.10.2016, 01:07.
          FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ

          Коментар


            А за гумаджиите само лошо - не само че не използват динамометричен, затягат с пневматиката а и допълнително помпат гумите според това те как са преценили (а в повечето случаи са ретарди и не могат да преценят правилно). Щях да се пребия на едно кръгово, щото пичовете бяха наблъскали на Купето 2.6 / 2.6 предни / задни - и задницата все едно беше на лед. Абсолютни малоумници са повечето и само пара да пада.
            FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ

            Коментар


              Болтовете се мажат с медна паста за да няма запичане... Ключа (този от хипермаркета) има значение как се държи. В повечето случаи се хваща на върха отпред защото така е удобно, но тогава дава грешка. Също така след работа се разхлабва иначе става още по зле.

              Коментар


                Я кажи нещо повече за тази медна паста, най-добре някой линк. Защото повечето мнения за каквото и да е смазване на болтовете за джанти са отрицателни.
                Може би моите проблеми започнаха (а може и да е съвпадение), когато преди около 2 г. за първи път при стягане на болтовете започна да се чува един характерен квичащ звук . И тогава, по съвет на един тираджия, ги намазах със смес от грес и масло. И вместо подобрение, стават все по-зле. А тази година дори ги носих на стругар, прекара ги през някаква негова джаджа, но пак запичат здраво. Може би пък материала, от който са джантите, е виновен . Че и те колко трудно се свалят... Имам чувството, че няма да паднат в движение, дори да не са затегнати с болтове.

                И пак за гумаджиите: за налягането, с което помпат гумите, дори е безсмислено да говорим. Разбирам, че техният манометър може да показва едно, а моят друго, да кажем 1-2 десети разлика, но не може да им кажа да напомпат и 4-те гуми по 2.2, а после да установя с моя манометър показания 1.8, 2.2, 2.6, 2.0 . Пълни мърлячи.
                Последна редакция от snake; 23.10.2016, 09:40.
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  Медната грес си е скъпичка.
                  Най-евтино,а и с ефект е графит.
                  Купи си един дърводелски молив,натъркай резбата и контактната повърхност на болта и чашката на джантата и няма да имаш проблем при развиването.
                  Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
                  ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

                  Коментар


                    Не е толкова скъпа - 500 гр. са 15-20 лв. Попаднах и на някаква медна смазка 100 мл. (за какво ми е повече?) за 5.40 лв. - http://radimex.eu/%D0%9C%D0%B5%D0%B4...A%D0%B0_CU_100 . Ако съм сигурен, че ще свърши работа и няма да навреди (например болтовете да се развият сами), бих си купил.
                    Ето утре ще имам комплект чисто нови болтове. И съм 100 % сигурен, че ако просто ги монтирам на джантите без никакви смазки, напролет пак ще са ръждясали.
                    Последна редакция от snake; 23.10.2016, 13:49.
                    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                    Коментар


                      Греста запича. Медна паста ползвам на Вюрт, но както каза колегата е скъпичка. Мажеш болтовете и проблем няма да имаш. Аз винаги си слагам на всичките МПС-та и най вече я ползвам по мотоциклета за да не спичат болтове на кофти места.

                      Коментар


                        Вчера си поръчах от тази медна смазка за 5,40 и смятам да намажа новите болтове, преди да ги монтирам. Говорих и с двама много опитни и уважавани майстори от Пазарджик. И двамата споделиха, че някои джанти и болтове "ядат много бой", за да ги свалят. И двамата ме посъветваха да смажа новите болтове преди да ги монтирам: с графитна или медна грес, или съвсем тънко с масло. И да внимавам после със затягането.
                        Сещам се за един потенциален проблем, свързан със смазването: когато колата попадне в сервиз, ако мен ме няма там, ще хвърлят смазаните болтове на земята и по резбата им ще се налепят боклуци .
                        Последна редакция от snake; 25.10.2016, 11:11.
                        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                        Коментар


                          Да споделя какво ме е учил татко за болтовете и го прилагам вече с години без проблеми. Зимните и летните гуми си ги сменям аз, тъй като са ми на джанти. Като сваля гумата хващам болтовете един по един и ги намазвам леко с двигателно масло. Навивам, развивам и забърсвам болта в парцал N на брой пъти докато спре да излиза мокър от маслото или с боклуци от резбата. Това го правя с всички болтове и гнезда 2 пъти годишно. До сега запекал някъде някога болт нямам, както и проблеми с отвиване - завиване.
                          Последна редакция от siluro; 25.10.2016, 20:56.
                          Fiat Coupe 1.8

                          Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

                          Коментар


                            А някой сети ли се че пневматичните пистолети имат реглаж.
                            Аз обикновенно стягам до трето изпукване и после още четвърт оборот тоест хайдушката. Лоши спомени и те така.
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              S_BANKOV написа: Преглед на мнението
                              А някой сети ли се че пневматичните пистолети имат реглаж.
                              Аз обикновенно стягам до трето изпукване и после още четвърт оборот тоест хайдушката. Лоши спомени и те така.
                              Мога да ти кажа, че инструкциите на един от водещите производители на немски автомобили забранява да се използват "power tools". Дори трябва да се затягат с динамометричния по определна последователност гайките/болтовете. Да ти кажа, това се изпълнява и няма паднало колело до сега - странно може би по това дето чета в по-горните постове....
                              FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ

                              Коментар


                                Как ли пък не ще стягам с динамометричен ключ,... хора не се втилясвайте толкова, има си правила как се сменя джанта (не ме карайте да ви търся клипове от тубата). Пак го казвам, не случайно ключа за джантите е с толкова дълго рамо - инженерите са го измислили, ние само трябва да спазваме останалото.

                                Коментар

                                Working...
                                X